Урок позакласного читання . Казка В. О.Сухомлинського "Квітка сонця"

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з української мови та читання, ЯДС (технології) для 3 класу
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку з української мови та читання, ЯДС (технології) для 3 класу

Українська мова та читання.

Тема: 

 Урок позакласного читання. Казка  В.О. Сухомлинського « Квітка сонця».

ЯДС. Технології

Тема: 

Виготовлення аплікації «Сонячна квітка»

Мета:

  • Українська мова та читання: продовжувати знайомити  учнів з казками  В. Сухомлинського , розвивати зв’язне мовлення,  критичне мислення, уяву, фантазію, покращувати техніку читання учнів, виховувати бажання більше читати та більше дізнаватися нового.
  • ЯДС. Технології: удосконалювати уміння і навички учнів працювати з папером та картоном, розвивати вміння створювати композиції, виховувати охайність та старанність.

Тип уроку: інтегрований урок

Форма проведення: урок - практикум

Обладнання: портрет В. Сухомлинського, виставка творів письменника для дітей, ілюстрації до творів В. О. Сухомлинського, репродукція картини К. Білокур « Соняшники», мікрофон, кубик, картки настрою, глечик з квітами соняшника, горнятко з медом, мультимедійна дошка.

Відеоматеріали:

Аудіоказка « Квітка сонця» (В. Сухомлинський) Голосні читання. https://www.youtube.com/watch?v=kSa52zHYnVQ

Фізкультхвилинка «Бджілка» https://youtu.be/SfKOo53Bw_k

Матеріали для роботи: малюнки та гербарій рослин, альбоми з трудового навчання, кольоровий папір та картон, ножиці, клей, пензлик для клею, серветки.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

 Вправа « Гість уроку».

- Сьогодні до нас на урок завітала бджілка – трудівниця і принесла вам гостинці. Перший гостинець – віршик, який стане девізом нашого уроку.

Щось незвичне та нове

Зустрічає скрізь тебе.

Світ пізнати поспішай,

На все  відповідь шукай.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності

-         Як ви гадаєте , чи схожі ви на бджілку?

-         Так, трішки схожі. Бджілка збирає нектар , а ви збираєте знання. Тож,  як бджілка будьте  уважними та допитливими, активними і спостережливими. Гадаю що ці вміння допоможуть вам сьогодні на уроці. А в кінці уроку ви дізнаєтесь про другий гостинець, який принесла бджілка.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

-         Подивіться, на моєму столі стоїть глечик з квітами.

-         Хто знає, квітка якої рослини красується перед вами?

-         Де росте ця рослина?

-         Яку користь приносить вона людям?

-         Подумайте, як пов’язана наша гостя  бджілка з квіткою, яка стоїть у вазі?

-         Так, вірно, бджілка  дуже любить квіткові рослини. Вона запиляє квіти і збирає з них нектар.

-         А яку найбільшу квітку бачила бджілка в своєму житті? Не знаєте, тоді відгадайте загадку.

                                              На сонечко я схожий,

                                              І сонечко люблю

                                              За сонцем повертаю

                                              Голівоньку свою.( Соняшник)

-           А які слова допомогли вам відгадати загадку?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

-         Пропоную вам дізнатися більше про цю просту і водночас незвичайну рослину. А допоможе нам в цьому дуже цікава і пізнавальна казка, яку ми сьогодні послухаємо.

VІ.  Ознайомлення учнів з казкою В. Сухомлинського « Квітка сонця»

(Звучить аудіоказка.)

    На високому стеблі — велика квітка із золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Тому й називають квітку соняшником.

    Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки.

    Та як тільки сходить ранкова зоря, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилось із-за обрію. Соняшник повертає до нього свою золоту голівку й дивиться, дивиться на червоне вогняне коло.

     Усміхається соняшник до сонця, радіє, вітає його:

— Добрий день, сонечку, я так довго чекав тебе!

     Сонце піднімається все вище й вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Ось воно вже заходить за обрій, і соняшник востаннє усміхається його золотому промінню. Зайшло сонце. Повертає соняшник голівку туди, де завтра зійде сонечко. Спить золота квітка й сниться їй ранкова зоря.

VІІ Бесіда за змістом казки. Вправа « Мікрофон».

-         То ж, про яку квітку йде мова в казці?

-         Скажи, а як ще по іншому В. Сухомлинський називав цю квітку?

-         На що схожий соняшник?

-         Куди повертає свою голівку соняшник?

-         Які слова говорить до сонечка?

-         Що сниться соняшнику?

-         Чи сподобалося тобі це оповідання?

-         А як ти гадаєш, чи подобалася ця рослина автору цієї казки? Доведи.

VІІІ. Цікаві факти про соняшник.

Спершу соняшник був декоративною рослиною і тільки через 100 років відкрили його цінність як сільськогосподарської культури.

В Україні квітка з далекого континенту прижилася дуже швидко. Родючі степові ґрунти, вдосталь сонця - умови ті, що треба.

До речі, сьогодні Україна займає друге місце у світі за вирощуванням соняшникового насіння і поступається тільки Росії.

Для українців соняшник - один із образів Батьківщини, символ родючості та процвітання.

ІХ. Розвиток техніки читання.

  1. Читання казки мовчки.
  2. Словникова робота.
  3.  Читання казки ланцюжком.

Х. Знайомство з картиною К. Білокур  « Соняшники»

-         Розгляньте картину. Написала її відома українська художниця Катерина Білокур.

-         Квіти якої рослини зображені на картині?

-         Чим схожі між собою картина і казка?

-         А чим відрізняються?

-         Як ви гадаєте, що краще, читати казку чи дивитися на малюнок? Доведіть.

 ХІ.  Фізкультхвилинка « Бджілка »

XІІ. Гра « Чарівний кубик»

На кожній грані кубика є завдання.

  1. Асоціація

-         Який колір ви уявляєте коли чуєте слово соняшник?

-         Який запах ви відчуваєте?

  1. Проаналізуй це.

-         З яких частин складається ця рослина?

-         Скільки у квітки пелюсток?

-         Яке стебло?

-         Яке листя?

-         Які кольори переважають?

  1. Застосування

-         Як і де людина використовує цю рослину?

  1. Вправа «Займи позицію»

-         Подобається тобі ця рослина, чи ні? Доведи свою думку.

  1. Придумай запитання за змістом
  2. Знайди, де є зображення соняшника в нашому класі.

XІІІ. Створення аплікації «Сонячна квітка»

-         Настав час творчого завдання. Пропоную вам зробити аплікацію               « Сонячна квітка». (Демонстрація зразка виробу)

  1. Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями, клеєм.

Правила поводження з ножицями:

 

1. Користуйся ножицями з закругленими кінцями.

2. Зберігай ножиці в зазначеному місці в певному положенні.

3. При роботі уважно стеж за напрямком різу.

4. Не працюй тупими ножицями і з ослабленим шарнірним кріпленням.

5. Не тримай ножиці лезами вгору.

6. Не залишай ножиці з відкритими лезами.

7. Не ріж ножицями на ходу.

8. Не підходь до товариша під час роботи.

9. Передавати ножиці потрібно кільцями вперед.

10. Під час роботи стримуй матеріал лівою рукою так, щоб пальці були осторонь від лез ножиць.

Правила поводження з клеєм:

1. Клей видавлювати маленькими порціями.

2. Користуватися серветкою і пензликом.

3. При попаданні в очі або на одяг змити великою кількістю води.

 

  1. Самостійна робота учнів за зразком.
  2. Презентація учнівських робіт.
  3. Вправа « Подаруй свою роботу другу»

ХІV. Підсумок уроку.

1.Рефлексія.

- От і настав час дізнатися про другий гостинець. У вас є можливість покуштувати соняшниковий мед, який принесла для вас бджілка. Він дуже корисний і смачний.

2. Вправа « Мікрофон»

-         Про яку рослину ми сьогодні говорили?

-         Як цю рослину називав В. Сухомлинський?

-         Що ви дізналися нового?

-         Що вас вразило?

-         Що засмутило?

-         Виберіть малюнок настрою сьогоднішнього уроку.

-         Чи бажаєте ви почути або прочитати інші казки В. О. Сухомлинського?

ХV. Домашнє завдання

Прочитати казку В. Сухомлинського за вибором.

 

 

docx
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку