Тема уроку: Порівняння звичайних дробів. Розв’язування задач.
Мета уроку: домогтися засвоєння правил порівняння звичайних дробів; удосконалювати вміння роз’язувати задачі, що передбачають використання правильного та неправильного дробу; формувати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати спостережливість, уважність.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: роздатковий матеріал, таблиця.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1.Перевірка завдання заданого за підручником.
2.Історія виникнення дробових чисел.
3.Колективне розв’язування завдань:
- В акваріум налили 6 л води, і з’ясувалося, що він наповнений на чверть. Скільки літрів води поміщається в акваріумі?
- При яких значеннях а дріб:
а) неправильний; б) правильний.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками:
Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник більший, а менший той, у якого чисельник менший.
Зобразимо дроби і на координатному промені:
Порівняйте і ; > , тому що лежить правіше від .
Отже, із двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник більший.
2.Порівняння дробів з однаковими чисельниками:
Із двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого знаменник менший, а менший той, у якого знаменник більший. Наприклад:
Порівняємо і . Маємо > .
3.Порівняння правильного і неправильного дробу:
Кожний неправильний дріб більший за будь-який правильний дріб, а кожний правильний дріб завжди менший від будь-якого неправильного дробу.
Наприклад: .
IV. Удосконалення вмінь
1.Робота за підручником
§ 4, п.26, № 727, 737, 740, 742.
2.Додаткові завдання
1.Порівняйте значення величин:
а) км і 2500 м; б) доби і 30 год; в) кг і 1400 г; г) год і 100 хв;
д) м і 102 см; е) року і 20 міс.
2.Порівняйте дроби:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5)
6) 7) 8) 9) ; 10) .
3.Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них пішло на борщ, залишку на салат, а решта – на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?
V.Підбиття підсумків уроку
1.Який із двох дробів з рівними знаменниками більший? менший?
2.Порівняйте з одиницею правильний (неправильний) дріб.
3.Порівняйте правильний та неправильний дріб.
4.Який із двох дробів з однаковими чисельниками більший?
VII.Домашнє завдання: § 4, п 26, № 728, 738, 741.
Додаткові завдання
1.Порівняйте значення величин:
а) км і 2500 м; б) доби і 30 год; в) кг і 1400 г; г) год і 100 хв;
д) м і 102 см; е) року і 20 міс.
2.Порівняйте дроби:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5)
6) 7) 8) 9) ; 10) .
3.Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них пішло на борщ, залишку на салат, а решта – на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?
Додаткові завдання
1.Порівняйте значення величин:
а) км і 2500 м; б) доби і 30 год; в) кг і 1400 г; г) год і 100 хв;
д) м і 102 см; е) року і 20 міс.
2.Порівняйте дроби:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5)
6) 7) 8) 9) ; 10) .
3.Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них пішло на борщ, залишку на салат, а решта – на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?