Урок позакласного читання

Про матеріал
Тема:"Не всі сміливцями народжуються, сміливцями стають" Урок розроблений з технологіями критичного мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок позакласного читання у 2 класі

з використанням технології критичного мислення

Тема:

hello_html_346d7cbf.jpg«Не всі сміливцями народжуються, сміливцями стають»

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       

 

                                       

 

Матеріал до уроку: оповідання В.О. Сухомлинського

                                             «Як Миколка став хоробрим»

Мета:

  • збагачувати знання дітей про творчість

             В.О. Сухомлинського;

  • вчити орієнтуватися у  структурі тексту,
  • формувати уміння визначати головну думку твору,
  • давати характеристику головним дійовим особам,
  • розвивати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв'язки,
  • розвивати індивідуальні здібності кожного учня, його пам'ять, увагу до слова;
  • виховувати віру у свої сили, прагнення долати труднощі, не пасувати перед ними.

Обладнання: презентація до уроку, аудіо запис пташиного співу, портрет В.О. Сухомлинського.

                                                                                                                

vasyl_Suhomlynskyj_Jak_Mykolka_stav_horobrym_mal_Tetiany_Kapustinoji.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І.Організаційний момент. Психологічний настрій. Розминка.

Методика «Кола на воді»

Вчитель:

- Діти, починається урок, а на уроці ми з вами…

У – важні!

Р – розумні!

О – організовані!

К – кмітливі!

- На нашому уроці ми будемо вчитися мислити.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності. Ситуація успіху.

- Закінчте речення одним словом: « Уміти мислити необхідно для того, щоб …»

- Закресливши кожну 3 та 4 літеру , ви зможете прочитати прізвище автора оповідання з яким ми будемо сьогодні працювати:

С  у  а  ш  х  о  ю  л  м  л  ь  б  и  н   т  у с  ь н  п   к  и  ф  ц  й

- Так, саме твір В.О. Сухомлинського допоможе нам на цьому уроці навчитися                                                                                     

 

                                                                                                                                           

 

 

 

 

C:\Users\Галина\Desktop\Сухомлинський\img1.jpg 

ІІІ. Активізація мислення учнів:

  1. Прийом «Мозкова атака»
  • 28 вересня                      - Коли і де народився відомий             

1918 року                         український педагог і письменник

                                                         В.О. Сухомлинський?

  • с. Василівці

              на Кропивниччині

  • родина                             - Що ви можете розповісти про сім'ю письменника?
  • СелоДідова                              - Які епізоди з дитинства вам   

     бібліотека                         відомі?

  • Скринька
  • Кременчуцький                       - Яку освіту він здобув?

педагогічний інститут

  • Павлиська середня школа         - Де працював Василь

                                                                   Олександрович?

  • 2 вересня 1970                               - Коли завершився життєвий шлях видатного

с. Павлиш                                          педагога та письменника? 

 

2. Робота в групах : «Творча скринька» 

(Групи учнів повідомляють про результати свого творчого пошуку)  

І група:

- Коли В.О. Сухомлинський був маленьким хлопчиком, то любив малювати. Але, щоб купити зошити, фарби, пензлі для малювання, він відправлявся до лісу збирати лікарські рослини. Сушив їх і здавав до аптеки.

ІІ група:

Василь дуже любив вчитися. Приходив до школи задовго до занять, щоб допомогти відстаючим однокласникам в навчанні.

ІІІ група:

Коли на нашу землю прийшла війна, В.О. Сухомлинський пішов її боронити від ворога, воював у діючій армії.

  1. Гра «Розплутай плутанку».  Мислення з передбаченням.
  • Не                смі                    ця                  на                   ються,

     

         всі                   лив                   ми                роджу

  • Смі                     ця                               ста

 

        лив                         ми                                   ють!

- Про що нам розповість твір В.О. Сухомлинського?

Отже, ми прочитаємо про те,як у начебто звичайній ситуації розкриються невідомі досі риси головного героя.

ІV. Опрацювання оповідання В.О.Сухомлинського «Як Миколка став хоробрим»:

  1. Робота над заголовком твору.

- Прочитайте назву оповідання. Чи можете ви передбачити , про кого йтиме мова? Яким ви уявляєте  собі  цього хлопчика?

2.  Підготовка до самостійного читання. Словникова робота.

Прийом «Низка слів наперед»

Висока                     хлопчик

Боязкий                  пташеня

Захоплений           тополя

Мале                      погляд

- Що спільного у словах кожної колонки? (прикметники, іменники)

- Утворіть словосполучення , поєднавши слова з першої та другої колонок.

- Який іменник можна поєднати з двома прикметниками? (поєдинок)

3. Самостійне мовчазне читання твору. Система позначок – метод «Поміч».

- Яке враження справило на вас оповідання?

- Що вас здивувало під час читання оповідання?

4. Тест «Чи уважний ти читач?»:

    1) Кого побачив Микола на лавці під високою тополею?

А)  двох тітоньок;            Б) двох дівчаток;          В) двох хлопчиків

  2) Дівчатка, дивлячись на дерево, поводилися:               

А) тривожно;                    Б) весело;                   В) спокійно

 3) Чому занепокоїлась пташка?                     C:\Users\Галина\Desktop\Сухомлинський\TmpB12-231.jpg

А) її злякали діти;          Б) до її гнізда дісталась кішка;                 В) з гнізда випало пташеня

 

4) Яким був Миколка

А) Боязкий;                  Б) Сильний;               В) Сумний

C:\Users\Галина\Desktop\Сухомлинський\cover-e1360545988586.jpg5)Що зробив хлопчик?                

А) пішов далі;                Б) поклав пташеня у гніздо;           В) пішов шукати когось сміливого

6) Що Миколці вдалося перебороти у собі?

А) Гнів;                Б) страх;                    В) байдужість

Взаємоперевірка (парно):           

 

 

5.Повторне читання оповідання вголос:

- Скільки  дійових осіб у творі?

Фізпауза

6.Таксономія запитань Блума («Ромашка Блума»):

А) Буквальні запитання:

- Яка пора року описується у творі?

- Де відбувалися описані події?

- Як поводилася пташка? Зачитайте.

Б) Питання – уточнення:

- Що помітив хлопчик у очах дівчаток?

- Чим вони були занепокоєні?

- Кого хотіли покликати на допомогу дівчатка?

В) Пояснювальні питання:

- Прочитайте, який характер був у Миколки.

- Що вразило хлопчика у словах дівчинки?

- Чому дівчатка з подивом подивилися на Миколку, коли той визвався полізти на дерево?

- Які почуття він переживав, коли ліз на дерево? Зачитайте ці рядки з тексту.

Г) Творчі запитання:

- Чи доводилося вам переживати подібні відчуття?

Д) Запитання на оцінку судження:

- Добре чи погано вчинив Миколка?

- Яка його  риса характеру проявилася у цій ситуації?

- А як би вчинили ви?

7. Читання в особах:

- Прочитайте текст , передаючи емоції героїв твору.

8. Розвиток зв'язного мовлення:

- Пофантазуйте, як можна продовжити оповідання. Яких героїв ще можна було б додати? (Робота в групах)

V. Підсумок уроку:

- Що найбільше вас вразило в оповіданні?

- Поміркуйте, що автор схвалює у своєму творі?До чого він нас закликає?

VІ. Домашнє завдання:

Прочитати оповідання та зробити до нього ілюстрацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
25 травня 2021
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку