ЯКА ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
Гра-подорож для учнів 6 класу
Шепіль О.В.
Методична скринька, позакласна робота
Мета заходу: формування в учнів умінь і навичок використовувати вивчений матеріал, виховувати зацікавленість до предмета математики; вміння використовувати власний досвід; вміння працювати в групі, приймати рішення, домовлятися, нести відповідальність; вміння організовувати свою роботу.
Обладнання: мультимедійна дошка, плакати з написами
Поезія – це спів душі. Я поезії одну дозволяю форму:
Математика ж – пісня розуму. Стислість і точність математичних формул.
Олександр Казанцев Володимир Маяковський
Хід заходу:
Учитель. Математика-«цариця наук». З уроку в урок ми отримуємо все більше умінь і навичок, піднімаємося на вершину знань, яку в цій грі будемо називати «Розумник». Сьогодні ми альпіністи, нас три команди( 5 – 6 учнів). До досягнення мети, вершини «Розумник», будемо рухатися сходинками, долати які нам допоможуть знання, уміння, логіка, кмітливість, уважність. Кожна команда має свого капітана, який буде контролювати отримані бали. За кожну правильну відповідь команда отримуватимете один бал. Переможці будуть нагороджені призами. Журі – три учні з 9-го класу.
Вельмишановні альпіністи-делегати!
Дозвольте щиро вас вітати.
Вже сходження нам розпочати час
Перша сходинка «Розминка». Щоб подолати її, потрібно:
Друга сходинка «Кмітливчик». Для розв’язання багатьох задач недостатньо одних знань. Потрібна ще й кмітливість.
Третя сходинка «Уважна». Потрібно дати правильну відповідь.
Четверта сходинка «Розважальна». Кожна команда жеребкуванням отримає невеликий вірш (на дошці) математичної тематики. Потрібно покласти його на улюблену мелодію і заспівати командою:
Ну яка там у ній романтика?!-
Плюси й мінуси з дошки світилися.
А в моїй голові «Наутилуси»,
Капітан незрівнянний Немо…
Синє-синє за вікнами небо.
2) Лобачевського картав генерал сердитий:
- Я вже працю прочитав вашу знамениту.
Паралельні дві провів, скасував навчання.
І верстов тринадцять брів – ждав перетинання.
Заболіла од них голова.
Я хотів би забути, що значить 17 і що значать 4 та 2.
Зору кішок я заздрю свідомо, якщо кішка на дім позира,
Не рахує віконець у ньому
І з числом кількість бліх на собі не звіря.
П’ята сходинка «Загадкова».
Перший склад – найвідоміше з чисел, у другому – нота звучить.
Третім складом у Давнім Єгипті
Бога Сонця кликали всі.
(Пі – фа – гор)
Є в рослини, є у слові,
І стержневий, й мичкуватий,
І кубічний, і квадратний.
Що це таке?
(Корінь)
В теплому хліві у бабусі жили кролики та гуси.
Бабка дивною була, рахунок звірям так вела:
Вийде вранці за поріг, нарахує 300 ніг,
А потім без зайвих слів, нарахує 100 голів.
І з спокійною душею знову йде відпочивать.
Хто нам скаже із дітей, скільки там було гусей?
Хто вже знає з школярів, скільки там було кролів?
( Тільки гуси 100*2=200 ніг, тоді зайвих ніг 300-200=100 ніг, отже, кролів 100: 2=50 і гусей 100-50=50)
(На другу половинку)
(Той, що стоїть)
Шоста сходинка «Конкурс знавців-капітанів».
Підсумок гри