Урок розвитку писемного мовлення 3 клас за темою "Складання казки за початком. Урок-милування. Зима

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку для 3 класу з використанням цікавих вправ для дітей та сучасних методів навчання.
Перегляд файлу

Урок розвитку писемного мовлення  3 клас

Тема. Складання казки за початком і опорними словами.

Мета: формувати предметні компетентності: вчити складати казки за початком і опорними словами, добирати епітети, порівняння, продовжувати формувати вміння будувати речення ; формувати ключові компетентності: комунікативну ( розвивати в учнів мовленнєве чуття , культуру мовлення, образне мислення, збагачувати словниковий запас дітей),

уміння вчитися ( формувати індивідуальний досвід участі учня в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату),

 соціокультурні ( продовжувати формувати уміння взаємодіяти в групах, робити висновки, оцінювати свою роботу і роботу товаришів; виховувати почуття краси, любові до оточуючого світу і рідної мови).

Тип уроку. Інтерактивний.

Обладнання. Мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, книжка-саморобка із записаним початком казки.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Гомінка, немов сопілка,

                                        Запашна, як вишні гілка,

                                        Мусим завжди, я і ти,

                                        Рідну мову вчити й берегти.

  1. Самовизначення до навчальної діяльності.

1.Технологія «Незакінчене речення»      слайд 1

- Сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. На таких уроках ми вчимося…

- Закінчіть речення. (Учні закінчують речення)

  • Ми вчимося правильно говорити.
  • Ми вчимося висловлювати свої думки і робити висновки.
  • Ми вчимося добирати порівняння.
  • Ми вчимося правильно будувати речення.

2. Мотивація навчальної діяльності     

-Я пропоную провести незвичайний урок. Урок милування. А милуватися ми будемо…                                                   слайд 2.1

     (Лунає тиха мелодія, вчитель читає поезію)

                                                           Так хочеться вам показати, діти,

                                                           Зимовий день у всій його красі.

                                                           І ваше ніжне серденько відкрити,

                                                           Щоб милувались казкою ви всі.

                                  

                                                           Погляньте: он пухнасті ковдри,

                                                           Ялинки одяглися в білії  свитки,

                                                           І срібним килимом виблискують навколо

                                                           Безкрає поле, луки і річки.

 

                                                           В промінні сонця, в чистому світанні,

                                                           Коли дзвенять пташині голоси,

                                                           Кружляє вітер в полі в білім танці…

                                                           У цьому світі стільки є краси!

  • Чи здогадались ви, чим будемо милуватися сьогодні на уроці? (Зимою)  

                                                                                                           слайд 2.2

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

1.Вправа «Очікування».     слайд 3

- Чого чекаєте від уроку? (Діти висловлюють свої думки)

- Я в свою чергу чекаю, що наш урок буде продуктивним, трохи казковим, а ви на уроці будете активними, уважними, зібраними.

2.Сьогодні на уроці.          

(План уроку вчитель розміщує на дошці)

  • Мовна розминка.
  • Снігопад компліментів зимі.
  • Робота в поетичній майстерні.
  • Художня галерея.
  • Танок маленьких сніжинок.
  • Складання казки.
  • Підведення підсумків.

3.Девіз уроку.

- Чи готові ви до роботи? Тож гаразд часу не гаймо і урок вже починаймо!

Наш девіз: «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!» слайд 4

-А відгадавши мою загадку, ви дізнаєтеся, хто буде нашим помічником.

Хто на місці не сидить,

А несеться і летить,

Жваво у танку кружляє,

Наших діток звеселяє?

Звісно, це така пушинка –

Біла зимова… (сніжинка)    слайд 4.1

  1. Колективна і групова робота, завдання від Сніжинки.

1. Мовна розминка. Колективна робота.         слайд 5

Чистомовки.     слайд 6

МА-МА-МА – вже прийшла до нас … (зима).

ЛА-ЛА-ЛА – снігом землю … (замела).

МІ-МІ-МІ – дуже раді ми … (зимі).

РІ-РІ-РІ – дуже гарно .. (дітворі)

 

2.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Колективна робота.   слайд 7

-А зараз я пропоную засипати зиму компліментами. Яка зима? (Вчитель записує на дошці відповіді дітей, складаючи асоціативний кущ.)

 

весела

холодна

чарівна

білосніжна

заметільна                                           ЗИМА

морозяна

 

 

 

3.Робота поетичної майстерні.

  • Робота в групах.   слайд 8

-  Уважно прочитайте і відновіть порядок рядків у віршику   слайд 9

Неначе білим полотном,

село і поле за селом,

Прийшла зима біловолоска…

блискучим снігом одяглося.

(Кожна група зачитує свій варіант)

-  Перевірка за еталоном.                          слайд 10

  • Робота в групах.

Записати якнайбільше «зимових» слів.      слайд 11

  • Добери риму. Колективна робота.         слайд 12

-А зараз час добирати слова в риму до кожного другого рядочка вірша. Вам допоможуть картки-блискавки, що розміщені на стінах нашого кабінету.

Картки-блискавки(здоров’язберігаюча технологія):знає, білосніжна, біліє, тисне, будує, скляні, тремтить, холодна, гра, грізна, вона.

    А яка зима буває,

Скаже, той хто добре ЗНАЄ.

Чи ж вона буває ніжна?

Ні! Холодна й  БІЛОСНІЖНА!

Так. Холодна, вітер віє,

І від снігу все БІЛІЄ.

В небі темна хмара висне,

Іноді мороз аж ТИСНЕ.

Чудеса на склі малює,

На річках мости БУДУЄ.

Не прості, а льодяні,

Дуже гарні, мов СКЛЯНІ.

Під ногами сніг рипить,

Звір від холоду ТРЕМТИТЬ.

Є хурделиця, природно,

Є метелиця ХОЛОДНА.

Хуга є, і є завія, сонце світить, та не ГРІЄ.

І його частіш немає –

Хмара сонце ЗАКРИВАЄ.

Часом сніг летить лапатий,

Бігти хочеться із ХАТИ,

Щоб зловити біле диво,

Бо повсюди так КРАСИВО!

Хоч носи у всіх червоні,

Мокрі ноги та ДОЛОНІ,

Та додому йти пора…

Шкода, йде весела ГРА.

То й зима буває різна:

Біла, радісна і ГРІЗНА.

І весела, і сумна,

Як розплачеться ВОНА.

  • Складіть вірш. Робота в групах.

-Заримуйте слова і складіть свій віршик.     слайд 13

                       СНІГ – ПОРІГ

                       ЯЛИНКИ – СНІЖИНКИ

4.Художня галерея.         слайд 14

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон».    слайд 15

«Як би я зображував (зображувала) зиму, я б намалював (намалювала)…»

( Діти висловлюють свої думки)

  • Перегляд картин .
  • Велика кількість художників присвятили свої полотна зимі. Ось деякі з них.           С.Бердник   «Подих зими»          слайд 16

                  Я.Ціко «Зимовий пейзаж»          слайд 17

                  Л.Сазан «Зимовий вечір»            слайд 18

                  І.Скоропудов «Зима»                   слайд 19

                  І.Бродський   «Зимовий пейзаж»    слайд 20

                  Т.Кінкейд « Зимова казка»          слайд 21

                  О.Кустодієв «Святки»                  слайд 22

 

5.Танок маленьких сніжинок. Хвилинка релаксації.   слайд 23

( Лунає спокійна мелодія, діти виконують довільні рухи)

-  Уявіть, що ви маленька тендітна сніжинка. Від легкого подиху вітру ви кружляєте у повітрі. Присіли на тоненьку гілочку верби і гойдаєтесь ліворуч, праворуч. Пустун вітерець підхопив вас і ви вже кружляєте у веселому танку сніжинок. Ваші рухи легкі, ви опускаєтесь все нижче і нижче і тихо лягаєте на землю.

V.    Творча робота. Складання казки.       слайд 24

1.Колективне обговорення.

-А тепер нам час приступати до складання казки за поданим початком. Прочитайте початок казки.

 «Жила собі на хмаринці Сніжинка. Була вона дуже цікава.

   І ось одного разу …»

-  Чому слово «Сніжинка» написано з великої букви? (Бо Сніжинка в казці виступає як жива істота).

- Пофантазуйте, що могло статися зі Сніжинкою. (Діти висловлюють свої думки).

2.Опорні слова.      слайд 25

- Для складання казки вам пропонуються опорні слова. Ознайомтеся з ними.

 

Опорні слова: поглянула вниз; подруги-сніжинки; і побачила; кружляють у танку; полетіла до них; заплющила очі; пустун-вітерець; Сніжинка довго танцювала; поки не лягла на землю.

Словникова робота.

- Чи є слова, словосполучення, які ви не зрозумієте?

3.Робота у групах.

- Приступайте до написання казки за поданим початком, використовуючи опорні слова і всю почуту інформацію на уроці.

          Інструкція щодо виконання роботи   (записана на дошці)

  1.  Самостійно складіть казку, доберіть заголовок.
  2. По черзі ознайомтесь з роботами всіх членів групи, виправте помилки товаришів, дайте пораду.
  3. Визначте найкращу казку і презентуйте її.

4.Презентація робіт.             слайд 26

VI.   Рефлексія уроку.     слайд 27

-  Чи справдилися ваші очікування?(Учні висловлюють свої враження від уроку)

- Що видалося важким?

- Чи вдалося подолати труднощі?

-Чи були «відкриття»? Які?

Оцінювання учнями своєї роботи.

- Хто сьогодні досяг успіху?

- Візьміть личка та намалюйте посмішку залежно від того, як ви працювали на уроці:

 працював ефективно, творчо, активно;

 старався;

 працював нижче своїх можливостей.

- Зробіть висновки.

Домашнє завдання.          слайд 28

Проілюструвати казку.

 

МОЛОДЦІ       слайд 29

 

 

 

 

                                 Казка про Сніжинку                           Додаток

  Жила собі на хмаринці Сніжинка. Була вона дуже цікава.

  І ось одного разу поглянула вона вниз і побачила, як її подружки - сніжинки весело кружляють у повітрі. Сніжинці так захотілось полетіти до них. Вона заплющила очі і зробила крок уперед. Пустун-вітерець підхопив її і закружляв у веселому танку. Весела, ніжна, легка довго танцювала Сніжинка, поки не лягла на землю.

Завантаження...
docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
1104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку