Урок позакласного читання "Мудрість книжок, які ми читаємо"

Про матеріал
Урок - подорож допоможе здобувачам освіти наприкінці 2 класу переконатися у мудрості казок та стимулюватиме потребу у щоденному читанні книжок
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

2 клас (ІІ семестр)

ТЕМА: Мудрість книжок, які ми читаємо

МЕТА:Підвести підсумки прочитаного за рік; вчити учнів ставитись до книжки, як до джерела знань, мудрого порадника; розвивати вміння: ділитися своїми враженнями, виділяти головне, описувати дійових осіб, робити аналіз прочитаного; розширювати кругозір дітей, виховувати любов до книги.

ОБЛАДНАННЯ. Книжковий зореліт; планети, вирізані з цупкого паперу («Берегиня», «Казкова», «Загадкова», «Різнобарвна», «Планета запитань», «Скарбничка») і відповідно розфарбовані; зірочки різного кольору; дитячі малюнки, поробки

 

ТИП УРОКУ. Урок-подорож.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

- Сьогодні у нас зустріч з книгою,а це завжди свято. Ми вирушимо в казкову подорож, щоб ще раз зустрітися з улюбленими книгами. І розпочати цю святкову зустріч я хочу зверненням до книги:

 

У таємний незвіданий Всесвіт

Шлях нам, мудрая книго, вкажи.

Проведи по всіх зоряних трасах,

Стати вченими допоможи.

Нам відкрий усі вічні закони,

Таємниці минулих століть.

І в майбутньому, книго, навчи нас

Вберегтись від важких лихоліть.

 (О.Іванова)

- Отже, вирушає у політ наш книжковий зореліт. Під час подорожі , діти,будьте пильні та завзяті, не марнуйте часу. Сьогодні ми побуваємо на ось цих планетах, дізнаємось, хто живе на них і чому вони мають такі незвичайні назви.

ІІІ. Робота над темою уроку.

- То ж в путь. Щасливої дороги! Тримаємо курс на планету...

 

«Берегиня»

- На цій планеті живе багато творів, а серед них і твори В. Сухомлинського, В.Скуратівського, А.Костецького, народні легенди і перекази.

(Учні виходять до дошки і розповідають про прочитані твори, в яких розповідається про звичаї та традиції українського народу, народні символи України. Той, хто гарно справився із завданням, отримує зірочку. Останній учень перевертає наступну планету.)

 

Останній учень перевертає наступну планету

 

 «Казкова»

  •          Найбільша з планет – «Казкова». Тут живе безліч казок і народних, і авторських. Зараз ми познайомимося з деякими з них.

(Учні розповідають казки, аналізують їх, висловлюють свої враження)

  •          А зараз проведемо вікторину «У світі казки?» Ви маєте змогу отримати додаткові зірочки.
  1.     Якими реченнями зазвичай починаються казки?
  •            Стали вони жити та поживати...;
  •            Жили собі...;
  •            Вам казка, а мені...;
  •            Був собі...;
  •            За далекими горами... .
  1.     Що відчули козенята з казки «Вовк і семеро козенят», коли почули мамин голосок?
  •            страх;
  •            радість;
  •            нерішучість.
  1.     Кого з героїв прочитаних казок ви б запросили в гості? Які страви їм приготуєте?
  2.     Кому з героїв ви б хотіли дати добру пораду? Яку?
  3.     Прочитайте порівняння:

* Дужий, як лисиця.

* Вірний, як заєць.

* Швидкий, як ведмідь.

* Кучерявий, як собака.

* Хитрий, як баран.

* Голодний, як вовк.

- Молодці, діти, гарно справились із завданням. Планета «Казкова» теж дарує вам зірочки.

 

 Тримаємо курс на планету...

«Загадкова»

- Ця планета чекає ваших дарунків. Вам було завдання виписати загадки і потім загадати їх друзям. Зараз побачимо, як ви виконали його.

(Учні загадують загадки своїм друзям. За гарно виконане завдання отримують зірочки.)

 

 

- Вас зустрічає весела планета...

 

«Різнобарвна»

- Вона чекає від вас дарунків: малюнків чи виробів. Будь ласка, подаруйте те, що ви приготували і розкажіть нам про свої роботи.

(Учні розповідають, до якого твору зроблений їхній малюнок чи виріб; який сюжет вони зобразили, що хотіли передати, чому вибрали саме такі фарби, кольори.)

 

 

- Планета вдячна, що ви відвідали її і за це дарує вам зірочки.

 

Ми наближаємось до ...

«Планети запитань»

- Ця планета запитує у вас:

1) Як називається зібрання творів Т.Г.Шевченка? («Кобзар»)

2) Про кого йдеться: «За три копи куплена...»? (Про Козу-дерезу)

3) Як звати героя української народної казки, якому в скрутну хвилину допомогло гусеня? (Івасик-Телесик)

4) Хто вигадав Чіполліно? (Дж.Родарі)

5) Як звуть пантеру у казці Д.Р.Кіплінга «Мауглі»? (Багіра)

6) Хто написав казки «Кресало», «Гидке каченя»? (Г.-Х. Андерсен)

- Наша подорож близька до завершення. Остання планета, яку ми сьогодні відвідаємо...

«Скарбничка»

- Вона чекає гарних висловів, які ви виписували, читаючи книги.

(Учні зачитують виписані вислови, пояснюють їхній зміст. В нагороду отримують зірочки.)

             

  •          А тепер підрахуємо, хто отримав найбільше зірочок. Переможці отримують призи.
  •          Сьогодні ви отримали перші свої зірочки, перші нагороди. Іще довго доведеться вам, любі діти, мандрувати у Всесвітні науки, пробираючись через терни до зірок. Будьте впевнені, рішучі, наполегливі, не бійтеся труднощів, дружіть з книгою і лише тоді ви досягнете мети.


1

 

doc
Додано
8 січня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку