Тема:Поняття про комп'ютерну мережу.Поняття про Інтернет
Мета: сформувати в учнів знання про комп'ютерну мережу, Інтернет; вчити розрізняти глобальну і локальну комп'ютерні мережи; розвивати логічне мислення, уяву, виховувати прагнення до отримання нових знань, товариськість, дисципліну, відповідальність.
Обладнання: Мультимедійний проектор, програмне забезпечення курсу «Сходинки до інформатики».
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку:
І. Організація класу
- Чи всі готові уроку? Налаштуємося на подальшу роботу.
1. Психоформула
Люблю я всій розум,
Увагу та пам’ять.
Працює мій мозок
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Вчителя слово
Здійснюю практично.
2. Повторення правил техніки безпеки в кабінеті інформатики.
- На початку уроку пропоную повторити правила безпечної поведінки в кабінеті інформатики.
Технологія «Голосування ногами»
Якщо учні згодні з тим, що говорить вчитель вони роблять крок вперед, а якщо ні – стоять на місці.
- Чи згодні ви з тим, що в кабінет інформатики можна вбігати? Доведіть.
- Чи погодитеся, що в комп’ютерному класі можна торкатися всього, що хочеться? Доведіть.
- Хто погодиться з тим, що в комп’ютерному класі можна працювати з дозволу вчителя?
- Чи згодні ви з тим, що в кабінет інформатики можна приносити зайві речі?
3. Технологія «Мікрофон»
Я пропоную вам зараз уявний мікрофон. Наведіть приклади здобуття інформації в повсякденному житті
П. Теоретична частина
1. Повідомлення теми, завдань уроку
- Щоб дізнатися про що йтиме мова на уроці сьогодні потрібно розгадати кросворд.
1. Для мишки є …… (килимок)
2. У монітора є …… (екран)
3. За допомогою якої програми можна послухати музику (програвач)
4. Керує виконанням усіх програм ….. (процесор)
5. Спосіб надання інформації (жест)
6. Речення, що спонукає до виконання ( команда)
- Отже, сьогодні на уроці знайомимося з поняттями « Комп'ютерна мережа», мережа Інтернет.
2. Вправа «Очікування»
- Діти, що очікуєте від сьогоднішнього уроку?
(Діти записують свої очікування на спеціальних клейких папірцях, які вчитель кріпить на дошці).
3. Знайомство з комп'ютерною мережею, з мережею Інтернет.
Комп’ютерна мережа - це сукупність комп’ютерів і різних пристроїв, що забезпечують інформаційний обмін між комп’ютерами в мережі без використання яких-небудь проміжних носіїв інформації.
Що ж таке Інтернет?
Це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп'ютерів у різних куточках земної кулі, поєднаних між собою.
Слово "Інтернет" походить від англійського "International Network'", що означає "Міжнародна мережа".
Завдяки мережі інформація з одного комп'ютера може потрапити до іншого, розташованого у будь-якому місці. Кожен комп'ютер у цій мережі має свою адресу, яка дозволяє знаходити його.
Телефонні канали, виділені лінії, супутники поєднують комп'ютери в єдину мережу. Вона охоплює Землю ніби павутинкою.
До телефонної мережі комп'ютер під'єднує спеціальний пристрій - модем.
ІІІ.Рефлексія
Вчора сонце так світило,
Що ведмедя розбудило.
Виліз сонний із берлоги
Та й подався на дороги,
А на тій дорозі сніг
До ведмежих липне ніг.
«Рано, - думає бурмило, -
Мене сонце розбудило».
Глянув на зимовий ліс
І швиденько спать поліз
ІV. Практична частина
1. Ознайомлення зВсесвітньою павутиною Інтернет
2. Практична робота учнів
І гр. працює за комп’ютерами.
Перед тим, як діти приступлять до практичної роботи повторюються правила роботи з комп’ютером.
П гр. виконує завдання «Для розумників і розумниць»
Для розумників і розумниць
а) Дідусь Борис святкує кожний свій день народження. У 2000 році він відсвяткував п'ятнадцятий раз день свого народження. Коли народився дідусь Борис?
б)Ганнуся повинна підсмажити б сирників. На сковороді вміщується лише 4. Кожний сирник потрібно смажити 3 хвилини з одного боку і З хвилини з іншого. За який найкоротший час можна підсмажити всі сирники?
V. Підсумок уроку
- Чи справдилися ваші очікування щодо уроку?
- Що на уроці сподобалося?
2. Вербальне оцінювання роботи учнів на уроці.
3. Домашнє завдання.
Намалювати, скласти вірш або оповідання (казку) про мережу Інтернет.