Урок позакласного читання Тема : Даніель Дефо - автор роману «Робінзон Крузо».

Про матеріал

Урок про пригоди та романтику, які подобаються усім. Урок проводиться в ігровій формі, що дає змогу дітям бути вільними і сміливими. На уроці діти вчаться долати перешкоди, запам'ятовувати правила виживання, а також вільно висловлювати свої думки.

Перегляд файлу

Урок позакласного читання у 6 класі

Тем а : Даніель Дефо - автор роману «Робінзон Крузо».

 

«Робінзон Крузо» - одна з найзнаменитіших книг

 в усій євро­пейській літературі.

Д. Мирський

Мета: ознайомити з життям та творчістю Даніе­ля Дефо; повідомити історію створення роману «Роб­інзон Крузо»; продемонструвати зв'язок між правдою і вигадкою в художньому творі; вчити сприймати ве­ликий за обсягом текст цілісно; розвивати навички складання цитатного плану, вміння працювати в  групах; розвивати знання з теорії літератури; виховувати культуру спілкуван­ня; прищеплювати любов до пригодницької літерату­ри.

imagesПеребіг уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності.

 

 Презентація теми нового розділу.

 

II. Робота над темою уроку.

 Демонстрація портрета письменника

 

 

Учитель: Зберігся і словесний пор­трет Дефо: «Він середнього зросту, худий, близько сорока років від роду; обличчя смагляве, волосся тем­но - каштанове, носить перуку; очі сірі; ніс із горбин­кою, підборіддя гостре, під кутом рота велика родим­ка».

(Розповідь учителя про життєвий шлях письмен­ника).

 

 Рольова гра.

 Розповідь учня - історика  про історію створення роману «Робінзон Крузо».

У 1712 році в Лондоні була надрукована книга англійського капітана Роджерса «Подорож навколо світу», в якій розповідалось про подію, яка трапилася 31 травня 1709 року: «Ми підійшли до острова Хуан - Фернандес. Наша шлюпка доставила на ко­рабель людину в козиних шкурах, які мали більш дикий виг­ляд, ніж їхні справжні володарі. Він прожив на острові чоти­ри роки і чотири місяці. Це був шотландець на ім'я Александр Селькірк». Із рушниці, яку мав із собою, він по­ранив декілька кіз, приручив їх, вживав молоко і рослинну іжу. Він поздоровшав, став набожним — щодня читав зали­шену йому Біблію, але майже розучився говорити. Повер­нувшись на батьківщину, Селькірк сказав: «Тепер у мене капітал, але ніколи більше не буду я таким щасливим, ях у ті дні...»

Д. Дефо написав роман, прототипом якого став Александр Селькірк. Цей твір став настільки популярним, що його чи­тали ледь не нарівні з Біблією. Автор багато чого змінив у історії Селькірка, але вигадка стала переконливішою за правду. Переосмислена реальна історія про людину, яка illust312прожила кілька років у ізоляції на дикому острові, продемонструвала невичерпні можливості людини.

 

 

 Опрацювання елементів теорії літератури за  слов­ником літературних термінів.

Прототип (прообраз) (від гр. - про­образ) — реальна особа, авторська уява про яку ста­ла основою для створення літературного персонажа.

 

Памфлет(від франц. летючий ли­сток) — твір, для якого характерне різке, нищівне ви­криття якогось явища чи особи.

Робота над епіграфом.

Робота над заголовком твору.

Актуалізація опорних знань

 Літературний дик­тант.

  1.   До культурних надбань якої країни належить творчість Даніеля Дефо? (Англії).
  2.   Справжнє прізвище цього письменника... (Фо).
  3.   Твір, для якого характерне різке, нищівне викриття яко­гось явища чи особи... (Памфлет).
  4.   За памфлет «Найкоротший спосіб розправи з диси­дентами» письменник був засуджений... (до довічного  ув'­язнення та стояння біля ганебного стовпа).

5. Хоча Дефо є автором сотень літературних творів, справжню славу йому приніс роман... («Пригоди Робінзона Крузо»).

6. Популярність роману про Робінзона Крузо надихнула Даніеля Дефо написати... (продовження історії).

7 3 героями роману Даніеля Дефо можна зустрітися на сторінках повісті Чарлза Діккенса... («Різдвяна пісня в прозі»).

8. Реальна особа, авторська уява про яку стала основою для створення літературного персонажа, називається... (прототипом, прообразом).

Взаємоперевірка літературного диктанту.

 

 Робота  в групах, учні складають план - характеристику.

  1.        Я нещасливий, бідолашний Робінзон Крузо.
  2.        В мені заговорив голос розуму.
  3.        Час та нужда зробили з мене майстра на всі руки.
  4.        Єдиний засіб- терпіння.
  5.        Я навчився ні від чого не вдаватись у розпач.
  6.        Знання свої я набував дорогою ціною.
  7.        img4 Мої погляди змінились.
  8.              Гра «Не повтори мене».

 

  1.              Учні по черзі називають пев­ну рису характеру Робінзона, не повторюючи при цьо­му відповіді однокласників. (При потребі користуються планом характеристики образу Робінзона. ).

 

 

Робота в зошитах. Запис плану.

images (2)Підсумкова бесіда.

  •     Чому роман «Робінзон Крузо» вивчається в розділі «Людина в життєвих випробуваннях?
  •     Які життєві випробування випали Робінзона?

 

 Чи зміг він їх здолати?
Заключне слово вчителя.

Домашнє завдання. Підготуваися до наступногоуроку позакласного читання, написати твір « Чим би я міг допомогти Робінзону?»

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Данильчак Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
2641
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку