Урок "Повторення і узагальнення вивченого про займенник"

Про матеріал
Перед проведенням цього уроку учні в повному обсязі вже вивчили тему "Займенник". Дітям лише пропонується ряд вправ для повторення і узагальнення умінь і навичок із визначення особи, числа, відмінка займенників, написанні їх окремо із прийменниками. На уроці використовується групова робота, робота в парах, стратегії розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

 Тема. Повторення й узагальнення вивченого про займенник .

 Мета: повторити й узагальнити вивчене про займенник, розвивати вміння 

            розпізнавати займенники в реченнях, визначати  їх особу, число, відмінок;    

          закріплювати навички роздільного написання прийменників із

          займенниками;

          розвивати вміння використовувати займенники у мовленні,

          формувати вміння працювати в парах, групах, розвивати творчу уяву,

          збагачувати словниковий запас та усне мовлення учнів;

          виховувати інтерес до рідної мови, до джерел народної творчості,

          повагу до старших, чуйність, доброту.

 

 Хід уроку

   І. Організаційна частина.

       1. Емоційне налаштування.

    - Діти, коли ви зранку йшли до школи, вам лагідно всміхалося сонечко, легенька сніжинка підлетіла й ніжно поцілувала у щічку, а бешкетник –вітерець прошепотів: «Вдалого дня». Нехай ці добрі почуття сповнять ваші душі, розквітнуть на личках усмішками. Хай вам буде легко і приємно працювати на уроці.

      2. Вправа «Очікування».

   - Діти, а чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

   - Упевнена, що ваші очікування не будуть марними, і ми плідно попрацюємо разом.

      3. Вправа « Вилучи зайве».

   - Вилучіть усі цифри та прочитайте слово.

    147Я5454Р615М3374А9456Р943О789К

  • Яке слово утворилося?
  • Що таке ярмарок?

   4. Каліграфічна хвилинка.

Я я яр ма ар ро ок ярмарок

  • Складіть речення зі словом ярмарок.
  • Підкресліть граматичну основу речення.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •     Отже, як ви вже зрозуміли, діти, що ми вирушаємо на ярмарок. А разом з тим під час уявної подорожі будемо повторювати вивчене про займенник, визначатимемо його у реченні, встановлюватимемо особу, число, відмінок.
  •     На ярмарку цінувалося все найкраще, тому пропоную девіз нашого уроку

  «Не намагайся бути першим, а намагайся бути кращим».

ІІІ. Основна частина.

  1. Вправа «Кубування».(Пригадування теоретичного матеріалу із застосуванням кубика Блума).
  • То ж гайда на ярмарок!

Лавка перша «Відшукай товар»

   На картках  в учнів є тексти. Діти повинні їх прочитати і виписати займенники.

Я вишень тобі приніс.

Ти – задер угору ніс.

Він дивився із вікна,

Де ж поділася вона?

Посміхнулося воно,

Як летіли ми на дно.

Принесли ви кавуни,

А поїли їх вони!

  •  А що ж то за ярмарок та без жартів, і гумору?

Загадки-жарти

  1. У якому іменнику сім займенників я?(Сім`я)
  2. Які два займенники вкупі руйнують дороги, ще й заважають  їздити?

                                                                                                 (Я-ми)

       Лавка друга «Криниця мудрості». Робота в парах.

    Із розрізаних частин діти складають  2 прислів`я, записують  їх, підкреслюють

займенники, визначають їх особу і число.

        Ми з тобою, як риба з водою.

        Як ви до людей, так і люди до вас.

      Загадка- жарт.

  1. Які займенники примушують тримати руки в чистоті? (Ми-ти)

      Лавка третя «Третій зайвий». Цеглинки LEGO.

     Діти знаходять і сигналізують  цеглинкою відповідного кольору зайвий займенник. Пояснюють свій вибір.

  1. вони, мене, я;
  2. він, ним, воно;
  3. я, ми, з нами.

              Фізкультхвилинка

       Лавка четверта «Авторська»

Робота з підручником. Впр. 295. Прочитати текст, уставляючи особові займенники; списати 1 абзац, визначити відмінок займенників.

Лавка п`ята «Разом ми – сила». Робота в групах.

Група1 . Скласти сенкан «Займенник».

Група 2. Вставити особові займенники.

  …малюю, …читаєш, …відпочиваєте, …їдемо,  …слухаєте, …повертається.

Скласти 2 речення за схемою «займенник + дієслово», використовуючи подані слова.

Група 3. Замінити займенники 1 ос. одн. на займенники 3 ос. одн.

 Я навчаюся у четвертому класі. У мене хороші оцінки з усіх предметів.

  Найбільше мені подобаються уроки математики і природознавства.

         Група 4. Списати словосполучення, змінюючи за змістом займенники.

     Сказав (вони), сподівався на (вона), розмовляв з  (ти), усміхнувся до (ми),

згадувати (він).

   ІV. Підсумок.

      1.  Бесіда.

  • Де побували сьогодні на уроці?
  • Що таке ярмарок?
  • Над словами якої частини мови працювали під час уроку?
  1. Рефлексія.

  -   На ярмарку є розвага – ярмарковий стовп «За черевичками». За умовою   конкурсу, щоб отримати приз, необхідно залізти на стовп та торкнутися черевичків. Пропоную свій черевичок прикріпити на зелений стовп, якщо наш урок-ярмарок був для вас цікавим, на жовтий – якщо не все було зрозумілим і цікавим під час уроку та на червоний – якщо урок-ярмарок виявився складним та нецікавим.

   V. Домашнє завдання.

     Впр. 301 (додати до поданих дієслів особові займенники).

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку