Урок позакласного читання
2 клас (ІІ семестр)
ТЕМА: Мудрість книжок, які ми читаємо
МЕТА:Підвести підсумки прочитаного за рік; вчити учнів ставитись до книжки, як до джерела знань, мудрого порадника; розвивати вміння: ділитися своїми враженнями, виділяти головне, описувати дійових осіб, робити аналіз прочитаного; розширювати кругозір дітей, виховувати любов до книги.
ОБЛАДНАННЯ. Книжковий зореліт; планети, вирізані з цупкого паперу («Берегиня», «Казкова», «Загадкова», «Різнобарвна», «Планета запитань», «Скарбничка») і відповідно розфарбовані; зірочки різного кольору; дитячі малюнки, поробки
ТИП УРОКУ. Урок-подорож.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
- Сьогодні у нас зустріч з книгою,а це завжди свято. Ми вирушимо в казкову подорож, щоб ще раз зустрітися з улюбленими книгами. І розпочати цю святкову зустріч я хочу зверненням до книги:
У таємний незвіданий Всесвіт
Шлях нам, мудрая книго, вкажи.
Проведи по всіх зоряних трасах,
Стати вченими допоможи.
Нам відкрий усі вічні закони,
Таємниці минулих століть.
І в майбутньому, книго, навчи нас
Вберегтись від важких лихоліть.
(О.Іванова)
- Отже, вирушає у політ наш книжковий зореліт. Під час подорожі , діти,будьте пильні та завзяті, не марнуйте часу. Сьогодні ми побуваємо на ось цих планетах, дізнаємось, хто живе на них і чому вони мають такі незвичайні назви.
ІІІ. Робота над темою уроку.
- То ж в путь. Щасливої дороги! Тримаємо курс на планету...
«Берегиня»
- На цій планеті живе багато творів, а серед них і твори В. Сухомлинського, В.Скуратівського, А.Костецького, народні легенди і перекази.
(Учні виходять до дошки і розповідають про прочитані твори, в яких розповідається про звичаї та традиції українського народу, народні символи України. Той, хто гарно справився із завданням, отримує зірочку. Останній учень перевертає наступну планету.)
Останній учень перевертає наступну планету
«Казкова»
(Учні розповідають казки, аналізують їх, висловлюють свої враження)
* Дужий, як лисиця.
* Вірний, як заєць.
* Швидкий, як ведмідь.
* Кучерявий, як собака.
* Хитрий, як баран.
* Голодний, як вовк.
- Молодці, діти, гарно справились із завданням. Планета «Казкова» теж дарує вам зірочки.
Тримаємо курс на планету...
«Загадкова»
- Ця планета чекає ваших дарунків. Вам було завдання виписати загадки і потім загадати їх друзям. Зараз побачимо, як ви виконали його.
(Учні загадують загадки своїм друзям. За гарно виконане завдання отримують зірочки.)
- Вас зустрічає весела планета...
«Різнобарвна»
- Вона чекає від вас дарунків: малюнків чи виробів. Будь ласка, подаруйте те, що ви приготували і розкажіть нам про свої роботи.
(Учні розповідають, до якого твору зроблений їхній малюнок чи виріб; який сюжет вони зобразили, що хотіли передати, чому вибрали саме такі фарби, кольори.)
- Планета вдячна, що ви відвідали її і за це дарує вам зірочки.
Ми наближаємось до ...
«Планети запитань»
- Ця планета запитує у вас:
1) Як називається зібрання творів Т.Г.Шевченка? («Кобзар»)
2) Про кого йдеться: «За три копи куплена...»? (Про Козу-дерезу)
3) Як звати героя української народної казки, якому в скрутну хвилину допомогло гусеня? (Івасик-Телесик)
4) Хто вигадав Чіполліно? (Дж.Родарі)
5) Як звуть пантеру у казці Д.Р.Кіплінга «Мауглі»? (Багіра)
6) Хто написав казки «Кресало», «Гидке каченя»? (Г.-Х. Андерсен)
- Наша подорож близька до завершення. Остання планета, яку ми сьогодні відвідаємо...
«Скарбничка»
- Вона чекає гарних висловів, які ви виписували, читаючи книги.
(Учні зачитують виписані вислови, пояснюють їхній зміст. В нагороду отримують зірочки.)
1