Вчити знаходити швидкість за відстанню і часом. Пояснити, якими одиницями
вимірюється швидкість. Закріплювати уміння і навички додавання і віднімання
іменованих чисел. Розвивати логічне мислення.
Тема : Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху. Додавання і
віднімання іменованих чисел.
Мета: Вчити знаходити швидкість за відстанню і часом. Пояснити, якими одиницями
вимірюється швидкість. Закріплювати уміння і навички додавання і віднімання
іменованих чисел. Розвивати логічне мислення.
Обладнання : підручник «Математика» для 4 класу М. В. Богданович, картки, таблиці.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
1. Привітання
Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
- Ми вам раді, гості любі
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок в четвертий клас.
2. Девіз уроку.
3. Перевірка готовності до уроку
- Діти, подивіться , чи все необхідне до уроку ви приготували? Олівець , лінійка, підручник, зошит. Усе зайве приберіть.
4. Інтерактивна технологія «Криголами».
-Для того, щоб нам добре працювалося, щоб у нас був гарний настрій, давайте скажемо, якими ми повинні бути під час уроку. А допоможе нам алфавіт.
(Діти: А -активні , Б -бадьорі , В -веселі , Г -гарні , Д -дружні).
1.Усні обчислення
- Обчисліть : 1 кг – 300г, 1 м – 50 см , 1 дм +5 см, 1 м – 8 дм.
- Обчисліть значення виразу 580 – с , якщо с = 80, 500 ,40 ,300.
З цифр 1, 2, 7 утворіть можливі трицифрові числа, не повторюючи цифр:
127, 172, 217, 271, 712, 721
Яка величина зайва?
18009м, 6027дм, 5407км, 4078 кг, 3080см
Назвіть величини у порядку зростання.
3080см , 18009м, 6027дм, 5407км,
Виберіть вирази, значення яких не можна обчислити і знайдіть значення виразів, що залишились.
203 км – 1200 м = 201800м
12 год - 8 см = ///
28 м – 140 см =2800см – 140см=2660см
7385хв + 6980 дм = ///
Знайти суму і різницю іменованих чисел:
20 ц 45 кг і 9 ц 8 кг;
9 км 080 м і 4 км 120м.
Іменовані числа можна додавати і віднімати письмово двома способами:
1)додавати і віднімати так, як вони записані;
2) замінити кожне число меншими одиницями вимірювання довжини або маси і виконати дії;
Математичний диктант.
Знайти суму чисел 36 і 38.
Знайти різницю чисел 480 і 150.
Збільшити 17 у 4 рази.
Зменшити 180 на 90.
Зменшити 64 у 4 рази.
На скільки 920 більше, ніж 108?
У скільки разів 420 більше, ніж 70?
Знайти 1/4 від 60
Відповіді: 74, 330, 68, 90, 16, на 812, у 6 разів, 15.
(ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА)
Розв’яжіть вираз і дізнаєтесь зашифроване число.
(14+23)*22=814
- Отже , зашифроване число 814
Каліграфічна хвилинка
Запис числа 814
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з трьома нерозлучними друзями. Ось вони. (Показ казкових букв: s, v, t).
Ви знайомі з ними? Але перш ніж познайомитися потрібно відгадати ось ці загадки.
То змагаючись з будь-ким із нас,
То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.
Є вона в кожного із нас,
І в машини, літака чи черв’яка,
У ракети, пароплава,
А також і в жука. (Швидкість)
Перш за все давайте пригадаємо які є види транспорту? (потяг, автобус, автомобіль, літак, велосипед, мотоцикл і т.д.)
Любий транспорт рухається з певною швидкістю, проїжджає певну відстань за якийсь час. Сьогодні на уроці нашим завданням буде дізнатися, що таке «швидкість».
Навчимося скорочено позначати швидкість, відстань і час.
Повторимо додавання і віднімання іменованих чисел.
Розгляд схеми задачі і висновок, треба 40:8=5(м)
Отже, якщо за 1секунду заєць пробігає 5м, то говорять що він рухається
5метрів за 1с. Це записують так: 5м/с.
Швидкість – це відрізок шляху, який долає рухомий об’єкт за 1 год, (або 1хв, 1сек, й добу). А тому її вимірюють км/год, або м/с, м/хв.
- Якщо за 1 год, то це тип задач зведення до одиниці.
- То якою дією, як ви думаєте, потрібно шукати швидкість? (Ділення)
Давайте знайдемо швидкість:
|
Швидкість (V) |
Час (t) |
Відстань (S) |
|
? |
2 год |
28 км |
|
? |
3 год |
1500 км |
|
? |
2 год |
180 км |
Введення правила.
Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.
V= S : t
- Давайте ще раз повторимо правило.
3) Розв’язування задачі №383. Для того , щоб розв’язати задачу нам необхідно знати цю формулу. V= S : t
- Прочитайте уважно задачу .
- Що відомо про час і відстань велосипедиста?
- Що можна дізнатися?(швидкість велосипедиста)
- Як знайдемо швидкість велосипедиста?
- Що відомо про час та відстань мотоцикліста?
- Про що можна дізнатися? (швидкість мотоцикліста)
- Якою дією знайдемо швидкість мотоцикліста? 1) :
- У кого більша швидкість? (у мотоцикліста) 2) :
Розв’яжіть задачу виразом, скориставшись формулою:
Sм : tм – Sв : tв = V (100 : 2 – 72 : 6) = 38 (км/год)
Розв’яжіть задачу за планом і змініть (усно) запитання до задачі так, щоб останньою була дія додавання (Яку відстань долають мотоцикліст і велосипедист разом за 1 год?)
(Дві відстані)
Чому? (Треба знати всю відстань)
Розв’яжіть задачу виразом
(400 * 2 : 4 = 200 м/хв)
Самостійно розв’яжіть задачу діями:
( - Відстань 400м хлопчик пробіг туди й назад зі швидкістю 200 м/хв. Скільки часу біг хлопчик ?)
800:200=4м/хв
2) Задача № 385
- Давайте складемо малюнок до задачі.
- Як покажемо четверту частину?
320 км
Пригадайте!!! Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.
Розв’яжіть задачу далі.
ПЛАН
(Знайдену чверть відстані поділимо на час – 10 с) 2) : 10 =
Задачу виконати біля дошки.
V. Підсумок уроку.
VI. Домашнє завдання.
Вдома ви дізнаєтесь, з якою швидкістю можуть рухатися човен та вершник - виконавши задачі №387, № 388 на с.60, вивчити правило с. 59