Урок "Повторення правил техніки безпеки перед канікулами. Ознайомлення з кабінетом безпеки."

Про матеріал
Дана методична розробка спрямована для використання педагогами початкової школи у освітніх закладах. Усі запропоновані матеріали матеріали апробовано автором під час проведення занять з учнями. У запропонованому занятті здобувачі освіти будуть вивчати та повторювати правила техніки безпеки під час канікул; ознайомляться із кабінетом безпеки. Зокрема: правила пожежної безпеки, Ознайомляться із поняттям "Мінна безпека", електробезпека, повторюватимуть правила надання домедичної допомоги, а також пригадають та повторять паравила дорожнього руху. У занятті запропоновано різні види робіт: роботу в групах, роботу в парах, колективні та індивідуальні завдання.
Перегляд файлу

Тема: Повторення правил техніки безпеки перед канікулами. Ознайомлення з кабінетом безпеки.

Мета: Повторити правила техніки безпеки під час канікул; ознайомити учнів із кабінетом безпеки.

Обладнання: кабінет безпеки, картки, схеми,  муляжі з пожежної, мінної, домедичної, електробезпеки, предмети для вивчення та повторення ПДР.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

-Доброго дня усім. Розпочинаємо наше сьогоднішнє незвичайне заняття.

-Діти, а куди  ми з вами  прийшли? Для чого?

-А що для вас означає слово безпека?

-   Отож, сідайте всі тихенько,

     І слухайте мене гарненько.

     Щоб правила безпеки знати

     Ми буде разом їх вивчати.

 

ІІ. Повідомлення теми уроку.

-Діти, незабаром осінні канікули. Ви усі будете відпочивати, набиратися сил, щоб знову приступити до освітнього процесу бути радісними, кмітливими та успішними. І щоб канікули були вдалими, усе пройшло спокійно ми повинні повторити правила поведінки, які збережуть вам та оточуючим життя і здоров’я. Ми сьогодні будемо подорожувати «Країною безпеки».

Отож поїхали!

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Слуханння та відгадування учнями загадки про вогонь.

- Отож, перша наша зупинка – «Пожежна безпека».

2. Розповідь учителя з елементами бесіди та демонстрація предметів про правильні дії під час пожежі.

-Що стало причиною пожежі на картинці з дітками навколо яких танцюють вогники?—-Чому діти злякалися?

-Що призвело до цього випадку?

-Чи дотримувалися діти правил поведінки з вогнем?

3. Виконання вправи «Правила поведінки при пожежі в будинку.

-Зараз ви по-черзі зачитуєте  правила і обводите олівчиком кружечком навколо свого  правила порядкове число.   (6 правил.)

4. Гра «Загадки».

-Діти вам потрібно співставити відгадку з картинкою. Я читаю загадки, а ви відгадуєте. Хто перший знає відповідь знаходить та відшукує серед поданих картинку відповідну і показує її для присутніх.

5. Гра «Сумний Смайлик».  Парна робота.

-Діти погляньте на зображення. Смайлик дуже чомусь  засумував. Вам потрібно його розвеселити. А для цього допоможіть йому знайти і обвести ручкою чи олівчиком, що саме невірно зробили герої, які порушення тут зображення? Отож, працюєте парами по двох.

- Після виконання завдання поясніть свої дії.

6.Зупинка «Мінна безпека»

1. Читання вірша «Про знайдений снаряд» учителем.

- Послухайте вірш і скажіть про кого у ньому розповідається.

-Що помітила дівчинка?   (гранату)

-Що сказав їй дідусь?

-А міни – це небезпека, діти?  Отож наступна наша зупинка «Мінна безпека».

2.Розповідь учителя.

-Діти, ми з вами живемо у дуже непростий час, у час війни. Тому знання з мінної безпеки нам усім вкрай необхідні. До даної теми ми відносимо вибухонебезпечні предмети, які можуть завдавати шкоди життю і здоров’ю людини і дорослого, і дітей.

-Які вибухонебезпечні предмети ви знаєте?

-Чи є вони у цьому класі?

-Так вони розміщені у зоні «Мінної безпеки».

-Можливо ви можете нам про них коротенько розповісти і показати на стендах.? Розповіді учнів .

3. Демонстрація вчителем муляжів вибухонебезпечних предметів.

-Де можуть бути заховані такі предмети?

-Яке правило ми повинні пам’ятати?  (Ніяких предметів із землі  ми не піднімаємо, оскільки це може бути дуже небезпечно адже  вони можуть ховати у собі вибухівку. )

4. Гра «Безпечні і небезпечні предмети»

-Діти, у вас є картки. Вам потрібно допомогти виконати це завдання для  третьокласника Максимка, який вибирає безпечні предмети. Отож, біля кожного із зображених предметів зробити позначку. Якщо ця річ безпечна людині, то ставите поруч малюнка плюс+, якщо приносить шкоду для здоров’я і життя, то обведіть її червоним олівчиком по-колу і поставите  мінус-.

5.Гра  «Веселі пазли». Парна робота.

-Діти вам потрібно скласти пазли з мінної безпеки. Яка пара швидше впорається із завданням, та і буде переможцем цього конкурсу.

 

6.Гра «Істинне –хибне».  (індивідуальна робота учнів)

-Діти, а зараз вам завдання приніс Пес –Патрон. Перед вами картки із різними зображеннями. Ваше завдання обрати і приклеїти на картинках позначки  (галочка і хрестик).

Цей предмет корисний і безпечний.

Цей військовий предмет створений для розваг, ним можна гратися.

Поясніть свій вибір. Назвіть небезпечні для життя і здоров’я предмети.

318 рез. по запросу «Галочка и крестик» — изображения ...

7.Гра «Філворд». Парна  робота (по 2 учні виконує)

- Діти, а зараз пограємо у гру «Філворд».

-Вам необхідно відшукати заховані у таблиці слова, пов’язані із мінною безпекою.Обведіть їх фломастером і поставте біля кожного відповідний порядковий номер. Слова написані зліва від таблиці.

 

8.Зупинка «Домедична допомога». Демонстрація зразків медичного обладнання.

8.1.Розповідь учителя на локації.  Ознайомлення із медичним обладнанням для надання потерпілому домедичної допомоги.

-Діти, у мене на столі розкладені картки. Кожен з вас по-черзі підходить витягає картку і розповідає про  випадок, який зображений. Коротко вказати, яку домедичну допомогу надаємо  потерпілому.

8.2 Складання «Асоціативного куща».

-Діти, а які асоціації у вас викликає поняття перелом?  (біль, рана, кровотеча, синець, набряк, гіпс, медики, ліарня, допомога, пов’язка, шок).

 

ІV.Весела енергійна руханка

 

10. Зупинка «Електробезпека».

- Говорячи про безпеку не можливо оминути тему електробезпеки. Адже електрика оточує нас у повсякденному житті практично скрізь. І в дома у побуті, і на роботі,  чи під час навчання у  освітньому закладі.  Отож, наступна наша зупинка «Електробезпека».

 

10.1. Читання вірша вчителем або учнем  про електробезпеку. «Вірш-правило».

-Яке правило ви повинні пам’ятати і дотримуватися? (з електроприладами варто працювати, та без дорослих не вмикати).

-Які електроприлади ви знаєте? (пральна машинка, кухонний комбайн, електродриль, електропіч, мікрохвильова піч, міксер, блендер, комп’ютер, насільна лампа, ноутбук, телефон, гірлянди, праска, кондиціонер, пилосмк,  посудомийна машина тщо).

 

10.2. Повторення правил поведінки з електроприладами.

-Які правила поведінки з електроприладами ви знаєте? Назвіть їх.

 

10.3Локація «Психологічне розвантаження»

- Перед вами розмальовки. Розмалюйте картинки, які бачите перед собою. Після цього дайте відповіді на запитання що є на цих розмальовках?

 

10.4. Гра «Злісні порушники». (Чарівна коробка з сюрпризом).

-А зараз пограємо у гру «Злісні порушники». Вам пропонує зіграти  у цю гру ось цей електроприлад. Це електрофонарик для того, щоб він світив йому необхідна тимчасова підзарядка від електромережі.  Він приніс із собою ось таку чарівну коробочку із-під електроприбора. Я що це за електроприбор? (кавомолка) .

-Отже, вам необхідно підійти до нашого фонарика, витягнути предмет, розглянути його і пояснити для усіх свої міркування, щодо порушень, які ви там помітили. (у чарівній  коробці муляжі лампочок із картками-на яких зображені картинки щодо   правил техніки безпеки з електроприладами). лампочка PNG рисунок, картинки и пнг прозрачный для ...

 

11. Зупинка ПДР (правила дорожнього руху.)

-Що означають кольори світлофора?

12. Читання учнями віршів про значення кольорів світлофора.

13. Бесіда:   - про поведінку на дорозі;

                       - про перехід вулиці;

                       - про їзду на велосипеді;

                      - про перехід і поведінку поблизу залізниці.

15. Демонстрація ігрового куточка з ПДР. Демонстрація вчителем дорожніх знаків.

16. Розігрування ситуацій «Ми-пішоходи і як перейти вірно вулицю»

17. Гра «Дорожні знаки».

-Які дорожні знаки ви знаєте?

-Які дорожні знаки зустрічаються вам по дорозі від дому до школи?

-Перед вами карки  із дорожніми знаками і є маленькі картки із зображеннями дорожніх знаків. Вам потрібно співставити і закрити усі позначки із дорожніми знаками. Але це ми робимо лише  по-черзі, кожен учень називатиме один знак усі шукають його в себе  і всі  одночасно накривають  його в себе  відповідною карткою.

18. Вікторина з ПДР. (10 запитань)

19. Ігрова локація. Ліплення з пластиліну приладдя для гасіння пожежі

(сокира, лопата, конусне відро, ящик з піском, вогнегасник)

V. Підсумок уроку. – Щонового дізналися? – Що найбільше сподобалося на уроці?

 

  

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кисіль Ірина
Додано
22 березня
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку