Урок-полорож із зарубіжної літератури в 6 класі "з байкою навколо світу"

Про матеріал

Дана розробка уроку дозволить перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу; поглиблювати знання про творчість видатних байкарів світу, зокрема про Езопа. Федра, Ж. де Лафонтена, І. Крилова, Л. Глібова, про «крилаті вислови» та про використання того самого сюжету, різними авторами (на прикладі байки «Вовк і Ягня»); удосконалювати навички виразного читання байок. Уміння аналізувати та розвивати логічне та образне мислення, вміння лаконічно і правильно відповідати на запитання, виховувати щирість , культуру спілкування у ставленні до інших

Перегляд файлу

Урок – подорож

«З байкою навколо світу»

Мета: перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу; поглиблювати знання про творчість видатних байкарів світу, зокрема про Езопа. Федра, Ж. де Лафонтена, І. Крилова, Л. Глібова, про «крилаті вислови» та про використання того самого сюжету, різними авторами (на прикладі байки «Вовк і Ягня»); удосконалювати навички виразного читання байок. Уміння аналізувати та розвивати логічне та образне мислення, вміння лаконічно і правильно відповідати  на запитання, виховувати щирість , культуру спілкування у ставленні до інших

Обладнання: портрети байкарів, ілюстрації до байок, мапа світу, додатковий роздаточний матеріал.

Тип уроку : урок – подорож.

Епіграф уроку: «В Езопа вчіться, добрі люди!...»             

                                                                                              Федр

 

           Хід уроку:

І Організаційний момент

Вправа «Будемо знайомі»

ІІ Мовленнєва розминка

ІІІ Оголошення теми і мети уроку

ІV Основний зміст уроку

 

  1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок, бо саме на цьому уроці ми з вами вирушимо в подорожі. Подорожувати ми будемо краями, в яких жили і творили видатні байкарі. І будемо говорити про байки. Які вчать нас жити. І  перед початком подорожі Слухайте невеличку історію «Черепаха і заєць»

Черепаха і заєць сперечалися хто з них швидший . Призначили вони для змагання  час і місце і розійшлися.  Та заєць, розраховуючи на свою природну швидкість , не став  бігти, а розлігся біля дороги та й заснув. А черепаха розуміла, що рухається вона повільно, і тому бігла без зупинки. Так вона обігнала сплячого зайця і здобула перемогу.

Мораль. Нерідко праця перевершує природні  здібності, коли їх зневажають.

  • Як називається твір , який ви прослухали? (Байка)
  • Чому ви так вирішили? (Герої тварини, твір повчає)
  • Правильно, ви слухали байку «Черепаха і заєць», автором якої є Езоп.

І ми відправляємось з вами куди? – В Давню Грецію ( вчитель виймає портрет Езопа  і ставе прапорець на мапі світу).

Зупинка  перша. Греція

  • Перший у світі байкар? (Езоп)
  • Якою мовою Езоп писав байки? (Прозою)
  • Коли жив Езоп? Ким був за соціальним походженням?(VI ст. до н.е. – раб)
  • Що означає Езопова мова? (це іносказання, художня мова насичена недомовками та натяками)
  • Які байки Езопа ви знаєте? ( «Вовк та ягня», «Крук і лисиця», «Хліборобові діти» тощо)
  • Яким постає Езоп?( аналіз портрета).

 

Чудово! Бачу, що про Езопа ви дуже багато знаєте.

Зупинка друга .Стародавній Рим

І вирушаємо ми в Стародавній Рим в І ст. н.е. (вішаю портрет , на мапу ставлю прапорець).

Тут , у Стародавньому Римі жив і здобував освіту байкар Федр, за походженням грек з Македонії.

  • Що ви знаєте про Федра?( змалку потрапив у рабство, але імператором Августом йому була дарована воля)
  • Чиї байки лягли в основу байок Федра?
  • Як ви гадаєте, що засуджував байкар у своїх творах? (Насильство, брехливість,  дурість, нерозважливість).
  • Які байки написав Федр?(«Вовк та ягня»,  « Вівця пес і Вовк»)

 

 

Зупинка третя. Франція

Молодці! А ми відправляємось далі і наступна зупинка Франція (портрет і позначка на мапі).

  • Де народився Лафонтен?( Шато – Тьєррі, 1621 р. в родині лісника)
  • Чи відрізняється мова байок Лафонтена від мови байок Езопа?(так, стала віршована)
  • Як розумієте назву байки «Зачумлені звірі»?
  • У чому тварини бачать порятунок?( самопожертві, каятті в гріхах)
  • Чи можна порівняти гріхи Льва та Осла?
  • Зачитайте мораль в байці.

 

Зупинка четверта. Росія

У вас дуже хороші знання і з вами безпечно подорожувати. А наша наступна зупинка – це Росія 1769року

- Про що говорить ця дата?

- В якій родині народився Іван Крилов?( бідного армійського офіцера)

- Як здобував знання?( в школі не вчився, самотужки)

- Які байки Крилова знаєте?

- Які вади викривав у своїх байках?

 

   Робота в группах . « Впізнай чий це портрет»

 

   Ми об’їхали з вами півсвіту, побували в різних країнах. Скажіть, байкарі живуть в різних країнах і в різні часи, а назви деяких байок ті ж самі? Чому?

  • Що таке « мандрівний сюжет»?
  • Назвіть авторів байки «Вовк та ягня»(Езоп, Федр, Крилов, Глібов.)
  • На столі лежать пам’ятки читачам байки.
  • Давайте ще раз пригадаємо (учні читають вголос).
  • А зараз давайте проведемо міні – конкурс на кращого читця байки Крилова «Вовк і ягня» за ролями (2 хв. на підготовку) – проінсценувати)

 

Ми  продовжуємо працювати в групах: 1 група – розкрийте риси характеру, які байкар Крилов втілив в образі Ягняти (доброта, вихованість, беззахисність, розумність) 2 група характеризує Вовка (злість, наглість, брехливість, грубість, підступність) – записують.

Зачитайте з байки слова, які стали крилатими.

 

Інтерактивна вправа «Кошик»

  1. У валізу ми візьмемо те, чому навчилися, кращі людські якості.
  2. У смітник кинемо неправильні, на вашу думку, вчинки героїв, їх негативні риси.   

 

Наступний етап нашої роботи міні – диспут « Точка зору»

  • Скажіть у чому секрет довголіття байки?
  • Чи популярні байки у наш час?

Творча хвилинка

  • Зараз, треба до слова байки дібрати якомого більше епітетів ( повчальна, застережлива, цікава, розумна-учні зачитують).
  • Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 

    Багато повчає

Алегорію має в собі

Й про мораль не забуває,

Коли байкар її складає.

А нам цікаво читати її.

 

 

 

  1. Інтерактивна вправа «Дуель», у вас є кросворди, які ви повинні розгадати. Переможе та група, яка першою дасть відповіді на всі питання.
  2. Наша подорож наближається до завершення, у вас є опорна схема про байку, хто нам ще раз нагадає про основні вимоги байки?

V Підсумок

1. Інтерактивна вправа «Закінчи речення»

- Сьогодні на уроці я навчився…

- Я  зрозумів…

- Запам’ятав …

2. Заключне слово вчителя

 Ось і підійшла до кінця наша подорож, але я гадаю, що байка навчила нас бути добрими, щирими, толерантними.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 червня 2018
Переглядів
1511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку