Урок "Поняття орнаменту. Орнамент у стрічці."

Про матеріал
Урок для 5 класу з образотворчого мистецтва, за допомогою якого учні зможуть поглибити знання про український орнамент як вид декоративно-прикладного мистецтва. Ознайомитись з видами орнаментів та поняттями "рапорт" і "схема".
Перегляд файлу

 

 

Тема: ПОНЯТТЯ ОРНАМЕНТУ. ОРНАМЕНТ У СТРІЧЦІ.

 

Мета: Поглибити знання  про український орнамент  як вид декоративно-прикладного мистецтва ; ознайомити учнів з видами орнаментів, поняттями «рапорт» і «схема».

    Розвивати увагу, логічне і образне мислення, творчість, художні та естетичні здібності.

    Навчити розпізнавати основні види орнаментів, знаходити рапорт, читати та виконувати схеми.

    Виховувати наполегливість, цілеспрямованість, уважність, чіткість в роботі.

    Формувати національну самосвідомість, прищеплювати любов до народного мистецтва.

Обладнання: презентація „Орнаменти”, зразки орнаментів, готові вироби, ілюстрації, картки.

Інструменти і матеріали: Олівці, папір.

Основні поняття:  Орнамент, рапорт орнаменту. Види орнаментів: рослинний, геометричний, зооморфний, антропоморфний, предметний, каліграфічний, пейзажний, комбінований.

Типи орнаментів: стрічковий, сітчастий, центричний. Схеми.

Тип уроку: комбінований.

 

Орієнтовний план проведення уроку.

1. Організаційна частина  -                                                  2 хвилини

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку –                   3 хвилини.

3. Вивчення нового матеріалу –                                         15 хвилин.

4. Практична робота  –                                                        20 хвилин.

5. Підсумки уроку –                                                             5 хвилини.

 

Хід уроку.

 

1.Організаційний момент.

- перевірка присутніх;

-організація робочого місця, наявності обладнання, матеріалів, пристосувань.

Актуалізація опорних знань.

Мотивація навчально-трудової діяльності.

(Розповідає вчитель  образотворчого мистецтва)

 

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Орнаменти. Види орнаментів. Типи орнаментів.

Знати:  визначення орнаменту, рапорту орнаментів, види орнаментів, типи орнаментів.

Вміння:  створювати орнаменти та схеми .

Проблема завдання :  навчитися створювати схеми орнаментів та застосовувати їх на практиці.

 

3. Вивчення нового матеріалу.

(розповідь учителя образотворчого мистецтва)

Орнамент – це декоративна композиція, яка складається з елементів, що ритмічно повторюються, чергуються. Окремо взятий такий елемент називається рапортом.

За мотивами орнаменти поділяються на кілька груп, це

види орнаментів:

1) геометричний - складається з поєднаних у кольорі геометричних елементів;

2) рослинний (фітоморфний) – складається з рослинних елементів;

3) зооморфний – зображення тварин, птахів, риб;

4) антропоморфний – стилізоване зображення силуетів людей;

5) каліграфічний – утворюється з окремих літер або елементів тексту;

6) предметний – складається із зображення предметів побуту, знарядь праці, відпочинку;

 7) пейзажний – стилізоване зображення мотивів природи, архітектурних пам’яток тощо;

8) комбінований – поєднання декількох видів орнаментів.

Орнаменти можна розташувати по різному, це

типи орнаментів:

1) стрічковий – розташований у смузі;

2) сітчастий – виконаний у площині, поділеній на квадрати або ромби;

3) центричний (розетковий) – орнамент у колі, квадраті, ромбі.

 

Вивчаємо:

 Орнамент – це послідовне повторення окремих мотивів.

Рапорт – частина орнаменту, яка повторюється тричі.

Орнамент, який поєднує у собі геометричні мотиви – рослинний. Стрічковий – пряма або криволінійна орнаментна смужка, що прикрашає середину виробу або обрамлює його.

Сітчастий, при якому вся поверхня заповнена узором.

Центричний, в якому окремі елементи орнаменту вписані в квадрат, коло, ромб, розташований у центрі. 

 

4. Практичне застосування орнаментів.

  Демонстрація предметів декоративно-прикладного мистецтва. Всі ці предмети прикрашені орнаментами.

Орнамент означає прикраса”, створюючи орнаменти, художники звертаються до природи і використовують спрощене зображення, воно називається стилізоване.

Для того, щоб прикрасити  вироби орнаментами використовують спеціальні малюнки їх називають схемами. Дивлячись на схеми вишивальниці відтворюють  візерунки на тканині.

 

Завдання практичної роботи:

Намалювати орнамент в смужці з двох рапортів.

 

5.  Підсумок уроку: - вправа «Закінчи речення. »
1) Сьогодні на уроці ми …
2) Найбільше мені сподобалося …
3) Я дізналась …
4) Я оцінюю свою роботу …

- аналіз та корекція допущених помилок;

- демонстрація кращих робіт;

- оцінки.

 

       

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Свобода Ольга Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
5159
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку