Урок. Позакласне читання. Українська народна казка " Лисичка і глечик"

Про матеріал
Мета: Познайомити учнів з казкою, збагачувати словниковий запас і активізувати його в мовленні на основі тексту казки, удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння, сприяти моральному розвитку, виховувати любов до рідної мови, цікавість до усної народної творчості.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Українська мова

Позакласне читання

 

 

 

 

Тема: Українська народна казка

«Лисиця і глечик»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Познайомити учнів з казкою, збагачувати словниковий запас і активізувати його в мовленні на основі тексту казки, удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння, сприяти моральному розвитку, виховувати любов до рідної мови, цікавість до усної народної творчості.

 

Обладнання:  ножиці, клей, малюнок грибів лисичок, ілюстрація до казки «Лисичка і глечик»,магнітофон, музичний матеріал (фізкультхвилинка).

 

Хід уроку

 

І Повторення вивченого матеріалу

 Мовна розминка.

Приніс учора татко

Сіреньке цуценятко,

Воно із нами грається

І зовсім не кусається

-На молочка, маленьке,

Та підростай швиденько.

Г.Сафонова

 

Чітко вимовляйте звуки [ч], [у’] у словах.

ІІ Актуалізація опорних знань.

  1. Робота над загадкою

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її… (лисиця)

 

Відгадку намалюйте.

Розкажіть, яка лисиця.

 

  1. Гра «Зберіть докупи сімейку слів»

У казковій країні Словандії слова живуть сім’ями або родинами. Ось, наприклад, є родина шкільних слів: школа, школяр, школярка, школярі, шкільний.

   Слова із «родини» лиса розбіглися. Зберіть їх докупи. (Лис, лисиця, лисичка, лисеня, лисячий)

Робота в групах

  1. Робота над скоромовкою 

а)  Слухання скоромовки

Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс

Заздріть білка в лісі лису -

Лис лисички ніс із лісу.

                Л. Куліш -Зіноків

б) Бесіда

- Які лисички ніс ліс із лісу? Виріжте і наклейте поряд із скоромовкою (

- Поміркуйте і скажіть, чому гриби назвали лисичками.

Робота в групах

в) Вивчення скоромовки

Змагайтеся з однокласниками у швидко мовленні.

  • Як ви гадаєте, у скоромовці йдеться про справжні чи казкові події?
  • Які казки про лисицю ви знаєте?

 

ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку

    Сьогодні ми познайомся з українською народною казкою «Лисиця і глечик», інсценізуємо її, вивчимо пісеньку.

 

ІV Сприймання та усвідомлення нових знань

  1. Робота над казкою «Лисиця і глечик»

а) Слухання казки

б) Бесіда за змістом

- Куди для чого пішли дід і баба?

- Нащо вони взяли з собою глечик?

- Що зробила лисичка, коли побачила глечик?

- Кого вам шкода у цій казці?

- Чому ж глечик за собою лисицю потягнув?

в) Повторне слухання казки

   Послухайте казку ще раз і запам’ятайте, щоб змогли закінчити речення.

г) Гра «Закінчити речення»

Були собі… Пішли вони в поле… І взяли з собою… І так далі.

д) Робота за серією малюнків 

Розташуйте малюнки до казки по черзі. Розкажіть казку за малюнками.

Робота в групах

е) Інсценізація казки

- Скільки осіб треба обрати, щоб інсценізувати казку?

 

  1. Фізкультхвилинка

 

V. Закріплення та осмислення здобутих  знань

 

1. Вправа «Поміркуй та розкажи»

- Придумайте декілька нових назв казки.

- Напишіть термінову записку бабі.

- Розкажіть, який вираз став у лисячої мордочки у глечику.

- Чи хочеться вам допомогти лисиці?

- У якому місці вам хотілося б зупинити казку?

- Визначте, казка сумна чи весела. Доведіть свою думку.

 

  1. Фантастичний додаток до казки.
  • Хто хотів би змінити кінець казки?

Давайте подумаємо: чи змогла б лисичка сама собі допомогти і звільнитися від глечика? Чи, можливо, їй хтось допоміг. Уявіть і розкажіть, що було б далі:

« Ну, глечику, пожартував і годі. Відпусти мою голівоньку!» А глечик не відпускає, хоч ти хоч що роби…»

(Далі діти розповідають свої варіанти кінцівки казки)

 

VІ.  Узагальнення  і систематизація знань

 

  1. Робота над пісенькою «Три лисички»

а) Слухання пісеньки.

- Послухайте пісеньку. Визначте, яка ця пісенька - сумна чи весела?

Три лисички, три лисички

Миють лапки, миють личка.

Не виводить тато лис

Їх немитими у ліс .

 

б) Вивчення пісеньки П. Король

 

VІІ Підсумок уроку

  • Якою була тема нашого уроку?
  • Чи можна сказати лисиці: « Що посієш, те й пожнеш »?

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Віта Міщук
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 грудня 2021
Переглядів
841
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку