Урок "Поняття про особливості харчування людей різного віку, ваги і різного фізичного навантаження"

Про матеріал
Урок з трудового навчання для учнів 6 класу спеціальної школи (ЗПР) має на меті формувати поняття про особливості харчування людей різного віку, ваги і різного фізичного навантаження; ознайомити учнів з правилами адекватного харчування, навчити складати приблизне меню на сніданок, обід, вечерю; ознайомити учнів зі складовими компонентами їжі, її позитивним впливом на збереження і зміцнення на здоров'я дорослих і дітей.
Перегляд файлу

Конспект уроку з трудового навчання   14.02.2019 р.

Вчитель: Любомська Алла Олегівна

Поняття про особливості харчування людей різного віку, ваги і  різного фізичного навантаження

Мета: формувати поняття про особливості харчування людей різного віку, ваги і  різного фізичного навантаження;

ознайомити учнів з правилами адекватного харчування, навчити складати приблизне меню на сніданок, обід, вечерю.

Ознайомити учнів зі складовими компонентами їжі, її позитивним впливом на збереження і зміцнення на здоров'я дорослих і дітей.

Розвивати: пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, кмітливість, спостережливість, вміння логічно мислити (порівнювати, аналізувати, узагальнювати); мовлення та поповнювати словниковий запас.

Прищеплювати позитивне ставлення до уроків трудового навчання та до здорового харчування.

Виховувати почуття доброзичливості, взаємодопомоги, гідності.

Обладнання: мультимедійний проектор, ілюстрації до теми, презентація до уроку, фліпчарт; матеріали для створення лепбуку: папки на резинці,  кольоровий картон, папки на кнопці, ножиці, двосторонній скотч.

Словникова робота: калорія, добовий раціон, раціон харчування, адекватне харчування, лепбук.

ХІД УРОКУ

Вступна частина

І. Нервово-психологічна підготовка. Організаційний момент

Вчитель:

Дзвоник дзвенить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

Гей, до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

 

 Любі діти! Добрий день!

Зичу праці і пісень.

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

 

Учні:

Добрий день! Добрий день!

Дякуєм за побажання.

На урок берем з собою

Знання, вміння, навички й старання.

 

Вчитель: Сьогодні ми запросили до нас на урок шановних гостей. Давайте привітаємо їх!

Учні: Вітаємо!

 

Звучить мелодія.

Вчитель:

Лютий морозець гукає,

Діти всі нехай тікають!

То пройма до кісточок,

Одягаю кожушок,

Починаю в сніжки грати –

Він хапає рученята.

Одягаю рукавички –

А мороз щипає щічки.

 

Діти, щоб нас не дістав морозець, давайте зігріємося.

Самомасаж.

  •             Дуже добре, до уроку всі готові.
  •             Скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? Скільки місяців має зима? Назвіть їх. А який триває місяць? А яке сьогодні число?
  •             А зараз давайте пограємо. Я буду називати дні тижня, а ви плеснете в долоньки, коли почуєте правильний варіант.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності і актуалізація опорних знань.

 

 1) Розгляд малюнків з їжею. Учням потрібно визначити корисну та шкідливу їжу.

2) Гра «Як ви відрізняєте корисну їжу від шкідливої та некорисної?»

1. Корисно об'їдатися цукерками та тістечками. Так чи ні?

2. Ви повинні їсти 16 разів на день. Так чи ні?

3. Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров'я. Так чи ні?

4. Ви повинні їсти різноманітні продукти — м'ясо, рибу, молоко. Так чи ні?

5. Вам корисно їсти тільки макарони. Так чи ні?

6. Ви повинні їсти більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів. Так чи ні?

7. Корисно їсти смажену масну їжу. Так чи ні?

– Отже, дітям корисно їсти різноманітні свіжі продукти: молоко, рибу, м'ясо. Не можна вживати якийсь один продукт, тоді ваш організм не отримає потрібних йому речовин. Треба їсти більше овочів то фруктів, тому що там багато вітамінів. Не можна їсти солодощі надмірно, бо це шкодить зубам і шлунку.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо говорити про особливості харчування людей різного віку, ваги і  різного фізичного навантаження.
  • Девіз нашого уроку: «Ми їмо, щоб жити, а не живемо, щоб їсти».

 

IV. Основна частина.

  • Ти вже знаєш, що підлітки швидко ростуть; вони рухливі, активні, емоційні. Тому в підлітковому віці потрібно багато енергії. Вона надходить в організм із продуктами харчування. Їжа є своєрідним «пальним». Енергія, що вивільняється під час травлення, дає можливість активно жити. Її вимірюють у калоріях (скорочено кал) або кілокалоріях (скорочено ккал, 1 ккал = 1000 кал). Кількість калорій, що міститься у продуктах,- це їхня калорійність.

Словникова робота.

За хвилину підліток витрачає під час:

• відповіді у класі 2 -3  ккал;

• плавання  8 -1 0  ккал;

• гімнастики  10-20 ккал;

• бігу  10 ккал;

• ходьби сходами, вгору 14 ккал.

. Коли людина задовольняє свої потреби в енергії, будь-який надлишок калорій відкладається як жирові резерви.

  Під час розщеплення 1г білків організм отримує

4,1 ккал, 1г жирів - 9,3 ккал, 1 г  вуглеводів -  4,3 ккал.

Продукти харчування містять необхідні для життя і розвитку поживні речовини. Ці складові — білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини.

Для нормальної життєдіяльності організму потрібні також вітаміни. Вони беруть участь в обміні речовин, сприяють захисту організму від інфекцій. Якщо організму людини бракуватиме вітамінів, може погіршитися гострота зору, міцність кісток, може спостерігатися кровоточивість ясен тощо.

Вітаміни містяться майже в усіх продуктах, особливо багато їх у свіжих овочах і фруктах.

Учні розповідають вірші.

    1. Наші Катя і Антошка

На обід їдять картошку

Ваня з Славою рішили,

Помідори покришили

Цибулину, капустину

Солі всипали частину.

 

  1. І сказав Ванюша: «Все!»

Ось у цьому у салаті

Вітамінів є багато.

Щоб хороші очі мати,

Треба вітамін А вживати,

Що живуть у цибулині,

У червоній є перчині,

І в морквині, в абрикосах,

Їжте, діти, вони хороші!

 

  1. Вітаміни всі смачненькі,

І солодкі, і кисленькі,

Їжте, діти, їх охоче.

Кожен, хто коли захоче.

 

  1. Щоб здоровим буть завжди,

Знай бо ти дитино,

Що продукти вибирай,

Повні вітамінів.

 

Мінеральні речовини також необхідні людині, особливо підлітку, для росту й розвитку кісток скелета, м’язів, кровоносної системи. Нестача кальцію, фтору впливатиме на міцність зубів і кісток. Якщо бракуватиме заліза, спостерігатиметься швидка втомлюваність. Калій і натрій сприяють підтриманню в організмі постійної кількості води. Фосфор регулює діяльність центральної нервової системи, сприяє енергетичному забезпеченню процесів життєдіяльності організму.

G:\Любомские\відкритий урок\набор\с. 29.PNG

 

Не варто також забувати про значення чистої питної води. Без неї не відбувається жоден процес в організмі. Під час випаровування води з потом регулюється температура тіла. Вода потрібна і для дихання, адже легені мають зволожуватися для вдиху і видиху. При кожному видиху вода випаровується. Це можна, до речі, побачити, видихнувши на скло чи дзеркало. Людина має вживати до 2,5 л води на день. Вода є й у їж і. Наприклад, склянка молока містить 87 % води, скибка хліба - 36 % .

 При надмірній масі тіла, важкій фізичній роботі, фізичних навантаженнях треба пити більше води. Якщо ти дбаєш про своє здоров’я, ретельно вибирай їжу. Вона має бути багатою на поживні речовини. Ти знаєш, що іноді їжа буває некорисною. Це здебільшого продукти з малим вмістом поживних речовин, з консервантами, штучними барвниками, ароматизаторами тощо.

При інтенсивних фізичних навантаженнях організм підлітків потребує калорійнішого харчування. Тому 11-13-річні діти мають з’їдати за цих умов на 20 % більше, ніж звичайно.

Щоб активно жити і зберігати здоров’я, треба правильно харчуватися.

Словникова робота.

Їжу, яку людина з’їдає за день, називають добовим раціоном.

У добовому раціоні бажано чергувати різні продукти: м’ясо, крупи, овочі, фрукти, молочні продукти.

G:\Любомские\відкритий урок\набор\с. 31.PNG

Словникова робота.

Вибір продуктів для споживання — раціон харчування — також

різнитиметься відповідно до енерговитрат.

Якщо організм отримує  більше або менше кілокалорій, ніж витрачає, це може призвести до захворювань. Якщо багато їсти і мало рухатися, може розвинутися ожиріння.

Через недоїдання людина худне, оскільки не отримує необхідної енергії для повноцінного життя.

Для збереження здоров’я людині слід добирати їжу з урахуванням віку, статі, життєвої активності.

  Підліток потребує на 0,5 кг більше поживних речовин, ніж дорослий. Здоровій дитині 11-13 років необхідно приблизно 2500 ккал на день для забезпечення організму енергією, тобто стільки ж, скільки й 50-річній людині. Дівчинці потрібно на день приблизно на 400 ккал більше, ніж її 35-річній мамі.

  Щоденна добова потреба підлітків 11-13 років у білках - 90-100 г, жирах - 90-100 г, вуглеводах -  380-400 г. Загалом протягом дня потрібно вживати: 4-5 скибочок хліба, 150-200 г каші чи вермішелі; 3-4 яблука чи інших фруктів, 2 склянки соку, 350-500 г салату, 200 г картоплі; склянку молока, по 50 г масла і сиру, 200 г кефіру чи йогурту; по 50-100 г м'яса чи риби; 1-2 яйця, 125 г квасолі чи гороху.

Словникова робота.

Харчування, що відповідає індивідуальним потребам, називається адекватним.

Правила адекватного харчування

1. Їж 3 -4 рази на день, у певні години, не частіше, ніж через 3 -4 год.

2. Пережовуй їжу повільно і ретельно.

3. Ввечері не пий міцного чаю, кави.

4. Цукор заміни медом, ягодами, фруктами.

5. Їж якомога менше білого хліба, а більше - житнього.

6. Уникай надто жирної їжі.

7. Не досолюй страв.

8. Воду пий невеликими ковтками.

9. Вживай свіжі, теплі страви.

 

Поради підліткам щодо харчування

1. Добова потреба підлітка - 5 2 -7 5 ккал на 1 кг маси тіла.

2. Харчуватися потрібно регулярно, тобто дотримуватися режиму харчування - їсти в один і той самий час. Це сприяє нормальній роботі травного тракту і засвоєнню поживних речовин.

3. Підліткам необхідно їсти 3 -4 (5) рази на день, через 3 -4 години.

4. Усю їжу, яку з’їдає підліток за день (100 %), слід розподілити так: • сніданок - 30-35 % (його можна поділити на перший і другий сніданки); . обід- 4 0 - 4 5 % ; • підвечірок - 5 -1 5 % ; • вечеря - 15-20 %.

5. Треба пам’ятати про правильне співвідношення в їж і білків, жирів і вуглеводів. Щодня у раціоні підлітка має бути одна частина білків, одна частина жирів, 4 частини вуглеводів. При фізичних навантаженнях -1:1:6.

6. Розпорядок харчування підлітка може бути індивідуальним, залежно від умов життя, режиму дня, стану здоров’я, фізичної активності. Можна орієнтуватися на такий:

 • сніданок - 7.30-8.00;

• другий сніданок - 11.00-11.30 (у школі на великій перерві);

• о б ід - 14.00-15.00;

підвечірок - 17.00-17.30;

• вечеря - 1 9 .3 0 -2 0 .0 0 (вечеряти за 2год до сну).

7. Денний харчовий раціон підлітка залежить від багатьох причин: достатку сім’ї, стану здоров’я, режиму навчання та інших навантажень, пори року та ін. Індивідуальні рекомендації у такому випадку може надати спеціаліст з харчування - дієтолог.

 

V. Руханка

 

VI. Практична робота.

Виготовлення лепбуку

Словникова робота

Картинки по запросу лепбук це

Перегляд відеоінструкції з виготовлення лепбуку.

Правила з техніки безпеки користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

 

Похожее изображение

 

 

VII. Заключна частина

  1. Підведення підсумків уроку. Оцінювання.

G:\Любомские\відкритий урок\набор\жовтий с. 41.PNG

  • На згадку про наш урок мені хочеться подарувати вам пам'ятки про здорове харчування підлітків.

 

  1. Рефлексія.

– Поміркуйте, що найбільше запам'яталося і сподобалося на уроці?

Виразіть своє ставлення за допомогою Дерева Настрою.

 

  1. Зняття нервового напруження

Перегляд відео «Правила поведінки за столом»

 

 

docx
Додав(-ла)
Алла Любомська
Пов’язані теми
Технології, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 березня 2019
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку