Відкритий виховний захід на тему: «ПРОБЛЕМА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ»

Про матеріал
Відкритий виховний захід на тему: «ПРОБЛЕМА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ». Містить презентацію і сценарій позаурочного заходу
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації

Головинське вище професійне училище нерудних технологій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий виховний захід

на тему:
«ПРОБЛЕМА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували викладачі

Заньковець Н.М.
Нестерчук С.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014

 

http://www.ecoleague.net/images/calendar/11lystopada.jpg 

Сергій НЕСТЕРЧУК,

викладач предмета «Основи енергоефективності»

Наталія ЗАНЬКОВЕЦЬ,

інженер з охорони праці, викладач предмета «Охорона праці» Головинського вищого професійного училища нерудних технологій

 

Методична розробка позаурочного заходу на тему:

«ПРОБЛЕМА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ»

 

Мета заходу:

  • навчальна: звернути увагу учнів на проблему збереження електроенергії, показати залежність і переплетіння цієї теми з екологічними та морально-етичними проблемами людства;
  • розвиваюча: привернути увагу до проблем економії енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього середовища; створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень та практичного застосування знань, отриманих в навчальному закладі
  • виховна: виховувати бережливе ставлення до збереження електроенергії, екологічне мислення, самостійність і виборі рішень.

Форма проведення: інформаційний бюлетень.

Методична мета: застосування інформаційних технологій при проведенні позакласних заходів.

Місце проведення: актова зала.

Тривалість: 45 хвилин

Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, відеоматеріали, вірші за тематикою, мультимедійна презентація (Power Point Presentation (PPP)).

 

Хід проведення

 

(Звучать фанфари. Відкриваються лаштунки.

Відео 1 «Краса природи!» )

(Виходять ведучі)

Ведучий 1: Доброго ранку, шановні присутні! Сьогодні ми хочемо звернути Вашу увагу на одну з вагомих проблем людства.

Ведучий 2: І пропонуємо Вам позаурочний захід на тему: «Проблема збереження електроенергії» присвячений Міжнародному Дню енергозбереження.

Ведучий 1: 11 листопада з ініціативи міжнародної екологічної мережі «Шкільний проект по використанню ресурсів та енергії» (SPARE) оголошено Днем енергозбереження. Рішення про відзначення цього дня було прийнято в квітні 2008 року на міжнародній нараді координаторів SPARE, що проходила в Казахстані.

 Ведучий 2: А вже в листопаді 2008-го світ відзначив перший День енергозбереження.

Ведучий 1: Цей день отримав статус міжнародного, оскільки взяти участь у проекті побажали близько 20 країн. 

Ведучий 2: Основна його мета — привернути увагу влади та громадськості до раціонального використання ресурсів та розвитку відновлювальних джерел енергії.

Ведучий 1: Проблема енергозбереження набагато глибша, ніж може здатися на перший погляд.

Ведучий 2: Цей день - дуже важлива дата для поліпшення стану навколишнього середовища - і в тому місці,чи селищі де ми живемо, і на всій планеті. Ніхто не може зробити все, але кожен може зробити щось, і ми можемо багато чого досягти разом!

Ведучий 1: Енергозбереження - це дії для зменшення кількості використовуваної енергії.

Ведучий 2: Використання природної енергії пов'язане з двома проблемами. Перша - запаси відновлюваних джерел енергії вичерпуються, друга - сучасні способи виробництва енергії завдають непоправної шкоди довкіллю та людині внаслідок шкідливих викидів. Тому необхідно її заощаджувати! Забезпечення раціонального та економного витрачання енергоресурсів давно приділяється велика увага у всьому світі.

Ведучий 1: Чому нам необхідно берегти енергію?

Ведучий 2: Зараз людина вже не може обійтися без електричного світла, тепла батарей в квартирі, продукції, що створює наш звичний комфорт. Людина звикає до нових благ цивілізації, на які потрібна усе більша і більша кількість енергії. Обмежити зростання споживання енергії дуже складно, адже від нього безпосередньо залежить здоров'я і добробут кожної людини. Чи готові ми для цього гірше харчуватися або одягатися, поміняти свій спосіб життя?

Ведучий 1: Ні, необхідно вирішити інше завдання: як сучасній людині не погіршуючи рівень комфорту оптимізувати своє споживання енергії, економлячи при цьому корисні копалини і природні ресурси?

Ведучий 2: Відносна доступність електроенергії, тепла, гарячої води створюють представлення у багатьох людей про те, що ці блага з'являються самі собою і вони ніколи не вичерпають себе. Навіщо їх економити, якщо кожен ними забезпечений в достатній кількості за доступну ціну? Скільки витрачу, за стільки і заплачу, витрачу більше, ну і що, - заплачу більше. Але такий світогляд дуже швидко приведе до негативних наслідків, адже основні ресурси, використовувані при виробленні енергії, є непоновлюваними.

(Ведучі займають місця за столом)

Ведучий 1: Сучасне енергетичне господарство України за потужністю не поступається, а за багатьма показниками перевищує електроенергетичні господарства розвинутих країн Європи. Ця галузь належить до найстаріших у країні.

Ведучий 2: Так, найдавніша згадка про водяний млин та використання енергії річок в Україні належить до 1292 року. А перший випадок застосування електрики на території  України пов’язують з 1878 роком, коли інженер О. Бородін обладнав токарський цех Київських залізничних майстерень чотирма електричними ліхтарями.

Ведучий 1:У 1888 році було встановлено перше електроосвітлення в саду Шато-де-Флер  (тепер стадіон Динамо) в Києві, а в 1890 році почала працювати перша центральна електростанція, яка освітлювала міський театр і Хрещатик.

(Виходять учні)

Учень 1. Людина винайшла їжу і світло,

Навчились обробляти камінь.

А потім треба стало світло

Обзавелись люди свічками.

Учень 2. Та час ішов і свічок миги

Не вдовольняли працю звичну.

Едісон, Яблочков, Ладигін

Винайшли світло електричне.

Учень 1. А там машина парова

Крутити почала динамо,

Електротехніка нова

Звично ввійшла у побут з нами.

Учень 2. Ми збудували ТЕС,

Дротами землю обснували,

На річках наших стали ГЕС,

Атом в електрику загнали.

Учень 1. В людей є розум, мова, етика,

Комп’ютер, ксерокс, Інтернет.

Тому тепер без енергетики

Не можна рухатись вперед.

Учень 1. Прогрес і далі буде йти,

Сягнули в космос, кібернетику.

Нам розвивати й берегти

Треба електроенергетику!

(Учні сходять зі сцени)

Ведучий 2: Енергетика – основа розвитку економіки, рушійна сила виробництва. Україна виробляє приблизно 300 млрд. кВт/год електроенергії на рік.

Ведучий 1: Виробництво енергії базується на спалюванні вугілля, мазуту, газу й використанні атомної енергії. Більшу частину електроенергії дають ТЕС і АЕС. Але ці ресурси обмежені. 

Ведучий 2: Людство змушене шукати нові альтернативні види енергії та бережно ставитись до неї. Фундаментальні зміни в енергетиці не відбудуться без відповідних змін у соціальному, економічному, духовному житті.

Відео «Альтернативні джерела енергії»

Ведучий 1: Давайте здійснимо з вами подорож у ваші власні квартири та будинки.

Ми живемо з вами у гарних комфортних умовах. Де всю важку роботу виконують машини, які виконують свою роботу завдяки електричному струму. А він виробляє енергію.

Ведучий 2: Енергія необхідна для того, щоб розпочати рух, щось підняти, нагріти, освітити. Саме слово «енергія» не матеріальне. Ми не можемо його ні побачити, ні доторкнутися, ні скуштувати на смак. Але навколо нас із вами нічого не робиться без участі енергії.

Ведучий 1: Людина досить плідно використовує прилади для виконання роботи з допомогою енергії.

Ведучий 2: Давайте уявимо, що наша квартира залишилась без енергії. Яку вона отримує у вигляді газу, електроенергії, освітлення…  Що будемо робити?

Нам так хочеться комфортно жити. Але за цей комфорт ми розраховуємося  загибеллю лісів та тварин, затопленням міст, забрудненням повітря. Сьогодні ми спробуємо знайти найпростіші рішення, які допоможуть зберегти енергію.

Ведучий 1: Одним з таких рішень є навчитися використовувати енергію у себе вдома досить ефективно.

Ведучий 2: Як же стати господарем дому? Навчитися бережному відношенню до використання енергії? 

Давай завітаємо в гості до наших знайомих братів Економкіна і Транжиркіна.

(Виходять 2 учні)

Учень 1. Ох, не солодко мені – щілі та дірки в вікні,

             Болить моя голова, постійно крапає вода.

             І зламавсь на кухні кран.

             Не квартира, а капкан.

            Електролампи як горять, то енергію їдять.

Учень2. А у мене все в порядку,

Вранці я роблю зарядку.

Горять яскраво лампи нові,

Вони дешеві і сучасні і по лічильнику плачу я вчасно.

Хочу досвідом я поділитись, як економити навчитись

Ведучий 1: А енергозбереження в квартирі розпочинається з меншої витрати води та світла.

Ведучий 2: Розпочнемо нашу подорож з ванної кімнати.

Учень 1: Вода з крану тече швидко. За 1 хвилину з відкритого крану витікає 12 – 20 літрів води. За рік з одного крану втрачається 1000 літрів води, якщо з нього витікає лише 10 крапель за хвилину.

Учень 2: А хіба економити воду так важко?  Ось правила справжнього господаря:

  •                   закривати кран, поки чистимо зуби;
  •                   приймати душ, а не ванну;
  •                   якщо вода в душі занадто холодна, можна зменшити подачу холодної води;
  •                   не допускати, щоб вода лилася даремно, вчасно ремонтувати крани;

можна економити гарячу воду, зменшуючи струмінь води або її температуру.

Учень 1: Такі прості правила, то ми за рік зможемо зекономити ціле озеро діаметром 200 метрів і глибиною 2 метри. Крім цього ми економимо енергію, яка використовується на її нагрівання і перекачування.

Ведучий 2: А тепер переходимо на кухню. Які правила використання води можна запропонувати на кухні:

Учень 2: - при готуванні їжі не використовуйте більше води, ніж потрібно, закривайте кастрюлі кришками;

- мити посуд не під проточною водою, а використовувати корок в кухонній мийці;

- скип’ятивши ранком воду, налийте її в термос, і ви не будете протягом дня кип’ятити нову порцію води.

Ведучий 1:  Крім води на кухні досить багато приладів. Ось і холодильник.

Учень 1: Оптимальним місцем для холодильника на кухні є найпрохолодніше місце. При зовнішній температурі 20 градусів холодильник витрачає на 6% менше енергії.

Як економити енергію холодильника?

Учень 2: - встановлювати біля холоднішої, краще зовнішньої стіни;

- не встановлювати біля опалювальних і нагрівальних приладів (чим нижче температура теплообмінника, тим рідше він вмикається);

- регулярно відтаювати і просушувати холодильник;

- всі дверцята повинні щільно зачинятися.

Ведучий 2: А ось ця річ в квартирі просто необхідна. Хто з вас вміє економно користуватися плитою?

Учень 1:- при готуванні їжі розмір дна каструлі повинен відповідати розмірам джерела теплоти і кількості їжі, що готується;

- каструлі з накипом витрачають близько 50 % енергії.

Ведучий 2. Далі ми проходимо до кімнати і нам зустрічається праска.

Учень 2: Економити енергію можна і при прасуванні. Для цього потрібно пам’ятати, що суху і білизну потрібно прасувати довше ніж вологу. А отже, і більше використовується енергії. А ще праску можна вимикати за кілька хвилин до кінця роботи.

Ведучий 2: А ось нам зустрічається житель, який є у кожній кімнаті. Лампочка.

(Учні сходять зі сцени

Відео про лампочку

Звук короткого замикання

Вимикається світло, відео)

Ведучий 1: Вибачте. Зачекайте хвилиночку.

Ведучий 2: /піднімається і говорить до відповідального за музику/: Що там сталося?

Відповідальний за музику: Світло вимкнули.

Ведучий 1: Як? Що ж нам тепер робити?

(Виходять 2 учениці в  костюмах Лампочки і Розетки, сперечаючись)

Лампочка: Це ти вина.

Розетка: Ні ти, це все через тебе.

Лампочка: (до залу):  Я хочу зробити відверте оголошення: в усьому, що сталося винна Розетка. Якби вона була більш обачнішою, дивилася, що в неї вмикають і скільки тих електроприладів, то цього б не сталося.

Розетка: Хто б казав, Лампочко, в усьому винна саме ти. Це ти цілодобово в кімнатах гориш і дарма витрачаєш електричну енергію.

Лампочка: Та до чого тут я? Моя справа горіти, а вмикати і вимикати повинен мене Вимикач.

(Виходить учень в костюмі Вимикача)

Вимикач: Хто це мене тут згадує?! Я твердо запевняю: я теж не винен. Адже завжди знаходжусь на видному місці біля дверей, ще й табличка наді мною: “Вимкни світло”. Що ще потрібно? Та чомусь до неї всім байдуже.

Лампочка: Ось бачиш, я і Вимикач тут ні до чого. До речі, я не так вже й багато електроенергії з’їдаю!

Розетка: Так що ж виходить, винна тільки я? Я що ворог собі? Оце тільки й мрію, щоб пошкодити напругу, витратити електроенергію і згоріти зовсім.

Лампочка:  Саме так. У тебе ж на лобі написано: “Камікадзе”! Чим ти думаєш, коли живиш одночасно телевізор, програвач, електроплитку, праску та кип’ятильник?

Розетка:  Моє діло живити, а думати притаманно вищим істотам.

Лампочка: Ось я тебе і впіймала!

Вимикач: Зачекай, Лампочко, Розетка правду говорить, в усьому винні Люди! Це ж вони безвідповідально користуються нами. Вони ставляться до нас, як до звичайнісіньких речей, не поважають нас. І лише тоді, коли зовсім лишаються електричного постачання, починають нас цінувати.

Лампочка: Гляньте, до нас Лічильник іде.

(Виходить учень в костюмі Лічильника)

Зараз, Розетко, він скаже все, що думає про твої електричні прибори.

Лічильник: Я почув вашу суперечку. І хочу звернутися передусім до тебе, Лампочко: не так вже ти й мало електричної енергії витрачаєш, особливо, якщо зважити на те, що більшість “свідомих” громадян забули про існування Вимикача.

Вимикач: Я повністю з тобою згоден і пропоную: Дорогі Люди, якщо ви так захоплені іншими справами і забуваєте про мене, створіть новітню більш ефектну систему вимикання.

Лічильник: Що до тебе, Розетка, то це звичайно один з найбільших споживачів електроенергії. І дуже прикро, що ти, Розетко, зараховуєш до мене в показники дарма використані кіловати. Адже це, по-перше, дарма викинуті на вітер гроші, а по-друге, невиправданий ріст екологічного забруднення атмосфери, гідросфери, літосфери станціями, що виробляють електроенергію. Наслідками забруднення і накопичення відходів енергетичних об’єктів є руйнування озонового шару, кислотні опади, створення парникового ефекту. Чим більше людина потребує електроенергії, тим більші наслідки та накопичення глобальних забруднювачів в атмосфері.

Лампочка: Не можна так все лишати! Нам треба діяти.

Розетка: Проте самі ми не вирішимо цієї проблеми. Потрібно, щоб кожна людина, маленька і велика, нарешті збагнула всю критичність і серйозність піднятої проблеми і взяла ситуацію на контроль.

Вимикач: Відгукніться на наші заклики. Збережіть дім, в якому живете.

(Учасники сценки сходять зі сцени)

Ведучий 1: І ми – збережемо. Адже нам є що берегти: мир, Зелену планету, самих себе…Цей список можна продовжувати і продовжувати… І збереження електроенергії займає тут не останнє місце.

Ведучий 2: Повертаючись до теми нашого заходу, слід зауважити, що проблема збереження електроенергії тісно переплітається з байдужістю, із споживацьким ставленням до речей. Адже кожен може пригадати безглуздо палаючу лампочку у ванній кімнаті, цілодобово працююче радіо на кухні і телевізор, що вже півгодини розмовляє сам до себе.

Ведучий 1: Нам байдуже. Проте коли раптом зникає світло в будинку, ми безпорадно розводимо руками.

Ведучий 2: То ж давайте почнемо з себе. Кожен для себе вибере правильне рішення. Вибір за нами.

(Ведучі сходять зі сцени

Відео (реклама енергозбереження)

Виходять 4 учні)

Учень 1: Пам`ятаймо: енергозбереження – колосальний крок до життя у гармонії з природою, у гармонії з самим собою!

Учень 2. Світ прекрасний

Навколо тебе –

Сонце ясне

І синє небо.

Учень 3. Птахи і звірі,

Гори і ріки –
Нехай він буде
Таким навіки!

Учень 4. Нехай людина

Добро приносить –
Бо світ навколо
Любові просить.

(Ведучі виходять на сцену)

Ведучий 1: Ми вам говоримо дякуємо за увагу і до нових зустрічей.

Ведучий 2: Позаурочний  захід для вас підготували викладачі Сергій Володимирович Нестерчук та Наталія Миколаївна Заньковець.

(Всі артисти сходять зі сцени)

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Позаурочний захід на тему:«ПРОБЛЕМА ЗБЕРЕЖЕННЯЕНЕРГІЇ»

Номер слайду 4

МЕТА ЗАХОДУ: Звернути увагу учнів на проблему збереження енергії. Показати залежність і переплетіння цієї теми з екологічними та морально-етичними проблемами людства. Виховувати бережливе ставлення до збереження енергії, екологічне мислення, самостійність і виборі рішень. Привернути увагу до проблем економії енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього середовища; створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень та практичного застосування знань, отриманих в навчальному закладі

Номер слайду 5

Номер слайду 6

2008

Номер слайду 7

11 листопада Міжнародний день енергозбереження. Збереження енергії Починай із себе!

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

zip
Додано
13 березня 2019
Переглядів
2770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку