Урок. Позакласне читання.Українські народні казки. «Котигорошко»

Про матеріал
Тема. Позакласне читання.Українські народні казки. «Котигорошко» (урок української літератури в 5 класі).
Перегляд файлу

 5 клас

Тема. Позакласне читання.Українські народні казки. «Котигорошко»

Мета:

поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і
переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей їх стилю; розвивати навички виразного читання ,творче  мислення; виховувати інтерес до народної творчості.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Обладнання: збірки книг народних казок, ватмани, маркери, завдання на картках.

ХІД УРОКУ:

І.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

Оголошення теми, мети, завдань уроку:

-обміняємось враженнями про ваші улюблені казки;

-будемо слухати казкарів, які презентують свою улюблену казку;

- познайомимось з казкою «Котигорошко».

     Я читав багато книг, бачив багато художніх фільмів.

Але не зустрічав жодного фільму цікавішого за книгу,

бо під час перегляду спить моя фантазія.

 Віталій Кличко

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Слово вчителя

Кожен народ створив багато чудових казок. У них відображення життя народу, його мрії і сподівання на кращу долю, на перемогу добра і справедливості над злом, заздрістю, жадібністю і жорстокістю. Казки розкривають для нас інший, чарівний світ, переносять нас на крилах фантазії до незвичайних мандрівок і пригод, у яких ми беремо участь разом з героями казок.

2. Робота в групах . Створити скрайбінг на ватмані.

  • Що називається казкою?
  • Які основні художні особливості казки?
  • На які три види поділяються казки? Наведіть приклади до кожного виду.
  • Що вас найбільше приваблює в них?

3.Захист робіт.

ІІІ. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1.  Вікторина на знання народних казок

  1. Хто з персонажів народних казок весь час шкодить людям та звірам, але потім най-частіше дістає заслужену кару? (Лисичка)
  2. У якій казці свійський птах ледь не постраждав через свою неслухняність (Півень – "Котик і Півник")
  3. У якій казці розповідається про те, що дід завіз через докори мачухи рідну дочку в ліс? ("Дідова дочка і бабина дочка")
  4. Через яку свійську тварину, зроблену із соломи, звірі потрапили в халепу? ( "Солом’яний бичок")
  5. Який предмет одягу став домом для багатьох мешканців лісу? ("Рукавичка")
  6. Кого із свійських тварин лісові звірі визнали за свого пана? ("Пан Коцький")
  7. У якій казці діють сім маленьких героїв? ("Вовк і семеро козенят")
  8. Герой цієї казки одержав у нагороду за врятування орла якусь річ, але не втримався дорогою і, нехтуючи наказом, розбив її; через це зазнав багато пригод. ("Яйце-райце")
  9. У якій казці транспортний засіб, призначений для плавання, літає в повітрі? ("Летючий
    корабель")
  10. Героя цієї казки врятувало від Зміїних зубів гусенятко. ("Телесик")
  11. У долі якого героя казки відіграла вирішальну роль стріла, що впала в болото? ( Івана-царевича з казки "Царівна-жаба")
  12. Цей казковий герой народився завдяки тому, що його мати з"їла горошину, яка котилася по дорозі. ("Котигорошко")

 1.Презентація з демонстрацією учнями улюблених народних казок.

2. Які враження у вас від казки «Котигорошко».

3.Виразне читання уривків, , що сподобалися найбільше.

4.Запитання і завдання

  • Хто з героїв викликає найбільшу симпатію і чому?
  • Які риси вдачі притаманні Котигорошку. Чия заслуга, що діти ростуть такими справедливими?

5.Робота в парах

  1. До якого виду можна віднести дану казку? Доведіть.
  2.  Навести декілька прикладів художніх особливостей народної казки.
  • Чому навчає нас дана казка?
  • Як ви вважаєте,чому автором епіграфу до сьогоднішнього уроку я обрала Віталія Кличка?
  • Яких сильних людей ви ще знаєте (В.Вірастюк, Олександр Усик, Іван Сила (Фірцак))?
  • Як використовують свою силу ці люди?
  • Чи хотіли б ви змінити кінцівку цієї казки? Якщо так, то розкажіть свій варіант закінчення.
  • Які герої казки або їх вчинки вам не сподобалися і чому?

3.Випереджальне завдання.

 Демонстрація учнями  малюнків до казки. Створення сюжетного ряду з малюнків учнів.

ІV.Рефлексія.

- Які враження залишить у вас казка «Котигорошко»?

- Які з презентованих казок вас зацікавили і ви хочете прочитати?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Заключне слово вчителя.

  • Чому  у нашому світі сучасних технологій так популярні й досі казки?

Отже, кожна казка будується на вигадці, але в основі її лежить життєва правда. У казках висловлена народна мудрість, багатовіковий досвід, героїчне минуле, любов українців до волі, прагнення справедливості у житті. Через те казка продовжує жити, її з захопленням читають не тільки діти, а й дорослі люди .

2.Оцінювання.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Скласти кросворд  за змістом казки «Котигорошко», намалювати ілюстрації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федоренко Віра
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 березня 2019
Переглядів
9278
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку