Урок: літературне читання
Тема: Леонід Глібов. Байка «Ґава та лисиця»
Мета: формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Леоніда Глібова; опрацювати байку Л. Глібова; закріпити поняття «байка»; збагачувати словниковий запас школярів; формувати навички виразного й свідомого читання творів;
+формуваня ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати здатність висловлювати оцінні судження, сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;
інформаційно-комунікативної: навчати співпрацювати в парі,групі, колективі; уміти осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;
громадянської: сприяти засвоєнню духовно-моральних основ життя людини;
соціальної: формувати вміння проектувати стратегії свого життя з урахуванням власних інтересів та потреб;
здоровязбережувальну компетентність.
Обладнання: малюнки, роздатковий матеріал для роботи в групах, ЛЕГО
Хід уроку
І. Організаційний момент
-Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
-Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас
Та запрошуєм ласкаво
На урок у 3 клас.
Девіз уроку Читаємо правильно швидко виразно НА ДОШКУ
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Діти, давайте пригадаємо, з творами якого жанру познайомились на минулому уроці? Його назву ви пригадаєте, коли розшифруєте колограму.
Ключ: читати за рухом годинникової стрілки через букву, починаючи з виділеної. (Байка)
- Що таке байка? Повісити Повчальний вірш з мораллю
Байка - один з найдавніших жанрів словесного мистецтва. Це вірш або прозовий твір, дійовими особами якого є звірі, птахи, рослини, речі, інколи й люди, за якими приховані авторські спостереження за життям та поведінкою людей. Часто байка закінчується мораллю - повчальним висновком.
На уроках читання ми познайомилися з байками давньогрецького байкаря Езопа.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми працюємо з байкою Леоніда Глібова, вдосконалюємо навички читання, навчимося визначати характер дійових осіб і давати оцінку їхнім вчинкам, а також висловлювати своє ставлення до них.
- А щоб дізнатися назву байки та хто головні герої цієї байки, відгадаємо загадки
Завітайте до крамнички!
Персні, ґудзики і стрічки –
Пропонує всім оздоби
Господиня довгодзьоба. Ґава
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її? Лисиця ПОВІСИТИ МАЛЮНКИ ГАВИ ТА ЛИСИЦІ
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
-У дитинстві Льолик, як називали Леоніда Глібова, був веселим, енергійним хлопчиком. Любив усе красиве, але найбільше – квіти, особливо подобалося доглядати за ними. Так малого Льолика й прозвали «королем квітів». Знайомі й родичі, вітаючись з ним, казали: «Здоров був, Льолику, квітчастий королику».
-Батько байкаря дуже любив цю співочу пташку і сусіди прозвали його «Кенир». А вже Глібов підписував свої твори для дітей «Дідусь Кенир» ПОКАЗАТИ на дошці
-Залишив Леонід Глібов великий доробок: байки, акровірші, жартівливі пісеньки, пісенно-ліричні твори, вірші-загадки з відгадками. ВЖЕ ВИСЯТЬ ПОКАЗАТИ
-Байка «Ґава і лисиця» написана у 1893 році,більше ніж 100 років тому. Автор використовав слова, які в сучасній мові не вживаються і тому їх треба пояснити.
СЛОВА ВИСЯТЬ НА ДОШЦІ
ЗЄДНАТИ ЗНАЧЕННЯ КРЕЙДОЮ
3 ФІЗПАУЗА ДЛЯ ОЧЕЙ
«Літаючи по дворам, ґава….»
«От узяла та й полетіла….»
«Голубонько-кумонько! Тебе я ждала-ждала…»
(Читання в особах) Надіти наголовники
4 Руханка «Голова, плечі…»
2 група складає характеристику образу Гави (яка вона?)
3 група складає характеристику образу Лисиці (яка вона?)
1 група відповідає на питання для обговорення
4 групі потрібно дібрати прислів`я, які відповідають байці.
Дивиться лисичкою, а думає вовком.
Хвалить, як медом маже.
Друзі пізнаються у біді.
5 група визнач послідовність
VІ. Творча робота
Зєднати частини ілюстрації
VІ. Рефлексія.
Робота з ЛЕГО. Червоний-зелений. Гра «Так-Ні»
VІІ. Підсумок
-Чи можна поступати як лисичка?
-Чому повчає байка «Ґава і лисиця»?
Зачитати слова Глібова на дошці
VІІІ. Д/З
Читати байку с.88-89