Урок позакласного читання в 2 класі "Людина починається з добра"

Про матеріал

Урок позакласного читання в 2 класі до 100-річчя з дня народження В.О.Сухомлинського. На прикладі цього уроку показано, як можна засобами вільного пересування дітей по класу в пошуках певних завдань, зняти фізичну напругу дітей. На прикладах творів (самостійно вибраних учнями та ученицями) пояснити значення слів "толерантність", "тактовність".

Перегляд файлу

Літературне читання

2 клас

 

Автор:

Смірнова Алла Анатоліївна

вчитель початкових класів

Комунального закладу Нікопольська середня загальноосвітня школа I-III ступенів № 16

 

 

Тема: Людина починається з добра. Урок позакласного читання за творами В.О.Сухомлинського.

Дидактичні цілі: Формувати в учнів емоційно-ціннісне ставлення до прочитаного; формувати практичні уміння працювати над текстом твору;   навчити визначати настрій твору; передавати своє ставлення до змісту за допомогою засобів художньої виразності.

Розвивальні цілі: Ввести дітей у світ морально-етичних цінностей на прикладі творів В.О.Сухомлинського;  розкрити дітям сенс, глибину таких людських цінностей, як почуття взаємодопомоги, взаємоповаги, працелюбність, уважність, тактовність, чуйність, милосердя, бережливе відношення до природи.

Виховні цілі: Донести до свідомості учнів значущість людських цінностей; виховувати людяність у дитячих душах.

Обладнання: Оповідання В. О. Сухомлинського: «Бабусин борщ», «Куди поспішають мурашки»; портрет                                                            В.О.Сухомлинського; (смужки із записом  рис характеру та діяльності В.О.Сухомлинського); мультимедійні засоби навчання.

Інтерактивні форми і методи навчання : гра «Мікрофон», «Мозковий штурм», вільне переміщення по класу в пошуках аркушів-підказок(оповідання Сухомлинського нас вчать бути…).

Тип уроку: закріплення вивченого.

Форма проведення: урок позакласного читання.


Хід уроку

І. Самовизначення щодо навчальної діяльності.  

-   Перший урок – урок літературного читання, урок, який розвиває не тільки нашу увагу, не тільки нашу память, наше мислення, мовлення. А, найголовніше, розвиває наші емоції, нашу фантазію, наше серце і нашу душу. Корисний урок? Він допомагає вам орієнтуватися в житті і не скоювати поганих вчинків. А якщо трапилась неприємність і хтось скоїв необдуманий вчинок, то на уроках читання ви знайдете підказки до правильного виходу з неприємної ситуації . Бо не помиляється той, хто нічого не робить.

  • Мені хотілося б почати наш урок зі слів відомого французького письменника Жан-Жака Руссо, а ви мені допоможете.

Слайд 1

 Ви талановиті, діти ! Колись ви приємно здивуєтеся, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення

 

ІІ. Артикуляційна гімнастика.

У кожного учня, учениці на аркуші паперу надрукована певна скоромовка, аркуші пронумеровані(за кількістю дітей). Першого здобовуча знань викликає вчителька. Викликана дитина читає (якомога швидко) скоромовку. Потім, той хто прочитав називає число з ряду запропонованих( н-д, у класі 26 дітей, отже треба назвати любе число з цього ряду, крім того, яке записане на власному аркуші).

  • У вас у кожного на парті є своя скоромовка. Я даю вам 30 с, щоб ви потренувались вимовляти її швидко і чітко. Той, хто прочитає скоромовку, називає будь-яке число від 1 до 34 і учень, у якого є це число буде наступним читати скоромовку.

 Читання з різними інтонаціями.

  • - Прочитайте вголос рядки, що демонструються на телевізорі з інтонацією радості, страху, спокою.

 Читання справа наліво.

  • - А тепер, значно важче завдання: прочитати ці рядки незнайомою мовою ( т.б. справа наліво, починаючи з останньої букви і закінчуючи першою).

Результат пошуку зображень за запитом "вислови сухомлинського дітям"

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

  • Кожен урок позакласного читання для мене величезна радість. Радість від того, що ви, діти, самостійно обираєте твір, який хочете самі прочитати і познайомити з ним своїх однокласників. Перш ніж почнете захопливу подорож сторінками вибраних вами книг, пропоную розгадати ребус.

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

 

1  = С         А                                   

(Ребуси українською) – генератор ребусів

 

 

Відповідь: Сухомлинський.( На дошку вивішується портрет В.О.Сухомлинського.)

  • А хто такий В.О.Сухомлинський?
  • Відповідь відшукайте по класу на картках і прикріпіть на дошці біля портрета.

http://www.rozumnadytyna.com.ua/wp-content/uploads/2012/03/suhomlinsky.jpgВчитель

Письменник

директор школи

казкар

 

IV.Очікування                                 

  • Діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Я очікую від уроку…
  • Я сподіваюсь почути…
  • А я хочу дізнатися…

V. Виступи учнів з підготовленим домашнім завданням.

  • Отже, сьогодні ми будемо насолоджуватись творами українського вчителя, письменника, директора Павлиської школи, казкара В.О.Сухомлинського.

Виступи дітей з підготовленими творами.

Твори обговорюються і аналізуються.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

1). Офтольмологічна таблиця.(вправи для зняття втоми з очей).

DSCN6337

2). Вправи для лівої і правої руки різні одночасно.( урівноважують роботу лівої і правої півкулі мозку).

3) Вправи на розвиток уваги і розвантаження м’язової напруги.( вчитель плеще в долоні певну кількість разів- від 1 до 3, а діти виконують певну вправу, раніше домовлену.Н-д: 1 плес-стрибок на 90°, 2 оплески – стрибок на 90° і присісти, 3 оплески – сісти на своє місце.)

VI. Підведення дітей до висновку, що всі твори В.Сухомлинського про добро і для добра.

-Пропоную послухати і подивитись, як читає оповідання Сухомлинського доросла жінка редактор ТО Ранкова каваНаталя Трішина. ( Слухання оповідання Бабусин борщ).

- Як багато різних оповідань Василя Олександровича ви прочитали.  Різні в них назви, різні головні герої. Але кожне оповідання нас вчить бути… А от чому нас вчать оповідання В.Сухомлинського, яка їх мета ви самі скажете, знайшовши відповіді в нашому класі і утворивши слайд-шоу “Книги Сухомлинського вчать нас бути…

Діти відшукують у класі картки зі словами : добрими, ввічливими, спостережливими, працьовитими, природолюбами, дружніми, щирими, гостинними, чемними, уважними, мрійливими, фантазерами, жартівливими, веселими, толерантними, тактовними… і чіпляють їх на дошку.

Словникова робота: толерантні, тактовні.

Підготовлені діти зачитують тлумачення даних слів на картках роздрукованих з інтернета Вікіпедії.( картки зеленого кольору, для зняття напруги з мязів очей).

Толерантність(від латинської – терпіння). Це здатність сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних, а також – особливості поведінки та способу життя інших. Терпимість до чужого способу життя, поведінки, звичаїв, почуттів.

 

Тактовність (латинською – відчуття) – вміння вести себе відповідально до прийнятого етикету і етичних норм. Тактовність передбачає не лише просте дотримання правил поведінки, але й уміння розуміти співрозмовника і не допускати неприємних для інших ситуацій. Людей з почуттям такту називають тактовними. Тактовна людина знає, відчуває, що, в який час, в якому місці можна сказати, зробити або не можна.

 

  -Діти, а чому ви не взяли картки :

злими,

 грубими,

неуважними,

ледачими,

сварливими,

ябеди,

 брехливі,

скупі?

  • Так, головні герої з такими рисами є, але ми вчимося не бути такими, вчимося брати приклад з хороших діток, добрих. А що таке доброта?
  • Вправа мікрофон.
  • Що таке доброта?
  • Що сталося б зі світом, якби в ньому зникла доброта?
  • А що ви відчуваєте коли вам роблять добро?
  • А що ви відчуваєте, коли ви комусь робите добро?

VI. Підсумок уроку.

  • Ми розпочали урок словами французького письменника Жан-Жака Руссо, а завершити хочеться словами  гуманіста Василя Олександровича Сухомлинського
  •                  Інженером можна стати за 5 років, а на людину треба вчитися ціле життя.

 

  • Читайте твори Сухомлинського, виховуйте в собі добру людину.

VII. Рефлексія.

  • Сьогодні я дізнався…
  • Мені сподобалось…
  • Тепер я знаю, що…
  • Вдома я розповім…
  • Мені ще більше хочеться…

VII.Д/з. Дізнатись значення слова гуманіст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
27 вересня 2018
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку