Конспект уроку "Змінювання іменників за зразком: один –багато"

Про матеріал
Розширювати знання учнів про –слова назви- предметів; удосконалювати вміння змінювати ці слова за зразком «один-багато»; формувати вміння самостійно робити висновки, узагальнюючи одержані знання; розвивати уважність, пам’ять учнів; збагачувати словниковий запас
Перегляд файлу

Тема. Змінювання іменників за зразком: один –багато.

Мета: розширювати знання учнів про –слова назви предметів; удосконалювати вміння змінювати ці слова за зразком «один-багато»; формувати вміння самостійно робити висновки, узагальнюючи одержані знання; розвивати уважність, пам’ять учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати бережне ставлення до птахів.

Обладнання: предметні малюнки, мовний матеріал, шаблони колоска.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.

Ми сьогодні, діти, з вами

Помандруєм зі словами.

Щоб часу не витрачати –

Починаєм працювати.

  •  До якого уроку ви приготувались?
  • Що ми вивчаємо на уроках мови?
  •  Що  вивчали на попередніх уроках?
  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Каліграфічна хвилинка.

Наступна робота писати навчає

І скаже, хто в гості до нас завітає.

Нумо, спробуйте вгадати,

Яку букву нам писати:

Вона є в котика і киці,

В кошеняти і криниці,

В курки, качки і бичка –

Це ж, звичайно, буква ….»ка».

  • Погляньте на каліграфічне написання в таблиці. Приг8адайте, як вона пишеться. Напишіть спочатку в повітрі.
  • Запишіть в зошитах: К к ко сок ло
  • Складіть і запишіть слово зі складів: ко-ло-сок.

Золотистий і вусатий

В ста кишеньках –сто  маляток.

А малятка не прості –

Це зернятка золоті.

  • От і ми з вами будемо збирати зернятка знань.(Роздаються шаблони колоска, а на них протягом уроку прикріплюються зернинки.)
  1. Гра «Швидко добери слово».

А) Гавкає –собака.        Нявчить…..

Малює….                       Лікує…

Навчає…                      Спить….

  • На які питання відповідають ці слова? (Хто?)

Б) Білий, холодний, пухнастий…..

  Жовте, багряне, осіннє….

Футбольний, круглий, шкіряний….

Червоне, солодке, соковите….

Чорна, дощова, велика…..

Зелена, висока, новорічна….

  • На які питання відповідають ці слова? (Що?)

Підсумок:

  • Що це за слова, які відповідають на запитання хто? або що? (Слова –назви предметів)

В) Гра «Зайва літера»

             Прочитайте слова: 

                ПЛАН                         СЛОВО

  • На яке питання відповідають ці слова?
  • Заберіть одну букву в кожному з цих слів так, щоб до них можна було б поставити запитання хто? (Пан, сова)
  1.                    Оголошення теми та мети уроку.

  Ми сьогодні  продовжимо роботу зі словами –назвами предметів і будемо змінювати їх за зразком.

  1.                     Робота над вивченням нового матеріалу.
  1. Вправа-гра «Знайди помилку».

На дереві сидів горобці. До годівнички прилетіли синиця.

– Які слова треба замінити, щоб речення стали правильними?

Підсумок:

  • Діти, якщо написано слово горобець, то скільки це? (1)
  • А якщо –горобці? (2,10) багато.

Один                                Багато

Горобець                       горобці

Синиця                          синиці

  1. Самостійна робота (вправа за підручником0

Перевірка –фронтальне опитування.(Роздача зерняток)

  • Складіть звукову модель слова дятел.
  1. Фізкультхвилинка.

А ми зерно сіяли, сіяли

У земельку чорную, свіжую.

І з’явились перші листочки,

Із них повні, тугі колосочки.

До сонечка потягнулись,

І сонечку усміхнулись.

  1.                     Словникова робота.
  • А зараз на нас чекає цікаве завдання. Поки ви робили звукову модель слова до нас завітав дятел.
  • Який це птах? Що  ми повинні робити, щоб допомогти зимуючим птахам?(вивішується малюнок)
  • Він приніс  слова, написання яких, треба запам’ятати (на ясені сидить дятел з календарем на шиї і в черевиках). Можливо, хтось побачив ці слова і може сказати? (Використовуються предметні малюнки)
  • Але я пропоную вам послухати загадки, які допоможуть швидше впізнати ці слова.

Загадки.

  1. Я –дерево-красень, а звуть мене…ясен.
  2. Двоє поросят, а чотири хвостики.(Черевики)
  3. Є у хаті чарівник.

Дні рахує цілий рік.

В нього кожен день-деньок

Має цифри і листок.

А як вечір надійде,

Той листочок упаде.  (Календар)

                На які питання відповідають слова-відгадки?

               До якої групи слів їх можна віднести: один-багато?

          А) Складання речень по рядах.

                  І ряд –складає речення зі словом ясен;

                  ІІ р.   –календар;

                  ІІІ р   –черевики.

         Б) Запис складених речень під диктовку.

  1.                 Закріплення та систематизація знань.
  1. Малюнковий диктант.
  • Я буду показувати малюнки різних предметів, а ви, працюватимете за варіантами:
  • І варіант   записує слово так, щоб воно позначало один предмет, а
  • ІІ варіант – щоб позначало кілька предметів.
  • Перевірка –фронтальне опитування(роздача зерняток)
  1.             Підсумок уроку.
  • Над чим працювали на уроці?
  • Що запам’ятали з вивченого на уроці?
  • Додайте по одній літері до кожного слова і прочитайте у вертикальному стовпчику чарівне слово.

…ЛИНЦІ

…ЛАДКИ

…ИСИЦЯ

…РЕЛ

…ЕРЕВО

…ИБУЛЯ

…НДИК

Домашнє завдання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Андросова Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
5089
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку