Урок позакласного читання для 3 класу

Про матеріал
Урок позакласного читання в 3 класі. Тема. Поетична світлиця. Видатна українська письменниця Леся Українка. Мета. Розширити знання учнів про видатну українську письменницю Л. Українку, викликати інтерес до творів письменниці, удосконалювати навички свідомого, виразного читання; збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; формувати компетентність вміння вчитися, предметні компетентності.
Перегляд файлу

 

 

Тема уроку

Поетична світлиця

Видатна українська письменниця Леся Українка

 

 

Тема. Поетична світлиця. Видатна українська письменниця Леся Українка.

Мета. Розширити знання учнів про видатну українську письменницю

          Л. Українку, викликати інтерес до творів письменниці, удосконалювати

          навички свідомого, виразного читання; збагачувати словниковий запас,

          розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; формувати компетентність

          вміння вчитися, предметні компетентності.

         

Завдання уроку:

  • вчити самостійно працювати з текстами, визначати головну думку прочитаного;
  • вчити висловлювати власне ставлення до  відображених у художніх творах подій, тем. ідей;
  • вчити працювати з біографією і творчістю митців, проводити

пошуково – дослідницьку діяльність у галузі літератури ( збирати відомості про письменників );

  • розвивати мову, мислення, уяву,  спостережливість, творчі здібності;
  • виховувати почуття любові до рідної землі, до рідної мови, виховувати пошану до історичного минулого нашого народу.      

Очікуванні результати: діти самостійно здійснюють пошуково – дослідницьку діяльність (збирають відомості про письменницю), визначають головну думку прочитаного, висловлюють власне ставлення до прочитаного; визначають загальнолюдські цінності втілені в художніх творах;

 Тип уроку: урок позакласного читання

Форма проведення:  літературний журнал

Обладнання: портрет Л. Українки, міні – хрестоматія, презентація, виставка книг, квіти для віночка, картки самооцінки.

 

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина  ( 1 хв.)    

Привітайсь з гостями.

Поділись теплом своїх долонь.

Усміхнись сусіду і тихенько сядь.

 

 

Девіз уроку.            ( Слайд 2)                            

Не просто думати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     Повідомлення теми і завдань  уроку.

  1. У нашім класі, на стені

Портрет  висить у рамі.

Він всім знайомий –

І мені, й татусеві, і мамі.

З портрета дивиться на нас

Відома поетеса.

Це гордість нашої землі,

Нескорена, незламна …. Леся Українка.

 

  1. Ситуація очікування.                 (Слайд 3)            
  • Як ви думаєте про що буде наш урок?
  • Що чекаєте від уроку?
  • Для чого ми вчимо творчість Лесі Українки?
  • Ви любите читати журнали? Чому?
  • Сьогодні ми розглянемо журнал, приймемо участь в підборі матеріалів до нього. Наш літературний журнал має назву

«Поетична світлиця. Видатна українська письменниця Леся Українка»

Ця поетеса дуже багато зробила для розвитку рідної культури. Вона була і залишається нашою літературною гордістю.

Отже сьогодні на уроці ми будемо звеличувати свої душі, зміцнювати здоров’я, бо будемо слухати чарівну поезію найвідомішої української поетеси Лесі Українки.

ІІІ. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

Сторінка 1. «Біографія Лесі Українки»      (Слайд 4)     

  1. Гра  «Що я знаю» ( групи підготували питання з біографії Л. Українки і задають одна одній)
  • Де народилася Л.Українка?
  • Коли вона народилася?
  • У скільки років навчилася Леся читати?
  • В якому році написала свій перший вірш і як він називається?
  • Яке справжнє ім’я  Л. Українки?
  • Хто мати Л. Українки?
  • Коли померла Л. Українка?
  • Скільки років вона прожила?
  • Якою була Леся?

 

2.Повідомлення бібліографів.

- Що ще цікавого ви дізналися про життя і творчість Л.Українки.

1Леся знала 13 мов. Грала на фортепіано. Написала підручник з історії для своїх молодших братів та сестер.

  1. Леся була привітною і допитливою дівчинкою, надзвичайно вродливою та чуттєвою до краси. Вона була милосердною до всього і до всіх. Їй хотілося захистити зайченя від вовка, першу квіточку від негоди, подружку від хвороби, людину від зла.
  2. Мати, Олена Пчілка, дуже любила свою доньку і доклала багато зусиль, щоб її Леся виросла розумною, освіченою людиною. Маленька Леся дуже любила ліс, квіти, ніколи їх не нищила.
  3. Одного разу зеленим лісом мати вела Лесю за руку. На голові в неї був віночок із синіх волошок. Дівчинка дивувалася: “ Як гарно тут, як багато дерев”. Мати навчала доньку, що й дерева живі. “ Та у лісі не самі дерева, - мовила ненька таємничим голосом. Тут можна зустріти і Лісовика, і Мавку”.
  4. Про Лісовиків Леся вже чула. А хто така Мавка? “ Мавка, - пояснювала мати, - дівчина – лісовичка незвичайної краси. Очі в неї зелені, розпущені довгі коси, легка зелена сукня. Люблять Мавки гойдатись на вітах.  Пізніше Леся пише вірш “ Лісова пісня”.

 

  • Чому Леся взяла псевдонім Українка?

В 13 років коли Лесі виповнилось 13 років, починає друкуватися її поезія. Українською мовою заборонялося писати, бо цар видав наказ про заборону української мови. Отже Леся писала вірші у Галичину, за кордон. У львівському журналі «Зоря» друкувалися вірші юної поетеси за підписом Леся Українка, що означало Леся з України. Ось так і з’явилося у Лесі нове прізвисько – псевдонім – Українка. 

Сторінка 2. «Літературна творчість  Лесі Українки»

                                                                                (слайд 5)

1.Літературна вікторина «Чи знаєш ти твори Лесі Українки»

Учитель зачитує рядки з вірша, діти називають  його назву.

Вишеньки

Ой вишеньки черешеньки,

Червонії, спілі,

Чого ж бо ви так високо виросли на гіллі….

 

Пісенька весняної води

З гір на долину

Біжу, стрибаю, рину!

Місточки збиваю,

Всі гребельки зриваю….

 

Барвіночку мій хрещатий

Барвіночку мій хрещатий,

Зелений, дрібний,

Ой, я ж тебе викохала,

Хороший, рясний!

 

На зеленому горбочку

На зеленому горбочку,

У вишневому   садочку,

Притулилася хатина,

Мов маленькая дитинка

 

  1. Реклама (розповідають підготовлені діти)

                                                             (слайд 6)    

Пропонуємо нашим маленьким читачам цікаву ілюстровану збірочку поезій Лесі Українки "В дитячому крузі". В збірку увійшли цікаві вірші, казки які написала письменниця саме для дітей. Читайте, вчіть напам’ять, сприймайте задоволення.

- Казка Лесі Українки "Про Оха-чародія" - зі збірки поезій "В дитячому крузі"

"В тридев’ятім славнім царстві,

де колись був цар Горох,

є тепер на господарстві

мудрий пан, вельможний Ох..."

-Казка Лесі Українки: "З казочки дядька Лева" (Уривок з драми-казки «Лісова пісня»). Збірка поезій "В дитячому крузі"

"Якби нам хата тепла та люди добрі,

казали б ми казку,

баяли байку

до самого світу..."

-"Тішся, дитино, поки ще маленька" - вірш Лесі Українки зі збірки "В дитячому крузі"

"Тішся, дитино, поки ще маленька,

Ти ж бо живеш навесні,

Ще твоя думка літає легенька,

Ще твої мрії ясні..."

-Вірш "Мамо, іде вже зима". Леся Українка - збірка "В дитячому крузі"

"Мамо, іде вже зима,

Снігом травицю вкриває,

В гаю пташок вже нема...

Мамо, чи кожна пташина

В вирій на зиму літає?" —

В неньки спитала дитина..."

-"Конвалія" (уривок) - зі збірки Лесі Українки "В дитячому крузі"

"Росла в гаю конвалія

Під дубом високим,

Захищалась від негоди

Під віттям широким..."

 

Сторінка 3. «Знайомство з поезією Лесі Українки» (робота в групах)

  1. Опрацювання вірша «Надія»              ( слайд 7)  

Діти читають вірш, ознайомлюють клас.

Л.Українка написала цей вірш у своєму житті під впливом про долю своєї тітки, Олени Антонівни Косач.

- Чи  сподобався вам вірш?

- Який настрій навиває цей вірш?

- Якою ви уявляєте героїню вірша «Надія»? (юною, сміливою, волелюбною).

 

  1. Опрацювання вірша «Мамо іде вже зима»
  • Читання вірша за особами.
  • З яким настроєм читали?
  • Чиїми очима ми бачили зиму?
  • Про яку пташку йдеться у вірші?
  • Як мама пояснила, чому «сиві пташки» не полетіли у вирій?

 

  1. Опрацювання вірша «Вечірня година»
  • Чи сподобався вам вірш?
  • Який настрій вірша?

Вірш «Вечірня година» присвятила улюбленій мамі.

  • Прочитайте вірш який найбільше сподобався.

 

  1. Робота над удосконаленням навичок читання.

 

 

 

IV. Підсумок уроку

Сторінка 4. «Віночок для Лесі»      (слайд 8)                        

  1. Асоціативний кущ «Леся Українка як особистість»
  • Портрет                          - обдарування
  • Оточення                        - захоплення
  • Освіта                             - світоглад
  • Характер

 

  1. Гра «Закінчи речення»             (слайд 9)                  
  • Найбільше мені сподобалось…
  • Хочу прочитати….
  • Сьогодні на уроці я дізнався…

 

  1. Рефлексія
  • Які враження ви отримали на уроці?
  • Чи виникло у вас бажання прочитати твори Л.Українки?

Леся Українка дуже любила квіти. Напишіть на квітці свої враження від уроку. Наклейте квітку навколо портрету.

1 група – підбирає іменники, 2 група – прикметники, 3 група – дієслова.

  1. Самооцінка.

Кожен з вас працював на уроці. Оцініть свою роботу під час уроку, підняти  картку: червона – дуже гарно працював,

                            зелена – гарно працював,

                             жовта – не дуже гарно працював.

 

5. Слово вчителя     (слайд 10)                                      

 Не стерлась райдужна сторінка,

  не вмерла пісня лісова,

  безсмертна Леся Українка

  була і є повік жива.

V. Домашнє завдання         (слайд 11)                                                                   

Прочитати вірші Л.Українки. Вивчити вірш за бажанням.

Намалювати  малюнок до прочитаного твору.

 

docx
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку