Урок "Повторення і систематизація матеріалу"

Про матеріал
Дану розробку можна використати на уроці і як позакласний захід. Цікава подорож у світ математики.
Перегляд файлу

ЯКА ЦІКАВА МАТЕМАТИКА

Гра-подорож для учнів 6 класу

Шепіль О.В.

Методична скринька, позакласна робота

        Мета заходу: формування в учнів умінь і навичок використовувати вивчений матеріал, виховувати зацікавленість до предмета математики; вміння використовувати власний досвід; вміння працювати в групі, приймати рішення, домовлятися, нести відповідальність; вміння організовувати свою роботу.

        Обладнання: мультимедійна дошка, плакати з написами

Поезія – це спів душі.                                                                      Я поезії одну дозволяю форму:

Математика ж – пісня розуму.                                  Стислість і точність математичних формул.

               Олександр Казанцев                                                                    Володимир Маяковський

        Хід заходу:

        Учитель.  Математика-«цариця наук». З уроку в урок ми отримуємо все більше умінь і навичок, піднімаємося на вершину знань, яку в цій грі будемо називати «Розумник».                                                                      Сьогодні ми альпіністи, нас три команди( 5 – 6 учнів).  До досягнення мети, вершини «Розумник», будемо рухатися сходинками, долати  які нам допоможуть знання, уміння, логіка, кмітливість, уважність. Кожна команда має свого капітана, який буде контролювати отримані бали. За кожну правильну відповідь команда отримуватимете один бал. Переможці будуть нагороджені  призами.  Журі – три учні  з 9-го класу.          

Вельмишановні альпіністи-делегати!

Дозвольте щиро вас вітати.

Вже сходження нам розпочати час

        Перша сходинка «Розминка». Щоб подолати її, потрібно:

  1. Швидко і правильно розв’язати приклад (на дошці):  2 + 100 : 25 – 4 : 2 (4). 
  2. За дві хвилини написати якнайбільше слів, пов’язаних з математикою, що починаються на букву «П».
  3. Вчитель зачитує слова. Якщо слово пов’язане з математикою, ви відповідаєте «так», якщо ні-«ні». Слова: трикутник, периметр, ішак, кут, формуляр, вугілля, інтрига, рівняння, градус, резус, дециметр, синус, куля, дифірамб, абак, акцент, формула, інтеграл.
  4. Задача. Біля берега стояв човен, у якому може вміститися лише одна людина. До річки підійшли двоє і обоє переправились на інший берег. Як це могло статися? (Вони знаходилися на різних берегах ріки).
  5. Розповісти жестами математичне правило (кожній команді своє, яке вона отримає жеребкуванням):  на нуль ділити не можна; множення на 10,100,1000,…; переставний закон додавання; правильний і неправильний дріб (означення).

        Друга сходинка «Кмітливчик». Для розв’язання багатьох задач недостатньо одних знань. Потрібна ще й кмітливість. 

  1. Супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт за 100 хв. Як це пояснити? (1 год 40 хв = 100 хв)
  2. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (30 км)                                                                                                                      
  3. Три різних числа спочатку додали, а потім їх же перемножили. Сума і добуток виявилися      рівними. Які це числа? (1+2+3=1*2*3) 
  4. Від полотна матерії довжиною 200 м кожний день відрізали по 20 м. Через скільки днів відрізали останній шматок? (Через 9 днів)   
  5. Чому дорівнює 32? 42? Кут у квадраті? (900)         

Третя сходинка «Уважна». Потрібно дати правильну відповідь.

  1. У трикутнику відрізали два кути. Скільки кутів залишилося? (Шість)
  2. Півень, стоячи на одній нозі, важить п’ять кілограм. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах? ( 5 кг)
  3. Віктор зібрав 6 кг паперу, а Сергій у три рази більше. Скільки кілограмів паперу зібрав Сашко? (Невідомо)
  4. Величина кута 200. Чому буде дорівнювати кут, якщо його розглядати в лупу, яка збільшує втричі? (200, лупа збільшує тільки лінійні розміри)
  5. Електропоїзд їде зі сходу на захід зі швидкістю 80 км/год. У тому ж напрямі – зі сходу на захід дме вітер, але зі швидкістю 50 км/год. В яку сторону відхиляється дим поїзда? (Електропоїзд не має диму)

        Четверта сходинка «Розважальна». Кожна команда жеребкуванням отримає невеликий вірш (на дошці) математичної тематики. Потрібно покласти його на улюблену мелодію і заспівати командою:

  1. Не давалась мені математика.

Ну яка там у ній романтика?!-

Плюси й мінуси з дошки світилися.

А в моїй голові «Наутилуси»,

Капітан незрівнянний Немо…

Синє-синє за вікнами небо.

2) Лобачевського картав генерал сердитий:

- Я вже працю прочитав вашу знамениту.

Паралельні дві провів, скасував навчання.

І верстов тринадцять брів – ждав перетинання.

  1. Мені в цифрах набридло копатися,

Заболіла од них голова.

Я хотів би забути, що значить 17 і що значать 4 та 2.

Зору кішок я заздрю свідомо, якщо кішка на дім позира,

Не рахує віконець у ньому

І з числом кількість бліх на собі не звіря.

        П’ята сходинка  «Загадкова».

  1. Відгадайте прізвище  відомого математика:

Перший склад – найвідоміше з чисел, у другому – нота звучить.

Третім складом у Давнім Єгипті

Бога Сонця кликали всі.

          (Пі – фа – гор)

 

  1. Що це?

Є в рослини, є у слові,

І стержневий, й мичкуватий,

І кубічний, і квадратний.

Що це таке?

           (Корінь)

 

  1.  Будьте уважні і правильно порахуйте:

В теплому хліві у бабусі жили кролики та гуси.

Бабка дивною була, рахунок звірям так вела:

Вийде вранці за поріг, нарахує 300 ніг,

А потім без зайвих слів, нарахує 100 голів.

І з спокійною душею знову йде відпочивать.

Хто нам скаже із дітей, скільки там було гусей?

Хто вже знає з школярів, скільки там було кролів?

         ( Тільки гуси 100*2=200 ніг, тоді зайвих ніг 300-200=100 ніг, отже, кролів 100: 2=50 і гусей 100-50=50)

 

  1. На що схожа половинка яблука?

          (На другу половинку)

 

  1. Який годинник показує правильний час тільки двічі на добу?

          (Той, що стоїть) 

      Шоста сходинка  «Конкурс знавців-капітанів».

  1. За 1,5 хв капітани повинні написати прізвища видатних математиків, яких вони згадають.
  2. Чи правильне міркування: «Якщо стіл дубовий,  то він дерев’яний; цей стіл не дубовий, тому він не дерев’яний».
  3. Чому дорівнює добуток усіх цифр? (0)

 

Підсумок гри

 

                   

docx
Додано
6 серпня 2022
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку