урок позакласного читання "35 кіло надії"А.Гавальда

Про матеріал
урок містить завдання із застосуванням сучасних технологій--кубик Блума, сторення сторінки інстаграм головного героя, робота з QR- кодами, буктрейлером, створення лепбуків.
Перегляд файлу

Тема: Не шукайте легкого шляху - його просто немає…

(за твором Анни Гавальди «35 кіло надії»)

 

Мета: дати учням загальне уявлення про творчість сучасної французької письменниці, ознайомити учнів із змістом твору,  допомогти усвідомити ідейний зміст та проблематику твору; розвивати навички елементів пообразного аналізу художнього тексту, вміння відстоювати власну позицію щодо змісту твору; сприяти вихованню читацьких компетенцій; збагачення системи духовних і моральних цінностей.

 

Обладнання: портрет письменниці, тексти твору, ілюстрації, буктрейлер,.

 

Тип уроку: урок позакласного читання

Епіграф:

 Нещасним бути набагато легше, аніж щасливим…

Будь щасливим…! Роби що-небудь, щоб бути щасливим!

Анна Гавальда «35 кіло надії»

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Асоціації до слова: щастя

  1. ІI. Мотивація навчальної діяльності учнів, оголошення теми і мети уроку

Слово вчителя: Учитель.

Виразне читання вчителем початку повісті Анни  Гавальди «35 кіло надії»

 «Я ненавиджу школу

Я ненавиджу її понад усе

Ні, навіть більше.

Вона зламала мені усе життя».

Погодьтеся, дуже гіркі слова. Вони виклика­ють не лише сум і здивування, а й питання, чому це саме так?

Сьогодні на уроці у центрі нашої уваги сучасна література На нас чекає зустріч  з текстом, що викликає захоплення, здивування, посмішку, сльози…

Ми спробуємо зануритися у потаємні  куточки художнього світу повісті «35 кило надії» відомої французької журналістки, письменниці Анни Гавальди. Чому саме цей твір Анни Гавальди? Не тільки тому, що її твори перекладено багатьма мовами і їх читають і діти, й дорослі, а й тому, що це історія про тринадцятирічного хлопчика, вашого ровесника, про школу, яку він ненавидить, і про багато інших надзвичайно важливих речей. Тож  спробуємо зрозуміти послання автора, загорнене в текст повісті «35 кіло надії».

 Вдома ви ознайомилися з романом Анни Гавальди «35 кіло надії». Сьогодні на уроці ми поділимося враженнями від прочитаного твору, розглянемо проблеми, які порушує автор та їх актуальність, а також охарактеризуємо образ головного героя Грегуара і спробуємо з'ясувати, чому саме таку назву має тема нашого уроку. Чи готові ви до такої роботи?

Зверніть увагу на епіграф до нашого уроку. Як ви розумієте слова відомого філософа?

  • Пригадайте, що таке притча? (При́тча — це повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, мета якої викласти духовні чи моральні істини)

 

Перегляд відео «Притча про чотири свічки»

https://www.youtube.com/watch?v=eETRJ98E1Do

Варто мати надію! Надія дає силу і натхнення. Надія допомагає витримати і перемогти. Надія змушує хотіти жити і проявляти себе. Надія збагачує і додає впевненості, наскільки це можливо і дано. Надія має жити, щоб жив ти. Надія – робить неможливе!

ІІI. Актуалізація опорних знань учнів

  • Що відомо вам про Анну Гавальду? (Випереджувальне завдання учнів. Короткі відомості про письменницю ви повинні були записати у наш «паспорт письменника» Незважаючи на те, що Анна Гавальда є французькою письменницею, ми створили їй літературний паспорт, який не має меж і з ним ми можемо подорожувати різними країнами та континентами. Зараз цей паспорт стане вам у пригоді. За допомогою кубика Блума ми перевіримо знання фактів із життя письменниці Анни Гавальди.

ІV. Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу

   1. Обмін враженнями

  • Які враження справив на вас прочитаний твір?
  • На які питання ви хотіли б отримати відповідь на уроці?
  • Чому твір має таку назву?
  • Чи є надія в 35 кіло?
  • Хто є героями оповідання? Яке ваше ставлення до них? Хто із героїв викликає у вас симпатію, а хто антипатію? Чому?

 

 

 

 

  1.  «Чи уважний ти читач?»

Я показуватиму предмети, а ви повинні вказати, де і в якому епізоді роману згадуються вони.

( плюшевий песик, підставка для олівців, книга, 200 євро, лист, креслення, кеди, парфуми, заєць і черепаха, гладильна доска

 

  1. Кличка улюбленого плюшевого песика головного героя? (Гродуду)

 

  1. Що подарував Грегуар, Марі? (підставку для олівців)
  2. Яку книгу подарувала Марі, Грегуарові? («1000 справ для умілих рук»)
  3. Чим розрахувався місь’є Мартіно з Грегуаром? (200 євро)
  4. З якого разу написав листа Грегуар? (з 12-го)
  5. Що він додав до листа? (креслення машинки для очищування бананів)
  6. Що було вічною ганьбою головного героя? (Канат з вузлами) кеди
  7. Як хотів назвати Грегуар свої парфуми? («Закуток»)
  8.  Яку казку розповів дідусь онуку, коли його залишили на другий рік? (про зайця і черепаху)

10.що змайстував Грегуар для мами?( гладильна доска)

 

 

Бесіда за змістом твору

- Що пам'ятає Греугар про своє дитинство до школи? (Був дуже щасливий, малював, дивився мульт­фільми, грався з песиком Гроду (іграшка), для якого в три роки хотів змайструвати машину для пошуку закопаних під ліжком про запас кісток).

- Чи розумів Грегуар, що таке школа? Яке питання його цікавило найбільше? (Які в них там іграшки?)

- У якому віці хлопчика віддали до навчаль­ного закладу? (У три з половиною роки).

Культурологічна довідка

У Франції існують так звані «материнські школи», які працюють за педагогічною мето­дикою Поліни Кергомар. Дітей до цих закладів приймають, починаючи с двох років і до чотирьох доглядають за ними і навчають різним іграм. У 4-5 років дітей вчать усно спіл­куватися, малювати, ліпити та інших практичних навичок. Дітей 5-6 років готують до читання, рахування, письма.

Слово вчителя

Саме тому, що в цьому дошкіль­ному закладі дітей вчили робити щось своїми руками, Грегуар почувався більш-менш затиш­но і любив свою виховательку Марі, яка була чудовою майстринею і багато чого вміла. Марі любила дітей і була гарним психологом, розу­міла своїх вихованців. Вона говорила малюкам: «Недаремно прожитий той день, коли ти щось зробив своїми руками».

 

 

3. Аналіз художнього тексту.

1. Що вам відомо про головного героя?

(Йому 13 років, щасливо йому жилося тільки до трьох років, своє життя вважає кошмаром, був найслабшим учнем, двічі залишався на другий рік (у початковій школі і в 6 класі), його вигнали зі школи через фізкультуру, в жодному навчальному закладі не хотіли приймати хлопця, він був «хлюпиком», через нього сварилися батьки, більше всього на світі він ненавидів школу, її запах, вчителів, бо йому там було не цікаво, любив дідуся, який був найдорожчою людиною, любив майструвати і складати «Лего»…)

 

Батьки

 

Як ставляться до нього батьки? (Будь счастлив, уж постарайся, ты этого заслуживаешь. Знаешь, я никогда тебе не говорил, но думаю, ты хороший парень… Очень хороший.)

Як батьки виконували з сином домашнє завдання? А потім починається знущання уроками. Якщо мені допомагає мама, завжди закінчується тим. Що вона плаче. Якщо батько – плачу я

 

  • Батьки за моїми заняттями не дуже слідкували. (байдужість до сина)
  • Співдня я ходив на пляж з мамою чи батьком, але ніколи разом не ходили: це теж входило в їх канікули: відпочивати один від одного(відпочинок один від одного)
  • Наша сімейка щоранку встеавала не з тієї ноги.(непередбачуваність дій)

Про батьків я взагалі мовчу, вони навіть не розмовляли один з одним. Зомбі, справжні зомбі.(не мають спільних тем для розмов) Батьки за моїми заняттями не дуже-то слідкували. Адже у них теж були канікули, і їм не хотілося псувати собі кров, розбираючи мої каракулі

 

Після обіду я ходив на пляж з мамою або з татом, але ніколи з обома разом. Це теж входило в їх канікули: відпочивати один від одного. Словом, щось не те відбувалася між моїми батьками. То якісь натяки, зауваження, підковирки, після яких в будинку панувало гробове мовчання. Наша сімейка кожного ранку вставала не з тої ноги.

 

  • Пошук коледжу
  • Це було красиво і брехливо наскрізь.
  • Коледж Жан-Мулен, в двухкроках  від будинку..

школа Граншан

А як він ставився до батьків?

 

2. Чи подобалось йому коли-небудь навчатися? Як він ставиться до Марі?

Що вона сказала про Грегуара? "У цього хлопчика голова як решето, золоті руки і величезне серце. Якщо постаратися, із нього вийде толк

Чому?

5. Як ставляться до нього вчителі?

6. Як ставляться до нього однокласники? Яку позицію вибрав Грегуар на фізкультурі?

7. Як ставиться до нього дідусь? (—Тільки одна людина мене тоді втішала – мій дідусь. Воно й не дивно, тому що дідусь, дід Леон, завжди мене втішав: з того часу як я навчився ходити, він став пускати мене у свій закуток.

Закуток діда Леона – це все моє життя. Моя схованка і моя печера Алі-баби. Коли бабуся починає нас злегка діставати, він нахиляється до мене і шепоче на вухо:

— Що, Грегуар, чи не прогулятися нам з тобою в Леоленд?

 

8. Які стосунки склалися у сім'ї? Як ви думаєте, батьки сварилися лише через Грегуара? Їм би спочатку особисті проблеми вирішити, перш ніж на тебе накидатися. . Це дуже важливо, що я хочу тобі сказати… Я хочу тобі сказати, що чіпаються-то твої батьки не через тебе, ні. Справа в них самих і тільки в них. Ти не винен, ти тут ні до чого, чуєш? Зовсім ні до чого. Скажу більше: навіть будь ти круглим відмінником і першим учнем у класі, вони все рівно б чіпалися. Їм би тільки прийшлося знайти інший привід, от і все.

 

 

 (Я хочу тебе сказать, что цапаются-то твои родители не из-за тебя, нет. Дело в них самих и только в них. Ты не виноват, ты тут ни при чем, слышишь? Совершенно ни при чем. Скажу тебе больше: даже будь ты круглым отличником и первым учеником в классе, они все равно бы цапались. Им только пришлось бы найти другой повод, вот и все.)

9. (Наша семейка каждое утро вставала не с той ноги. А я мечтал, чтобы за завтраком было весело, как в рекламе: «Йо-о-огур-ты «Э-э-эрман!» Но, как говорится, мечтать не вредно.)

11. Які ще риси притаманні нашому герою? (мрійливість, філософ…)

Як головний герой заробив свої перші гроші?що він відчував, коли отримав конверт з грошима?

12. Де хотів навчатися Грегуар? Чому йому сподобався цей ліцей?

13. Завдяки кому він вирішує написати листа? (Дав слово дідусеві).

 

Хто говорить про 35 кіло надії у цьому романі?(сам Грегуар)

Про що Грегуар написав у своєму листі?

14. Що допомагає йому під час екзамену? (Духовний зв'язок з дідусем).

15. Що він хотів довести, подолавши канат? Заради кого, в першу чергу, він це зробив? Як змінився після цього хлопець? Які риси характеру проявилися?

16. Що стало причиною того, що Грегуар знову втратив інтерес до життя?

17. Як ви розумієте фінал твору?

18. Що відчуває Грегуар протягом усього твору? Чи змінюються його почуття?

Самостійна робота: за допомого «хмари тегів» вам потрібно з’ясувати інформацію для «біопоеми» про Грегуара Дюбоска.

Шаблон для біопоеми: Ім’я, прізвище героя

– Стосунки та зв’язки у житті героя: «Родич (кого) …» або «друг (кого) …»

– Три риси характеру

– Три речі, які любить герой.

– Три важливі спогади

– Три групи, до яких  належить герой, наприклад, «футболісти, гітаристи та бігуни»

– Три досягнення

– Три мрії або бажання

– Дім (місцеперебування): «Мешкає у …» або «відвідує … школу»

 

 

4. Робота з епіграфом

- Кому із героїв належать ці слова? За яких умов вони були сказані?

- Як ви їх розумієте? Що ж зробив хлопець, щоб бути щасливим? Як ви вважаєте, чи стане Грегуар щасливим у подальшому? Обгрунтуйте. (Духовний зв'язок із найдорожчою людиною)

 5. Проблематика твору

  • Чи є актуальними ці проблеми у нашому житті? Доведіть.

Якщо ця проблема стосується і вас, навпроти просто поставте позначку.

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблеми твору

Проблеми мого життя

1.Стосунки батьків і дітей

2.Стосунки в сім’ї між подружжям

3.Стосунки з однокласниками, вчителями

4.Життєвий вибір,

5.Досягнення мрії

6..Духовний зв'язок поколінь

7. Виховання

        8. Система освіти                   

-        9.Пам'яті

Тема  виживання підлітка в світі, в якому він не може адаптуватися через певні розумові проблеми.

Ідея – зворушлива й тепла історія зі щасливим фіналом про формування характеру, зусилля над собою заради того, кого любиш, про підтримку рідних та повагу до найголовнішого в людині – до її душі й серця.

 

поетична притча про головне: про вибір життєвого шляху, про силу кохання і відданості. Про сім'ю. Про те, що мрії можуть і повинні справджуватися. Потрібно лише дуже сильно цього захотіти. Та дуже сильно намагатися цього досягти. Вирішуючи свої «дитячі» проблеми, тринадцятирічний герой шукає вихід — і знаходить його, та ще й так, що і дорослим є чому у хлопця повчитися.

 

Робота з QR-кодом. За допомогою коду перегляньте  інформацію і встановіть, який предмет  є символом мрії та надії. Обов’язково перегляньте інформацію до кінця. Символом надії і мрії є повітряний змій.

 Перегляд буктрейлера:

          https://www.youtube.com/watch?v=xvgA7syQNRc

 

V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

  • Чи на всі питання ви отримали відповіді на уроці?
  • Чи змінилося ваше первинне враження від твору?
  • Чому тема нашого уроку сформульована саме так?
  • Чи можна цей твір назвати притчею? Чому?

VІ. Домашнє завдання

Створити сторінку «інстаграм Грегуара Дюбоска»

На завершення я б хотіла, щоб ми разом переглянули уривок з фільму «35 кіло надії», який був знятий за однойменним романом А. Гавальди у 2010р

Перегляд уривку фільму «35 кіло надії»--

 

Я б хотіла вам побажати, щоб у кожного з вас були такі люди, які завжди вас підтримали б і допомагали  в досягненні мрії! Нехай ваші надії ніколи не вмирають! Вірте, надійтесь і все здійсниться.

 

 

D:\7 клас зарубіжна література\шаблон кубик блума для біографії письменника.jpg


C:\Users\Админ\Downloads\qr-code.png

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Терентьева Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. ЗОШ Кутянківська
    Дякую за розробку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ковальчук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гладкая Виктория
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
11 березня 2020
Переглядів
43672
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку