До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок позакласного читання "Слухайся маму й татка – і буде все в порядку. Н. Куфко «Гуси-лебеді»

Про матеріал

Урок позакласного читання доцільно використати в період вивчення розділу "П'єси-казки". Дана розробка містить цікаві вправи та завдання для розвитку мовлення, акторських здібностей, навичок читання тексту з урахуванням настрою, авторських вказівок; виховує інтерес до читання, людські цінності: любов до своїх рідних, необхідність слухатися батьків, відповідальність за свої дії, виконання правил поведінки у громадських місцях. Урок побудований у формі подорожі до театру. Сертифікат https://www.schoollife.org.ua/07-2018/

Перегляд файлу
 

 

 
Урок позакласного читання

у з класі

«Слухайся маму й татка – і буде все в порядку.

Н. Куфко «Гуси-лебеді»

 

 

 

 

 

 

                                             Герасименко Олена Олександрівна

                                             вчитель початкових класів 

                                             Куп’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Куп’янськ

 

Тема: Слухайся маму й татка – і буде все в порядку. Н. Куфко «Гуси-лебеді»

Мета: Закріпити знання про будову п’єси, особливості її читання; знаходження у п’єсі зачину, основної частини, кінцівки; розвивати акторські здібності, навички читання тексту з урахуванням настрою, авторських вказівок; вчити порівнювати твори; виховувати  інтерес до читання, людські цінності: любов до своїх рідних, необхідність слухатися батьків, відповідальність за свої дії, виконання правил поведінки у громадських місцях.

Обладнання: музичний супровід, паперові кульки, схематичний малюнок героїв п’єси, білети, слова для словникової роботи та характеристики героїв, малюнок свята Великодня, ляльки для театру, прислів’я, картка-схема, малюнок сонечка, опорні малюнки «Правила поведінки у театрі»

Хід уроку

Ι. Організація класу

Встало ясне сонце, загляда в віконце.

Ми до нього потяглися – за промінчики взялися.

Нумо дружно працювати, сонечко розвеселяти!

Сіли, діти, всі рівненько, усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли, працювати почали.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні у нас незвичний урок.

Пропоную зробити іще один крок

До опрацювання пєс, що викликають інтерес.

Запрошую вас до театру скоріше, хай музика грає гучніше!

ІІІ. Оголошення теми і мети

 Так, діти, ви не помилились. У цьому приміщенні дійсно працюватиме театр. У вас буде нагода ознайомитись з важкою, але цікавою професією актора. Мета нашого уроку: перетворити клас на театр, а тому ми ознайомимось з віршованою п’єсою-казкою «Гуси-лебеді», яку написала українська письменниця Ніна Куфко на основі іншої народної казки з такою ж назвою і навчимось інсценувати прочитане.

Інтерактивна вправа «Очікування»

 На партах у вас лежать кульки. Напишіть на них свої очікування та враження від уроку і покладіть написаною стороною на парту. А в кінці уроку ми перевіримо чи справдились ваші очікування та сподівання.

ІV. Актуалізація опорних знань

 Щоб в театрі побувати, треба дещо пригадати.

Знати: правила поведінки та спілкування у театрі; що таке п’єса, особливості п’єси.

Уміти: співпрацювати, інсценувати прочитане, виразно читати, уявляти і фантазувати, аналізувати і узагальнювати.

 Щоб потрапити до театру треба придбати білети, за знання звичайно. Всі бажаючі стати акторами обирають білет і дають відповідь на питання.

Білети

  1. Про яку казку йдеться? Кирилозмійкнязівна. Хто її автор?

(«Кирило Кожумяка» українська народна казка)

  1. Назвіть українські народні казки. «Кривенька качечка», «Кирило Кожум’яка»
  2. Назвіть авторські казки. Як їх ще називають? Літературні казки: «Для чого людині серце» А. Дімаров.
  3. Що таке п’єса? П’єса – це твір, написаний для театральної вистави.
  4. Назвіть особливості п’єси. Дійові особи, сцена, ремарки (Читається п’єса за ролями: діалогами – двоє і більше осіб, або монологами – одноосібно; ремарки – це пояснення до читання п’єси: опис місць, подій.)
  5. Назвіть правила поведінки та спілкування у театрі.(Вчитель показує опорні малюнки)

 Молодці. Екзамен здано. Вас обрано до групи акторів.

V. Опрацювання пєси-казки «Гуси-лебеді»

Щоб роботу розпочати, треба казку добре знати.

А для цього нам усім її потрібно прочитати.

1.Ознайомлення з дійовими особами

  • Прочитайте мовчки перелік дійових осіб. (Розподіл ролей для читання).

2. Словникова робота

   а) Синонімічні пари

 Прочитайте слова з інтонацією, яку вимагає розділовий знак над колонкою.

        ?      !

                                     метке            злодії

                                     веліла           Пасха

                                    мабуть           швидке

                                   кульгає           можливо

                               людожери          шкутильгає

                               Великдень          наказала

  • Як пов'язані між собою слова Ι і ΙΙ стовпчиків? Доберіть синонімічні пари.

б) Пояснення значення слів

кульгає – шкандибає (йде); жолобок - кошик

4.Первинне читання пєси в особах.

  • Які почуття викликала казка? (Використання карток для передачі почуттів)
  • В яку пору року відбуваються дії п'єси?

5.Хвилинка релаксації

 Не тільки художнім словом можна передати почуття, а й музикою. Сядьте зручно, закрийте очі і послухайте уривок з твору видатного композитора Вівальді, співзвучну з подіями нашої казки. Що бачили?Що чули?Що відчували?

6.Аналіз твору

  • Хто головна дійова особа п’єси? Яким тоном треба читати її слова?
  • З якою інтонацією промовляють піч, річка, черешня?
  • Як треба показати сову?  Яким голосом вона промовлятиме свої слова?
  • Яким ви уявляєте їжачка?
  • Зверніть увагу,  що ведучі повинні говорити наспівно,  так,  як мовиться казка.

7. Вибіркове читання.

  • Прочитайте,  якою була дівчинка.
  • З яких слів видно, що Орися смілива дівчинка?
  • Чому сталася біда?
  • Як Орисі вдалося врятувати братика?

8. Робота з прислівями. Гра «Розсипанки»

Складіть прислів'я, бо вони розсипались.

Слухайся маму і татка – і буде все в порядку.

Що маємо – не бережемо, загубивши – плачемо.

  • Як часто ми буваємо неуважні до тих, кого любимо,не замислюючись про те, що можемо втратити дорогу нам людину.
  • Скільки ж прийшлося перешкод подолати Орисі, щоб виправити свою помилку і в результаті стати слухняною, відповідальною. Наша творча група зобразила його схематично (малюнки дітей):

  

Орися        сова           піч             черешня         річка         їжак           Орися  з братом

9.Характеристика героїв

Доброзичливий, чесна, хитра, лагідна, турботлива, брехлива, занепокоєна, злі, привітна

  • З'єднаємо героїв п'єси з їх характеристиками.
  • Оберіть для кожного з них відповідну характеристику.

10.Інсценізація уривків.

 Ось ми і в театрі. Погляньте, яка сцена. Залишилось дві хвилини до виступу. Артисти, прошу на сцену.

Є крім акторів ще такі люди,

Критиками звуть їх усюди.

Вони нам скажуть, що не так

І де актор попав в просак.

Фізкультхвилинка

11. Слово критиків

  • Що добре, що погано;
  • Які риси характеру передали атори, які ні;
  • Який з героїв найкраще зіграв свою роль;
  • Що запамяталося найбільше.

VΙ. Підсумок уроку

  • З яким жанром ми ознайомились на уроці? Які ролі ви хотіли б виконувати і чому?
  1. Інтерактивна вправа «Очікування»

 Як на вашу думку, чи змогли ми перетворити клас на театр? Чи справдились ваші сподівання? Прошу озвучити записи на кульках і прикріпити на дошці.

2. Картка-схема

   Дізнався (про добро і зло, про взаємодопомогу, про правила                                    поведінки у театрі та театр взагалі)

 Я  Навчився (давати обєктивну оцінку учням-акторам,                                     висловлювати власну думку, слухати товаришів)

   Зрозумів (що потрібно слухати батьків, набуті знання мені                                                        потрібні)

VΙІ. Домашнє завдання

 Змініть кінцівку п’єси або продовжіть її.

VΙІІ. Оцінювання учнів

Ось і уроку кінець! Хто плідно працював – молодець!
Всі дружні й активні були весь час. Хороші оцінки чекають на вас. 
Збігла подорож як коротка мить. Час наш дуже швидко біжить,
Ще попереду у вас багато кроків, і цікавих, і важких уроків.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
17 січня
Переглядів
273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку