Урок "Потреби навички і звички"

Про матеріал
Тема уроку: Потреби, навички і звички. Мета: • формувати уявлення про потреби навички, звички, про чинники, що впливають на формування звичок; • навчити аналізувати свої звички, розвивати вміння і навички здорового способу життя; • мотивувати учнів формувати корисні для здоров’я звички. Очікувані результати: • Ознайомимося з поняттям «потреба», «навичка», «звичка»; • Навчимося розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками; • Усвідомимо необхідність формування корисних звичок; • Сформуємо бажання жити без шкідливих звичок. Основні терміни: навичка, звичка, корисні та шкідливі звички,чинник ризику. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Потреби, навички і звички

(конспект уроку основ здоров’я в 6 класі)

Тема розділу «Психічна та духовна складові здоров’я»

Тема уроку:  Потреби, навички і звички.

Мета:

  • формувати уявлення про потреби навички, звички, про чинники, що впливають на формування звичок;
  • навчити аналізувати свої звички, розвивати вміння і навички здорового способу життя;
  • мотивувати учнів формувати корисні для здоров’я звички.

Очікувані результати:

  • Ознайомимося  з поняттям  «потреба», «навичка», «звичка»;
  •  Навчимося  розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками;
  •  Усвідомимо   необхідність  формування корисних звичок;
  • Сформуємо  бажання жити  без шкідливих звичок.

Основні терміни: навичка, звичка, корисні та шкідливі звички,чинник ризику. 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Структура уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

ІV. Підбиття підсумків уроку.

V. Рефлексія.

VІ. Домашнє завдання.

 Здоров'я настільки переважує решту благ життя,

 що здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.

 (Артур Шопенгауер)

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

 Добрий день! Я дуже радий  бачити вас усіх красивими,бадьорими,усміхненими. Пригадаємо правила,  яких потрібно дотримуватися під час уроку:

  •  бути доброзичливим;
  • поважати інших;
  • говорити по черзі і по змісту питання;
  • кожен має право на свою думку;
  • бути позитивним ;
  • бути толерантним;
  • бути активним.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

У кожного з вас багато мрій,бажань, планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте нове,цікаве, відкриваєте для себе світ. Як ви гадаєте без чого людина не може повноцінно розвиватись,  відчути красу життя?

Активний діалог

  • Від чого  залежить наше здоров’я ? (Імовірні відповіді учнів - сон, праця, харчування, відпочинок)
  • Чи залежить здоров’я безпосередньо від нас самих?(Так) Наскільки в відсотках ? (Більше 50% )
  • Як ми це можемо назвати? (Спосіб життя - це те, що ми робимо або будемо робити).
  •  Продовжіть речення « Ви прокинулися зранку і вам ….» ( потрібно  чистити зуби, харчуватися, ходити до школи .)

Отже, щоб людина жила, працювала і розвивалася вона має потреби, а потреба буде формувати навички і звички.

  Тема сьогоднішнього  уроку : Потреби, навички і звички. (зачитую очікувані результати). Епіграфом до нашого уроку стануть слова філософа Артура Шопенгауера:

 Здоров'я настільки переважує решту благ життя,

 що здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

    1. Інформаційний блок

    З віком потреби людини  змінюються. Малюку потрібні насамперед харчу­вання, захист і піклування дорослих – потреби існування. Згодом підліток  цікавиться всім, що його оточує. Для підлітка важливі  спілкування з однолітками, успіхи в навчанні та спорті, визнання друзів і повага оточуючих – потреба розвитку.

   Гра «Корисно-шкідливо»

У кожного учня дві картки: червона і зелена. На фразу, яку говорить учи­тель, учень підіймає одну з карток, сигналізуючи зеленою — корисну звичку, червоною — шкідливу. Гра проводиться у швидкому темпі.

Допомагати слабшим, малим, хворим...

Гризти нігті...

Брати до рота всілякі предмети: ручки, олівці, монети...

Вітатися під час зустрічі...

Говорити неправду... 

Довго сидіти перед телевізором...

Колупатися в носі...

Чистити зуби...

Доглядати за нігтями...

Смоктати палець...

Виконувати ранкову гімнастику...

Палити...

Дражнитися...

Доглядати за власним одягом і взуттям...

Вживати алкогольні напої...

Ходити босоніж...

Дотримуватись правил гігієни...

Лягати пізно спати...

їсти багато солодкого...

Вчиняти бійку...

Сваритися...

Бути доброзичливим...

 

 

 

         Пригадайте, чи доводилося вам під час виконання певних дій відчувати потребу або бажання робити це знову і знову? Наведіть приклади (їздити на велосипеді, мити посуд).

Навички - це коли людина навчилася  робити щось. Коли пишеш, то не замислюєшся, як писати літеру, коли ходиш — не думаєш, з якої ноги ступати і як утримувати рівновагу.

Звичка — це  спосіб  поводитися,  не замислюючись,  чому ти  це робиш.

Наприклад, якщо маєш звичку щоранку робити зарядку, то вже не вирішуєш щоразу, робити її чи ні. Це і є ваші звички. Звички бувають корисні, які зміцнюють здоров’я людини і свідчать про рівень її культури, та шкідливі, що сприяють погіршенню здоров’я людини. Ще окремо виділяють нейтральні звички. Вони ніяк не впливають на здоров’я і спосіб життя людини, а просто вирізняють людину серед інших.( Порядок одягання, читати книги, тримати ручку, робити бутерброд, зачісувати волосся)

2. Практичний етап

 Робота в групах

Учні об’єднуються в чотири групи.

Перша група складає перелік  корисних звичок: пунктуальність, охайність,ввічливість, заняття спортом, виконання ранкової гімнастики, загартування, дотримування правил особистої гігієни.

Друга група учнів складає перелік  шкідливих звичок: неорганізованість, брехливість, переїдання, куріння, вживання алкоголю, наркотиків і токсичних речовин, недотримання режиму дня.

Третя група складає перелік чинників, які впливають на формування звичок:

  • батьки
  • друзі
  • родичі
  • нерозуміння негативних наслідків поганих звичок
  • кумири
  • вчителі
  • спадковість.

(презентація напрацювань)

Учитель: є звички, які в житті нам допомагають,- корисні – і звички, які заважають вести повноцінне життя, впливають на здоров'я людини, - шкідливі. Багато шкідливих звичок ми здобуваємо під впливом оточуючих нас людей. Недарма говорять: поганий приклад заразливий. Дійсно, у неблагополучному соціальному середовищі ймовірність виникнення шкідливих звичок є набагато більшою. Позбутися їх нелегко.

Проте поганому впливу соціального середовища можна протистояти. Якщо підліток  приймає правильні рішення й упевнено їх дотримує, то він зможе уникнути небезпеки для свого здоров’я . Будь-якої шкідливої звички можна позбутися.

 Отже, наступне наше завдання: кожна група  розглядає шкідливу звичку, яка притаманна підлітку і  записує в план порятунку від неї.

У своїй розмові підліток використовує багато  нецензурних слів.

Підліток вживає слабоалкогольні напої.  

Підліток займається тютюнопалінням . 

Підліток не чистить зранку зуби .

Наш план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої він  хоче позбутися _______________

Час для роботи над собою _____________________________

Йому знадобиться допомога ____________________________

Ми повинні зробити ___________________________

Позбувшись звички, він _________________________________

(кожна група презентує напрацювання)

ІV. Підбиття підсумків уроку.

V. Рефлексія

Притча: У лісі росте маленька травичка, яка має маленькі корінці. Більша травичка має міцніше коріння, кущі ще міцніші, дерево має великі корені. Корінь — це звичка. Яку рослину легше вирвати? (Маленьку травичку) У ч и т е л ь. Правильно. Маленькі корінці — маленькі звички, їх легко позбутися. Тому позбудьтеся своїх шкідливих звичок тепер, а не відкладайте на пізніше. Пригадаємо,  про що ми говорили на уроці.

Чи співпадає це  з очікуваними результатами?

Висновок : у народі кажуть  « Посієш вчинок – пожнеш звичку,посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю». Отже, бажаю вам щасливої долі та здоров’я, як і сказано в епіграфі до нашого уроку.

VІ. . Домашнє завдання

1)    Опрацювати матеріал підручника, с. 59 - 62

2)    Намалювати приклади звичок (корисних і шкідливих).

 

Підсумки уроку

Людина сама вирішує — зміцнювати своє здоров'я чи псувати. Підліткам

слід уникати обставин, за яких можна придбати шкідливі звички. Отже, якщо хочеш бути здоровим — веди здоровий спосіб життя.

 

 

ДОВІДКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Звичка — це поведінка, спосіб дій, схильність, що стали для людини зви­чайними, постійними. Будь-яка дія, якщо повторювати її багато разів, може обернутися на звичку.

Є звички, що сприяють ЗСЖ. Наприклад, щоранку робити зарядку. Спо­чатку пересилюючи себе, а потім, після багаторазового повторення, ця дія стає звичкою, і людина вже не уявляє, як це — не зробити вранці зарядку?! Робити зарядку — корисна звичка. Але якщо підліток не робить зарядку, це теж стає звичкою, і він не розуміє, як це — щоранку робити зарядку? Якщо така звич­ка сформувалася, то позбутися її дуже важко, значно складніше ніж набути. Кожна людина має здатність розвивати в собі нові звички, зокрема й ті, що бу­дуть зміцнювати здоров'я. Найголовніше — це прийняти вольове рішення роз­винути корисну звичку.

Крім фізичних, велике значення мають духовні і соціальні чинники, про які ми вже говорили раніше. Вам відомо, що бути доброзичливим, уникати конфліктів, повсякчас творити добро, це означає берегти і зміцнювати своє здоров'я.

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку