"Комп'ютерні мережі. Глобальна мережа Інтернет. Можливості глобальної мережі. Кібербулінг."

Про матеріал
Матеріал допоможе здобувачам освіти сформувати вміння про глобальну мережу Інтернет, ознайомитись з принципами взаємозв'язку комп'ютерів між собою, навчитись безпечно використовувати приватну інформацію в Інтернеті, а також виховуватиме впевненість у власних силах та зацікавленість інформатикою.
Перегляд файлу

 Тема:  Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні мережі. Глобальна мережа Інтернет. Можливості глобальної мережі. Кібербулінг.

Мета: сформувати поняття про «глобальну мережу Інтернет» та її  призначення; ознайомити з принципами взаємозв’язку комп’ютерів між собою; навчити безпечно використовувати приватну інформацію в Інтернеті;

розвивати пам'ять, критичне мислення, уяву, зв’язне мовлення; виховувати впевненість у власних силах та цікавість до інформатики.

Обладнання:  роздатковий матеріал, презентація, оцінки-заохочення.

Тип уроку: урок-подорож, комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання вчителя

2. Перевірка готовності до уроку

3.Психологічний настрій на роботу

– Підрівнялися, спинки прямі, посміхнулися. Починаємо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Початок подорожі

 – Подивіться уважно. Хто прийшов до вас на урок? (Пес Патрон)

– Сьогодні ми будемо подорожувати разом з ним країною інформатики.

– Попереду нас чекає дуже багато цікавих завдань та ігор. А підготув їх нам гість нашого уроку.

  1. Гра “Так чи ні

 Якщо твердження правильне - ви плескаєте в долоні , якщо твердження не правильне -  мовчите. Зрозуміли ? Тоді почали...

 

  1. До комп’ютерного класу заходимо спокійно, з дозволу вчителя. (так)
  1. Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швиденько вмикаємо комп’ютер. (ні).
  2. Біля комп’ютера сидимо рівно.(так).
  3. Рукавом сорочки протираєш монітор комп’тера(ні).
  4. Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.(так)
  5. При роботі з мишкою  використовуємо вказівний і середній пальці(так)
  6. На клавіатуру нічого не клади(так).
  7. Під час роботи зи комп’ютером можна їсти, пити(ні)
  8. Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди. (ні).
  9. Під час уроку ходимо по класі, коли забажаємо (ні).

 

- Молодці!! Песик Патрон вами задоволений.

3. Інтерактивний метод «Мікрофон»

 - Зараз ми з вами пограємо в гру «Мікрофон»

  • За допомогою чого людина сприймає інформацію?
  • Що ще можна робити з інформацією?
  • За допомогою чого людина зберігає інформацію? Передає?
  • З яких пристроїв складається комп’ютер?
  • Назвіть пристрої введення інформації, пристрої виведення!
  • Яка інформація називається приватною, а яка публічною? (цих 2 питання мабуть не треба?)

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, ви, напевно, знаєте, що з одного комп’ютера на інший можна передавати інформацію. А якщо ви прочитаєте зашифровані слова , то дізнаєтесь, що для цього потрібно.

1

к

9

н

4

п’

15

ж

11

м

5

ю

13

р

8

р

7

е

14

е

2

о

12

е

3

м

10

а

16

а

6

т

- Щоб прочитати слова, поставте літери попорядку за цифрами в порядку зростання від 1 до 16 . і отримаємо відповідь .... (комп’ютерна мережа).

- Молодці! У вас класно все виходить. Пес Патрон задоволений вашою кмітливістю.

 ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

 1. Оголошення теми.

 - На сьогоднішньому уроці разом із  песиком Патроном ви познайомитеся із найбільшою комп’ютерною мережею, яка допомагає з’єднувати найвіддаленіші куточки нашої країни України, навіть цілої планети - Інтернетом, дізнаєтеся, для чого можна використовувати Інтернет.  А також дізнаєтесь, які неприємності можуть нас чекати в Інтернеті.

 V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.

1. Розповідь з елементами бесіди.

 - Спілкуючись із друзями, рідними, ти передаєш і отримуєш повідомлення. Це відбувається як під час вашого особистого спілкування, так і за допомогою телефону, пошти тощо.

 - Згадай, як відбувається обмін повідомленнями?

 - А от між комп’ютерами, обмін даних відбувається через комп’ютерну мережу.

 - З’єднані між собою комп’ютери утворюють комп’ютерну мережу. Об’єднані в мережу комп’ютери можуть розташовуватись в одній кімнаті,  різних будинках, різних містах чи навіть країнах.

 - Комп’ютерна мережа — це два або більше комп’ютерів, з’єднаних між собою.

 Мережі бувають локальні і глобальні. Локальна мережа - це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої розміщені на невеликій відстані один від одного (наприклад,  наш комп’ютерний клас). Глобальна мережа - об’єнує комп’ютери розміщені в різних країнах, навіть різних частинах світу.  Найвідомішою глобальною мережею є мережа Інтернет. Вона складається з мільйонів комп’ютерів у різних куточках нашої планети. 

 - На що схожа комп’ютерна мережа? (густо сплетену павутину)

2. Цікавинки про Інтернет.

 - Найбільшою комп'ютерною мережею є Інтернет.

 - Інтернет — це всесвітня мережа, яка складається з мільйонів комп'ютерів у різних куточках земної кулі, поєднаних між собою.

 - Спочатку комп’ютери почали з’єднувати в мережу за допомогою телефонних ліній. Згодом ця мережа отримала назву Інтернет.

 - Зараз для підключення до Інтернету не обов’язково використовувати телефонні лінії. Уже звичним стало використання бездротового з’єднання: супутникового зв’язку та Wi-Fi.

 - В Інтернеті можна робити дуже багато цікавих речей. За лічені хвилини ви можете знайти, а потім прочитати книжки, що зберігаються у бібліотеках України, Англії, США та інших країн, переглянути мультфільм чи переслати повідомлення на інший комп'ютер, смартфон.

 - Ви можете зв'язатися з друзями чи родичами , які перебувають, наприклад, в іншому місті України, в Австралії чи Америці, та грати в улюблені ігри, листуватися, спілкуватися і навіть бачити свого співрозмовника.

 - Також ви можете здійснювати віртуальні подорожі Україною, а й далеко до єгипетських пірамід, гуляти віртуальними залами музеїв та ще багато іншого корисного й цікавого.

3. Фізхвилинка (електронна)

4. Закріплення набутих знань

 - Які ж можливості Інтернету? Давайте разом складемо схему всіх можливостей Інтернету.

VІ. Практична діяльність учнів.

Інструктаж з БЖД.

 -  Давайте разом з плокажемо песику як ми  знаємо  правила поводження  в комп’ютерному класі.

Щоб з комп’ютером дружити ,

Треба правила завчити.

Не торкатись проводів,

Ні розеток, ні дротів.

Екран руками не чіпати,

Довго на комп’ютері не грати.

На клавіші легенько натискай,

З мокрими руками не сідай.

Потрібно з чистими руками працювати

І носик в екран “не встромляти” (віддаль 50 см).

 

 - Подивіться на малюнок та скажіть, на якому з них намальовано правильну поведінку, чому?

2. Інструктаж вчителя .

 - Сьогодні ми попрацюємо на прикладі сайту Українська казка. На головній сторінці сайту, знайдіть розділ «мапа сайту», натисни лівою клавішею миші та перейди на наступну сторінку.

 - Знайди на сторінці назву «Алфавітний реєстр», натисни лівою клавішею миші та перейди далі.

 - Користуючись коліщатком миші прогорни алфавітний покажчик до літери «Л» (ел) та знайди казку під назвою «Лисиця та їжак».

  - Прочитай казку.

 Що найбільше сподобалося?

3. Релаксація

1. Очки вліво подивились                                  2. Очі вгору, очі вниз!

Там нічого не змінилось!                                   Не лінуйся! Посміхнись!

Вправо поведем зінички...                                 Ще раз вгору,

Ні зайчати, ні лисички...                                    Знову вниз!

Ми нікого там не бачим?                                   І на цьому – зупинись!

Знову вліво... і направо...                                   Оченятам зняли втому,

Це не вправи, а забава!                                       До роботи, нумо, знову!

  1. Мультфільм про кібернебезпеку від пса Патрона.

https://youtu.be/6iI77X1hoIw?si=_cfIBbSPyd3Lh_oO

-Наші очки відпочили і пес Патрон пропонує нам переглянути мультфіль про безпеку в Інтернеті. Адже в Інтернеті, як і в реальному навколишньому середовищі, на нас чатує дуже багато небезпек. І щоб не потрапити в пастку, пес Патрон хоче нас застерегти і навчити розумно користуватись Інтернетом.

VІІ. Підсумок уроку.

Метод “Мікрофон”

1. Питання для підсумкової бесіди

  • Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Що запам’яталося?
  • Про що хотіли би дізнатися більше?
  • Що таке комп’ютерна мережа? (декілька комп’ютерів, з’єднаних між собою)
  • Що таке Інтернет? (всесвітня мережа)
  • Яка небезпека на нас чатує в Інтернеті?

2. Оцінювання (вербальне)

 - На уроці сьогодні всі старалися, гарно працювали і песик Патрон вами дуже задоволений.

-Молодці! Ви круті!

VIII Домашнє завдання

-         Розповісти батькам та рідним про можливості інтернету.

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку