Урок "Повторення вивченого про іменник (на основі краєзнавчого матеріалу)"

Про матеріал
ЕПІГРАФ ДО УРОКУ: Не забувайте незабутнє і не знецінюйте коштовне, Не загубіться у юрбі... Ліна Костенко ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організація класу. Добрий день, діти! Дозвольте мені розпочати цей урок віршем М.Познанської «Здрастуй, сонечко».Послухайте його і скажіть, яким настроєм він наповнений. Я всміхаюсь сонечку: Здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квіточці – Хай вона цвіте. Я всміхаюсь дощику: Лийся, мов з відра. Друзям усміхаюся, Зичу їм добра. - Тож яким настроєм перейнятий вірш? - Дійсно, він перейнятий світлом і теплом. Подивіться одне на одного, усміхніться, скажіть щось приємне. От і добре. З доброю усмішкою , хорошим настроєм можна починати урок.
Перегляд файлу

Тема уроку: Повторення вивченого про іменник (на основі краєзнавчого матеріалу)

                    Kart-07.jpg

ЕПІГРАФ ДО УРОКУ:

Не забувайте незабутнє і не знецінюйте коштовне,

Не загубіться у юрбі...

                                                                                                   Ліна Костенко

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організація класу.

 

Добрий день, діти!  Дозвольте мені розпочати цей урок  віршем М.Познанської «Здрастуй, сонечко».Послухайте його і скажіть, яким настроєм він наповнений.

Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці –

Хай вона цвіте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра.

  • Тож яким настроєм перейнятий вірш?
  • Дійсно, він перейнятий світлом і теплом. Подивіться одне на одного, усміхніться, скажіть щось приємне. От і добре. З доброю усмішкою , хорошим настроєм можна починати урок.

    II. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

Тема нашого уроку. Звучить так: «Повторення вивченого про іменник». Запишіть дату, тему…

                      Серед різних частин мови,

                      Друзі, є іменник.

                     У морфології він справжній

                     Головний казкар-чарівник.

                     І про нього ми сьогодні

                     З вами поговоримо,

                     І подивимось на дива,

                     Що іменник творить нам,

                     Як відмінюється він

                     І  які суфікси має.

                     Доведімо ми йому,

                     Що про нього все ми знаємо.

(Учні самостійно визначають завдання уроку)

Метод незакінчених речень

- Сьогодні на уроці ми повинні повторити…

- Сьогодні на уроці ми повинні розвивати…

- Сьогодні на уроці ми повинні виховувати…

Вступне слово вчителя.

Пам’ять… Вона нетлінна і вічна. Вона дивиться на нас із старих фотографій, з тих речей, які зберігають наші земляки, і не дає померкнути жодній сторінці історії.

І сьогодні ми маємо змогу заглянути в історію нашого міста.

 

Випереджальне завдання. Міні-твір на тему «Моє рідне місто».

Учениця.

   Моє рідне місто – Снігурівка. Тут я народилась, живу, ходжу до школи. Тут живе моя родина, друзі.

   Я дуже пишаюсь тим, що живу в хліборобському краї. Бо вирощування хліба є дуже важливим для нашої країни. Мені приємно, що наша Снігурівська спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву Дзюдо – найвідоміша в Україні, це підіймає престиж нашого рідного міста.

   Я люблю своє місто щирою і ніжною любов’ю та в будь-яку пору року.

   Мені дуже хочеться, щоб наше місто, нашу Сніурівку знали і поважали в усій Україні і щоб кожен житель Снігурівки із гідністю міг назватися: «Я- снігурівчанин!»

 

III. Вправи на застосування узагальнюючих правил.

 

Учитель. Сьогодні  завдання кожного з нас, громадянина України, - згадувати не лише в свята, а кожен день пам’ятати про героїв, що здобули для нас Перемогу, про історичні пам’ятки. Адже саме вони – свідки подій, що відбулися  багато століть тому, і лише вони можуть розкрити таємниці історії і допомогти нам прилучитися до культурної спадщини наших пращурів.

Тож давайте зазирнемо в одну із цих сторінок…

 

Робота в групах.

Перша група.

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Друга група 

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Третя група

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Діти, ніколи не проходьте байдуже повз могили, пам’ятники, обеліски. Завжди поклоніться пам’яті тих, хто боровся за нас, за наше життя.

 

Творча робота. “У кафе” Асоціативний кущ.

Завдання. Створіть асоціативний кущ  до слова кафе (  лише незмінювані іменники). Доберіть до іменників прикметники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Віртуальна екскурсія.

Завдання. Переглянути світлини.

І група. Скласти міні – твір  «Краєвиди рідного міста»

ІІ група.  Скласти  речення, використовуючи  фотоматеріали.

Визначити відміни використаних іменників

III група. Виписати іменники і утворити з них зменшливо-пестливі слова.

 

 

 

537089-2

537089-2        

                                                            537089-2

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Учитель. В Снігурівці  дощ іде. Чуєте, як він шумить (діти потирають долоні).Ось він починає крапати, полив сильніше (плескають у долоні), ще сильніше (тупотять ногами). Дощ почав вщухати (плескають у долоні), крапає тихіше, ще тихіше, а тепер чуємо тільки шум після дощу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Німий” розподільний диктант. Завдання. Уважно розглянути світлини, на яких зображені різноманітні предмети. Учні І групи записують назви предметів – іменники І відміни; ІІ група- ІІ відміни; ІІІ група – ІІІ відміни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словниковий фотодиктант.

 

Словниковий фотодиктант.

Завдання. Скласти словниковий диктант за світлинами на тему “ Моє місто ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словниковий диктант. Будинок культури, магазин «Ритм», Снігурівська загальноосвітня школа №1, річка Інгулець, Снігурівська районна державна адміністрація, Інгулецький канал, Стадіон «Колос».

 

Подорож в минуле

Завдання. Перша група- у виділених іменниках визначити спосіб творення;

Друга група- підкреслені іменники поставити у форму кличного відмінка, з 2-3 словами скласти речення;

Третя група- вставити, де треба, пропущені букви, іменник поселення розібрати як частину мови.

 

                   

 

Ауторелаксація «Веселка»

Ви, я бачу, втомилися. Сядьте зручно, заплющте очі, уявіть веселку. Вам легко, спокійно, приємно. Ви почуваєтеся затишно. А тепер встаньте, прогніться і над головою зробіть дугу веселки. Сідайте.

Які почуття виникли у вас під час ауторелаксації?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Історичний екскурс.

Повідомлення учня. Завдання: виписати імена та прізвища, провідміняти їх.

   Давайте на мить перенесемося у далекий 1812 рік. Він був особливим для Снігурівки. В цей час вона стала центром волості, було побудовано приміщення першої селянської кредитної спілки, яке знаходилось на місці колишнього соцзабезу. Про нього нагадує арка, яку ми бачимо і нині. В рік століття Снігурівки на Базарній площі, котру пізніше перейменували у площу Богдана Хмельницького, місцевим поміщиком Романом Куриловичем було зведено млин.Поряд з млином мешкав і сам господар.

   На Базарній площі в той час височіла церква (нині кінотеатр). Поряд з нею-будинок священника. Після революції в колишньому Будинку піонерів відкрився народний будинок, згодом –сільський клуб, в якому два роки драматичним гуртком керував актор Ю.В.Шумський, ім’я котрого згодом стало відомим на всю країну. В 1923 році створюється Снігурівський район, який спочатку входив до Херсонського округу. Днем народження Снігурівки прийнято вважати осінь 1812 року.

Учитель.

Хоч наша Снігурівка на славиться всесвітньовідомими пам’ятками культури. І все ж у неї є своя історія, визначні місця, своя символіка.

             ГЕРБ                                                          ГІМН

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Ми повинні знати, поважати символи свого рідного краю і не дати нікому поглумитися над ними. Гордитися тим, що маємо свою землю, мову, свої традиції. І тільки той буде називатися справжнім снігурівчанином, хто своїми вчинками, поведінкою, працею, знаннями і вміннями зміцнюватиме її могутність.

 

IV. Підсумок уроку.  Творча робота в групах «Два – чотири – усі разом»
Використавши ключове слово «Снігурівка», скласти сенкан.
                Kart-17.jpg
Снігурівка–
славна, рідна,
любимо, зміцнюємо, цінуємо.
Вболіваємо за долю нашого краю
Рідна домівка.

V.Оцінювання та самооцінювання знань учнів
Обмін бонусів на бали.
Методична ремарка. Протягом уроку учні одержували смайлики-бонуси за відповіді.
  Kart-18.jpg   Учитель. А закінчити наш урок, я б хотіла словами відомого психолога

     Р. Волдо Ємерсона:

Якщо ви боїтесь, що вас поб'ють,

Вважайте себе побитим.

Якщо ви гадаєте, що ви не можете,

Ви не зможете ніколи.

Якщо ви вважаєте, що програєте,

Ви вже програли.

Тому що в усьому світі ми бачимо,

Що успіх починається з волі людини —

Усе залежить від стану розуму.

Якщо ви будете вважати, що вас лишать позаду,

Це так і буде.

Ваші думки повинні летіти високо,

Щоб дати можливість вам піднятись.

Перш ніж ви зможете отримати перемогу,

Ви повинні бути впевнені в собі.

Найсильніший і найшвидший

Не завжди перемагає у життєвих битвах.

Рано чи пізно перемога дістається тому,

Хто вважає, що він це може.

Творчості, нових досягнень й успіхів вам!

 

                  

 

doc
Додано
23 березня 2019
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку