Урок "Поєднання вигляду з розрізом"

Про матеріал
Розробка уроку "Поєднання вигляду з розрізом". Містить план-конспект та презентацію
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА УРОКУПоєднання вигляду і розрізу

Номер слайду 2

МЕТА УРОКУосвітня:ознайомити учнів з правилами поєднання частини розрізу та частини вигляду, закріпити уміння та знання виконувати розрізи;виховна:виховання акуратності;розвивальна:логічного та аналітичного мислення, просторової уяви.

Номер слайду 3

План уроку: Повторення пройденого матеріалу. Поєднання вигляду і розрізу. Поєднання частини вигляду і частини розрізу. Поєднання половини вигляду і половини розрізу. Закріплення вивченого матеріалу.

Номер слайду 4

ПИТАННЯ 1 ЯКЕ ЗОБРАЖЕНННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ РОЗРІЗОМ?ВІРНА ВІДПОВІДЬ: Розріз – це зображення, яке отримується при уявному розрізанні предмету площиною. На розрізі показують те, що знаходиться в січній площині і за нею. Повторення пройденого матеріалу

Номер слайду 5

ПИТАННЯ 2 ЯКІ ВИДИ РОЗРІЗІВ МИ ВЖЕ ЗАСТОСОВУВАЛИ ПРИ ПОБУДОВІ КРЕСЛЕНЬ?Повторення пройденого матеріалу. ВІРНА ВІДПОВІДЬ: При побудові креслень використовували такі розрізи: фронтальний розріз, горизонтальний розріз, профільний розріз, місцевий розріз

Номер слайду 6

ПИТАННЯ 3 ЧИМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯСЯ РОЗРІЗ ВІД ВИГЛЯДУ?Повторення пройденого матеріалу. ВІРНА ВІДПОВІДЬ: На зображенні розрізу наноситься штриховка – тонкими суцільними лініями під кутом 45º в ту чи іншу сторону на відстані 2–3 мм.

Номер слайду 7

АБВЯкий рисунок, А, Б чи В, виконаний вірно?

Номер слайду 8

ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНОСТІміж наочним зображенням і виглядами

Номер слайду 9

ВІРНА ВІДПОВІДЬ

Номер слайду 10

ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНОСТІміж розрізами з виглядами і наочним зображенням

Номер слайду 11

ВІРНА ВІДПОВІДЬ

Номер слайду 12

ТЕМА УРОКУПоєднання вигляду і розрізу

Номер слайду 13

Форма багатьох деталей не може бути виявлена тільки за допомогою розрізу чи вигляду. Поєднання частини вигляду і частини розрізу

Номер слайду 14

Щоб мати повну уяву про форму деталі, доцільно поєднати частину вигляду і частину розрізу.

Номер слайду 15

Межею між частиною вигляду и частиною розрізу являється суцільна хвиляста тонка лінія, котра проводиться від руки. Межа – хвиляста лінія. Частина вигляду. Частина разрізу. Даний приклад характеризує раціональний спосіб побудови креслення

Номер слайду 16

Частинним випадком поєднання вигляду і розрізу являється поєднання половини вигляду і половини розрізу, яке використовується тільки в симетричних деталях. Поєднання частини вигляду і частини розрізу

Номер слайду 17

Проаналізуємо форму деталі і визначимо її симетричність (вісь симетрії розташована вертикально)

Номер слайду 18

Наведені креслення не розкривають конструктивної особливості внутрішньої (креслення А) і зовнішньої (креслення Б) форми деталі. АБ

Номер слайду 19

Так як деталь симетрична, доцільно застосовувати поєднання половини вигляду і половини розрізу.style.colorfill. Colorfill.type

Номер слайду 20

Таке зображення дає повну інформацію як про зовнішню геометричну форму деталі, так і про внутрішню.

Номер слайду 21

Проаналізуємо форму деталі – тіла обертання. Вісь симетрії розміщена горизонтально (деталь циліндрична - втулка)

Номер слайду 22

Побудова креслення деталі з розрізом

Номер слайду 23

Таке зображення дає повну інформацію як про зовнішню геометричну форму деталі, так і про внутрішню.

Номер слайду 24

ВИЙНЯТКИВиключення складають деталі, в яких вісь симетрії, співпадає з ребром зовнішнього чи внутрішнього контуру. В такому випадку доцільно поєднувати частину вигляду і частину розрізу. При цьому якщо з віссю симетрії співпадає ребро на зовнішній поверхні, то поєднують більшу частину вигляду з меншою частиною розрізу. При цьому якщо з віссю симетрії співпадає ребро на внутрішній поверхні, то поєднують меншу частину вигляду з більшою частиною розрізу. style.colorfill. Colorfill.typestyle.colorfill. Colorfill.type

Номер слайду 25

ПРИ ВИКОНАННІ ЗОБРАЖЕНЬ, ЯКІ МІСТЯТЬ ПОЄДНАННЯ ПОЛОВИНИ ВИГЛЯДУ І ПОЛОВИНИ РОЗРІЗУ, НЕОБХІДНО ДОТРИМУВАТИСЯ СЛІДУЮЧИХ ПРАВИЛ: МЕЖЕЮ МІЖ ВИГЛЯДОМ І РОЗРІЗОМ СЛУГУЄ ВІСЬ СИМЕТРІЇ, ШТРИХПУНКТИРНА ТОНКА ЛІНІЯВІСЬ СИМЕТРІЇ

Номер слайду 26

РОЗРІЗ НА КРЕСЛЕННІ ЗОБРАЖАЮТЬ СПРАВА ВІД ОСІ СИМЕТРІЇ , ЯКЩО ДЕТАЛЬ СИМЕТРИЧНА ВІДНОСНО ВЕРТИКАЛЬНОЇ ОСІ СИМЕТРІЇВІСЬ СИМЕТРІЇПОЛОВИНА ВИГЛЯДУПОЛОВИНА РОЗРІЗУstyle.colorfill. Colorfill.type

Номер слайду 27

РОЗРІЗ НА КРЕСЛЕННІ ЗОБРАЖАЮТЬ ПІД ВІССЮ СИМЕТРІЇ, ЯКЩО ДЕТАЛЬ СИМЕТРИЧНА ВІДНОСНО ГОРИЗОНТАЛЬНОЇ ОСІ СИМЕТРІЇ. ВІСЬ СИМЕТРІЇПОЛОВИНА ВИГЛЯДУПОЛОВИНА РОЗРІЗУ

Номер слайду 28

НА ПОЛОВИНІ ВИГЛЯДУ ШТРИХОВІ ЛІНІЇ, ЯКІ ЗОБРАЖАЮТЬ КОНТУР ВНУТРІШНІХ ОБРИСІВ, НЕ ПРОВОДЯТЬВІРНОНЕ ВІРНО

Номер слайду 29

ПРИ ПОЄДНАНІ ПОЛОВИНИ ВИГЛЯДУ І ПОЛОВИНИ РОЗРІЗУ РОЗМІРИ НАНОСЯТЬ СЛІДУЮЧИМ ЧИНОМ: Розмірні лінії, які відносяться до елемента деталі, накресленого тільки до осі симетрії, проводять трохи далі осі і обмежують стрілкою з однієї сторони. Розмір вказують повний. ǾǾǾǾǾǾǾǾǾǾǾǾǾ

Номер слайду 30

ПИТАННЯ 1 У яких випадках доцільно поєднувати вигляд з розрізом?ВІРНА ВІДПОВІДЬ: Коли форма деталі не може бути виявлена тільки за допомогою розрізу чи вигляду. Тоді, щоб мати повну уяву про форму деталі, доцільно поєднати частину вигляду і частину розрізу. Закріплення вивченого матеріалу

Номер слайду 31

ПИТАННЯ 2 Як розділяють частину вигляду та частину розрізу?ВІРНА ВІДПОВІДЬ: МЕЖЕЮ МІЖ ВИГЛЯДОМ І РОЗРІЗОМ СЛУГУЄ ВІСЬ СИМЕТРІЇ, ШТРИХПУНКТИРНА ТОНКА ЛІНІЯЗакріплення вивченого матеріалу

Номер слайду 32

ПИТАННЯ 3 Як поєднують та розділяють деталі, в яких грані збігаються з віссю симетрії?ВІРНА ВІДПОВІДЬ: Якщо з віссю симетрії співпадає ребро на зовнішній поверхні, то поєднують більшу частину вигляду з меншою частиною розрізу. А якщо з віссю симетрії співпадає ребро на внутрішній поверхні, то поєднують меншу частину вигляду з більшою частиною розрізу. Закріплення вивченого матеріалу

Номер слайду 33

ПИТАННЯ 1 Особливості нанесення розмірів на зображення, яке утворене поєднанням частини вигляду та розрізу?ВІРНА ВІДПОВІДЬ: Розмірні лінії, які відносяться до елемента деталі, накресленого тільки до осі симетрії, проводять трохи далі осі і обмежують стрілкою з однієї сторони. Розмір вказують повний. Закріплення вивченого матеріалу

Номер слайду 34

Вкажіть вірно виконане поєднання вигляду з розрізомstyle.colorfill. Colorfill.type

Номер слайду 35

ВІРНА ВІДПОВІДЬ

Номер слайду 36

Виконайте на виданих листках поєднання половини вигляду спереду зфронтальним розрізом

Номер слайду 37

ø140ø100ø60ø40ø80ø60ø60ø100170303060503045 КРЕСЛЕННЯ ДЕТАЛІ « ВТУЛКА»

Номер слайду 38

Домашнє завдання: накреслити поєднання половини вигляду з половиною розрізу. Завдання. Результат виконання

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації

Головинське вище професійне училище нерудних технологій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

на тему:
«Поєднання розрізу та вигляду»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував викладач
Нестерчук С.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015

Тема уроку: Поєднання розрізу та вигляду

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з правилами поєднання частини розрізу та частини вигляду, закріпити уміння та знання виконувати розрізи; 

виховна: виховання акуратності, формування навичок колективної роботи в поєднанні з самостійністю учнів, виховання взаємоповаги і взаємодопомоги в колективі, толерантності у відносинах: учень – учень, учитель – учень.

розвиваюча: розвивати логічне та аналітичне  мислення, просторову уяву.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та засоби навчання: підручники, мультимедійні засоби.

 

ХІД УРОКУ

1. Організаційна частина.

1.1 Перевірка наявності учнів.

1.2 Перевірка готовності учнів до занять.

2. Формування нових знань.

2.1     Повторення пройденого матеріалу.

2.1.1 Дати відповіді на питання:

  •              Яке зображення має назву розріз?
  •              Які види розрізів ми вже застосовували при побудові креслень?
  •              Яка різниця між розрізом та виглядом?
  •              Який рисунок А, Б чи В виконаний вірно?

2.1.2 Встановити відповідності.

2.2  Повідомлення теми уроку

Поєднання частини вигляду з частиною розрізу.

Форма  багатьох деталей не може бути виявлена тільки за допомогою розрізу чи вигляду.

Щоб мати повну уяву про форму деталі, доцільно поєднати частину вигляду і частину розрізу.

Межею між частиною вигляду і частиною розрізу являється суцільна хвиляста тонка лінія, котра проводиться від руки.

Даний приклад характеризує раціональний спосіб побудови креслення.

Частинним випадком поєднання вигляду і розрізу являється поєднання половини вигляду і половини розрізу, яке використовується тільки в симетричних деталях.

 

Проаналізуємо форму деталі і визначимо її симетричність (вісь симетрії розташована вертикально)

 

Наведені креслення не розкривають конструктивної особливості  внутрішньої (креслення А) і зовнішньої (креслення Б) форми деталі.

Так як деталь симетрична, доцільно застосовувати поєднання половини вигляду і половини розрізу.

Таке зображення дає повну інформацію як про зовнішню геометричну форму деталі, так і про внутрішню.

Проаналізуємо форму деталі – тіла обертання. Вісь симетрії розміщена горизонтально  (деталь циліндрична - втулка)

Побудова  креслення  деталі  з  розрізом.

Таке зображення дає повну інформацію як про зовнішню геометричну форму деталі, так і про внутрішню.

Виключення складають деталі, в яких вісь симетрії, співпадає з ребром зовнішнього чи внутрішнього контуру.                                

В такому випадку доцільно поєднувати частину вигляду і частину розрізу.

При цьому якщо з віссю симетрії співпадає ребро  на зовнішній поверхні, то поєднують більшу частину вигляду з меншою частиною розрізу.

При цьому якщо з віссю симетрії співпадає ребро на внутрішній поверхні, то поєднують меншу частину вигляду з більшою частиною розрізу.

При виконанні зображень, які містять поєднання половини вигляду і половини розрізу, необхідно дотримуватися слідуючих правил:

  • Межею між виглядом і розрізом слугує вісь симетрії, штрихпунктирна тонка лінія

  • Розріз на кресленні зображають справа від осі симетрії ,  якщо  деталь симетрична відносно вертикальної осі симетрії

  • Розріз на кресленні зображають під віссю симетрії, якщо деталь симетрична відносно горизонтальної осі  симетрії.

  • На половині вигляду штрихові лінії,  які зображають контур внутрішніх обрисів, не проводять

  • При  поєднанні   половини вигляду  і  половини  розрізу  розміри  наносять  слідуючим  чином:
  • Розмірні  лінії,  які відносяться  до  елемента  деталі,  накресленого  тільки  до  осі  симетрії,  проводять  трохи  далі  осі  і  обмежують  стрілкою  з  однієї  сторони.  Розмір  вказують  повний. 

3. Закріплення знань.

3.1. Дати відповіді на питання:

  • У яких випадках доцільно поєднувати вигляд з розрізом?
  • Як розділяють частину вигляду та частину розрізу?
  • Як поєднують та розділяють деталі, в яких грані збігаються з віссю симетрії?
  • Особливості нанесення розмірів на зображення, яке утворене поєднанням частини вигляду та розрізу.

       3.2. Вкажіть вірно виконане поєднання вигляду з розрізом

4. Практична робота.

4.1. Виконайте в зошитах поєднання половини вигляду спереду з фронтальним розрізом

5. Підведення підсумку заняття.

5.1   Аналіз помилок. Оцінювання роботи учнів.

5.2   Домашнє завдання: на форматі А4 виконати поєднання половини вигляду та половини розрізу.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Кузнецова Світлана Стефанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прихідько Лілія Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лорер Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кучмук Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
zip
Додано
13 березня 2019
Переглядів
8744
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку