Урок "Повторення вивченого про прикметник як частину мови"

Про матеріал
-поглибити знання учнів про прикметник,його значення у мові та мовленні; -розвивати зв язне мовлення учнів,образне мислення; -виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Повторення вивченого про прикметник як частину мови

Мета: -поглибити знання учнів про прикметник,його значення у мові та мовленні;

-розвивати зв язне мовлення учнів,образне мислення;

-виховувати любов до природи.

Хід уроку

1.Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок                                                                    Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,                                                                              Що нас так чекає й збагачує мову.

Так, перед нами нелегкі задачі,

То ж  побажаємо собі ми удачі,

Вчитель: Терпеливості для вас.

За роботу, в добрий час.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель.

Який же сьогодні у нас урок? Здогадайтеся. (На дошці – віночок із стрічками)

У нас були різні уроки, а сьогодні не зовсім звичайний – це урок-віночок.

Сплетемо диво – коло сьогодні

З мальв , чорнобривців , калини ,

З барвінка, любистку , волошки, ромашки,

Щоб всіх прикрашало і оберігало.

Вчитель:А що вам, діти, відомо про український віночок?

Вправа «Мікрофон» (Діти розповідають, вчитель доповнює)

- Віночок - це плетене коло із квітів. Український віночок символізує молодість , красу. Він не просто прикраса дівчини , а й оберіг , що має цілющі властивості – знімає біль , захищає від різних хвороб , злих духів зберігає волосся гарним . Звичай плести віночки прийшов до нас із давнини, це ціла наука та дійство. Наші прабабусі знали різні секрети: як плести і коли, як зберігати квіти в вінках.

- Перший віночок для трирічної дівчинки плела мама. У нього вплітали три квітки : барвінок - квітка – тато , яка оберігає доньку, годує її ; чорнобривець – квітка – мама ,яка захищає дитину від усього лихого та виховує її ; незабудка - це сама дівчина .

- У вінок семирічної дівчини вперше вплітали гроно калини – символ дівочої краси , а по боках незабудки , барвінок , ромашки й волошки; щоб зір зберегти – червоний мак . А всього в українському вінку 12 квітів . І кожна з них виконувала магічну роль.

Вчитель. І ми будемо вплітати у вінок по одній квіточці. Але квітку можемо вплести у вінок лише тоді, коли виконаємо  певне завдання. Наша мета – правильно виконати всі завдання, а отже, сплести віночок.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. На сьогоднішньому уроці ми підсумуємо свої знання, повторимо вивчене про… вправа «Криголам»

V. Повторення та узагальнення матеріалу.

Вчитель. Пропускаємо два робочих рядки, в наступному записуємо: число, класна робота.

1. Орфографічна розминка. Хвилинка каліграфії.

Вчитель. Для того, діти, щоб вплести першу квітку у наш віночок – яблуневий цвіт, ми проведемо каліграфічну хвилинку

Ві він ок очок

- Яке слово можно скласти?(Віночок)

А далі на нас чекає орфографічна розминка. (Слайд 1)

Слова  записуємо в зошит, вставляємо пропущені букви і пояснюємо правопис.

записані слова: в…сняний, в…ликий, гріє…я, …казав, ні…ті, абр…кос, з…лений.

Вчитель. Прочитайте слова і скажіть, на які б групи ви їх поділили?

(Діти групують слова за час тинами мови – іменники, прикметники, дієслова.)

Вчитель. Вплітаємо яблуневий цвіт у віночок, який є символом невмирущої материнської любов) (Вчитель прикріплює малюнок до віночка.)

2. Усне опитування. Вправа «Мозковий штурм».

Вчитель. Для того, щоб успішно виконати наступне завдання,і вплести незабудки давайте пригадаємо  і швидко дамо відповіді на питання :

1) Яку частину мови ми називаємо прикметником? (Прикметник – це частина мови, що називає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які?)

2) З якою частиною мови прикметник пов'язаний у реченні? (Прикметники в реченні зв’язані з іменниками.)

3) В якому числі завжди стоїть прикметник? (Прикметник завжди стоїть у тому числі, що й іменник, з яким він зв’язаний.)

4) Прикметники змінюються… (В однині прикметники змінюються за родами. Також змінюються за числами та відмінками.)

Вчитель прикріпляє квіти незабудки. Ці маленькі квіточки - символ постійності і вірності у багатьох народів світу.

3. Вибірковий диктант

Вчитель. Діти, я називаю прикметники, а ви записуєте тільки прикметники чоловічого роду.

Березневий, українська, абрикосовий, молода, розмальований, паперова, синє, вічний, іскристий, новий, сонячне, осінній, казковий.

(Діти записують слова – березневий , абрикосовий, розмальований, вічний, іскристий, новий, осінній, казковий.)

Вчитель. Підкресліть першу літеру в кожному записаному прикметнику і прочитайте слово, яке вийшло. Це слово – барвінок. Ця квітка в українців дуже шанована. Барвінок – символ життя. Він має лікувальні властивості, ним прикрашають оселі, вплітають у весільні вінки. Вплітаємо і ми барвінок у наш віночок.

Вчитель. Підкресліть першу літеру в кожному записаному прикметнику і прочитайте слово, яке вийшло. Це слово – барвінок. Ця квітка в українців дуже шанована. Барвінок – символ життя. Він має лікувальні властивості, ним прикрашають оселі, вплітають у весільні вінки. Вплітаємо і ми барвінок у наш віночок.

Робота в парах над деформованими реченнями.

(Діти в парах працюють з картками)

1. Сонце, в густий, ліс, зазирнуло. (Сонце зазирнуло в густий ліс.)

2. в спеку, воду, з криниці, песику, приніс, Гриць, холодну. (Гриць в спеку приніс песику холодну воду.)

3. берізки, до, проміння, Сонячне, всміхнулося. (Сонячне проміння всміхнулося до берізки.)

4. хмара, сонечко, Велика, затулила.(Велика хмара затулила сонечко.)

5. снігом, Зима, землю, сріблястим, засипала.(Зима засипала землю сріблястим снігом.)

6. Галявина, білим, вкрита, пухнастим, була, снігом.( Галявина була вкрита білим пухнастим снігом.)

Вчитель. Діти, прочитайте речення, яке ви «полікували», знайдіть у ньому прикметник і розберіть його, як частину мови.

Вчитель. Вплітаємо у вінок квітку – волошку. Її синій колір – це колір краси, чистої радості. Назва волошки походить від назви «колоти», в деяких з них листки колючі, тому їх обминає худоба на пасовищах. Цю квітку називають васильок, «польова троянда». Вона – лікарська. Відвари з неї п’ють при сильному кашлі.

(вчитель прикріплює малюнок волошки до вінка)

Творча робота. (Слайд 2)

Вчитель. Утворіть і запишіть прикметники.

Вчитель. Вплітаємо у вінок чорнобривці, які у народі називають ще: жовтяки, оксамитки, бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця.

9.Поетична хвилинка(Слайд 3)

Вчитель. Прочитайте і спишіть вірш.

Скільки століть цей віночок барвистий

На українських дівчатах цвіте.

- Віру, надію, любов нашу чисту

З піснею в серце впліта золоте.

Назвіть іменники і пов’язані з ними прикметники, визначте рід і число.

Вплітаємо у віночок царівну квітів – шипшину, яку в народі називають – рожа, ружа, шипшина, свербиус. Ця квітка є символом віри. (Вчитель прикріплює квітку до вінка)

Фізкультхвилинка(слайд 4)

10.Робота над загадками

Який віночок гарний ми отримали,та яких ще квіточок нам не вистачає.

Послухайте загадки:

1.Куди вітер занесе,

Приживеться там й цвіте.

НЕСКОРИМИЙ дух у ній

Зветься квітка … (деревій). (у вінку символом нескореності)

2.Щоб ВІДДАНІСТЬ була в любові

Є чар-зілля у дівочому вінкові.

Щоб душа і думка були чисті,

Зацвітав жовтенький, духмяний … (любисток).

Ним миють волосся, освіжають повітря в хаті, купають у відварі малят. У вінку ці квіточки - символ людської відданості.

3.А ця квітка як троянда виглядє

Та не колить бо шипів не має,

Щоб була ЛЮБОВ, була гармонія,

У дівочому віночку виграє …(півонія).

Ружа, мальва, півонія символізують в оздобі українських дівчат: віру, надію, любов.

11. Складіть сенкан за планом до слова « ВІНОЧОК».(це вірш, що складається з 5 рядків) (Слайд5)

 

Віночок ( зразок)

Гарний , чудовий .

Дивує , прикрашає , оберігає .

Бережемо , пишаємося ,використовуємо .

Символ дитячої краси , оберіг .

Вчитель. Вплітаємо у віночок квітку маку. За переказами вважалося, що ця квітка – символ боротьби любові і ненависті, боротьби українського народу за волю. Червоні пелюстки – це любов, чорна серцевина – ненависть. А разом – це прекрасна квітка.

 

 

У вінку кожна стрічка мала своє місце і значення. (Слайд 6)

.

Люди вірили у силу стрічок. Стрічки – обереги волосся від чужих очей.

Кожен з вас, діти, оберете собі стрічку-оберіг і на зворотному боці знайдете домашнє завдання:

1 група – Підібрати вірш (8 рядочків) і записати в зошит , визначити число і рід прикметників.

2 група – Дібрати прислів’я, в яких зустрічаються прикметники.

3 група – Скласти 3 загадки про квіти, які вам подобаються, використовуючи прикметники.

V. Підсумок уроку(Слайд 7)

Вчитель. Збіг урок наш, як коротка мить. Що сподобалося на уроці найбільше? Якими прикметниками ви, діти, охарактеризуєте наш урок? (Цікавий, незвичайний, прекрасний, святковий, оригінальний, …

Характеристика роботи учнів, оцінювання їх знань й умінь.

 

Використані джерела:

1.Навчальні програми «Початкова школа» 2016-2017н.р.

2.book.rosvita.rv.ua

3.schoollife.org.ua>index category…

4.eacherjournal.com.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

«Прикметник . Повторення вивченого.»    

                               4 клас                          

C:\Users\User\Desktop\47248581.jpg        Вчитель: Балаєва Т.А.

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку