Урок позакласного читання "Чи дорго пахнутиме зырвана квітка?" на основі творів В.О.Сухомлинського

Про матеріал
Уроки позакласного читання сприяють розвитку естетичних почуттів, позитивних емоцій, доброти, дбайливого ставлення до природи; вчать правильно, розумно користуватися дарами природи, виховувати дбайливе ставлення до неї; активно впливають на удосконалення навичок читання; розвивають логічне, образне і абстрактне мислення, асоціативну пам'ять; сприяють формуванню творчої уяви і пізнавального інтересу до навчання; навчають самостійно здобувати знання, знаходити оптимальний спосіб розв’язання навчальної чи життєвої проблеми, аргументовано, гідно відстоювати власну позицію; чітко, логічно висловлювати власну думку; формують і розвивають повноцінні мовленнєві та комунікативні вміння і навички молодших школярів, здатність до творчого самовираження;
Перегляд файлу

Урок позакласного читання за творами В.О.Сухомлинського на тему:

«Чи довго пахнутиме

зірвана квітка?»

 

Приветствие программы сканирования

 

 

 

 

Мета: на творах  В.О.Сухомлинського  прищеплювати любов до квіткового       царства природи рідного краю, спонукати до збереження його краси; виховувати любов і бережливе ставлення до квітів, які ростуть в нашому краї; розширити знання дітей про життя і творчість В.Сухомлинського; збагачувати словник учнів, формувати читацький інтерес;

 Обладнання: Сухомлинський В.О. «Казки школи під голубим небом», «Чиста криниця»,«Квітка сонця».

 Дитячі малюнки.

 Портрет В.О. Сухомлинського.

                        Хід уроку

Учитель: -Діти, а що таке природа?   Що належить до живої природи? Так, жива природа - усе, що народжується, живиться, дихає, росте, розмножується, відмирає. Це рослини, тварини, люди, птахи, квіти. Сьогодні ми з вами будемо працювати над творами В.О.Сухомлинського, в яких розповідається про квіти.

1.Презентація прочитаних казок, оповідань (за планом).

1. Назва оповідання, казки.

2. Автор. Видавництво.

3. Події відбуваються.

4. На яких сторінках мені було цікаво…

5. Найбільше запам’яталося…

6. Головна думка твору.

    7. Чого навчає?

 « Гаряча квітка»,

 «Конвалія»,

 «Квітка чи вовча паща»,

 «Треба ж врятувати волошки»,

 «Квітка сонця»,

 «Чорнобривці».

- До чого закликає автор?

- Так . Любити природу, не завдавати їй шкоди.

2. Робота над оповіданням В.О.Сухомлинського «Треба ж врятувати волошки»,

1. Читання казки кращим учнем.

2. Словникова робота.

а) Поясни значення слів:

жнива

сутінки

неспокійно

стурбувалась

б) Читання слів з метою попередження неправильного наголосу.

в) Робота з Тлумачним словником школяра: опрацювати значення слова – волошка.

3. Читання вчителем «Знайди помилку».

4. Розуміння прочитаного. Знайди в тексті речення, яке виражає головну думку.

5.Відгадай квітку за кольором:

Біла________________________

Жовтий____________________

Червоний____________________

Зелений_____________________

Синій_______________________

 

 6.Знайди  назви польових квітів:

  Барвінок, гвоздика, конюшина, фіалка, ірис, мальва, материнка, жоржина, мак, айстра, волошка, пролісок, кульбаба, чебрець, латаття ,конвалія, тюльпан.

 

7.Добери прикметники до іменника Дівчинка:

  Ввічлива, гарна, добра, жадібна, допитлива, лагідна, милосердна, мала, щира, мудра, міцна, обережна, скупа, тендітна, хоробра, чемна, чепурна, чесна, чуйна, щедра, юна.

3. Робота в групах: опрацювати оповідання В.О.Сухомлинського

1група: «Конвалія під вікном».

а) Прочитай оповідання.

б) Чи схвилювало Вас оповідання і коли ви найбільше хвилювалися?

2група: «Сергійкова квітка»

а) Прочитай оповідання.

б) Охарактеризуйте  Петрика, Максима, Гриця та Сергійка.

3група: «Конвалія в саду».

а) Прочитай оповідання.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

б) Подумай у чому виявляється найбільша людська краса.   

4група: «Хлопчик і дзвіночок конвалії».  

а) Прочитай оповідання.

б) Подумай і скажи: Чому хлопчик не зірвав конвалії?

 4 Робота з дитячою виставкою книг В.О.Сухомлинського.

-Який твір ви запропонуєте прочитати своєму товаришу? Чому?

-Який твір вам сподобався найбільше?

         - Які з книжок, представлених на виставці вам знайомі?

        5 Творча робота.

 До річки  приїхала сім'я.

Батько сказав:- Треба розпалити вогнище, юшку зварити.

Мати засміялась: - Яке гарні квіти!  Зараз нарву багато-багато!

А синок  закричав:- Жаби кусаються? Ото я їх знищу!...

Вчитель:-Дуже мудро говорить народ: роби добро — і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло — зло і повернеться до тебе.   На сьогоднішньому  уроці пройти дорогою  добра нам   допомогли  мудрі  казки Василя Сухомлинського.

    А тепер звернемося до завдань, які записані на пелюстках квіточки. На кожні з них написане питання до якогось твору, що ви опрацювали. Цікаво, яка квіточка у нас вийде.

6.Завдання на пелюстках:

1.Які поради дає В.Сухомлинський у творі «Камінь».

2.Висловіть своє ставлення до дівчинки в казці «Дівчинка і Ромашка»

3.Чого вчить нас оповідання «Гаряча квітка»?

4.Яка головна думка твору «Пурпурова квітка»?

5.Висловіть своє ставлення до хлопчика у творі «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

6.Висловіть своє ставлення до струмка в оповідання « Ромашка і струмок»

7.Як би ви відповіли Хризантемі на її неповагу до Цибулини із казки «Хризантема і Цибулина».

8.Яким би ви намалювали Петрика із оповідання «Конвалія в саду».

 

F:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220095.JPG

F:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220008.JPG

 

P9050169

 

8.«Закінчи речення». Продовж думку.

  -    Не рвіть, а…

  • Не витоптуйте    
  • Не зривайте   

  -    Не знищуйте… 

9.Мовно-логічне завдання. Скласти вірші на задану тему.

Пролісок

--------------------лісок        (Завітав він у лісок)

--------------------струмок   (Поселився де струмок)

--------------------голосок    (Подає свій голосок)

--------------------квіток       (І квітує між квіток)

Фіалка

--------------------квіточки     (Малі вже дуже квіточки)

--------------------діточки       (Неначе всі вже діточки)

--------------------під листок  (Заховались під листок)

--------------------мовчок        ( І зробили всі мовчок)

Запитання для дискусії. Робота в групах.

-Я переконана, що квіти з’явилися на землі просто як вид рослин для харчування тварин і для того, щоб були плоди для птахів після цвітіння. Хто має іншу думку, переконайте!

10.Підсумок уроку.

 Вчитель. -Діти, важливо зрозуміти, що подібні історії відбуваються з кожною людиною. Мені дуже хотілося б, щоб ви були схожі на головних героїв, були чемними хлопчиками і  дівчатками. Щодня людина сама вирішує - чинити їй добро чи ні. Адже людина, яка робить добро, є також щасливою, як і та кому вона зробила. Запам’ятайте, цей мудрий вислів: «Хто творить добро – той творить життя». Зробіть свій внесок в охорону довкілля.

 Лист квітів до людини

    Ми народилися на цей світ, щоб радувати ліс та небо своєю красою, щоб посміхатися сонечку і гойдатися під ласкавим подихом вітерця. Ми народилися для того, щоб годувати солодким нектаром  бджілок, джмеликів. Ми радуємо своєю красою і вас, людей! Але ми дуже просимо: не рвіть нас, не ламайте, адже ми такі малі й беззахисні! Зірвані, ми порадуємо вас тільки декілька днів, а далі зів’янемо, не залишивши після себе ані насіння, ані нових квітів. Так світ стане біднішим на красу. Бережіть нас, і ми довго будемо радувати ваше око красою.

 

 

 

 

Література

 

1.Державний стандарт початкової загальної освіти// Поч. шк. -2001. -№1-с.27-53.

2.Програма загальноосвітньої школи для учнів 1-4 класів. –Поч. шк.- 2006.- с.84.

3.Сухомлинський В.О. Вибрані твори в 5-ти т.-Т.1. –К.: Рад. шк, 197. -654с.

4.Савченко О.Я. Методика читання у початкових класах: Посіб. Для  вчителя. К.: Освіта, 2007.- 334с.

5.Савченко О.Я. Дидактика початкової школи.- К.: Абрис, 1997. -416с.

6.Стребна О.В., Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи.

7.Сухарєва Л.С. Сучасний урок у початковій школі.

8. Сухомлинський В.О. Казки школи під голубим небом. К.: «Освіта».,1991.

          9.Сухомлинський В.О. Чиста криниця.-К. Веселка., 1993.

10.Животворча сила педагогічної спадщини  Сухомлинський В.О. –Донецьк; Витоки, 2001, 184с.

11.Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової  освіти. О.Я.Савченко.

-К.: Серія: Педагогіка. 2002.

12.Савченко О.Я. Грані дидактичної системи Сухомлинський В.О./ О.Я. Савченко//Поч.школа.-1993.- №10.-С.16-18.

13.Ткачук Г.П. Методика позакласного  читання у початкових класах: Навчально-методичний посібник/  Г.П.Ткачук.- Кам'янець -Поділький ФОП  Сисин О.В.,2010, 264с.

14.Антонець М. Я. Проблеми розвитку творчої особистості вчителя у педагогічній спадщині Сухомлинський В.О./ М.Я.Антонець // Поч.школа. 2013. -№9.-С.4-6.

15.Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям// Вибр. тв.: у5т.-К.:Рад.шк., 1997.-Т.3.-С.5-279.

16.Богуш А.М. Педагогічні виміри Василя Сухомлинського в сучасному освітньому просторі. Монографія/ А.М.Богуш. -К.:Видавничий дім «Слово», 2008,- 272с.

17. Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Вибр. Тв.: у5-ти т.-К.:Рад. шк., 1997.-Т.1.-С.393- 629.

18. Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві.// Вибр. Тв.: у5-ти т.-К.:Рад. шк., 1997.-Т.2.-С.419- 655.

19. Савченко О.Я. Я люблю читати. Навчальний посібник для учнів 2 класу.-К.: Вид. дім «Освіта»,2012.-160с.

20.Савченко О.Я. Я люблю читати. Навчальний посібник для учнів 3 класу.-К.: Вид. дім «Освіта»,2014.-160с.

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
1531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку