ТЕМА. “Летючий корабель”. Повчальний зміст казки. Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках. Тематика народних казок , їх різновиди. Т.Л.: народна казка.
Мета: познайомити учнів зі змістом казки “Летючий корабель”, повторити поняття казки, тематику народних казок,їх різновиди; формувати вміння вирізняти позитивне та негативне, робити висновки; розвивати творчу уяву, оцінювати вчинки героїв; вдосконалювати вміння виразно читати казки; виховувати прагнення допомагати людям, які потребують цього.
Тип уроку. Комбінований (вивчення нового навчального матеріалу, формування та вдосконалення вмінь та навичок) .
Обладнання. Підручник, роздатковий матеріал (паперові кораблики)
Хід уроку
Казка – це давній і мудрий порадник.
-Запитання до учнів.
1. Як ви розумієте епіграф уроку?
- Слово вчителя. Перед вами стоять кораблики. Ми сьогодні помандруємо . Полетимо у нову казку і зберемо потрібний нам вантаж протягом мандрівки. Звичайно, що зміст казки підкаже нам , що потрібно взяти. Але мандрівники , збираючись в дорогу завжди беруть із собою щось потрібне у дорогу. Давайте і ми зберемо потрібні нам знання.
3. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.
- Виразне читання та переказ епізодів з казки «Ох».
- Демонстрація малюнків.
Цілевизначення та планування.
Нардна казка «Летючий корабель». Казка – це давній і мудрий порадник.
Учні знатимуть:
- зміст поняття народна казка, види казок;
-зміст казки “Летючий корабель”, особливості її побудови й виразного читання.
Учні вмітимуть:
- уявляти прочитане;
- виразно читати та переказувати казку;
-давати власну оцінку рисам та вчинкам героїв;
4. Сприйняття і розуміння навчального матеріалу.
1.Слово вчителя. Наша казка має незвичайну назву, адже в давнину не було літаків, космічних кораблів. Отож давайте дізнаємось куди занесе нас цей корабель.
2. Виразне читання казки (коментар учителя).
3. Словникова робота.
Благословити – хрестити кого-небудь і проказувати при цьому молитву.
Пополуднувати – пообідати.
Падати ниць – обличчям вниз.
Хлоп – селянин, мужик (зневажливо).
Вороний кінь – про масть коня – чорний із синюватим полиском.
4.Обмін враженнями про прочитану казку (“мікрофон ″).
5. Опрацювання змісту казки.
1.Бесіда.
- Що сподобалось, а що ні, які факти викликали здивування (згадка про горілку)
- Кому з героїв оповідач симпатизує? Чому?
- Яким ви уявляєте героя казки (словесне малювання).
- Чи зміг би дурник виконати завдання, які ставив перед ним цар?
2.Робота в парах.
- Запишіть якими рисами характеру народ наділяє головного героя – дурня? (щирість, безкорисливість, простота, доброта)
- Складіть список персонажів, які допомагають героєві казки (озвучення напрацювань).
- Напишіть, які поради дає нам ці казка (слова дідуся)
- Довести, що це казка. Визначити її вид ,користуючись підручником (ст.29)
3.Творча робота
- Пам’ятаючи слова дідуся, запишіть на борту свого корабля тих, кого або що ви візьмете із собою у мандрівку? (Учні працюють 3 хвилини, озвучують результати роботи).
4.Рефлексія діяльності.
- Чи легко вам було вибирати тих, з ким будете мандрувати?
- Чи керувались ви при виборі словами дідуся?
- Як ви гадаєте, коли наша мандрівка буде успішною? (Якщо ми будемо допомагати один одному).
- Сьогодні наша мандрівка тривала 45 хвилин, а життя – це довга подорож. Пам’ятайте слова дідуся: “По дорозі бери, кого б там не стрів”. Хто б не зустрівся на вашій дорозі, допоможіть йому, адже добро повертається сторицею.
IV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
1. Рефлексія досягнення поставлених цілей.
- Яку ціль ставили перед собою? Чи досягнута вона?
- Чого ви навчилися як читачі?
Домашнє завдання. Намалювати ілюстрації до казки; розказати її рідним.
- Запишіть якими рисами характеру народ наділяє головного героя – дурня?
- Складіть список персонажів, які допомагають героєві казки.
- Напишіть, які поради дає нам ця казка.
- Довести, що це казка. Визначити її вид ,користуючись підручником (ст.29).