3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок " Пори року. Зимонька - зима."

Про матеріал
Тема. Пори року. Зимонька-зима Мета: ознайомити учнів із лексикою за темою «Зима»; формувати мовленнєву компетентність, вміння будувати зв’язні висловлювання; вчити дітей говорити правильно, знаходити характерні ознаки образів; розвивати логічне мислення, творчу уяву,спостережливість; формувати ціннісне ставлення до природи, виховувати любов до краси навколишнього світу. Слова для засвоєння: заметіль, хуртовина, віхола, завія, хурделиця, хуга, кетяги, ласувати, сойка, рябчик, снігур, синиця, горобина, гнучкі, взимку, вогняні. Обладнання: підручник Н.В.Гавриш Українська мова 2 клас для навчальних закладів з навчанням російською мовою, робочий зошит, картки для малюнкового диктанту, ноутбук, презентація. Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Тема.      Пори року. Зимонька-зима

Мета: ознайомити учнів із лексикою за темою «Зима»; формувати мовленнєву компетентність, вміння будувати зв’язні висловлювання; вчити дітей говорити правильно, знаходити характерні ознаки образів;

розвивати логічне мислення, творчу уяву,спостережливість;

формувати ціннісне ставлення до природи, виховувати любов до краси навколишнього світу.

Слова для засвоєння: заметіль, хуртовина, віхола, завія, хурделиця, хуга, кетяги, ласувати, сойка, рябчик, снігур, синиця, горобина, гнучкі, взимку, вогняні.

Обладнання: підручник Н.В.Гавриш Українська мова 2 клас, робочий зошит, картки для малюнкового диктанту, ноутбук,  презентація.

Тип уроку: комбінований

                                              ХІД  УРОКУ

  1. Організаційний момент.

         Стали, діти, всі рівненько.

         Посміхнулись, привітались.

         Настрій на урок взяли

         Й працювати почали.

     2. Актуалізація опорних знань

2.1. Мовна розминка

Розпочнемо нашу роботу з розминки мовленнєвого апарату

1.Читання таблиць

2.Робота над чистомовкою

Ло-ло-ло — все подвір’я замело

Ок-ок-ок — тихо падає сніжок.

 3.Робота зі скоромовкою

Мурлика муркоче – морозива хоче.

2.2. Читання тексту за особами

Яке було домашнє завдання?                                                          − −Читати текст за особами на сторінці 65

Додаткове завдання, підготувати розповідь про те, як мишка перехитрила кота?

– Дякую, дуже добре попрацювали!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

         Дидактична гра « Продовж речення».

Зима, літо, весна, осінь−це …(пори року)

          ● Відгадування загадок:

    1.  Хто вночі у лісі, полі

         побілив усе довкола?

         Хто смереку і ялину

         Вбрав у сніжну кожушину?  (ЗИМА) – фото на дошці

    2.  Зрілі вишні у садку,

          і сунички у ліску,

          теплі дні, барвисті квіти,

          нам дарує щедре літо…  (ЛІТО) – фото на дошці

 

     3. Де  вона проходить –

         Там травиця сходить,

          Квіти розцвітають,

          І  пташки співають.  (ВЕСНА) – фото на дошці

 

      4. Гостя наступна прийшла –

          Фарби з собою несла.

          В неї роботи чимало –

          Золотом ліс фарбувала…(ОСІНЬ) – фото на дошці

 

-Діти, яка пора року настала?(зима)

-А ви любите зиму? Чому? (Мікрофон)

      3.  Актуалізація опорних знань.

 Які назви мають зимові місяці? (назви прікрипити до фота зими)

− А зараз ми послухаємо виступи дітей, які мали додаткові завдання: підготувати розповідь про зимові місяці

Грудень рік кінчає, зиму починає.  Грудень – від слова груддя. Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзали.

Січень  цей місяць славиться тріскучими морозами й дошкульними завірюхами. Українська назва цього місяця походить від словосполучення «січе сніг». 

Лютий — останній місяць зими. Назва лютий закріпилася за місяцем, адже він люту вдачу має. Зима нагадує про себе завірюхами, снігопадами та морозами.

        4.  Повідомлення теми і завдань уроку.

— Чи здогадались ви, про що піде сьогодні мова? Сьогодні ми поговоримо про чудову пору року –  зимоньку. А чим ще будемо займатися на уроці?

       5. Сприймання та усвідомлення нових знань.

5.1. Фізкультхвилинка.

Діти показують відповідні рухи.

  • Як кружляють в повітрі сніжинки?
  • Як вітер хитає дерева?
  • Як гуляє завірюха?
  • Як прокидається навесні квіточка?

5.2. Робота із підручником (с. 66, 67).

Навчимося  правильно вимовляти слова. Послухайте їх .Повторіть.:

Заметіль, хуртовина,віхола,завія, хурделиця, хуга.

5.3. Словникова робота

-Відкриваємо підручники на сторінці 66.

-Попрацюємо з текстом. Але перш ніж ми почнемо читати, давайте познайомимось  з словами,які зустрінуться вам у тексті

     .(Презентація) кетяги горобини, сойка, рябчик, снігур, синиця.

5.4.Читання тексту вчителем

-Послухайте уважно оповідання Павла Стефарова. Який день описує автор-сонячний чи похмурий?

– Молодці, ви впоралися з поставленим завданням,

5.5. Самостійне читання тексту впівголосу.

Прочитайте самостійно та підготуйтесь до вибіркового читання. На виконання цього завдання у вас є 3 хвилинки.

5.6. Вибіркове читання.

— Прочитайте, як заметіль змінила дерева в лісі?

— На що схожі кетяги горобини.?

5.7. Пальчикова гімнастика

5.8. Робота у зошитах.

   18 грудня

Класна робота.

З з   (каліграфічна хвилинка)

Зима, заметіль, завія  (звукова схема слова  -● =● =● ) 

Синиця пищить – зиму віщить.  (письмо по пам'яті)

-А щоб допомогти нашим пташкам пережити сувору зиму пропоную їх пригостити цією чудовою ягодою. Хто знає що це? (калина) Так, це калина, вона рятує пташок і людям допомагає. Хто знає як? (лікарська рослина). Так, правильно. За те, що вона така корисна, народ обрав її символом України. Пригадайте з уроків природознавства з якими ще рослинами-символами ми знайомилися? Так, дуже добре.

5.9.Робота в парах.

А зараз проведемо малюнковий диктант. Я показую картинку, ви відгадуєте. Поглянемо яка пара краще знає рослинні символи України. Відгадавши,записуєте у зошитах. (Калина, верба, мак, дуб, барвінок, волошки)

  6. Творча робота

  Зима… Мороз… Сніг… і море сніжинок. І у кожної своя історія. Уявімо на декілька хвилин себе сніжинкою, щоб вам хотілось би побажати …

  •  Продовжить  речення:  Якби я була сніжинкою, то хотіла б____

                                               Якби я був сніжинкою, то хотів би ___

(перевірка )

  7. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Над якою темою ми працювали?

-Які нові слова запам’ятали?

-Чи справдилися ваші очікування?

-Які вправи найбільше сподобалися?

VІІI. Домашнє завдання.

Вивчити нові слова. Навчитись  виразно читати текст на с.66.

Додаткове завдання: дібрати назву тексту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грудень рік кінчає, зиму починає.  Грудень – від слова груддя. Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзали.

Січень  цей місяць славиться тріскучими морозами й дошкульними завірюхами. Українська назва цього місяця походить від словосполучення «січе сніг». 

Лютий — останній місяць зими. Назва лютий закріпилася за місяцем, адже він люту вдачу має. Зима нагадує про себе завірюхами, снігопадами та морозами.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку