Урок "Повторення і узагальнення вивченого матеріалу з теми "Додавання і віднімання багатоцифрових чисел" .

Про матеріал
Розробка уроку математики "УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ТЕМИ "ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ" 4 КЛАС
Перегляд файлу

    Тема. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу. Підготовка до контрольної роботи.

   Мета. Повторити і узагальнити вміння учнів додавати і віднімати багатоцифрові  та іменовані числа, закріпити вміння розв’язувати задачі на знаходження часу, швидкості та відстані. Розвивати математичну компетентність, виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент.

   Створення піднесеного настрою на початку уроку.

   Вправа «І це здорово!»

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Записати вираз до задачі.

((350+50):5=80(м))

 2.Знайти серед запропонованих відповідей відповіді до виразів домашньої роботи і підкреслити їх:

   6м 95см, 99, 990, 999, 9990, 11м 02см, 16056, 480, 30, 38, 1102.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Діти, на минулому уроці ми з вами закінчили вивчати розділ «Додавання і віднімання багатоцифрових чисел». Перш ніж перейти до вивчення нового розділу, ми повинні повторити додавання і віднімання багатоцифрових чисел, іменованих чисел, розв’язування задач на знаходження швидкості, відстані, часу та підготуватись до написання контрольної роботи з вивченої теми.
  • А тепер помандруємо математичними стежками. Наш шлях є на дошці у вигляді кроків.
  •  

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

    Вправа «Очікування»

  • На листочках напишіть, будь ласка, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і прикріпіть їх до дерева очікувань. А в кінці уроку перевіримо, чи справдились ваші сподівання.
  •  

V. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. «Мозковий штурм»

  • Як називаються числа при додаванні?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як знайти невідомий від’ємник?
  • Як знайти невідоме зменшуване?

 

 

2.Математичний диктант. Каліграфічна хвилинка.

Запишіть каліграфічно відповіді на запитання:

  • Знайди суму чисел 510 і 240; 335 і 305.
  • Знайди різницю чисел 800 і 150; 930 і 310.
  • Суму чисел 250 і 800 зменшити у 10 разів.
  • Різницю чисел 380 і 200 збільшити на 100.

Відповіді: 750, 640, 650, 620, 105, 480.

 

VІ.Фізкультхвилинка

      - Як живеш?

      - Ось так!

      - Як ідеш?

      - Ось так!

      - А біжиш?   

      - Ось так!

      - Вночі спиш?

      - Ось так!

      - Як береш?

      - Ось так!

      - А даєш?

      - Ось так!

      - Як шумиш?

      - Ось так!

      - Свариш як?

      - Ось так!

      - Як сидиш?

      - Ось так!

 

VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.

      1.Усні завдання. Колективна робота учнів.

       - Перший крок  нашої мандрівки – нерівності.

       - У вас на партах є путівники із завданнями нашого сьогоднішнього уроку. Відкрийте перше завдання. Давайте усно виконаємо його.

      Із чисел 2, 4, 7, 10 вибери ті значення х , при яких нерівності будуть правильними.

      140 : х<110 (при х= 2, 4, 7, 10);

      30 · х > 190 (при х=7, 10);

      50-х>44 (при х=2, 4).  

Діти записують нерівності на дошці.

 

  1. Другим кроком є додавання і віднімання іменованих чисел.

Робота в парах. Двоє учнів біля дошки,  решта – у зошитах.

        - Знайди суму і різницю 80км 091м і 7км 799м.

(Відповіді: 87км 890м і 72км 232м).

        Взаємоперевірка.

  1. Наступний крок – додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Самостійна робота. Взаємоперевірка в парах.

  • До різниці чисел 385148 і 59038 додати 110239.

(385148+59038)-110239=326110-110239=436349

 

  4.Робота в парах змінного складу. Повторення правил знаходження часу, швидкості та відстані.

Запитання на картках :

  • Як знайти час?
  • Як знайти відстань?
  • Як знайти швидкість?
  • В яких одиницях вимірюється час?
  • В яких одиницях вимірюється відстань?
  • В яких одиницях вимірюється швидкість?

 

  1. Робота в групах. Заповни таблицю.

 

Швидкість

Час

Відстань

60 км/год

4 год

240 км

140 км/год

3 год

420 км

45 км/год

2 год

90 км

30 км/год

7 год

210 км

30 км/год

8 год

240 км

60 км/год

7 год

420 км

20 км/год

6 год

120 км

 

4.Самостійна робота.

  -  Розв’язати рівняння.

154 329 – х = 8 095 (х=146234)

  -  Розв’язати задачу.

На трьох птахофермах було 24509 курей. На першій і другій птахофермі – 14707 курей, а на другій і третій – 15800. Скільки курей було на кожній птахофермі окремо? (Відповідь: 9802, 5998, 8709)

5.Колективна перевірка виконання.

 

6.Цікаве завдання.

    З сірників складено слово ТОЛЯ. Переклади 1 сірник так, щоб вийшло ім’я дівчинки.

 

    VІІІ. Підведення підсумків уроку.

  • Давайте перевіримо, чи справдились ваші сподівання?

 

ІХ. Домашнє завдання.

 Завдання на картці.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
2072
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку