Урок на тему «Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за відмінком іменника»

Про матеріал
Тема: «Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за відмінком іменника». Очікувані результати: навчитись за допомогою відмінкової форми іменників визначати відмінок прикметників у реченнях; розпізнавати відмінок прикметників за відмінком іменника; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, Батьківщини. Обладнання: вірші прислів’я про Батьківщину; індивідуальні картки; кросворд. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Перевірка домашнього завдання. 1. Інтерв’ю за матеріалами домашнього завдання (впр.178) - Текст вправи – це розповідь чи опис? - Як змінюються прикметники? - Як визначити рід, число і відмінок прикметника в реченні? - Які закінчення мають прикметники в називному відмінку однини і множини? ...................................
Перегляд файлу

Тема: «Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за відмінком  

             іменника».

Очікувані результати:

     навчитись за допомогою відмінкової форми іменників визначати відмінок  

     прикметників у реченнях;

     розпізнавати відмінок прикметників за відмінком іменника;

    виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, Батьківщини.

Обладнання:

 вірші прислів’я про Батьківщину; індивідуальні картки; кросворд.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Інтерв’ю за матеріалами домашнього завдання (впр.178)
  • Текст вправи – це розповідь чи опис?
  • Як змінюються прикметники?
  • Як визначити рід, число і відмінок прикметника в реченні?
  • Які закінчення мають прикметники в називному відмінку однини і множини?
  1.   Вправа «Мікрофон»

Розгадування кросворда.

1П

І

Д

М

Е

Т

2П

Р

И

К

М

Е

Т

Н

И

К

 

3Р

І

Д

 

 

4З

А

К

І

Н

Ч

Е

Н

Н

Я

5В

І

Д

М

І

Н

О

К

 

6А

В

Т

О

Р

 

7С

Л

О

В

Н

И

К

8У

К

Р

А

Ї

Н

А

 

 

  1. Головний як не крути, все розкаже він тобі.

Хто? Та Що? дає він знати. Треба швидше відгадати.

  1. Любить всім він говорити компліменти через край.

Добрий, щирий,  загадковий. Ти скоріш його вгадай.

  1. Є сортів у нього три: чоловічий та жіночий,

про середній пам’ятай та скоріше визначай.

  1. Є в нас друг у кінці слова.

Зовсім він не загадковий,

допоможе нам створить

різні форми слів за мить.

  1. Десь в далекій диво-казці, там сім гномиків жили. Називний та родовий ще й давальний, знахідний та орудний і місцевий. Ну, а Кличний – ледацюга. Не придумав він питання. Так лежить все на печі, їсть смачненькі калачі.
  2. В казки, вірша чи прислів’я.  є господар – веселун.

Він придумав, написав, потім ще й надрукував. Перевірив все як слід – вклав до книги цілий світ.

  1. Якщо слово ми не знаєм, то до нього завітаєм. Він найкращий помічник. В справі мов він чарівник.
  2. Є в нас матінка єдина,

Мила, щира, мов перлина.

Знає кожная дитина,

Вона зветься …!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.  Виписати словосполучення іменника з прикметником, визначити їх число, рід і відмінок.

У рідному краї і серце співає,

лелеки здалека нам весни несуть.

У рідному краї і небо безкрає,

потоки, потоки, мов струни, течуть.

Тут мамина пісня лунає і нині;

її підхопили поля і гаї.

Її вечорами по всій Україні

співають в садах солов’ї.

2.  Каліграфічна хвилинка.

     Бетон, алфавіт, тепер, олень, кишеня, інженер, ведмідь, щодня, навзаєм (взаємно), адреса.

  • Яке слово утворилось? Доберіть синоніми.
  • Що для вас «Батьківщина»? (ст. 95 спис. каліграфічно)
  • Доберіть прикметники до іменника Батьківщина.
  • Визначте їх рід, число і відмінок.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

V. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. «Попрацюймо разом» (вправа 179)

     а) читання вірша і визначення його теми;

     б) відшукування прикметників ужитих у переносному значенні;

     в) визначення відмінків прикметників з поясненням своїх міркувань;

     г) ознайомлення з правилом на ст.94.

2. Робота з текстом (за впр.180)

     - визначити головну думку тексту;

     - дібрати до нього  заголовок;

     - виконання другого завдання вправи;

      - назвати прикметники з посиленою ознакою, які є  у цьому тексті:

        коротшою, цікавішою.

     - від яких прикметників вони утворені?

        (коротка, цікава)

  • Утворити форми за цим зразком від прикметників: дзвінкий, веселий, бадьорий.

 

 

  1. Гра «Знайди подібне»

Найбільший                Щирий                 Сторонній

величезний                   лагідний               повторний

найменший                   приємний             зайвий

максимальний              відвертий             подібний

гігантський                   справедливий      лівий

великий                         чесний                 схожий

VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

  1. Тлумачний словниково-логічний диктант.
  • Той, хто дотримується порядку, точності.

(акуратний,охайний, чепурний)

  • Який має велику силу. (могутній, сильний, міцний)
  • Дуже розумний, той, що знає життя і досвід. (мудрий, досвідчений)
  • Який має або видає приємний запах, аромат. (запашний, пахучий, духмяний)

VII. Підсумок уроку.

  1. «Продовжіть речення»

   Прикметник змінюється за …

Щоб визначити відмінок прикметника, потрібно …

VIII.Повідомлення домашнього завдання.

ст.94. правило, ст.95 – вправа 181.

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
1800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку