Урок позакласного читання " Батьківщина - рідний край"

Про матеріал

У всiх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рiднiша їм своя пустиня,

Анiж земний в чужинi рай.

Їм красить все їх рiдний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батькiвщини.
Перегляд файлу

Тема: Батьківщина – рідний край

Мета: удосконалювати вміння дітей працювати з поетичними творами, вчити бачити в рядках віршів красу і велич Батьківщини; розширити знання дітей про цінності українців; збагачувати словниковий запас; розвивати навички читання, зв’язне мовлення, мислення, пізнавальні інтереси учнів, уміння працювати в групах, самостійно; виховувати почуття національної свідомості, гідності, прищеплювати почуття любові до рідного краю, Батьківщини

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами тренінгу

 

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

1. Привітання.

-Радо вітаю вас на уроці  позакласного читання. Розпочнемо ми його, подарувавши посмішку один одному:

Подаруйте посмішку собі,

Подаруйте посмішку мені,

Подаруйте посмішку гостям

А ми подаруємо посмішку вам.

2.  Реклама уроку.

- Кожну сучасну справу прийнято розпочинати з реклами. Тож прорекламуємо наш урок.

Ми будемо – активні, урок буде – продуктивний

Ми будемо – працьовиті, урок буде – цікавий

3. Очікування

- Діти наш клас – це соняшник, а ви його зернинки, тож свої очікування від сьогоднішнього уроку я пропоную вам написати на зернинках, які є у вас на партах і поділитися ними з нами. (зернинки до кінця уроку залишаються на партах)

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

  • Діти, прочитайте вiрш, який бачите на екрані.

У всiх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рiднiша їм своя пустиня,

Анiж земний в чужинi рай.

Їм красить все їх рiдний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батькiвщини.

                          М. Чернявський

- Цей вірш незвичайний. У чому його незвичайність? (Акровірш).

- Чим цiкавi для нас акровiршi? (Коли скласти першi букви кожного рядка, утворюється слово.)

-  Яке слово утворюють перші літери кожного рядка? (Україна.)

-  Що таке Україна для нас?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ

       ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

 Тема нашого уроку «Батьківщина – рідний край». На цьому уроці ми спробуємо з’ясувати, що таке для кожного з нас Батьківщина, поповнимо свої знання про рідну Україну, її велич та багатство. Я очікую від вас, плідної праці.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

-Погляньте на дошку, на ній з’явилися хмарки і наш соняшник відвернувся від сонечка та в ньому не видно зернинок. Щоб в класі засяяло сонечко і ми побачили зернинки соняшника нам потрібно його визволити. А для цього ми будемо виконувати різні завдання. Згодні?

1.Мовленнєва розминка

1. Вправи для розвитку дихання                                                                                                                  • «Задми свічку»;                                                                                                                                                    • «Понюхай квіточку»;                                                                                                                                             • «Пий чай із блюдця»;                                                                                                                                                        • «Подми на кульбабку»;                                                                                                                                          2. Зарядка для язичка                                                                                                                                    Посичали гускою: с-с-с                                                                                                                                   Подзижчали комариком: дз-дз-дз.                                                                                                        Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.                                                                                                                                             Подирчали тракторцем: др.-др-др.                                                                                                                                      3. Чистомовка                                                                                                                   Ас-ас-ас — в нас чудовий клас,                                                                                                                Зі-зі-зі — усі ми друзі.                                                                                                                                   Ем-ем-ем — нікого не підведем!                                                                                                                Ім-ім-ім — нам весело усім!

(Одна хмаринка зникла)

2. Опрацювання вірша А.Костецького «Батьківщина»

2.1  Довідкове бюро.

- Багато поетів описували Батьківщину у своїх віршах. Одним із них був Анатолій Костецький (1948- 2005р.р.) А у нас сьогодні працює довідкове бюро, яке познайомить нас з цим письменником.

Народився Анатоліи Георгійович Костецький 6 грудня 1948 року у місті Києві в учительськіи сім’ı.̈ У 4 роки він навчився читати, а в 5 засвоıв̈ грамоту, вже писав і починав римувати. У першии клас пішов, маючи у зошиті декілька своıх̈ віршів. Анатоліи Георгіиович улюблении поет для дітеи, якии написав багато поезіи. Серед багатьох віршів, написаних Анатолієм Георгіиовичем, справжню славу здобули иого неповторні рядки про Батьківщину.

 2.2. Словникова робота (Читання луною) (слаид )

домівка

чесне

веснянім

бджола

наищиріші

дотримане

2.3. Бесіда

-Прочитаите слова – назви предметів.

-Доберіть слова, близькі за значенням до слів «домівка» (хата, оселя, житло, помешкання).

2.4. Читання вірша вчителем (слаид , пеизаж Украıни).

          Батьківщина

Знаєш ти, що таке Батьківщина?

Батьківщина – це ліс осінніи,

Це домівка твоя і школа,

І гаряче сонячне коло.

Батьківщина – це труд і свято,

Батьківщина – це мама і тато,

Це твоı̈ наищиріші друзі

І бджола у веснянім лузі.

Батьківщина- це рідна мова,

Це дотримане чесне слово.

- Які почуття виникали, коли слухали вірш? (захоплення, гордість, ніжність, любов до Украıн̈и). .

-До кого із запитанням звертається автор? (до читача)

2.5. Читання «ланцюжком».

2.6. Робота над віршем.

-Яка особливість побудови цього вірша? (Перше речення – це питання, а решта рядків – відповіді).

-Доведіть словами вірша, що Батьківщина – це природа; ваша родина.

- Скільки разів у тексті повторюється слово «Батьківщина»? (5+1 заголовок)

(Друга хмаринка зникла)

3. Робота в групах

І група. Прочитати вірш і дібрати до нього ілюстрацію, пояснити свій вибір.

?

ІІ група. Поєднати прислів’я про Батьківщину. Пояснити їх значення.

?

ІІІ група. Дібрати до слова Батьківщина прикметники.

?

(Третя хмаринка зникла)

4. Фізхвилинка

5. Робота над змістом оповідання Т. Волгіної «Удома краще» (слайд )

Тетяна Іллівна (1911 – 1981р.) – українська дитяча письменниця та поетеса. Вона писала для дітей і для дорослих про дітей.

5.1. Читання оповідання «Удома краще» вчителем.

Приїхав до Михайлика гість із села, двоюрідний брат Романко. Пішли вони місто оглядати. Показав Михайлик Романкові ляльковий театр, міський парк із фонтанами, цирк, метро. Коли хлоп’ята повернулися, бабуся посадила їх обідати й запитала:

  • Ну що, Романку, сподобалося тобі наше місто?
  •  Сподобалося! – відповів хлопчик. – У вас гарно! Але в селі краще. У нас трактори! У нас комбайни! У лісі ягід, грибів повно…

Бабуся засміялась і сказала:

  • Це, Романку, з усіма так. Навіть прислів’я таке є: «У гостях добре, а вдома краще».

5.2. Первинне сприйняття твору.

 - Звідки приїхав Романко?

 - Чи сподобалося Романкові місто?

 - Чому хлопчикові в селі краще?

5.3. Читання оповідання за особами.

5.4. Робота над текстом.

- Знайдіть в тексті, що показав Михайлик Романкові?

- Яке прислів’я є основною думкою твору? Пояснити свій вибір.

Та земля мила, життя віддай.

За рідний край а вдома краще

У гостях добре, своя сторона.

(Четверта хмаринка зникла)

V. ЧИТАННЯ ВІРШІВ ДІТЬМИ.

- Ми виконали багато завдань, але хмариночки ще зникли не всі. Але ж наші діти мають ще що розказати.

Вони сумлінно працювали

Вірші українських поетів вивчали.

Ілюстрації до віршів малювали.

1 учень

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини…

 Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

2 учень

Є багато квіток запашних,

 Кожна квітка красу свою має.

Та гарніші завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краї.

3 учень

Є багато пташок голосних,

Любі, милі нам співи пташині,

Та завжди наймилішими з них

Будуть ті, що у рідному краї.

4 учень

І тому найдорожчою нам

Є і буде у кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна –

 Дорога нам усім Україна!

(Малюнки до П. Воронька « Облітав журавель», Т. Шевченка « Садок вишневий коло хати», В Сухомлинського « Верба мов дівчина золотокоса»)

(П’ята хмаринка зникла)

VI.   ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

- Діти, залишилася ще одна хмаринка, щоб вона зникла потрібно перевірити які ви були уважні на уроці і чого навчилися?
1. Гра «Так чи ні»
- Темою нашого уроку була чужина?(ні) 

- Темою нашого уроку була Батьківщина? (так)
- Вірш «Батьківщина» написав Тарас Шевченко? (ні)
- Вірш «Батьківщина» написав Анатолій Костецький? (так)
- Назва оповідання, яке читали на уроці «Удома краще»? (Так)

- Романкові більше сподобалося в гостях? (Ні)

- Ви будете любити і берегти свою Батьківщину? (Так)

2. Технологія «Мікрофон»

Продовжте речення: «Для мене Україна – це…»

(Зникає шоста хмаринка)

 3. Вправа «Очікування».

- Діти, подивіться, соняшник повернувся до нас, бо засяяло сонечко, але чого в ньому не вистачає? (зерняток)

- Якщо ваші очікування здійснилися, то перенесіть свої зернятка до соняшника.

- Гарним став наш соняшник!!!

- А зараз зробимо велике коло, схоже на соняшник, візьмемось за руки і скажемо такі слова: «Ми завжди будемо шанувати і любити свою Батьківщину – Україну».

4. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

– Молодці! Гарну роботу ми сьогодні провели, багато чого повторили та вивчили нового. Всі старались і чудово працювали. Наш урок добігає кінця. І на останок прийміть мої побажання: не забуваймо, що ми – українці. Бережімо рідну землю і мову.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

- Що вам потрібно підготувати до наступного уроку позакласного читання ви дізнаєтесь із куточка на стенді.

 

 

doc
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
12 червня 2018
Переглядів
3753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку