Дана розробка уроку дозволить перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу; поглиблювати знання про творчість видатних байкарів світу, зокрема про Езопа. Федра, Ж. де Лафонтена, І. Крилова, Л. Глібова, про «крилаті вислови» та про використання того самого сюжету, різними авторами (на прикладі байки «Вовк і Ягня»); удосконалювати навички виразного читання байок. Уміння аналізувати та розвивати логічне та образне мислення, вміння лаконічно і правильно відповідати на запитання, виховувати щирість , культуру спілкування у ставленні до інших
Урок – подорож
«З байкою навколо світу»
Мета: перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу; поглиблювати знання про творчість видатних байкарів світу, зокрема про Езопа. Федра, Ж. де Лафонтена, І. Крилова, Л. Глібова, про «крилаті вислови» та про використання того самого сюжету, різними авторами (на прикладі байки «Вовк і Ягня»); удосконалювати навички виразного читання байок. Уміння аналізувати та розвивати логічне та образне мислення, вміння лаконічно і правильно відповідати на запитання, виховувати щирість , культуру спілкування у ставленні до інших
Обладнання: портрети байкарів, ілюстрації до байок, мапа світу, додатковий роздаточний матеріал.
Тип уроку : урок – подорож.
Епіграф уроку: «В Езопа вчіться, добрі люди!...»
Федр
Хід уроку:
І Організаційний момент
Вправа «Будемо знайомі»
ІІ Мовленнєва розминка
ІІІ Оголошення теми і мети уроку
ІV Основний зміст уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок, бо саме на цьому уроці ми з вами вирушимо в подорожі. Подорожувати ми будемо краями, в яких жили і творили видатні байкарі. І будемо говорити про байки. Які вчать нас жити. І перед початком подорожі Слухайте невеличку історію «Черепаха і заєць»
Черепаха і заєць сперечалися хто з них швидший . Призначили вони для змагання час і місце і розійшлися. Та заєць, розраховуючи на свою природну швидкість , не став бігти, а розлігся біля дороги та й заснув. А черепаха розуміла, що рухається вона повільно, і тому бігла без зупинки. Так вона обігнала сплячого зайця і здобула перемогу.
Мораль. Нерідко праця перевершує природні здібності, коли їх зневажають.
І ми відправляємось з вами куди? – В Давню Грецію ( вчитель виймає портрет Езопа і ставе прапорець на мапі світу).
Зупинка перша. Греція
Чудово! Бачу, що про Езопа ви дуже багато знаєте.
Зупинка друга .Стародавній Рим
І вирушаємо ми в Стародавній Рим в І ст. н.е. (вішаю портрет , на мапу ставлю прапорець).
Тут , у Стародавньому Римі жив і здобував освіту байкар Федр, за походженням грек з Македонії.
Зупинка третя. Франція
Молодці! А ми відправляємось далі і наступна зупинка Франція (портрет і позначка на мапі).
Зупинка четверта. Росія
У вас дуже хороші знання і з вами безпечно подорожувати. А наша наступна зупинка – це Росія 1769року
- Про що говорить ця дата?
- В якій родині народився Іван Крилов?( бідного армійського офіцера)
- Як здобував знання?( в школі не вчився, самотужки)
- Які байки Крилова знаєте?
- Які вади викривав у своїх байках?
Робота в группах . « Впізнай чий це портрет»
Ми об’їхали з вами півсвіту, побували в різних країнах. Скажіть, байкарі живуть в різних країнах і в різні часи, а назви деяких байок ті ж самі? Чому?
Ми продовжуємо працювати в групах: 1 група – розкрийте риси характеру, які байкар Крилов втілив в образі Ягняти (доброта, вихованість, беззахисність, розумність) 2 група характеризує Вовка (злість, наглість, брехливість, грубість, підступність) – записують.
Зачитайте з байки слова, які стали крилатими.
Інтерактивна вправа «Кошик»
Наступний етап нашої роботи міні – диспут « Точка зору»
Творча хвилинка
Багато повчає
Алегорію має в собі
Й про мораль не забуває,
Коли байкар її складає.
А нам цікаво читати її.
V Підсумок
1. Інтерактивна вправа «Закінчи речення»
- Сьогодні на уроці я навчився…
- Я зрозумів…
- Запам’ятав …
2. Заключне слово вчителя
Ось і підійшла до кінця наша подорож, але я гадаю, що байка навчила нас бути добрими, щирими, толерантними.