Урок "В.Чухліб «Заячий холодок» "

Про матеріал
Мета: вчити працювати з текстом , розвивати вміння читати мовчки, переказувати казку близько до змісту, розвивати зв’язне мовлення, , уяву, вміння визначати головну думку твору, формувати критичне мислення, виховувати почуття дружби, ввічливості, почуття відповідальності за свої вчинки. Обладнання: малюнок заячого холодка, піктограми, картки з завданнями для роботи в групах, таблиці для читання. Хід уроку. І.Організаційний момент. Реклама уроку. Гра «Криголам». Для того, щоб наш урок був цікавим, минув швидко і з користю, ми повинні зламати кригу відчуженості, байдужості, згуртуватися. Зараз ми звами виконаємо вправу «Криголам» і, разом з тим, передбачимо, яким буде наш урок. У – Р – О – К – - А щоб наш урок був таким, якими ви бажаєте бути на уроці? ( Відповіді дітей) - Я пропоную вам створити настрій нашого уроку. Давайте побажаємо один одному Чогось приємного й подбаємо, щоб наша реклама виправдала себе. Гра « Кулька добра» ІІ.Мовна розминка. 1. Робота в парі. - Назвати якомога більше іменників за 1 хвилину. 2.Читання таблиць на дошці. - Читаємо вголос тільки назви тварин. 3.Робота в групах. Гра «Асоціації» 4.Аукціон скоромовок. 5.Розучування скоромовки за листівками. ІІІ.Перевірка домашнього завдання. ІV. Оголошення теми й мети уроку. Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну відому, в країну чудову, В країну цікавих казок! (Оголошення теми і завдань) V. Робота над казкою. 1.Словникова робота. Діти підбирають синоніми до слів. - Як ви гадаєте, що це таке заячий холодок? (Припущення дітей, показ малюнка рослини) Гамірливий – веселий, шумний. Ложе – ліжко. Насурманившись – насупившись. На осонні – на сонечку. 2.Читання казки вчителем, кращими учнями. -Я прочитаю вам казку, а ви будьте уважні. Зосередьтеся, тому, що вам потрібно буде дати відповідь на запитання « Хто головний герой казки?» 3.Бесіда по первинному сприйманні казки. - Чи сподобалась вам казка? - Хто головний герой казки? - А ще які персонажі зустрічаються в цьому творі? 4. Робота над текстом. • Гра «Буксир» • Бесіда – аналіз тексту. - Яким був Заєць на початку казки? - У чому він виявляв нахабність? - Хто провчив Капловухого? - Чи можна сказати, що Заєць зрозумів свою провину? Доведіть. - Я пропоную вам пограти в гру «Добре, погане» (Відповіді фіксуються у таблиці) Добре, схвалюється у казці Погане, засуджується VІ.Хвилинка – смішинка. Кожен з вас, звичайно, знає, Хто під хмарами літає. Тож швиденько покажіть: Хто летить, хто не летить. (Діти виконують відповідні рухи) Летить – летить літак? Летить – летить їжак? Летить – летить шпак? Летить – летить мак? Летить - летить рак? Летить – летить шпак? Летить – летить лисиця? Летить – летить суниця? Летить – летить синиця? VІІ.Робота над текстом (продовження) Гра «Закінчи речення». Гра «Чиї це слова». Гра «Дослідники» Переказ тексту за піктограмами. VІІІ. Сенкан про Зайця. Заєць Нахабний, жадний Виганяв, ображав, зрозумів Заєць мав погану вдачу. Капловухий. ІХ. Підсумок. - Чи сподобався вам урок? Що найбільше сподобалося? - Чи справдилися ваші очікування? - Який висновок ви зробили для себе, прочитавши цю казку? - Чого навчила нас казка «Заячий холодок»? - Хотіли б ви бути схожі на Капловухого? Чому? Х. Домашнє завдання. Прочитати казку і дослідити, скільки разів зустрічається слово заєць. Спробувати записати у зошиті сенкан. Переказувати казку
Перегляд файлу

             

 

Тема. В.Чухліб «Заячий холодок»

Мета: вчити працювати з текстом , розвивати вміння читати мовчки,     переказувати казку близько до змісту, розвивати  зв’язне мовлення, , уяву, вміння визначати головну думку твору, формувати критичне мислення, виховувати почуття дружби, ввічливості, почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: малюнок заячого холодка, піктограми, картки з завданнями для роботи в групах, таблиці для читання.

      Хід уроку.

І.Організаційний момент. Реклама уроку. Гра «Криголам».

Для того, щоб наш урок був цікавим, минув швидко і з користю, ми повинні зламати кригу відчуженості, байдужості, згуртуватися. Зараз ми  звами виконаємо вправу  «Криголам» і, разом з тим, передбачимо, яким буде наш урок.

У –

Р –

О –

К –

  • А щоб наш урок був таким, якими ви бажаєте бути на уроці? ( Відповіді дітей)
  •     Я пропоную вам створити настрій нашого уроку. Давайте побажаємо один одному

Чогось приємного й подбаємо, щоб наша реклама виправдала себе.

Гра « Кулька добра»

ІІ.Мовна розминка.

  1. Робота в парі.
  • Назвати якомога більше іменників за 1 хвилину.

2.Читання таблиць на дошці.

- Читаємо вголос тільки назви тварин.

3.Робота в групах. Гра «Асоціації»

4.Аукціон скоромовок.

5.Розучування скоромовки за листівками.

ІІІ.Перевірка домашнього завдання.

ІV. Оголошення теми й мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

В країну цікавих казок!

(Оголошення теми і завдань)

V. Робота над казкою.

1.Словникова робота. Діти підбирають синоніми до слів.

- Як ви гадаєте, що це таке заячий холодок? (Припущення дітей, показ малюнка рослини)

Гамірливий – веселий, шумний.

Ложе – ліжко.

Насурманившись – насупившись.

На осонні – на сонечку.

2.Читання казки вчителем, кращими учнями.

 -Я прочитаю вам казку, а ви будьте уважні. Зосередьтеся, тому, що вам потрібно буде дати відповідь на запитання « Хто головний герой казки?»

3.Бесіда по первинному сприйманні казки.

 - Чи сподобалась вам казка?

- Хто головний герой казки?

- А ще які персонажі зустрічаються в цьому творі?

4. Робота над текстом.

  • Гра «Буксир»
  • Бесіда – аналіз тексту.
  • Яким був Заєць на початку казки?
  • У чому він виявляв нахабність?
  • Хто провчив Капловухого?
  • Чи можна сказати, що Заєць зрозумів свою провину? Доведіть.
  • Я пропоную вам пограти в гру «Добре, погане» (Відповіді фіксуються у таблиці)

Добре, схвалюється у казці

Погане, засуджується

 

 

VІ.Хвилинка – смішинка.

Кожен з вас, звичайно, знає,

Хто під хмарами літає.

Тож швиденько покажіть:

Хто летить, хто не летить.

(Діти виконують відповідні рухи)

Летить – летить літак?

Летить – летить їжак?

Летить – летить шпак?

Летить – летить мак?

Летить -  летить рак?

Летить – летить шпак?

Летить – летить лисиця?

Летить – летить суниця?

Летить – летить синиця?

    VІІ.Робота над текстом (продовження)

Гра «Закінчи речення».

Гра «Чиї це слова».

Гра «Дослідники»

I:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345797.wmfПереказ тексту за піктограмами.

I:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt1\j0197388.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345816.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345797.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345797.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345832.wmf
I:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0346317.wmf

I:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0344848.wmf 

I:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0346333.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt4\j0246127.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345816.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345797.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345832.wmf

I:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0346333.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt4\j0246127.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345797.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345797.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\CipArt9\j0305603.wmfI:\Папка Насті!рр\Картінки\CipArt\ClipArt8\j0345832.wmf

   VІІІ. Сенкан про Зайця.

    Заєць

    Нахабний, жадний

    Виганяв, ображав, зрозумів

    Заєць мав погану вдачу.

     Капловухий.

    ІХ. Підсумок.

  • Чи сподобався вам урок? Що найбільше сподобалося?
  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Який висновок ви зробили для себе, прочитавши цю казку?
  • Чого навчила нас казка «Заячий холодок»?
  • Хотіли б ви бути схожі на Капловухого? Чому?

Х. Домашнє завдання.

Прочитати казку і дослідити, скільки разів зустрічається слово заєць.

Спробувати записати у зошиті сенкан.

Переказувати казку.

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
2060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку