Урок позакласного читання «Знайомство з поетичною творчістю І.Драча через поему «Чорнобильська мадонна»

Про матеріал
Матеріал до уроку позакласного читання «Знайомство з поетичною творчістю І.Драча через поему «Чорнобильська мадонна»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

І. Драч поема «Чорнобильська Мадонна» «Це не повість… це згусток мого особистого болю – батька і діда, письменника і журналіста, просто людини – болю, який ятриться на серці незагоєною раною». «Запах полину» Анатолія Михайленка. Автор уроку: Скорик В. В., викладач КЦППКБА

Номер слайду 2

Тема уроку. Знайомство з поетичною творчістю І. Драча через поему «Чорнобильська мадонна»

Номер слайду 3

Мета уроку. Шляхом дослідження колористики, мелодики та розмаїття використаних засобів художнього творення образу у поемі І. Драчем Чорнобильської Мадонни ми з вами спробуємо сприйняти та осмислити через поему рівноваги «людина-світ»;відчути красу рідного краю та громадянську відповідальність за долю майбутніх поколінь;розкриття через мову поеми біль і стурбованість автора майбуттям України і всього світу.

Номер слайду 4

Поняття художніх засобів творення образу: Соціологічне (етнічне) значення слова – значення реалій-понять, що пов’язані з національною специфікою буття народу, позначення предметів побуту, національних страв, назв звичаїв, обрядів, характерних тільки для означуваних умов життя народу. Синоніми - це слова, що звучать по-різному, але мають спільне основне лексичне значення.  Індивідуальні неологізми-новоутвори Неологізм — слово, яке ще не встигло ввійти до загального слововжитку і не включене до словників. Вони дають найменування новим реаліям і поняттям, що виникли в зв'язку з динамічним розвитком соціально-політичного, економічного, науково-технічного, культурного життя, побуту. Новоутворення – слова, що відзначаються новизною форми. У них відомі морфеми виступають у незвичних поєднаннях, утворюючи слова із зовсім новими значеннями.

Номер слайду 5

Поняття художніх засобів творення образу: Порівняння – троп, який полягає у поясненні одного предмета через інший, подібний до нього, за допомогою компаративної зв'язки, тобто єднальних сполучників: як, мов, немов, наче, буцім, ніби. Антитеза – це стилістична фігура, яка утворюється зіставленням слів або словосполучень, протилежних за своїм змістом. Метонімія – це перенесення назви предмета з одного на інший на підставі суміжних зв'язків ( заміна матеріалу на виріб (чеське скло), заміна твору на автора на ("читати Шевченка" замість "читати твори Шевченка"), заміна вмісту на предмета ( з'їсти тарілку), заміна мешканців на країни, міста, вулиці (гомоніла Україна), заміна дії на знаряддя (перо письменника), заміна предмета його атрибутами (рожеві щічки озирнулася). Метафора - це троп, тобто якийсь образ, що заснований на вживанні слів, власне, у переносному значенні. Метафора є перенесенням властивостей одного предмета на інший предмет за принципом їхньої певної подібності.

Номер слайду 6

Зверніть увагу на використання тонів кольору, підберіть точні визначення до використаних кольорів у тексті поеми «Чорнобильська мадонна»: Брунатно-червоний – інертність, пасивність, зациклення на негативі;Чорний – руйнація, депресія, порожнеча, символ смерті, вісник потойбіччя;Рудий – зарозумілість, струмуюча енергія, що руйнує;Червоний – кров мучеників, нетерпимість, жорстокість, руйнація, засторога;Сивий, сірий – хвороба, печаль, депресія, реалізм, боязнь втрати;Зелений – юність, постійне відчуття хвороби, символ життя;Блакитний – Безпечність, мрійливість, надія;Жовтий – віроломство, сарказм, критичність, нетерпимість, туга, смуток;Білий – чистота, наївність;

Номер слайду 7

Використання засобів художнього творення образу Чорнобильської Мадонни. В силу свого індивідуального і особливого стилю автор впевнено використовує у своїй творчості лексику новітніх наукових відкриттів, збагативши світ поезії незнаними до цього засобами. В його поезіях переплелися національні традиції та здобутки світової цивілізації. Поруч існують космізм, романтика науково-технічної революції і гостре усвідомлення національної належності, гідності й поваги до своїх коренів, до кожної окремої людини, котра являє собою Всесвіт.

Номер слайду 8

ВИСНОВОК: Поема «Чорнобильська Мадонна» - це твір-констатація очевидця страшних подій, який «показав лиш краплину із тьми злодіянь, щоб по ній міркували про решту». Світ поеми чітко поділено на два табори. В одному ті, хто постраждав від аварії, в іншому – ті, хто призвів до неї. Це обвинувачення для тих, хто спалив душі, спотворив матір, яка з свого лона пустила у світи жити. Пустила… Але вона ж і покарає. За невігластво, неуцтво, невміння співіснувати у спільноті. Нам потрібно взяти цю істину до уваги, переглянути власне життя. І дійсно вчитуватись у твір, не тільки як у констатацію фактів, але як і у застереження. Вчитуватись і робити висновки.

pptx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
22 січня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку