Інтегрований урок з математики і природознавства 4 клас
Тема уроку: Одиниці вимірювання величин. Всесвіт і Сонячна система.
МЕТА:
ОБЛАДНАННЯ: презентація, конверти, мультимедійний проектор, комп’ютер, картки для індивідуальної, групової та парної роботи,самостійної роботи, кольорові олівці.
Тип уроку : інтегрований
Хід уроку
І Організаційний момент (Слайд 1)
- Перш, ніж розпочати урок, давайте привітаємо наших гостей, даруючи всім свою посмішку.
Девіз уроку: Слайд ( 2 )
Діяти- активно!
Думати- оперативно
Сперечатись- доказово!
Для всіх обов’язково!
І будь яку справу починати з гарним настроєм. (діти усміхаються)
II. Мотивація навчальної діяльності . Оголошення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку сьогодні: Одиниці вимірювання величин. Всесвіт і Сонячна система.
Слайд ( 3 ) фото Леоніда Каденюка
Сьогодні ми дізнаємося більше про планети Сонячної системи, таємниці космосу, подорожуватимемо країною чисел і величин.
(відповіді дітей)
( Слайд 4)(Інтернет).
III Актуалізація опорних знань.
1). Задача. Відповідь 173 км.
У вас картки з числами, я задаю вам завдання, а ви знаходите відповідь і закреслюєте її.
Самооцінювання за допомогою різнокольорових зірочок. (Зелена – якщо все виконано правильно, жовта- допущено від 1- 3 помилок, червона – більше 4 і більше помилок)
Молодці, я бачу ви можете бути астронавтами.
Ми маємо перевірити свою пам'ять – правильно прописати цифри. Але не просто прописати, а спочатку їх запам'ятати. Прийом «Сфотографуй »
Картка з числами,які за 5 с запам'ятати і записати. (на зворотньому боці назва планети)
Меркурій – 4 880км, Земля – 12 756км, Марс – 6 787км, Венера - 12 104 км
Клею на дошку навпроти назв планет
Давайте пригадаємо їх назви… ( Слайд 8 )
Меркурій, Венера, Земля, Марс.
Вчитель. Справжнім астронавтам готує завдання Центр Управління Космічними Польотами. ( Слайд 9).
Вам також Центр підготував різні завдання, щоб перевірити чи є серед вас майбутні астронавти. (Слайд 10)
На Меркурії рік триває всього 88 діб. А чому? Як визначається рік?
На цій планеті непрості умови для космонавтів, бо на денній стороні температура сягає - 400 градусів тепла, а на нічній - 200 градусів морозу. Уявляєте?
Скільки годин у меркуріанському році?
1 доба = 24 год.
88 діб -? год.
Розв`язання: 88
24
352
176_
2112 ( год. )
705 м = см 4 хв 10 с = с
515 т = ц 1 год 20 хв = хв
6000 кг = т 2 м 40 см = см
ІV. Розвиток математичних знань
Планети Сонце простір
космос
комети
астероїди
метеорити метеори
Загадка
Розповідь про висадку космонавтів на місяць.
Завдання від Центра Управління Космічними Польотами
(Слайд 15)
1 група . Розв’язати задачу виразом.
З собою в експедицію космонавти взяли 100 тюбиків молока по 2 л в кожному і 200 тюбиків води по 5 л в кожному. Скільки всього літрів рідини взяли космонавти?
Відповідь : а) 5 + 2∙200 +100
б) 200∙ 5 ̶ 100∙ 2
в) 100∙ 2 + 200∙ 5
2 група. Розв’язати задачу
В експедицію космонавти взяли 100 тюбиків молока по 2 л в кожному і води в тюбиках по 5 л в кожному. Разом рідини було 1200 літрів. Скільки тюбиків води взяли з собою космонавти?
Відповідь: а) 500
б) 200
в) 150
3 група. Розв’язати задачу
В експедицію космонавти взяли молока в тюбиках по 2 літри , а води 200 тюбиків по 5 літрів. Всього рідини було 1200 літрів. Скільки тюбиків молока взяли з собою космонавти?
Відповідь: а) 100
б) 200
в) 300
4 група. Розв’язати задачу.
В експедицію космонавти взяли 1200 літрів рідини. Молока взяли 100 тюбиків по 2 л, а води 200 однакових тюбиків. Скільки літрів води вміщує 1 тюбик з водою?
Відповідь: а) 5 л
б) 10 л
в) 7 л
5 група. Розв’язати задачу.
В експедицію космонавти взяли 1200 літрів рідини. Молока взяли 100 однакових тюбиків, а води 200 тюбиків по 5 літрів. Скільки літрів молока вміщує 1 тюбик?
Відповідь: а) 5 л
б) 2 л
в) 10 л
Перевірка результатів за табличками і екраном.
Перевірка за слайдом (Слайд 16)
Отже, ми закріпили вміння розв’язувати задачі та показали , що ви вмієте працювати дружно, а це дуже важливо для досягнення успіху.
А тим часом перенесемося до планет Гігантів (Слайд 17 )
Робота в парах .
1.З’єдайте величини, які рівні між собою.(Блакитний колір - І рівень скадності) (Слайд 18)
15020 м 90 т
4040 г 231 м
2310дм 4 кг 040 г
6 т 15 км 020 м
90000 кг 600 ц
2. Розв’яжіть завдання.(Рожевий колір-ІІ рівень складності )
( Слайд 19)
Довжина підлоги в кімнаті 60 дм, а ширина – у 2 рази коротша. Знайдіть периметр кімнати. Напиши периметр в метрах.
3. Розв’яжіть завдання.(Жовтий колір – ІІІ рівень складності)
(Слайд 20)
До трицифрового числа дописали зліва цифру 4. На скільки збільшилося це число?
Перевірка за Слайдом ( № 21 )
Діти , підніміть картки якого кольору ви обрали?
- Чи бувають у космонавтів непередбачувані ситуації?
- Тому треба вміти мислити логічно.
Розв’яжіть цікаву задачу.(Фронтально)
Земля і Нептун разом роблять повний оберт навколо своєї осі за 40 годин. Земля робить повний оберт на 8 годин довше ніж Нептун. За скільки годин робить повний оберт навколо своєї осі Нептун і Земля окремо?
? 8 років
Земля ● ● ●
Нептун ● ● 40 років
?
- Як можна ще роз’язати задачу?
V. Домашнє завдання. (Слайд 23)
VІ. Підсумок уроку
- самооцінювання
- Діти, сьогодні був звичайний урок математики?
- Чим він відрізнявся?
Так , правильно , сьогодні ми поєднали декілька предметів в один.
Метод «П’ять пальців» ( Слайд 24)
Дякую вам, ви молодці і справжні майбутні космонавти! (Слайд 25)