Тема: «Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за відмінком
іменника».
Очікувані результати:
навчитись за допомогою відмінкової форми іменників визначати відмінок
прикметників у реченнях;
розпізнавати відмінок прикметників за відмінком іменника;
виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, Батьківщини.
Обладнання:
вірші прислів’я про Батьківщину; індивідуальні картки; кросворд.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Розгадування кросворда.
1П |
І |
Д |
М |
Е |
Т |
|||||||||
2П |
Р |
И |
К |
М |
Е |
Т |
Н |
И |
К |
|||||
|
3Р |
І |
Д |
|
||||||||||
|
4З |
А |
К |
І |
Н |
Ч |
Е |
Н |
Н |
Я |
||||
5В |
І |
Д |
М |
І |
Н |
О |
К |
|
||||||
6А |
В |
Т |
О |
Р |
|
|||||||||
7С |
Л |
О |
В |
Н |
И |
К |
||||||||
8У |
К |
Р |
А |
Ї |
Н |
А |
||||||||
Хто? Та Що? дає він знати. Треба швидше відгадати.
Добрий, щирий, загадковий. Ти скоріш його вгадай.
про середній пам’ятай та скоріше визначай.
Зовсім він не загадковий,
допоможе нам створить
різні форми слів за мить.
Він придумав, написав, потім ще й надрукував. Перевірив все як слід – вклав до книги цілий світ.
Мила, щира, мов перлина.
Знає кожная дитина,
Вона зветься …!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Виписати словосполучення іменника з прикметником, визначити їх число, рід і відмінок.
У рідному краї і серце співає,
лелеки здалека нам весни несуть.
У рідному краї і небо безкрає,
потоки, потоки, мов струни, течуть.
Тут мамина пісня лунає і нині;
її підхопили поля і гаї.
Її вечорами по всій Україні
співають в садах солов’ї.
2. Каліграфічна хвилинка.
Бетон, алфавіт, тепер, олень, кишеня, інженер, ведмідь, щодня, навзаєм (взаємно), адреса.
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
V. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. «Попрацюймо разом» (вправа 179)
а) читання вірша і визначення його теми;
б) відшукування прикметників ужитих у переносному значенні;
в) визначення відмінків прикметників з поясненням своїх міркувань;
г) ознайомлення з правилом на ст.94.
2. Робота з текстом (за впр.180)
- визначити головну думку тексту;
- дібрати до нього заголовок;
- виконання другого завдання вправи;
- назвати прикметники з посиленою ознакою, які є у цьому тексті:
коротшою, цікавішою.
- від яких прикметників вони утворені?
(коротка, цікава)
Найбільший Щирий Сторонній
величезний лагідний повторний
найменший приємний зайвий
максимальний відвертий подібний
гігантський справедливий лівий
великий чесний схожий
VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
(акуратний,охайний, чепурний)
VII. Підсумок уроку.
Прикметник змінюється за …
Щоб визначити відмінок прикметника, потрібно …
VIII.Повідомлення домашнього завдання.
ст.94. правило, ст.95 – вправа 181.