Урок "Подорожуємо Україною. Чернігів - місто легенд"

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для 3 класу на тему: "Подорожуємо Україною. Чернігів - місто легенд" розроблено до підручника "Я досліджую світ" (Ч. 2), автори: О. Іщенко, О. Ващенко та ін.
Перегляд файлу

   Тема: Подорожуємо Україною. Чернігів – місто легенд

 

    Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; розширити уявлення про міста України; удосконалювати вміння  «подорожувати» картою України; формувати національну свідомість; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, розуміння причетності до історії нашого народу.

 

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

1. Організаційний момент.

Пролунав для нас дзвінок –

Починається урок!

2. Психологічний настрій на урок.

- Навчання стає легким, коли в людини гарний настрій. Усміхніться собі, усміхніться друзям. Покажіть свій кольоровий настрій. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. (Учні показують на картках кольоровий настрій).

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

1. Повідомлення теми й мети уроку.

- Розгляньте хмару слів. Прочитайте написані в ній слова. (Київ, Житомир, Ужгород, Чернігів, Дніпро, Одеса, Харків)

 

- Як можна одним словом назвати ці назви? (Міста.)

          - Так, в хмару слів вписано назви міст України.

- А яку форму має хмара слів? (Форму машини.)

- Так, наша хмара слів має форму машини, а на машині можна подорожувати. Хто здогадався, про що буде йти мова на уроці? (Діти висловлюють свої припущення.)

- Отже, на цьому тижні на уроках «Я досліджую світ» ми з вами здійснимо подорож містами України, познайомимося з історичними пам’ятками, цікавими фактами з історії міст України, дізнаємося про легенди та традиції міст, які відвідаємо.

2. Вивчення нового матеріалу.

- Розгляньте адміністративну карту України. Подивіться, на карті області зафарбовані у різні кольори.

- Пригадайте, де на картах зображують північ, південь,  схід, а де захід? (На картах північ зазвичай зображено вгорі, південь — знизу, схід – праворуч, а захід – ліворуч.)

- Територію України також поділено на регіони. Залежно від сторін світу розрізняють Північну Україну, Південну Україну, Західну Україну, Східну Україну, а також виділяють регіон усередині України, який називають - Центральна Україна.

 

 

 

 

- Отже, на карті України зеленим кольором зафарбовано області, які належать до Північної України, помаранчевим - області, які належать до Південної України, жовтим – області Західної України, рожевим – області Східної України, блакитним – області Центральної України.

 

 

Дидактична гра «Так чи ні».

- Я буду читати твердження, а ви, уважно переглянувши карту України, відповідатиме – правильне це твердження, чи – ні. Якщо твердження хибне, дасте правильну відповідь.

1. До Північної України належить чотири області? (Так.)

2. Рівненська область розміщена в Північний Україні? (Ні, це Західна Україна.)

3. Найбільша кількість областей відноситься до Західної України? (Так, до Західної України належить 8 областей.)

4. Столиця нашої Батьківщини знаходиться в Центральній Україні? (Ні, Київ розташований в Київській області, а Київська область – це Північна Україна.)

5. Одеська область належить до Південної України? (Так.)

6. Харківська область – це Центральна Україна? (Ні, Харківська область розміщена в Східній Україні.)

7. До Східної України належать Харківська, Донецька та Луганська області? (Так.)

8. Наша область розміщена в Центральній Україні? (Ні, ми мешкаємо в Житомирській області – це Північна Україна.)

9. Житомирська область сусідить із Черкаською та Чернігівською областями? (Ні, Житомирська область сусідить із Рівненською, Хмельницькою, Вінницькою та Київською областями.)

- Молодці, ви гарно попрацювали!

Дидактична гра «Вгадай місто».

- Подивіться уважно на карту. Я буду описувати розташування одного з обласних міст України, а ви маєте вгадати, про яке місто йде мова.

1. Цей обласний центр розташований в Північній Україні.

2. Область, в якій розташоване це обласне місто, сусідить із Київською, Полтавською та Сумською областями.

- Отже, діти, мова йде про місто Чернігів. І сьогодні ми здійснимо захопливу подорож до цього славетного міста.

- Якби ми вирушили в мандрівку до Чернігова, то через які області проїжджали б? (Відповіді дітей.)

- Отже, рушаймо в подорож до славетного міста Чернігова.

Робота в групах.

1 група -  читає перший абзац підручника (с. 85), шукає відповідь на питання: «Чому так назвали місто?» та за допомогою калькулятора обчислює скільки років місту.

2 група - читає другий абзац підручника (с. 85) і шукає відповідь на питання: «Які історичні пам’ятки є в Чернігові?».

Презентація роботи груп.

Вправа «Хто уважний?»

(Самостійне виконання завдання 1 в «Зошиті дослідника» до підручника О. Іщенко «Я досліджую світ», 3 клас, ч. 2, с. 48.)

 

- Чернігів називають містом легенд, адже за більше ніж 1000 років існування цього міста їх зібралося чимало. Сьогодні ми познайомимося з найцікавішими. Візьміть свої смартфони, відскануйте QR код та дізнайтесь про легенди Чернігова.

Робота в групах.

1 група – Легенда про камінь бажань.

C:\Users\pc\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Photos_8wekyb3d8bbwe\TempState\ShareServiceTempFolder\легенда про камінь бажань.jpeg

2 група – Легенда про привида.

C:\Users\pc\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Photos_8wekyb3d8bbwe\TempState\ShareServiceTempFolder\легенда про привід.jpeg

Презентація роботи груп.

- Офіційним символом будь-яких міст та селищ є герб, де відображається історія та традиції міста або селища. Розглянемо герб міста Чернігова.

- Що зображено на гербі Чернігова? (Відповіді дітей.)

- Розглянемо фото на сторінці 85 підручника. Що зображено на фото? Який зв'язок між гербом і фото?(Відповіді дітей.)

- Отже, на гербі Чернігова зображено чорного орла, який тримає в лапах золотий хрест. Чорний одноголовий орел був символом Чернігівського князівства з часів Київської Русі. Чорний одноголовий орел означає силу й перемогу. Золотий хрест символізує: Чернігів був серед перших міст Київської Русі, які прийняли християнство.

- А тепер познайомимося із гербом нашого рідного селища. Основа герба селища Нова Борова - щит увінчаний срібною мурованою короною.

Файл:Nova borova gerb.png — Вікіпедія

Срібний колір корони - це ознака гербів молодих селищ та міст.

- Наше селище Нова Борова утворене в 1957 році шляхом об’єднання сіл Фонтанки і Борової Рудні (інша назва Стара Борова) та пристанційного селища Турчинки.

- Обчисліть за допомогою калькулятора, скільки років нашому селищу?

- Так, селищу Нова Борова – 67 років. Це дійсно молоде селище.

- Давайте розглянемо кольори, якими розмальовано герб нашого селища. Отже, герб розділений на три частини. Верхня частина — золотого кольору. Вона символізує сонце, життєву силу, багатство та добробут нашого краю.

 

Нижня ліва частина - зеленого кольору, вона символізує розташування селища серед хвойних лісів Полісся. Нижня права частина - червоного кольору – символ хоробрості, безстрашності мешканців нашого селища. Верхівки зеленої та червоної частин зображено у вигляді ялинок.

Посередині герба розміщені схрещені геологічний молоток та гайковий ключ золотого кольору. Геологічний молоток символізує працю геологів, гірників, гайковий ключ  - працю залізничників, а золотий колір цих фігур означає повагу до людей, які створюють багатства нашого рідного краю. Дійсно, Нова Борова - це важливий промисловий центр та транспортний вузол.

Квітка в нижній частині герба символізує красу нашого рідного краю.

- Отже, як багато розповів герб про історію та традиції нашого рідного селища Нова Борова.

- Окрім герба багато міст мають свій логотип. Логотип – це графічний або текстовий символ, елемент, який представляє місто (селище, село), організацію, фірму, торгову марку тощо. За допомогою логотипу легко ідентифікувати місто або селище, адже логотип – це візитівка, це те, що вирізняє кожний населений пункт серед інших міст та сіл.

- Прочитайте текст на с. 85 підручника. Знайдіть на туристичному логотипі Чернігова храм, меч, річку, чернеця-привида.

- Чому саме клубок використали для туристичного логотипу?(Відповіді дітей.)

- А тепер я вас познайомлю із логотипом нашого обласного міста – логотипом Житомира.

https://gendolf.info/wp-content/uploads/2014/11/logotip-zhytomyr.jpg

- Подивіться уважно на картинку, у вигляді чого зображено цей логотип? (Так, логотип Житомира зображено у вигляді букви «Ж» - початкової букви  назви міста, ще можна побачити на цьому малюнку геометричні фігури орнаментів із ромбів, смужок, які зустрічаються на вишиванках, писанках.)

Створення туристичного логотипу селища Нова Борова.

- А як ви думаєте, чи є туристичний логотип у нашого селища? (Відповіді дітей.)

- Так, дійсно, офіційного туристичного ще немає. Я пропоную вам створити такий логотип.

- Перед тим, як ви почнете працювати, давайте ще раз пригадаємо, чим славиться наше селище, які цікаві історії з ним пов’язані, що може привабити до нас туристів.

- А якої форми можна зробити логотип селища? Чому ви так думаєте? (Відповіді дітей.)

- Хто скаже, які кольори можна використати в туристичному логотипі нашого селища? Чому ви так думаєте? (Відповіді дітей.)

Самостійна робота учнів: створити туристичний логотип рідного селища.

Презентація логотипів (з поясненнями).

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

Рефлексія.

Вправа «Продовж речення».

Мені запам’яталося … .

Мене вразило, здивувало… .

Для мене було цікавим… .

Вправа «Кольорові долоньки».

- Оціни свою роботу на уроці:

Зелена долонька – Мені все вдалося на уроці!

Жовта долонька – В мене виникали труднощі, але я впорався.

Червона долонька – Мені потрібна допомога.

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку