Тема. Змінювання іменників за зразком: один –багато.
Мета: розширювати знання учнів про –слова назви предметів; удосконалювати вміння змінювати ці слова за зразком «один-багато»; формувати вміння самостійно робити висновки, узагальнюючи одержані знання; розвивати уважність, пам’ять учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати бережне ставлення до птахів.
Обладнання: предметні малюнки, мовний матеріал, шаблони колоска.
Хід уроку
Ми сьогодні, діти, з вами
Помандруєм зі словами.
Щоб часу не витрачати –
Починаєм працювати.
Наступна робота писати навчає
І скаже, хто в гості до нас завітає.
Нумо, спробуйте вгадати,
Яку букву нам писати:
Вона є в котика і киці,
В кошеняти і криниці,
В курки, качки і бичка –
Це ж, звичайно, буква ….»ка».
Золотистий і вусатий
В ста кишеньках –сто маляток.
А малятка не прості –
Це зернятка золоті.
А) Гавкає –собака. Нявчить…..
Малює…. Лікує…
Навчає… Спить….
Б) Білий, холодний, пухнастий…..
Жовте, багряне, осіннє….
Футбольний, круглий, шкіряний….
Червоне, солодке, соковите….
Чорна, дощова, велика…..
Зелена, висока, новорічна….
Підсумок:
В) Гра «Зайва літера»
– Прочитайте слова:
ПЛАН СЛОВО
– Ми сьогодні продовжимо роботу зі словами –назвами предметів і будемо змінювати їх за зразком.
На дереві сидів горобці. До годівнички прилетіли синиця.
– Які слова треба замінити, щоб речення стали правильними?
Підсумок:
Один Багато
Горобець горобці
Синиця синиці
Перевірка –фронтальне опитування.(Роздача зерняток)
А ми зерно сіяли, сіяли
У земельку чорную, свіжую.
І з’явились перші листочки,
Із них повні, тугі колосочки.
До сонечка потягнулись,
І сонечку усміхнулись.
Загадки.
Дні рахує цілий рік.
В нього кожен день-деньок
Має цифри і листок.
А як вечір надійде,
Той листочок упаде. (Календар)
– На які питання відповідають слова-відгадки?
– До якої групи слів їх можна віднести: один-багато?
А) Складання речень по рядах.
І ряд –складає речення зі словом ясен;
ІІ р. –календар;
ІІІ р –черевики.
Б) Запис складених речень під диктовку.
…ЛИНЦІ
…ЛАДКИ
…ИСИЦЯ
…РЕЛ
…ЕРЕВО
…ИБУЛЯ
…НДИК
Домашнє завдання.