Урок № Дата______________ клас_____
Тема: Повторення. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Структура періодичної системи.
Мета: Навчальна: повторити та закріпити знання здобувачів освіти з порушеннями слуху про структуру періодичної системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в групах, парах;
Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву, коригувати вимову учнів.
Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху інтерес до вивчення хімії, національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Очікувані результати.
Після уроку здобувачі освіти з порушеннями слуху зможуть:
знати: протони, нейтрони, електрони, період, ряд, група, порядковий номер.
розуміти: хімічний елемент, структуру періодичної системи(період, група, головна підгрупа, побічна підгрупа, малий період, великий період).
вміти: користуватися періодичною системою для знаходження інформації про елементи.
Формувати такі ключові компетентності: спілкування українською мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрові компетентності, соціальну і громадянську компетентності, екологічну грамотність.
Реалізовувати змістові наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»
Тип уроку: урок повторення.
Базові поняття і терміни: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, період, ряд, група, підгрупа.
Обладнання: мультимедійне обладнання (ноутбук, екран, мобільні пристрої учнів), підручник «Хімія 7 клас», П.Попель2020, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.
Як ти мене чуєш? (Я чую добре).
Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)
Емоційне налаштування на урок.
Вправа: «Банка позитиву»
На столі стоїть банка, на партах в учнів стікери на яких вони пишуть позитивні слова, які починаються на першу літеру їхнього імені.
ІІ. Мовна зарядка
«Закарпаття»
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Всі ви знаєте і любите ви писати листи?
А що потрібно вказати на конверті? (Прізвище, ім’я, адресу). А навіщо? (Щоб лист дійшов до адресата). Отже, кожна людина має своє прізвище, ім’я, адресу: місто, вулицю, будинок, квартиру.
Так і всі хімічні елементи мають свою адресу.
А де їх можна знайти, якщо в цьому є потреба?
Так в ПСХЕ Д. І. Менделєєва.
IV. Повторення та закріплення знань.
(Вчитель називає хімічний елемент, учні записують його символ, або навпаки)
- Записати символи хімічних елементів: Гідроген, Оксиген, Натрій, Калій, Кальцій, Магній, Ферум, Хлор, Йод, Астат.
- Написати назву хімічних елементів і символи яких: F, Al, Cu, C, Ba, He, Mn, Br, B, Li.
2. Гра «Невідомий острів».
За Періодичною Системою зайти назви елементів, які стоять під наведеними номерами. Заповнити табличку. Перші літери по вертикалі є назвою того, з чого складається будова атома.
46 |
П |
аладій |
44 |
|
|
8 |
|
|
73 |
|
|
76 |
|
|
11 |
|
|
7 |
Н |
ітроген |
68 |
|
|
53 |
|
|
22 |
|
|
37 |
|
|
8 |
|
|
28 |
|
|
99 |
Е |
йнштейній |
3 |
|
|
68 |
|
|
6 |
|
|
81 |
|
|
75 |
|
|
8 |
|
|
41 |
|
|
Відповідь: протон, нейтрон, електрон.
3.Пишемо адресату:
Робота в парах:
Країна (періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва).
Область (номер періоду, ряд)
Місто (номер групи)
Будинок (підгрупа)
Квартира (порядковий номер)
Прізвище (назва хімічного елемента)
Ім’я (символ та вимова хімічного елемента)
Завдання: Підпишіть конверт для листа хімічного елемента:
І група – Оксигену
ІІ група – Магнію
ІІІ група – Феруму
IV група – Аргентуму
4.Вправа «Розвідники»
Робота в групах.
Аркуші з завданнями для груп прикріплені в різних кінцях класу. Учень – розвідник з кожної команди підходить до аркуша, запам'ятовує завдання і диктує його учням своєї групи. Можна підходити декілька раз.
Завдання для І групи:
Назвіть елемент 4 періоду, VI групи головної підгрупи.
Де в періодичній системі розташований елемент № 26?
Назвіть елемент 2 періоду, VIІ групи головної підгрупи.
Де в періодичній системі розташований елемент № 12?
Завдання для ІІ групи:
Назвіть елемент 3 періоду, ІІІ групи головної підгрупи.
Де в періодичній системі розташований елемент № 19?
Назвіть елемент 5 періоду, ІІ групи головної підгрупи.
Де в періодичній системі розташований елемент № 8?
V. Фізкультхвилинка
Раз – піднялись, потягнулись
Два – зігнулись, розігнулись
Три – в долоні три хлопки
Головою три кивки
На чотири – руки ширше
П’ять руками – помахали
Шість – за парти всі сідають.
5. Гра «Ланцюжок»
Вибрати з ПСХЕ назви елементів, які починаються на кожну літеру імені одного з учнів класу та визначити положення цих елементів у ПСХЕ.
Приклад:
І – Індій: 5 період, 7 ряд, ІІІ група, а – головна підгрупа.
В – Ванадій: 4 період, 4 ряд, V група, b – побічна підгрупа
А – Аргон: 3 період, 3 ряд, VIII група, а – головна підгрупа
Н – Нітроген: 2 період, 2 ряд, V група, а – головна підгрупа.
6.Перейдіть за посиланням та виконайте вправи:
https://learningapps.org/13348264
https://learningapps.org/14709506
VІ. Підсумок уроку
Моя діяльність на уроці ( три дієслова )
Передати зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.
Приклад:
VІІ. Домашнє завдання