Урок "«Подорожуємо в часі».Спостереження: зимові явища природи".

Про матеріал
Тема тижня: «Подорожуємо в часі» Тема: Спостереження: зимові явища природи.
Перегляд файлу

ЯДС(ПРО)

Тема тижня: «Подорожуємо в часі»

Тема: Спостереження: зимові явища природи.

Мета: ознайомити учнів з  поняттям «явища  природи», «сезонні явища»;   розвивати спостережливість,  допитливість,  увагу;  прищеплювати  бажання вчитися  спостерігати  та  працювати  в  групі;

виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею.

 

Очікувані результати:

Проводить(самостійно або в групі) прості спостереження / досліди;

 розповідає про власні емоції,які виникають  під час спостереження;

 установлює взаємозв’язок  між порою року і погодою;

 використовує інформацію,отриману з відомих та запропонованих іншими джерел(книги,фільми тощо);

 дотримується правил безпечної поведінки в довкіллі та пояснює ці правила іншим.

Хід заняття

1.Організаційний момент. Оголошення теми і завдань уроку.

 

  Продзвенів дзвінок –розпочинаємо  урок.

-Пригадайте,яка тема тижня,що триває.

 

-Ми продовжуємо з вами подорожувати в часі.

-Сьогодні  разом із Незнайком ми будемо дослідниками  і  спробуємо визначити чи  є  взаємозв’язок  між порою року і погодою; а ще -дослідимо зимові явища природи  та  пригадаємо правила безпечної поведінки  взимку.

Тож до праці!

 Слайд1

-Діти,давайте допоможемо  Незнайкові  відгадати  загадку.

 2.Робота над загадкою.                                           Слайд2

Чотири кольори мають,

Раз у три  місяці барви міняють.

                                                     (Пори року)

http://www.stendall.com/images/super/22_3.jpgСлайд  3

 

-Подивіться на екран. 

-А як  ви думаєте,що це за 4 кольори?

Так,це-пори року.

 

-Назвіть, які ви знаєте пори року.

 

-Яка зараз пора року?

 - А яку  назву мають  зимові місяці?

Скільки їх?

Який зараз місяць?

А чи знаєте ви,чому грудень має таку назву?

 

Хто хоче дізнатися ще більше цікавого про місяць грудень та інші зимові місяці можна пошукати разом з батьками в Інтернеті чи у енциклопедії.

 

Пригадайте,яка була пора року,коли ви прийшли до школи.

Які осінні місяці знаєте?

Скільки їх?

А яка пора року  настане після зими?(Весна)

 А після весни  ?(Літо)

Кожна пора року триває три місяці.

Давайте порахуємо,скільки місяців у році.

3+3+3+3=12 місяців

Отже,рік має 12 місяців.

Слайд 4

Діти,наш Незнайко теж першокласник і  ще незовсім добре вміє читати.

Тому допоможемо йому відшукати слово  рік   на  стіні слів.

-Тож  скільки місяців має рік?(12міс.)

 А зараз   відшукайте  словосполучення  пори  року  на  стіні слів.

-Скільки є пір року?

Кожна пора року красива  по – своєму.

Чи є у вас улюблена пора року?

Яка пора року подобається найбільше? Чому?

-А зараз ми  попрацюємо у командах.

Потрібно усією командою подумати і обрати лише ті картинки,які відповідають вашій порі року,вона зазначена на аркуші паперу.

 

  Картинки  ви маєте  наклеїти на цей аркуш .

А потім ви презентуватимете  роботу групи. Оберіть, хто це буде робити.

 

Звертайте увагу на предмети живої та неживої природи.

Розкладіть малюнки ,що у файлах.

Уважно роздивіться і виберіть ті,які підходять вашій порі року та наклейте.

Допомагайте один одному.

3.Робота в групах. Створення колажів« Пори року».  

Складання із  картинок колажів  та визначення  істотних ознак пір року.

На дошку вивішуються створені колажі з ілюстраціями  пір року при цьому звертається увага на зміни в живій і неживій природі.

 

  Висновок: кожна  пора  року   має  свої   зміни  як у живій так і неживій природі.

 

-Незнайко  просить  вас знову допомогти йому відгадати загадки.

 Але ми не просто будемо відгадувати їх ,а й  пограємо з цеглинками  LEGO

 

   4. Гра з цеглинками  LEGO

-Відгадайте загадку і покажіть відгадку цеглинкою  LEGO

Тож уважно слухаємо загадки від Незнайка.

 Тільки сонечко пригріло –                       Слайд 5
  І розтанув килим білий.
  Клен радіє: певно, зна –
  В гості йде до нас …(Весна)

 

 

  Спілі вишні у садку,                                     Слайд 6   і сунички у ліску,

   теплі дні, барвисті квіти

   нам дарує щедре …(Літо)

 

                                                               

 

В жовте лист пофарбувала,                                                                 Слайд7 Урожай з полів зібрала.
Золотила  вербам коси
Чарівна цариця — …
                                          (Осінь)

 

 

 Раптом в лісі посвітліло,                        Слайд 8
Стало всюди чисто й біло. 
А тепла чогось нема. 
Це прийшла до нас...  

                                       (Зима)

-Чудово!

    Слайд9

- А зараз  уявіть себе художниками. Якими кольорами ви намалюєте зиму теплими чи холодними?

 А яка зима?Як ви її опишете?(Добір слів слів-назв ознаків)

Вчитель:

Так, зима-холодна пора року.

А щоб не замерзнути  взимку,гуляючи на вулиці, що потрібно робити ?

Рухатись  чи стояти на місці?

Так,рухатись.

І я запрошую вас порухатись.

5.Руханка «Танці зігріванці» https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs

-Ми зігрілись,відпочили,тож можемо досліджувати дарунки зими.

7.Дослідження зимових явищ природи.

                    

-Діти,а які сюрпризи нам несе зима?

-Звичайно,ми очікуємо снігу.

 7.1.Сніг.

-А сніг- це дуже багато сніжинок. Ми вже з вами досліджували форму сніжинок.

 

   Слайд 10

- Згадайте,яку  форму мають сніжинки, порахуйте кутики.

 

 -Яка геометрична фігура у математиці тісно пов’язана з числом 6?

 

-А чи знаєте ви,що у природі немає однакових сніжинок. Кожна із них неповторна.

 

Скажіть,чи можна у руках втримати сніжинку? Чому?

 

А коли краплинка може перетворитись знову у сніжинку?

 

-А хто з вас,дітки,чув як рипить сніжок?

  який орган людини допомагає нам це зробити?

Звичайно,вушка!

То чому ж рипить сніжок?

А тому,що ламаються сніжинки,коли ми на них стаємо. Ось послухайте.

 

7.2. Перегляд відео за посиланням

http://youtube.com/watch?v=snvQvCPpxoA

 

7.3.Дослідження льоду.           

-Незнайко  запитує мене,що є у ваших стаканчиках? 

 Хто хоче відповісти  Незнайкові?                                            

  -  Лід  .  

          Слайд 11

  • А зараз ми доторкнемося до льоду. Який він?

         Холодний

 

  1. - А зараз спробуйте стиснути лід. Який він?
  2.  
  3. Твердий.

 

 -Візьміть у руки  кубик льоду і потримайте. Що відбувається з льодом?

 

-В який стан переходить лід?( Рідкий)

-Чому так відбувається?

Так і в природі , коли  підвищується  температура повітря, лід стає тонким і небезпечним.                                       

            Слайд12

8. Дотримується правил безпечної поведінки в довкіллі.

-А про які ще небезпеки слід пам’ятати взимку?

(Мороз,ожеледиця,відлига,бурульки)

-А чим небезпечні морози? ожеледиця?Бурульки? 

 

Слайд13

 

 

-А що ми маємо робити,коли нам потрібно йти до школи,а на дворі мороз?(Одягатися в теплий зимовий одяг)

-Чи можна гратися поблизу таких місць,де є бурульки? Чому?

- А можна брати  бурульки до рота? Чому?

      Слайд14

 

-Діти,а що відбувається  із  рослинами взимку? А тваринами?

(Рослини перебувають у стані спокою. Тварини :одні сплять,інші  шукають собі їжу)

Тому пам’ятайте і не забувайте взимку про пташечок. Підгодовуйте їх.

  Слайд15

10. Рефлексія. Підсумок уроку

Ось така вона ЗИМА! Хтось її називає бабусею,а хтось-королевою.

-Діти, а що б ви хотіли із почутого сьогодні на уроці розповісти вдома  своїм батькам?

(Діти висловлюють свою думку)

Незнайко дякує вам за допомогу.

А я хочу,щоб ви оцінили свою роботу на уроці і сказали,  чи  важко вам було виконувати завдання?

(Покажіть мені за допомогою  руки (піднята вгору-неважко,

в горизонтальному положенні-важко)

-Дякую вам за працю,відпочиваємо! 

                           Слайд 16

 

 

 

 Про небезпеку перебування на льоду | Красилів РДАПро небезпеку перебування на льоду | Красилів РДАПро небезпеку перебування на льоду | Красилів РДАТуман и гололед ожидаются в Кызылординской и Туркестанской областях,  усиление ветра - в Мангистауской - Новости Казахстана и мира на сегодняТуман и гололед ожидаются в Кызылординской и Туркестанской областях, усиление ветра - в Мангистауской

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Про небезпеку перебування на льоду | Красилів РДАБез потреби на лід не виходьте: пам`ятка для жителів Рівненщини, аби  вберегтись від нещасних випадків | Новини Рівного на Rivne Media

 

 

docx
Додав(-ла)
Романюк Лaриса
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку