У розробці уроку літературного читання використані різні види роботи, які спрямовані на розвиток свідомого, виразного , швидкого чинання;сприймати зміст поезії на слух, добирати риму; розвивати пам'ять, увагу.
4. Поетична хвилинка.
— Давайте спробуємо свої сили й доповнимо вірш своїми словами.
На лугу травичка… (нова),
Скубе її… (корова).
А в квітках сидять… (хрущі),
Бо уже гримлять… (дощі).
Відгримлять — і геть… (підуть),
Для нас райдуги… (зійдуть).
4. Читання вірша по частинах.
5. Аналіз змісту прочитаного.
— Як відповідав хлопчик на питання батьків і вчителів?
— Що так бентежило маму? Куди відвела мама сина?
— Чи виявив лікар якусь хворобу у хлопчика?
— Як хлопчик розмірковував над своєю звичкою?
— Яку відповідь дав хлопчик на запитання?
6. Вправи для розвитку швидкості читання.
1) Читання «луною».
2) Знайдіть найбільше слово в тексті. Яке значення цього слова?
7. Виразне читання вірша за особами.
8. Мовно-логічне завдання. Доберіть риму до таких слів.
Сльози — (морози)
Роса — (краса)
Сонце — (віконце).
VI. Підсумок уроку
— Ви вірите, діти, в те, що кожне бажання може здійснитися?
— А за яких саме обставин?
— Чи хотіли б ви, щоб і у вас з’явилась така звичка?
5. Гра «Хто що сказав?»
Ти поїв? (Мама)
Як уроки? (Тато)
Йди до дошки! (Учитель)
6. Робота в групах
Читання вірша за особами.
7. Гра «Добери риму»
- Читайте, слова додавайте.
Рак ранесенько проснувся,
В черевики гарні. (взувся).
І без тата, і без. (мами)
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не. (впізнала).
Рак розсердився, роззувся
І додому. (повернувся).
Тема: Поетична майстерня. “Дивна звичка» А. Костецький. Рима.
Мета: розпочати роботу над творами нового розділу, ознайомити учнів з твором А. Костецького «Дивна звичка» удосконалювати навички свідомого читання віршованих творів; учити сприймати зміст поезії на слух, добирати риму; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, мовлення, словниковий запас учнів; виховувати любов до художнього слова.
Перебіг уроку
1. Органзаційний момент
2. Актуалізація опорних знань, вмінь
- Як ви розумієте вислів - «поетична майстерня»?
ЗВИЧКА
Позитивна Негативна
Дивна
3. Повідомлення теми уроку.
4. Робота над віршем А. Костецького «Дивна звичка»
1. Робота над заголовком.
- Яку звичку можна вважати дивною?
- Про яку дивну звичку хоче розповісти автор?
(Передбачення, варіанти відповідей учнів)
2. Ознайомлення з текстом твору.
- То про яку дивну звичку розповів автор?
- Як ви думаєте, хто той маленький хлопчик? (варіанти відповідей учнів)
Інформація про автора
— Ще в дитячому садочку, коли його, малого, не раз і не два турбували дорослі запитаннями «Ким ти хочеш бути?», він впевнено й твердо відповідав: «Письменником».
І мрія його здійснилася.
- Сьогодні ми знову працюємо із його твором.
— Про кого пише автор? Що дивного було в цього хлопця?
3. Аналіз змісту прочитаного.
— Як відповідав хлопчик на питання батьків і вчителів?
— Що так бентежило маму? Куди відвела мама сина?
— Чи виявив лікар якусь хворобу у хлопчика?
— Як хлопчик розмірковував над своєю звичкою?
— Яку відповідь дав хлопчик на запитання?
4. Вправи для розвитку швидкості читання.
1) Читання «луною».
2) Читання слів та добір слів рим до нього з вірша
3) Знайдіть найбільше слово в тексті. Яке значення цього слова?
5. Гра «Хто що сказав?»
Ти поїв? (Мама)
Як уроки? (Тато)
Йди до дошки! (Учитель)
6. Виразне читання вірша за особами.
7. Мовно-логічне завдання. Доберіть риму до таких слів.
— Давайте спробуємо свої сили й доповнимо вірш своїми словами. Колективна робота.
Сльози — (морози)
Роса — (краса)
Сонце — (віконце).
7. Поетична хвилинка.
Робота в групах.
На лугу травичка… (нова),
Скубе її… (корова).
А в квітках сидять… (хрущі),
Бо уже гримлять… (дощі).
Відгримлять — і геть… (підуть),
Для нас райдуги… (зійдуть).
5. Підсумок уроку
— Ви вірите, діти, в те, що кожне бажання може здійснитися?
— А за яких саме обставин?
— Чи хотіли б ви, щоб і у вас з’явилась така звичка?
6. Домашнє завдання
1. Читання в особах
2. Відновити вірш дібравши слова
Рак ранесенько проснувся,
В черевики гарні. (взувся).
І без тата, і без. (мами)
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не. (впізнала).
Рак розсердився, роззувся
І додому. (повернувся).