Міністерство освіти і науки України
Управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації
Головинське вище професійне училище нерудних технологій
Відкритий урок
на тему:
«Поєднання розрізу та вигляду»
Підготував викладач
Нестерчук С.В.
2015
Тема уроку: Поєднання розрізу та вигляду
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з правилами поєднання частини розрізу та частини вигляду, закріпити уміння та знання виконувати розрізи;
виховна: виховання акуратності, формування навичок колективної роботи в поєднанні з самостійністю учнів, виховання взаємоповаги і взаємодопомоги в колективі, толерантності у відносинах: учень – учень, учитель – учень.
розвиваюча: розвивати логічне та аналітичне мислення, просторову уяву.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та засоби навчання: підручники, мультимедійні засоби.
ХІД УРОКУ
1. Організаційна частина.
1.1 Перевірка наявності учнів.
1.2 Перевірка готовності учнів до занять.
2. Формування нових знань.
2.1 Повторення пройденого матеріалу.
2.1.1 Дати відповіді на питання:
2.1.2 Встановити відповідності.
2.2 Повідомлення теми уроку
Поєднання частини вигляду з частиною розрізу.
Форма багатьох деталей не може бути виявлена тільки за допомогою розрізу чи вигляду.
Щоб мати повну уяву про форму деталі, доцільно поєднати частину вигляду і частину розрізу.
Межею між частиною вигляду і частиною розрізу являється суцільна хвиляста тонка лінія, котра проводиться від руки.
Даний приклад характеризує раціональний спосіб побудови креслення.
Частинним випадком поєднання вигляду і розрізу являється поєднання половини вигляду і половини розрізу, яке використовується тільки в симетричних деталях.
Проаналізуємо форму деталі і визначимо її симетричність (вісь симетрії розташована вертикально)
Наведені креслення не розкривають конструктивної особливості внутрішньої (креслення А) і зовнішньої (креслення Б) форми деталі.
Так як деталь симетрична, доцільно застосовувати поєднання половини вигляду і половини розрізу.
Таке зображення дає повну інформацію як про зовнішню геометричну форму деталі, так і про внутрішню.
Проаналізуємо форму деталі – тіла обертання. Вісь симетрії розміщена горизонтально (деталь циліндрична - втулка)
Побудова креслення деталі з розрізом.
Таке зображення дає повну інформацію як про зовнішню геометричну форму деталі, так і про внутрішню.
Виключення складають деталі, в яких вісь симетрії, співпадає з ребром зовнішнього чи внутрішнього контуру.
В такому випадку доцільно поєднувати частину вигляду і частину розрізу.
При цьому якщо з віссю симетрії співпадає ребро на зовнішній поверхні, то поєднують більшу частину вигляду з меншою частиною розрізу.
При цьому якщо з віссю симетрії співпадає ребро на внутрішній поверхні, то поєднують меншу частину вигляду з більшою частиною розрізу.
При виконанні зображень, які містять поєднання половини вигляду і половини розрізу, необхідно дотримуватися слідуючих правил:
3. Закріплення знань.
3.1. Дати відповіді на питання:
3.2. Вкажіть вірно виконане поєднання вигляду з розрізом
4. Практична робота.
4.1. Виконайте в зошитах поєднання половини вигляду спереду з фронтальним розрізом
5. Підведення підсумку заняття.
5.1 Аналіз помилок. Оцінювання роботи учнів.
5.2 Домашнє завдання: на форматі А4 виконати поєднання половини вигляду та половини розрізу.