Урок позакласного читання в 2 класі до 100-річчя з дня народження В.О.Сухомлинського. На прикладі цього уроку показано, як можна засобами вільного пересування дітей по класу в пошуках певних завдань, зняти фізичну напругу дітей. На прикладах творів (самостійно вибраних учнями та ученицями) пояснити значення слів "толерантність", "тактовність".
Літературне читання
2 клас
Автор:
Смірнова Алла Анатоліївна
вчитель початкових класів
Комунального закладу “Нікопольська середня загальноосвітня школа I-III ступенів № 16”
Тема: Людина починається з добра. Урок позакласного читання за творами В.О.Сухомлинського.
Дидактичні цілі: Формувати в учнів емоційно-ціннісне ставлення до прочитаного; формувати практичні уміння працювати над текстом твору; навчити визначати настрій твору; передавати своє ставлення до змісту за допомогою засобів художньої виразності.
Розвивальні цілі: Ввести дітей у світ морально-етичних цінностей на прикладі творів В.О.Сухомлинського; розкрити дітям сенс, глибину таких людських цінностей, як почуття взаємодопомоги, взаємоповаги, працелюбність, уважність, тактовність, чуйність, милосердя, бережливе відношення до природи.
Виховні цілі: Донести до свідомості учнів значущість людських цінностей; виховувати людяність у дитячих душах.
Обладнання: Оповідання В. О. Сухомлинського: «Бабусин борщ», «Куди поспішають мурашки»; портрет В.О.Сухомлинського; (смужки із записом рис характеру та діяльності В.О.Сухомлинського); мультимедійні засоби навчання.
Інтерактивні форми і методи навчання : гра «Мікрофон», «Мозковий штурм», вільне переміщення по класу в пошуках аркушів-підказок(оповідання Сухомлинського нас вчать бути…).
Тип уроку: закріплення вивченого.
Форма проведення: урок позакласного читання.
Хід уроку
І. Самовизначення щодо навчальної діяльності.
- Перший урок – урок літературного читання, урок, який розвиває не тільки нашу увагу, не тільки нашу пам’ять, наше мислення, мовлення. А, найголовніше, розвиває наші емоції, нашу фантазію, наше серце і нашу душу. Корисний урок? Він допомагає вам орієнтуватися в житті і не скоювати поганих вчинків. А якщо трапилась неприємність і хтось скоїв необдуманий вчинок, то на уроках читання ви знайдете підказки до правильного виходу з неприємної ситуації . Бо не помиляється той, хто нічого не робить.
Слайд 1
“ Ви талановиті, діти ! Колись ви приємно здивуєтеся, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення”
ІІ. Артикуляційна гімнастика.
У кожного учня, учениці на аркуші паперу надрукована певна скоромовка, аркуші пронумеровані(за кількістю дітей). Першого здобовуча знань викликає вчителька. Викликана дитина читає (якомога швидко) скоромовку. Потім, той хто прочитав називає число з ряду запропонованих( н-д, у класі 26 дітей, отже треба назвати любе число з цього ряду, крім того, яке записане на власному аркуші).
Читання з різними інтонаціями.
Читання справа наліво.
III. Мотивація навчальної діяльності.
1 = С А
() – генератор ребусів
Відповідь: Сухомлинський.( На дошку вивішується портрет В.О.Сухомлинського.)
Вчитель
Письменник
директор школи
казкар
IV.Очікування
V. Виступи учнів з підготовленим домашнім завданням.
Виступи дітей з підготовленими творами.
Твори обговорюються і аналізуються.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
1). Офтольмологічна таблиця.(вправи для зняття втоми з очей).
2). Вправи для лівої і правої руки різні одночасно.( урівноважують роботу лівої і правої півкулі мозку).
3) Вправи на розвиток уваги і розвантаження м’язової напруги.( вчитель плеще в долоні певну кількість разів- від 1 до 3, а діти виконують певну вправу, раніше домовлену.Н-д: 1 плес-стрибок на 90°, 2 оплески – стрибок на 90° і присісти, 3 оплески – сісти на своє місце.)
VI. Підведення дітей до висновку, що всі твори В.Сухомлинського про добро і для добра.
-Пропоную послухати і подивитись, як читає оповідання Сухомлинського доросла жінка редактор ТО “Ранкова кава”Наталя Трішина. ( Слухання оповідання “Бабусин борщ”).
- Як багато різних оповідань Василя Олександровича ви прочитали. Різні в них назви, різні головні герої. Але кожне оповідання нас вчить бути… А от чому нас вчать оповідання В.Сухомлинського, яка їх мета ви самі скажете, знайшовши відповіді в нашому класі і утворивши слайд-шоу “Книги Сухомлинського вчать нас бути…
Діти відшукують у класі картки зі словами : добрими, ввічливими, спостережливими, працьовитими, природолюбами, дружніми, щирими, гостинними, чемними, уважними, мрійливими, фантазерами, жартівливими, веселими, толерантними, тактовними… і чіпляють їх на дошку.
Словникова робота: толерантні, тактовні.
Підготовлені діти зачитують тлумачення даних слів на картках роздрукованих з інтернета Вікіпедії.( картки зеленого кольору, для зняття напруги з м’язів очей).
Толерантність(від латинської – терпіння). Це здатність сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних, а також – особливості поведінки та способу життя інших. Терпимість до чужого способу життя, поведінки, звичаїв, почуттів. |
Тактовність (латинською – відчуття) – вміння вести себе відповідально до прийнятого етикету і етичних норм. Тактовність передбачає не лише просте дотримання правил поведінки, але й уміння розуміти співрозмовника і не допускати неприємних для інших ситуацій. Людей з почуттям такту називають тактовними. Тактовна людина знає, відчуває, що, в який час, в якому місці можна сказати, зробити або не можна. |
-Діти, а чому ви не взяли картки :
злими,
грубими,
неуважними,
ледачими,
сварливими,
ябеди,
брехливі,
скупі?
VI. Підсумок уроку.
|
VII. Рефлексія.
VII.Д/з. Дізнатись значення слова гуманіст.
1