16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок-пошук " Складнопідрядне речення з підрядними причини і мети" , 9 клас

Про матеріал
Розробка уроку- пошуку " Складнопідрядне речення з підрядними причини і мети" для учнів 9 класу .
Перегляд файлу

 

                                                                              Шушура Діана Анатоліївна,

                                                                              вчитель української мови та

                                                                              літератури

                                                                              Харківської   гімназії №47

 

                    Розробка уроку з української мови ( 9 клас)

Тема.  Складнопідрядне речення з підрядними причини і мети.

Мета.  Ознайомити учнів зі складнопідрядними реченнями з підрядними причини і мети; формувати вміння і навички розпізнавати дані види складнопідрядних  речень, правильно ставити розділові знаки. Розвивати  творчу уяву , критичне мислення , увагу. Виховувати любов до ближніх, батьків, позитивні риси вдачі, прагнення відчувати себе щасливим.

Обладнання: мультимедійна презентація « Сходинки до щастя», таблиця      « Складнопідрядне речення  причини і мети», запис релаксійної музики, аркуші очікування і самооцінки,  ілюстрації для створення «Вернісажу щастя», картки.

                                                Хід уроку

І  Привітання . Вступне слово вчителя.

  Сьогодні ми будемо підійматися сходинками щастя, працюючи над темою

« Складнопідрядне речення з підрядними причини і мети».

Учні заповнюють аркуші очікування.

ІІ. Емоційна підготовка до сприймання теми уроку

 Учні слухають притчу під музичний супровід.

Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок.

     -Що ще зліпити тобі?-запитав Бог.

     -Зліпи мені щастя,-попросила людина.

 Нічого не відповів Бог, а тільки поклав людині в долоню шматочок глини, який залишився.

Запитання до учнів.

Чому Бог не зліпив людині щастя?

Що для вас є щастям?

Відберіть ілюстрації,  які, на вашу думку, асоціюються з щастям .

( Використовуючи демонстраційний матеріал, учні заповнюють  плакат «Вернісаж  щастя»)

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів.

Сьогодні на уроці ми зясуємо, який шлях проходить людина, щоб  стати щасливою.

Завдання1. Записати речення,  поставити  розділові знаки. Вказати вид підрядного зв’язку.

Щастя  там де є любов.

Щаслива та людинаяка навчилась любити.

Ми щасливі  що ти у нас є- наша рідна, свята Україно!

Люби природу, о люби  щоб буть самим собою.

   Отже , найперше і найдобріше почуття, яке народжується у серці, - це любов . Любов до  батьків, до життя,  до природи, до Батьківщини.

 Це і є перша сходинка до щастя.  ( Слайд 1) 

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

Опрацювавши  теоретичний матеріал підручника   , учні заповнюють таблицю « Складнопідрядні речення мети і причини».

     Вид підрядних

            речень

   Питання, на які відповідають підрядні

   Сполучники, якими приєднуються підрядні

 

 

 

 

 

 

 Кузьма Прутков писав: « У споруді людського щастя любов утворює купол, а дружба зводить стіни»

Завдання 2.( робота в парах)  Продовжити речення. Пояснити розділові знаки. Вказати вид підрядного зв’зку. Накреслити схему речень.

 Дружба- найцінніший скарб, тому що…

Щоб бути справжнім другом, треба…

 Отже, друга сходинка- це дружба.

Фізхвилинка

 Уявіть себе маленькими.  Присядьте. Якщо те, що я називаю, ви робите для себе, то потихеньку підіймаєтесь, тренуючи мязи ніг і спини.

  • Турбуєтесь про себе і своє здоровє
  • Ділитесь з оточуючими добром
  • Вірите  в себе( свої успіхи, сили)
  • Прагнете до прекрасного

Як ви виросли. Отже, третій крок до щастя зроблений. Це- здоровя.

Завдання 3.  Вставити  потрібний за змістом сполучник  та  розділові знаки.

    Здоров’я ніколи не може втратити своєї ціни (?) і в достатку, і в радощі погано жити без  здоров’я.

 

У кожного з вас є мрія в житті. А що таке мрія? Дізнаємось, переклавши речення.

Завдання 4 .( робота в парах) Перекласти речення українською мовою. Визначити підрядну частину. Накреслити схему.

 1 пара.  Мечта- это самое приятное, самое интересное общество. Потому что оно делает течение времени незаметным.

2 пара.  Мечта –это большая цель, чтобы её достичь, нужно хоть что-то делать для этого.

Отже, мрія-це наступна сходинка на шляху до щастя.

Завдання 5.  Проблемне запитання

Поясніть  розділові знаки в наступному реченні.

Для того щоб бути щасливим , треба мріяти завжди. ( Складений сполучник для того щоб знаходиться у препозиції,  тому кому не ставимо)

V.   Підсумок уроку.

 « Вільне письмо». ( 2-3 речення)  .1) що нового дізнались на уроці;

   2) запитання, на яке відповіді не отримали.

VІ.Домашнєзавдання.

Написати міні-твір за поданим початком, використовуючи  складнопідрядні речення мети і причини.

  Зайшла я одного разу до крамниці « Усе для щастя» . З подивом розглядала усілякі товари, що тіснилися на її полицях, і нарешті, вибрала собі аж 4 речі. Зараз я розповім про них.( початок  учні отримали на картках)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
24 березня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку