Урок “Летючий корабель”. Повчальний зміст казки. Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках. Тематика народних казок , їх різновиди. Т

Про матеріал
ТЕМА. “Летючий корабель”. Повчальний зміст казки. Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках. Тематика народних казок , їх різновиди. Т.Л.: народна казка.
Перегляд файлу

ТЕМА. “Летючий корабель”. Повчальний зміст казки. Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках. Тематика народних казок , їх різновиди. Т.Л.: народна казка.

Мета: познайомити учнів зі змістом казки “Летючий корабель”, повторити поняття казки,  тематику народних казок,їх різновиди; формувати вміння вирізняти позитивне та негативне,  робити висновки; розвивати творчу уяву, оцінювати вчинки героїв; вдосконалювати вміння виразно читати казки; виховувати прагнення допомагати людям, які потребують цього.

Тип уроку. Комбінований (вивчення нового навчального матеріалу, формування та вдосконалення вмінь та навичок) .

Обладнання. Підручник, роздатковий матеріал (паперові кораблики)

                                               Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності.

                                 Казка – це давній і мудрий порадник.

-Запитання до учнів.

1. Як ви розумієте епіграф уроку?

- Слово вчителя. Перед вами стоять кораблики. Ми сьогодні помандруємо . Полетимо у нову казку і зберемо потрібний нам вантаж протягом мандрівки. Звичайно, що зміст казки підкаже нам , що потрібно взяти. Але мандрівники , збираючись в дорогу завжди беруть із собою щось потрібне у дорогу. Давайте і ми зберемо потрібні нам знання.

3. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.

- Виразне читання та переказ епізодів з казки «Ох».

- Демонстрація малюнків.

Цілевизначення та планування.

  1. Повідомлення теми і мети уроку. (Запис теми в зошити.)

Нардна казка «Летючий корабель». Казка – це давній і мудрий порадник.

 

  1. Цілі.

Учні знатимуть:

- зміст поняття народна казка, види казок;

-зміст казки “Летючий корабель”, особливості її побудови й виразного читання.

Учні вмітимуть:

- уявляти прочитане;

- виразно читати та переказувати казку;

-давати власну оцінку рисам та вчинкам героїв;

4. Сприйняття і розуміння навчального матеріалу.

1.Слово вчителя.  Наша казка має незвичайну назву, адже в давнину не було літаків, космічних кораблів. Отож давайте дізнаємось куди занесе нас цей корабель.

2. Виразне читання казки  (коментар учителя).

3. Словникова робота.

Благословити – хрестити кого-небудь і проказувати при цьому молитву.

Пополуднувати – пообідати.

Падати ниць – обличчям вниз.

Хлоп – селянин, мужик (зневажливо).

Вороний кінь – про масть коня – чорний із синюватим полиском.

4.Обмін враженнями про прочитану казку (“мікрофон ″).

5. Опрацювання змісту казки.

1.Бесіда.

-  Що сподобалось, а що ні, які факти викликали здивування (згадка про горілку)

-  Кому з героїв оповідач симпатизує? Чому?

-  Яким ви уявляєте героя казки (словесне малювання).

-  Чи зміг би дурник виконати завдання, які ставив перед ним цар?

2.Робота в парах.

-  Запишіть якими рисами характеру народ наділяє головного героя – дурня? (щирість, безкорисливість, простота, доброта)

 -  Складіть список персонажів, які допомагають героєві казки (озвучення напрацювань).

 -  Напишіть, які поради дає нам ці казка (слова дідуся)

 - Довести, що це казка. Визначити її вид ,користуючись підручником  (ст.29)

3.Творча робота

-  Пам’ятаючи слова дідуся, запишіть на борту свого корабля тих, кого або що  ви візьмете із собою у мандрівку? (Учні працюють 3 хвилини, озвучують результати роботи).

4.Рефлексія діяльності.

-  Чи легко вам було вибирати тих, з ким будете мандрувати?

-  Чи керувались ви при виборі словами дідуся?

-  Як ви гадаєте, коли наша мандрівка буде успішною? (Якщо ми будемо допомагати один одному).

-  Сьогодні наша мандрівка тривала 45 хвилин, а життя – це довга подорож. Пам’ятайте слова дідуся: “По дорозі бери, кого б там не стрів”. Хто б не зустрівся на вашій дорозі, допоможіть йому, адже добро повертається сторицею.

IV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1.  Рефлексія досягнення поставлених цілей.

-  Яку ціль ставили перед собою? Чи досягнута вона?

-  Чого ви навчилися як читачі?

Домашнє завдання. Намалювати ілюстрації до казки; розказати її рідним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Запишіть якими рисами характеру народ наділяє головного героя – дурня?

 

 

      -  Складіть список персонажів, які допомагають героєві казки.

 

 

      -  Напишіть, які поради дає нам ця казка.

 

 

    - Довести, що це казка. Визначити її вид ,користуючись підручником  (ст.29).

 

docx
Додано
5 березня 2019
Переглядів
1482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку