25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок позакласного читання Г.Маркес "Стариган з крилами" (урок-телепередача "Це стосується кожного")

Про матеріал
Дана розробка уроку використовується як урок позакласного читання в 11 класі.
Перегляд файлу

Носок Людмила Олександрівна,

учитель зарубіжної літератури

 Першотравневої ЗОШ  І-ІІІст. ім.В.Г.Михайлика

Слобідської сільської ради

Буринського району Сумської області

 

Тема: Це стосується кожного…

(Г.Маркес « Стариган з крилами»)

 

Мета:  (формувати компетентності:) предметні (розуміння значення образу ангела, розкриття проблематики твору , системи образів , елементів фантастики; словниковий запас; розвинені зв'язне мовлення та критичне мислення; навики компаративного аналізу художніх творів; найкращі людські якості); ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність; критичне й аналітичне мислення; комунікативні: навички спілкування в колективі; толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: навички робот из книгою; загальнокультурні: естетичний смак; вишукані читацьки вподобання; світогляд).

 

 

Епіграфи:                                                 Краще запалити одну маленьку свічку,

                                                                   ніж клясти темряву

                                                                                                          Конфуцій

 

 

                                                               Кто не любит, тот не познал Бога,

                                                              потому что Бог есть любовь

                                                                                                Послание  Иоанна

  Обладнання: портрет Г.Маркеса, репродукція картини С.Маргіна «Ангел», портрет Л.Толстого, малюнки учнів

 

Тип  уроку :  урок-телепередача

 

                                                         Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

 

  1.  Мотивація навчальної діяльності

 

 Вступне слово вчителя . Шановні присутні. Рада вітати вас у нашій студіі «Стосується кожного».

Життя – нелегка й примхлива річ. Одним воно усміхається успіхами й перемогами, інших переслідують невдачі. Героїв нашої сьогоднішньої передачі, як вони вважають , переслідують невдачі. Чи це так? З'ясуємо сьогодні.

 

3.Вивчення нового матеріалу

Те, що сталося в невеличкому селищі,  зацікавило багатьох. Що це? Пересторога? Застереження?

У нас у студії жителі цього селища. Вони стали очевидцями незвичайної події.

УВАГА НА ЕКРАН

 

  • Пане Пелайо, що ж сталося у вівторок, того похмурого дощового дня?

 

  • Як ви, пані Елісендо, сприйняли появу старого?
  • Ви хотіли відпустити ангела, але передумали. Чому ви не відпустили ангела?
  • Як використали гроші?

 

  • Пане Пелайо, як почувався ангел?

 

  • Отець Гонзага, ви також приходили подивитися  на безпорадного старого. До якого висновку прийшли Ви?

 

Питання до жителів селища.

  • А як ви поставилися до появи незнайомця у вашому селищі?

 

Ми не запросили хлопчика в студію, щоб не травмувати його. Наскільки я зрозуміла, з усих мешканців селища саме хлопчик небайдужий до старого. Я прошу вас, пані Елісенді та пане Пелайо, будь ласка, розкажіть про відносини між вашим сином та ангелом.

 

У вас ангел прожив кілька років.

  • Щось змінилося за цей час?

 

На деякий час про старого забули.

  • Що сталося?  Яке видовище привернуло увагу жителів селища?
  • Говорили, що ангел трохи не вмер. Чи правда це?

Він не зміг з'явитися, надіслав відео.

 

Питання до наших експертів.

  • На вашу думку, як жилося ангелу в селищі?
  • На Вашу думку, чому таке ставлення до старого?
  • Чому не могли зрозуміти : хто це?

 

 (Можливо, з таким описом ангела. Згідно з біблійною традицією, Бог виявляє свою волю через ангелів. З грецької та єврейської слово «ангел» - перекладається як «вісник».Саме він несе божественну істину до людей)

 

  • Чому ангел захворів?

( Від людської байдужості та жорстокості)

 

  • Чи міг творити чудеса?
  • Чому прийшов ангел на землю?

 ( Він ніби символ добра, якого так не вистачає людям, не вистачає у світі)

 

  • Куди полетів ангел?
  •  Чи повернеться він знову на грішну землю?
  • Над чим спонукає замислитися ця історія?

 

 ( Чому люди не літають ,чому вони не піднімають свої голови до високої істини, до прекрасного ідеалу – що живить людей)

 

        Незвичайна ситуація, незвичайна подія. У літературі дана  історія має назву «магічний реалізм».

  • Як це можна пов’язати  з подією , що сталася в селищі?

( Магічний реалізм дозволяє показати епізоди фантастичного характеру: фантастичне перетворення неслухняної дочки в павука; люди не мають співчуття, вони використовують це перетворення з метою наживи, не думаючи про страждання і дівчини-павука. І ангела – для них це лише розвага або засіб збагачення)

 

У нас у студії присутня журналістка, пані Влада, яка розшукала подібну історію в російському селищі. Надаємо їй слово. ( Розповідь про оповідання Л.Толстого «Що живить людей»)

 

Дякую, пані Влада.

  • Чому таке різне ставлення до ангела?

 

А ось пані Дарія, також журналістка, повідомила нам іншу історію. Вам слово (розповідь про вірш  В.Симоненка « Крила»)

 

  • Як же слід розуміти появу ангела?
  •  З чим пов'язаний цей образ?

( Образ ангела – це втілення прекрасного, прагнення до високого ідеалу. На жаль, у сучасному світі немає місця для ангелів. Багато людей не здатні сприймати високі ідеали, благородні істини, вони перебувають у полоні байдужості, корисливості, розрахунку. Ангел – це ключ до спасіння людських душ. Але будемо сподіватися на краще, тому ангел не помирає, а одужує і відлітає в небо).

 

А зараз слово мистецтвознавцям (репродукції картин ,малюнки учнів.)

 

Звернемося до висловів відомих  мислителів.

  • Як ви їх розумієте? Який вам ближчий?

 

  • Чи повернеться Ангел?( Мабуть, коли люди стануть досконалішими)
  1. Підсумок уроку.

Шановні присутні, ви зрозуміли у чому причина ваших бід? Чому він прилетів сааме до вас?

 

  • Так що це: пересторога,попередження?

( Засуджує людство, яке на своєму шляху загубило високі моральні ідеали: співчуття,доброту, милосердя,повагу до старших. Приморське селище – це людство в мініатюрі)

 

У наш час ,доволі складний, жорстокий ,треба про це говорити, тому що це стосується кожного.

 

Крила ангела – символ духовного злету. Людству слід морально одужати, розправити крила й піднестися до духовних вершин.

 

5.Мотивація оцінок.

Ми обговорили багато питань. Як ви оціните свою роботу.( Робота з картками оцінювання знань)

 

6.Домашнє завдання

Хотілося, щоб ви подумали над питанням:  Чи повернеться Ангел?

  ( твір-роздум)                                                     Чому відлітають   ангели?

Перегляд відео

 

  • Коли десь падає зірка, кажуть, то летить ангел…Ніхто не знає, куди він прямує, де впаде.

     Згідно з древніми міфами, ангели, Божі вісники, пов'язані з небесними планетами й світилами…(див, додаток « Погляд ангелів»)

    Отже, ангели прилітають до нас , щоб нагадати про необхідність морального влаштування людства і Всесвіту. У їхніх очах – німий докір і добра віра, гірке розчарування  і світла надія. Та чи зрозуміємо ми їхні погляди?..  Про це не можна забувати. Це стосується кожного.

 

 

 

 

docx
Додано
16 квітня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку