Урок з математики для четвертого класу за підручником М.В.Богдановича. В даному конспекті подається пояснення поняття швидкості та знаходження швидкості .Учні вчаться розв'язувати прості і складені задачі на знаходження швидкості, удосконалюють уміння виконувати дії над іменованими числами. Мотивувати необхідність математичних знань даної теми у подальшому житті.Використано на уроці наочність та роздатковий матеріал.
Тема уроку. Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху. Залежність швидкості руху від зміни відстані при сталолу часі.
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху»,; ознайомити з простими і складними задачами на знаходження швидкості, пояснити правило знаходження швидкості руху за даними відстані і часом руху; вправляти у виконанні дій над іменованими числами. Розвивати логічне мислення, швидкість мислення, увагу,математичне мовлення, обчислювальні навички. Виховувати охайність, колективізм, мотивувати необхідність математичних знань у подальшому житті.
Обладнання. Таблиця «Швидкість. Час. Відстань», схеми задач.
Хід уроку
Перевірити готовність учнів до уроку.
- Я хочу . щоб ви налаштувалися на позитивні емоції.
- Посміхніться один одному і приступаймо до роботи.
- Кожного дня ви вранці вирушаєте з рідної домівки до школи.
Комусь іти близько, а комусь довше. Хтось робить зупинки , а хтось - ні. Сьогодні на уроці математики ми попробуємо здійснити таку подорож разом.
II. Актуалізація опорних знань.
1.Перша зупинка «Перевірка домашнього завдання»
-Чи виникли труднощі при розв´язанні задачі? ( №376)
-На скільки більше молока здали , ніж планували?
(на 930 кг)
2. Повертаємо на провулок каліграфічний.
Виконати завдання .
- Вам необхідно погрупувати подані величини:
130км 24год 225м 89см 25мм 12років 78дм 7міс. 4доби 56хв
-Перевіримо завдання.
- Запишіть у два рядочки дані величини.
- Що вимірюємо числами першого ряду?
- Що вимірюємо числами другого?
3. Усний рахунок.
- Давайте звернемо на перехрестя «Швидкого рахунку»
Розв´язати задачі.
1.Уфермерському господарстві з 9 овець настригли 27кг вовни. Скільки кілограмів вовни настригли з одієї вівці?
Перевірити.
1).27: 9 =3кг
2.Бригада учнів допомагала підклеювати книжки в бібліотеці. За 4 дні підклеїла 84 книжки. Скільки книжок підклеїли за 1 день?
Перевірити (21 книжку)
4. Гра «Мовчанка» Робота за підручником №386 (1)
5.Переходимо на вулицю «Виразів»
Біля дошки працює два учні. Клас виконує самостійно.
34769 +1458= 20134- 2627=
6. Звертаємо у парк «Іменованих чисел»
Самостійно.
27км800м + 3км305м=
5кг720г – 3кг345г=
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-Зараз ми зробимо зупинку на проспекті»Нових знань».
- А про що саме ми будемо говорити ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Долає шлях вона за певний час,
То змагаючись збудь- ким із нас,
То вітер обганяючи,то хмарку здоганяючи.
Є вона в кожного з нас,
І в машини, літака чи черв´яка,
У ракети, пароплава і в жука.
-Так – це швидкість.
Оголошення теми уроку
ІV.Вивчення нового матеріалу
1.Пояснення матеріалу.
-Розгляньте картинки
-Що рухається швидше велосипедист чи мікроавтобус?
-Тобто швидкість автобуса більша, ніж швидкість велосипеда.
-А що означає слово швидкість?
-Чим можна виміряти швидкість? Який для цього є прилад?
-Так , це спідометр.
.
-Давайте з´ясуємо, якими одиницями величини вимірюється швидкість.
-Якщо говорять:
- Іхав із швидкістю 10км/\год.
2.Знаходження швидкості
Задача.
«Мерседес» проїхав 124 км за годину, а «ПАЗ» - 150 км за годину. Який автобус рухається з більшою швидкістю?
Фізкультхвилинка
Раз, два! Пострибали!
Три, чотири! Назад стали.
Руки вліво, руки вправо.
Руки вгору підняли,
Всі тихесенько присіли.
Потім знову підвелись,
Покрутились , усміхнулись,
Й за науку знов взялись.
3.Закріплення вивченого.
Робота за підручником. Прочитати правило.
Висновок. Швидкість - це відстань, яку об'єкт руху проходить за одиницю часу. Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.
-З поняттям швидкості ми зустрічаємося часто: «тролейбус рухався повільно», «літак рухався з надзвуковою швидкістю», «друга космічна швидкість», «швидкість променя світла» тощо.
Швидкість вимірюють в різних одиницях. Наприклад: 3м/с, 10м/хв., 120км/год.
Робота з таблицею
Рухомий об’єкт |
Швидкість |
Час |
Відстань |
Пішохід |
? |
4 год |
12 км |
Велосипедист |
? |
2 год |
28 км |
Автомобіль |
? |
4 год |
|
-За даними таблиці складіть усно задачі, а розв'язання запишіть у зошит.
Усно №382 Обчислити швидкість.
4.Робота над задачею.
- Переходимо до зупинки «Задач»
Колективно розв´язати задачу №383
Аналіз задачі:
-Яку відстань подолав велосипедист за 6 годин?
-За який час мотоцикліст проїхав 100км?
-Які величини треба порівняти?
-Як знайти швидкість руху велосипедиста., мотоцикліста?
2) 100:2=50 (км/год) - швидкість мотоцикліста
3) 50-12=38 (км/год) - більша швидкість
-На цьому наша подорож закінчилась і ми повертаємось додому.
Записуємо домашнє завдання.
V.Підсумок уроку.
- З якою новою математичною величиною познайомились?
- Хто з даних тварин рухається найшвидше? (Орел. дикий, кабан, чайка,олень)
Гра «Мікрофон»
Вчитель: - Мені сподобалось з вами подорожувати. Я сподіваюсь, що знання отримані на уроці ви зможете застосувати в житті.