Урок "Порівняння дробів"

Про матеріал
Мета уроку: домогтися засвоєння правил порівняння звичайних дробів; удосконалювати вміння роз’язувати задачі, що передбачають використання правильного та неправильного дробу; формувати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати спостережливість, уважність.
Перегляд файлу

Тема уроку: Порівняння звичайних дробів. Розв’язування задач.

Мета уроку: домогтися засвоєння правил порівняння звичайних дробів;  удосконалювати вміння роз’язувати задачі, що передбачають використання правильного та неправильного дробу; формувати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати спостережливість, уважність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: роздатковий матеріал, таблиця.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

1.Перевірка завдання заданого за підручником.

 

2.Історія виникнення дробових чисел.

 

3.Колективне розв’язування завдань:

 

- В акваріум налили 6 л води, і з’ясувалося, що він наповнений на чверть. Скільки літрів води поміщається в акваріумі?

 

- При яких значеннях а дріб:

а) неправильний; б) правильний.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

1.Правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками:

Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник більший, а менший той, у якого чисельник менший.

Зобразимо дроби і на координатному промені:

Порівняйте і ; > , тому що лежить правіше від .

Отже, із двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник більший.

 

 

2.Порівняння дробів з однаковими чисельниками:

Із двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого знаменник менший, а менший той, у якого знаменник більший. Наприклад:

 

Порівняємо     і   .  Маємо    >   . 

 

 

3.Порівняння правильного і неправильного дробу:

Кожний неправильний дріб більший за будь-який правильний дріб, а кожний правильний дріб завжди менший від будь-якого неправильного дробу.

Наприклад:   .

 

IV. Удосконалення вмінь

 

1.Робота за підручником

§ 4, п.26, № 727, 737, 740, 742.

2.Додаткові завдання

1.Порівняйте значення величин:

а) км і 2500 м;   б) доби і 30 год;   в) кг і 1400 г;   г) год і 100 хв;

д) м і 102 см;   е) року і 20 міс.

2.Порівняйте дроби:

1) ;    2) ;    3) ;   4) ;    5)

6)     7)    8)    9) ;   10) .

3.Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них пішло на борщ, залишку на салат, а решта – на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?

V.Підбиття підсумків уроку

1.Який із двох дробів з рівними знаменниками більший? менший?

2.Порівняйте з одиницею правильний (неправильний) дріб.

3.Порівняйте правильний та неправильний дріб.

4.Який із двох дробів з однаковими чисельниками більший?

VII.Домашнє завдання: § 4, п 26, № 728, 738, 741.

 

Додаткові завдання

1.Порівняйте значення величин:

а) км і 2500 м;   б) доби і 30 год;   в) кг і 1400 г;   г) год і 100 хв;

д) м і 102 см;   е) року і 20 міс.

2.Порівняйте дроби:

1) ;    2) ;    3) ;   4) ;    5)

6)     7)    8)    9) ;   10) .

3.Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них пішло на борщ,           залишку на салат, а решта – на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?

 

Додаткові завдання

1.Порівняйте значення величин:

а) км і 2500 м;   б) доби і 30 год;   в) кг і 1400 г;   г) год і 100 хв;

д) м і 102 см;   е) року і 20 міс.

2.Порівняйте дроби:

1) ;    2) ;    3) ;   4) ;    5)

6)     7)    8)    9) ;   10) .

3.Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них пішло на борщ, залишку на салат, а решта – на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Васильєва Марія
    Дуже вдячна за цікави розробки
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
7019
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку