Конспект " Закріплення вимови й написання слів з апострофом.Порівняння вимови та написання слів з апострофом і без апострофа. Звуко-буквений аналіз слів."

Про матеріал
Мета даного уроку виробляти в учнів навички літературної вимови та звуко-буквеного аналізу слів з апострофом; вчити правильно записувати слова з апострофом; розвивати зв'язне мовлення навички звукового аналізу слова, вміння добирати слова із апострофом; виховувати уважність, бажання вчитися, щоб знати більше, любов до рідного слова, Тип уроку: Урок - подорож
Перегляд файлу

Тема: Закріплення вимови й написання слів з апострофом.Порівняння вимови та написання слів з апострофом і без апострофа. Звуко-буквений аналіз слів.

Мета: Виробляти в учнів навички літературної вимови та звуко-буквеного аналізу слів з апострофом; вчити правильно записувати слова з апострофом; розвивати зв'язне мовлення навички звукового аналізу слова, вміння добирати слова із апострофом; виховувати уважність, бажання вчитися, щоб знати більше, любов до рідного слова,

Обладнання:  назви зупинок, картки до вправи «Гронування», картки до гри « Утвори за зразком»,  карти для гри  « Порівняй».

Тип уроку:   Урок - подорож

 

     Хід уроку

І   Організаційний момент

  • Діти! Сядьте рівненько, спинки пряменько.
  • До якого уроку  підготувались? ( Української мови)
  • Щороку, 9 листопада, в Україні відзначається День української писемності та мови. Тож давайте повторимо вірш про рідну мову М.Сингаївського ( Діти хором)

Рідну мову я вивчаю,

Її люблю, не забуваю.

Рідну мову буду знати,

Берегти і поважати.

  •  Давайте запишемо число, класна робота. Ноги ставимо  на підлогу, зошит кладемо косо, ручку беремо вірно, голова нахилена, спини рівно.

ІІ Повідомлення теми і завдань уроку

  • Сьогодні до нас на урок завітала королева мови. І ми разом з нею будемо подорожувати країною «Звуки і букви» та робитимемо зупинки. 
  • Але перед тим як вирушати в подорож, Королева хоче перевірити ваші знання про вживання апострофа у словах української мови.
  • — Що таке апостроф? (Це знак.)
  • — Наведіть приклади інших знаків мови, які вживаються на письмі. (Кома, крапка, тире, знак оклику, знак питання)
  • — Після яких приголосних букв пишеться апостроф? (Після букв («бе», «пе», «ве», «ем», «еф», «ер»)
  • — Які звуки вони позначають? (Тверді).
  • — Перед якими буквами пишеться апостроф? (Перед я, ю, є, ї)
  • — Які звуки вони позначають? (Два звуки [йа] [йу] [йе] [йї])
  • Ось перша зупинка «Каліграфічна». (Назви зупинок учитель прикріплює на дошці).

Урок почнемо без зупинки

  • з каліграфічної хвилинки.                    

Беремо ручку  і пишемо каліграфічну вправу дуже старанно і не поспішаючи.

Письмо буквосполучень з апострофом: м’я, в’ю, п’є, в’ї

 Письмо слів з апострофом: сім’я, любов’ю, солов’ї.

Підкресліть м’які приголосні.

Складіть і запишіть речення з одним із цих слів.

Малюнковий диктант

Запишіть слова які зображенні на малюнках

Пір'їна, м'яч, м'ята, м'ясо,дев'ять, п'ять.

Давайте перевіримо слова які ви написали.

  • Продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка  «Вибіркова». А завдання під назвою «Почув – запам’ятав - записав».
  • В одну колонку запишемо слова з апострофом, а в другу без апострофа.(один учень біля дошки)

Десять,  малята, б’ють, м’ята, буря, бур’ян, реп’ях, суддя, реп`ях, рюкзак, буряк, свято, пір`я, хлоп`ята.

 

Перевіримо, правильність написання слів на дошці та в зошиті. 

Наступна зупинка «Творча».

Вправа «Гронування» ( картки).

На променях пишемо слова, із апострофом.

Гра «Утвори за зразком» . Робота в парах.

( Учням учитель роздає картки зі словами лівої колонки)

Діти, а зараз проведемо гру. У вас на партах є картки зі словами. До них ви підбираєте і записуєте слова за зразком.

Хто раніше за всіх виконає завдання, той піднімає руку. А ви, діти, уважно слухаєте і якщо є помилки, ви їх виправляєте.

Соловей - солов`їний.

Камінь – кам’яний

олово – олов’яний,

дерево – дерев’яний,

риба – риб’ячий.

Фізкультхвилинка

А зараз  зупинка не за розкладом. Діти, встаньте.

Наступна зупинка «Підручників».

Відкрийте підручники на с. 57,

1.    Робота за підручником (с. 57-58)

Вправа 1

 «Зберіть» і запишіть слова з апострофом.

— Поясніть уживання апострофа.

Вправа 2

— Прочитайте слова. Спишіть, уставляючи, де потрібно, апостроф.

— Підкреслені слова поділіть на склади для переносу.

Вправа З

— Прочитайте текст. Про кого розповідається в цьому тексті?

— Поясніть правопис апострофа.

 Спишіть другий абзац. Запишіть числа словами. Де потрібно, вставте апостроф.

Фізкультхвилинка

Наступна зупинка «Загадкова».

Давайте відгадаємо загадки, а правильні відповіді запишимо в зошитах і на дошці, та зробими звуко – буквений аналіз слів

              Б’ють мене старі й малі

              І в повітрі й на землі,

              Та від того не вмираю,

              Тільки весело стрибаю. (м’яч) (м'йач)- 3б.,4 зв.,1 гол.,3 пр., 1 скл.

 

              Чорну гадюку візьму я в руку,

              Вона звивається, та не кусається. (в’юн) (в'йун) 3б.,4 зв.,1 гол.,3 пр., 1 скл.

 

              Всі хочуть, як народиться дитина,

              Щоб слово це було красиве і дзвінке,

              Бо носить все життя його людина.

              То ж відгадайте, що воно таке? (ім’я) (ім'йа) -3б.,4 зв.,2 гол.,2 пр., 1 скл.

Наступна зупинка « Математична». На цій зупинці проведемо гру «Порівняй». На картках записані слова, ви визначаєте кількість звуків у словах і ставите знаки    <  =   >

Пір..я   свято,     

бур'ян – буряк

п'ять – щастя

рясно – подвір'я           

  • Тепер поміняйтеся картками і перевірте роботу товариша. Якщо ви не згодні з чимось, то виправте помилку, тобто доведіть правильність своєї думки.  Якщо ви не дійшли згоди, то піднімаєте руку і ми разом розберемо.
  • Отже зробимо висновок що не завжди перед я,ю,є,ї ставиться апостроф, але пом'якшує попередній приголосний звук

Нарешті зупинка «Підсумкова». Вправа «Закінчи речення»:

  • На уроці ми повторювали про…
  • Найбільше сподобалось…
  • Я вже вмію…
  • Я запам’ятав…
  • Закінчується наша подорож. Кінцева зупинка « Домашня».

Дома, діти, виконаєте вправу 3 на сторінці 58. Спишіть два останні абзаци вправи 3. Де потрібно, поставте апостроф.

— Поділіть на склади для переносу підкреслені слова.

  • Відкриваємо щоденники. Знаходимо день                          .
  • А зараз хочу подякувати дітям, які були активні на уроці, добре працювали в парі, слідкували уважно за роботою товаришів, виправляли помилки.
  • Від інших дітей чекаю на наступному уроці  активнішої роботи.

1

 

docx
Додав(-ла)
Савченко Олена
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку