18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Пожежна безпека у громадських місцях"

Про матеріал
Мета: - поглиблювати знання учнів про пожежну безпеку у громадських приміщеннях; - ознайомити зі знаками пожежної безпеки, способами оповіщення про пожежу; - навчити визначати причини виникнення пожеж та обирати засоби пожежогасіння; - розвивати вольові якості, навички поведінки в надзвичайних ситуаціях, уміння евакуюватися з громадського приміщення; - виховувати потребу всебічного самовдосконалення. Тип уроку: формування вмінь і навичок. ХІД УРОКУ «Вогонь добрий слуга, але поганий хазяїн»» І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Фронтальне опитування 1. Назви пожежонебезпечні засоби побутової хімії. 2. Якими застережними написами й умовними позначками позначають ппожежонебезпечні засоби побутової хімії? 3. Чому із засобами побутової хімії слід поводитися обережно? 4. Чому небезпечно користуватися засобами побутової хімії без етикеток? 5. Яким газом користуються в тебе вдома? Яких правил користування побуто¬вими газовими приладами слід додержуватися при цьому? 6. Чим відрізняється газ, який надходить до плити з газової труби, від газу, що надходить з балона? 7. Яких правил слід додержуватися під час користування піччю? 8. Поміркуй, чому не можна закривати заслінку в грубці, коли паливо пере¬горіло, але ще жевріє. ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ Обговорення ситуації Микола почув, що в школі почалася пожежа, і дуже злякався. Він сховався в кутку класу за шафою і не став виходити разом з усіма. Запитання. До яких наслідків може призвести така поведінка? Мозковий штурм Назвіть причини виникнення пожеж ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Перша пожежна команда У давні часи не було постійних пожежних. Якщо загорявся будинок, то з вогнем боролися всі. Люди шикувалися в лінію й утворювали живий ланцюг від приміщення, що горить, до річки або колодязя. Вони передавали відра з водою з рук у руки, поки вони не доходили до тих, хто заливав водою полум’я. 1666 р. в Лондоні виникла пожежа, що знищила 13 000 будівель, включаючи собор Святого Павла. Тоді англійці вигадали ручні насоси, щоб качати воду шлангами для боротьби з вогнем. Громадяни почали об’єднуватися в добровільні пожежні команди й товариства. Ці добровольці давали обіцянку кинути все й ринутися на боротьбу з пожежею, де б вона не виникала. Городяни наймали дзвонаря, щоб він уночі обходив дозором вулиці, дивився, чи не горить що-небудь, і вчасно попереджав громадян. В всі в місті збирали гроші на забезпечення команд протипожежним обладнанням. Страхові компанії створювали свої пожежні команди, щоб боротися з вогнем у тих будинках, які вони страхували. Але вони рідко допомагали чужим, коли горіло що-небудь інше. 1835 р. в Нью-Йорку вперше був створений такий пожежний патруль, де кожному із чотирьох пожежних платили по 250 доларів на рік. Через рік у патрулі вже було 40 осіб і їх почали називати пожежною поліцією. Там же, у Нью-Йорку, 1855 р. була побудована й перша пожежна вежа. V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Поняття про пожежу Вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Пожежа - це неконтрольоване горіння поза спеціальним огородженням, що приносить матеріальні і моральні збитки. Робота з малюнком Прокоментуйте причини виникнення пожежі, відображені на малюнках. Робота з підручником: «Стартове завдання» У підручнику на сторінці 57 виконайте «Стартове завдання». Завдання 1. Назвіть приклади громадських приміщень у вашому населено¬му пункті (шкота, лікарня, магазин...). Завдання 2. Чим відрізняються громадські приміщення від житлових будинків щодо пожежної безпеки? Поміркуйте 1. Чи правильним є твердження, що «техногенні небезпек виникають в результаті діяльності людини та спричинені використанням техніки»? 2. Чи належить пожежа до техногенних небезпек? Правила пожежної безпеки у школі Кажуть, що школа — твій дім. Ти проводиш у приміщенні школи ба¬гато часу під час уроків. Протягом дня можуть виникати різні ситуації, зокрема й пожежонебезпечні. Тому правила протипожежної безпеки у шкільному приміщенні потрібно знати та виконувати кожному. У громадських приміщеннях, зокрема в школі, пожежі здебільшого виникають через: 1. порушення правил протипожежної безпеки; 2. порушення правил використання опалювальних приладів; 3. порушення правил використання освітлювальних пристроїв або їх несправність; 4. витікання газу; 5. необережне поводження з вогнем. За правилами протипожежної безпеки не можна: Запам’ятай! 1. Якщо відчувається запах диму або щось загорілося, по¬трібно негайно сповістити вчителя. 2. Ти маєш знати, де знайти первинні засоби пожежогасіння та як ними користуватися. 3. Особливо небезпечною стає пожежа в громадських приміщеннях, де збирається велика кількість людей — школах, супермаркетах, вокзалах, театрах. У цьому випадку існують відповідні правила протипожежної безпеки. Оповіщення про пожежу З метою оголошення про пожежу в громадських будинках установлюють наступні системи оповіщення: - звукові (дзвінки, сирени, гудки); - мовні (мікрофони, гучномовці, радіо, магніто¬фони, стаціонарні підсилювачі); - світлові системи оголошення (табло, покажчики й знаки). Про пожежу в школі оповіщують через звукову пожежну сигналі¬зацію, по радіо, вмикають шкільний дзвінок. На стелях кожного приміщення встановлюють автоматичні пожежні оповіщувачі для своєчасного виявлення ознак пожежі. Сигнал таких оповіщувачів подається на пульт чергового. У коридорах можуть установлювати ручні пожежні оповіщувачі. Якщо виникла по-жежа, розбивають скло й тиснуть на кнопку . Поміркуй Яким словом можна поєднати слова «наявність джерела запалювання», «горючі матеріали», «кисень». Стадії пожежі У підручнику на сторінці 58 ознайомся із стадіями пожежі. Виділяють три стадії пожежі: Початкова – триває 15-30 хвилин. Якщо пожежу загасити на цій стадії, вона заподіє найменші збитки. Основна – пожежа швидко поширюється, загасити її дуже важко. Стадія закінчення – вогонь згасає в міру догоряння матеріалів. Обговорення Дайте відповіді на питання 1. Чи можна «прочитати» знак пожежної безпеки, навіть якщо ви бачите його вперше? 2. Чим зумовлений вибір кольору для забарвлення знаків і табличок пожежної безпеки? 3. У яких випадках на умовних позначеннях використовують червоний колір для зображень? (Небезпека, заборона, особлива увага). 4. Чому в дитячих закладах двері приміщень відчиняють назовні? (Тому, що в такому випадку під час евакуації не створюється великого скупчення людей.) Первинні засоби пожежогасіння Відповідно до правил пожежної безпеки, усі громадські будинки й спо¬руди обладнують первинними засобами пожежогасіння. До них належать: відра, лопати, внутрішні пожежні крани, діжки з водою, вогнегасники, гаки, ящики з піском. Первинні засоби пожежогасіння слугують для гасіння пожеж в початковій стадії їх розвитку до прибуття пожежних підрозділів . Школи забезпечені наступними засобами пожежогасіння: - пожежними кранами; - пожежними щитами; - вогнегасниками. Пожежні щити Щит пожежний — щит на стіні для розміщення первинних пожежогасіння засобів. Крім того, на них вивішують інструкцію з пожежної безпеки, телефони пожежної охорони, прізвища відповідальних за пожежну безпеки. Пожежні крани Пожежні крани (ПК) - це крани, що служать для підключення до водної мережі пожежних напірних рукавів та іншого спеціального обладнання, призначеного для гасіння займань. Внутрішні пожежні крани розміщують зазвичай у шафах на схо¬дових майданчиках і в коридорах. На дверцятах шафи пожежного крана є індекс ПК, його порядковий номер і номер телефону пожежної частини. Пожежний кран складається з рукава завдовжки 15-20 метрів разом зі стволом. Порядок використання пожежного крана Вогнегасники Найбільш зручними засобами для гасіння пожеж є вогнегасники. Вогнегасник — це технічний пристрій, який призначений для гасіння пожежі (на початковій стадії її виникнення) Вогнегасники розміщуються на видному й легкодоступному місці. Такі місця позначені плані евакуації. На корпусі кожного вогнегасника є інструкція щодо його використання. Вогнегасники бувають кількох типів. Основними є: - вуглекислотний (ВВК) —для гасіння електричних приладів - порошковий (ВП) — для всіх видів пожеж. - водопінний (ВП)— для твердих предметів, а також горючих і легкозаймистих речовин Робота з підручником У підручнику на сторінці 59 розгляньте малюнок 26 та ознайомтеся з зовнішнім виглядом кожного виду вогнегасника. Класи пожеж Під час маркування на корпусі кожного вогнегасника позначають класи пожеж (у вигляді символів), для гасіння яких рекомендовано або не рекомендовано цей вогнегасник Призначення вогнегасників Вид пожежі Тип вогнегасника Водопінний (ВВП) вогнегасник із зарядом водопінної вогнегасної речовини. Порошковий (ВВП) вогнегасник із зарядом вогнегасного порошку Вуглекислотний (ВВК) вогнегасник із зарядом діоксиду вуглецю Водяний (ВВ) вогнегасник із зарядом водної вогнегасної речовини Водопінний аерозольний (ВВПА) водопінний вогнегасник одноразового використання, з якого вогнегасна речовина подається в розпиленому вигляді Порошковий спеціально закачаний Тверді предмети (дерево, бумага) + + - + + - Горючі рідкі речовини + + + + + - Газоподібні речовини - + + - + - Електричне обладнання - + + + + - Метали - - - - - + Пожежа в громадському приміщенні У школах, бібліотеках, музеях, магазинах та інших будівлях на вид¬них місцях висить план евакуації людей на випадок пожежі. У ньому зазначено шляхи евакуації в разі небезпечної ситуації. Щоб безпечно вийти з приміщення, треба завчасно знати, як діяти. Перебуваючи в гро¬мадському приміщенні, зверни увагу на розміщення евакуаційних вихо¬дів. Запам’ятай шлях до виходу. Щоб допомогти людям якнайшвидше вийти, у приміщеннях установлюють спеціальні знаки пожежної безпе¬ки й позначки. Ними позначено шлях до евакуаційних виходів. Як засоби пожежної безпеки у громадських приміщеннях перед- бачено встановлення зелених ламп (ламп аварійної системи). Вказівні знаки, виготовлені з люмінесцентних матеріалів, можуть указувати дорогу приблизно 30 хв після того, як погасне аварійне освітлення. Цей час дозволить вийти до безпечного місця в незнайомій або малознайомій будівлі й допомогти іншим відвідувачам. Робота з підручником У підручнику на сторінці 60 розгляньте малюнок 27 та запам’ятайте «Знаки пожежної безпеки» Робота з підручником Розгляньте у підручнику на сторінці 61 малюнок 28. Знайдіть на ньому: 1. знаки пожежної безпеки; 2. лампи аварійного освітлення; 3. люмінесцентні стрілки, що вказують напрямок руху під час евакуації. Евакуація з приміщення школи Перше і головне завдання у випадку пожежі – вивести людей із небезпечної зони. Найменша затримка може коштувати комусь життя. Робота з підручником У підручнику на сторінці 62 у таблиці 2 ознайомся із орієнтовним планом евакуації учнів VІІ. ФОРМУВАНЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ Робота з малюнком Розгляньте уважно фотоілюстрації. Чи додержуються учні правил поведінки під час евакуації? Обґрунтуй власну думку. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ Тема: Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні Завдання 1 1. Роздивіться план евакуації з при¬міщення вашої школи. 2. Знайдіть на плані, де позначений кабінет, у якому ви пере¬буваєте, інші приміщення, де розташовані виходи зі школи. 3. Знайдіть шлях, яким буде здійснено ева¬куацію з вашого класу. Завдання 2 Намалюйте в зошиті план-схему евакуації з вашого класу, укажіть шляхи евакуації. Завдання 3 1. Потренуйтеся «виходити із зони вогню» з класу, школи, керуючись планом евакуації. 2. Визнач скільки часу необхідно на вихід з приміщення. 3. Зробіть висновок, чи правильно ви діяли. VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ Висновок. У школі та в інших громадських місцях слід додержуватися правил пожежної безпеки. Вчасно повідомляти вчителя про задимлення чи інші ознаки пожежі. До приїзду рятувальників уміти використовувати первин¬ні засоби гасіння пожежі. Слід знати, як діяти в разі оголошення еваку¬ації. Знаки пожежної безпеки допомагають швидко знайти евакуаційні виходи. ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Обов’язкове: 1. Вивчити параграф 9 с. Додаткове (на вибір, за бажанням): 1. Скласти поради для друзів «Правила пожежної безпеки у школі». 2. Написати твір-роздум «Як би я діяв під час пожежі у громадському приміщенні».
Перегляд файлу

1

 

7 клас

Урок________

ТЕМА: ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА У ГРОМАДСЬКИХ ПРИМІЩЕННЯХ

Мета:

- поглиблювати знання учнів про пожежну безпеку у громадських приміщеннях;

- ознайомити зі знаками пожежної безпеки, способами оповіщення про пожежу;

- навчити визначати причини виникнення пожеж та обирати засоби пожежогасіння;

- розвивати вольові якості, навички поведінки в надзвичайних ситуаціях, уміння евакуюватися з громадського приміщення;

- виховувати потребу всебічного самовдосконалення.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

 

ХІД УРОКУ

 

«Вогонь добрий слуга,

але поганий хазяїн»»

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Фронтальне опитування

1. Назви пожежонебезпечні засоби побутової хімії.

2. Якими застережними написами й умовними позначками позначають ппожежонебезпечні засоби побутової хімії?

3. Чому із засобами побутової хімії слід поводитися обережно?

4. Чому небезпечно користуватися засобами побутової хімії без етикеток?

5. Яким газом користуються в тебе вдома? Яких правил користування побуто­вими газовими приладами слід додержуватися при цьому?

6. Чим відрізняється газ, який надходить до плити з газової труби, від газу, що надходить з балона?

7. Яких правил слід додержуватися під час користування піччю?

8. Поміркуй, чому не можна закривати заслінку в грубці, коли паливо пере­горіло, але ще жевріє.

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

Обговорення ситуації

Микола почув, що в школі почалася пожежа, і дуже злякався. Він сховався в кутку класу за шафою і не став виходити разом з усіма.

Запитання.

До яких наслідків може призвести така поведінка?

Мозковий штурм

Назвіть причини виникнення пожеж

Пов’язане зображення

 

 

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Перша пожежна команда

У давні часи не було постійних пожежних. Якщо загорявся будинок, то з вогнем боролися всі. Люди шикувалися в лінію й утворювали живий ланцюг від приміщення, що горить, до річки або колодязя. Вони передавали відра з водою з рук у руки, поки вони не доходили до тих, хто заливав водою полум’я.

1666 р. в Лондоні виникла пожежа, що знищила 13 000 будівель, включаючи собор Святого Павла.

Тоді англійці вигадали ручні насоси, щоб качати воду шлангами для боротьби з вогнем. Громадяни почали об’єднуватися в добровільні пожежні команди й товариства. Ці добровольці давали обіцянку кинути все й ринутися на боротьбу з пожежею, де б вона не виникала. Городяни наймали дзвонаря, щоб він уночі обходив дозором вулиці, дивився, чи не горить що-небудь, і вчасно попереджав громадян. В всі в місті збирали гроші на забезпечення команд протипожежним обладнанням.

Страхові компанії створювали свої пожежні команди, щоб боротися з вогнем у тих будинках, які вони страхували. Але вони рідко допомагали чужим, коли горіло що-небудь інше.

1835 р. в Нью-Йорку вперше був створений такий пожежний патруль, де кожному із чотирьох пожежних платили по 250 доларів на рік. Через рік у патрулі вже було 40 осіб і їх почали називати пожежною поліцією. Там же, у Нью-Йорку, 1855 р. була побудована й перша пожежна вежа.

 

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

 

VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Поняття про пожежу

Вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися.

Пожежа - це неконтрольоване горіння поза спеціальним огородженням, що приносить матеріальні і моральні збитки.

 

Робота з малюнком

Прокоментуйте причини виникнення пожежі, відображені на малюнках.

Робота з підручником: «Стартове завдання»

У підручнику на сторінці 57 виконайте «Стартове завдання».

Завдання 1. Назвіть приклади громадських приміщень у вашому населено­му пункті (шкота, лікарня, магазин...).

Завдання 2. Чим відрізняються громадські приміщення від житлових будинків щодо пожежної безпеки?

 

Поміркуйте

1. Чи правильним є твердження, що «техногенні небезпек виникають в результаті діяльності людини та спричинені використанням техніки»?

 2. Чи належить пожежа до техногенних небезпек?

Правила пожежної безпеки у школі

Кажуть, що школа — твій дім. Ти проводиш у приміщенні школи ба­гато часу під час уроків. Протягом дня можуть виникати різні ситуації, зокрема й пожежонебезпечні.

Тому правила протипожежної безпеки у шкільному приміщенні потрібно знати та виконувати кожному.

У громадських приміщеннях, зокрема в школі, пожежі здебільшого виникають через:

1. порушення правил протипожежної безпеки;

2. порушення правил використання опалювальних приладів;

3. порушення правил використання освітлювальних пристроїв або їх несправність;

4. витікання газу;

5. необережне поводження з вогнем.

За правилами протипожежної безпеки не можна:

Запам’ятай!

1. Якщо відчувається запах диму або щось загорілося, по­трібно негайно сповістити вчителя.

2. Ти маєш знати, де знайти первинні засоби пожежогасіння та як ними користуватися.

3. Особливо небезпечною стає пожежа в громадських приміщеннях, де збирається велика кількість людей — школах, супермаркетах, вокзалах, театрах. У цьому випадку існують відповідні правила протипожежної безпеки.

 

Оповіщення про пожежу

З метою оголошення про пожежу в громадських будинках установлюють наступні системи оповіщення:

- звукові (дзвінки, сирени, гудки);

 - мовні (мікрофони, гучномовці, радіо, магніто­фони, стаціонарні підсилювачі);

- світлові системи оголошення (табло, покажчики й знаки).

Про пожежу в школі оповіщують через звукову пожежну сигналі­зацію, по радіо, вмикають шкільний дзвінок.

На стелях кожного приміщення встановлюють автоматичні пожежні оповіщувачі для своєчасного виявлення ознак пожежі. Сигнал таких оповіщувачів подається на пульт чергового.

У коридорах можуть установлювати ручні пожежні оповіщувачі. Якщо виникла по­жежа, розбивають скло й тиснуть на кнопку

.

 

Поміркуй

Яким словом можна поєднати слова «наявність джерела запалювання», «горючі матеріали», «кисень».

 

Стадії пожежі

У підручнику на сторінці 58 ознайомся із стадіями пожежі.

Виділяють три стадії пожежі:

Початкова – триває 15-30 хвилин. Якщо пожежу загасити на цій стадії, вона заподіє найменші збитки.

Основна – пожежа швидко поширюється, загасити її дуже важко.

Стадія закінчення – вогонь згасає в міру догоряння матеріалів.

 

Обговорення

Дайте відповіді на питання

1. Чи можна «прочитати» знак пожежної безпеки, навіть якщо ви бачите його вперше?

2. Чим зумовлений вибір кольору для забарвлення знаків і табличок пожежної безпеки?

3. У яких випадках на умовних позначеннях використовують червоний колір для зображень? (Небезпека, заборона, особлива  увага).

4.  Чому в дитячих закладах двері приміщень відчиняють назовні? (Тому, що в такому випадку під час евакуації не створюється великого скупчення людей.)

 

 

 

Первинні засоби пожежогасіння

Відповідно до правил пожежної безпеки, усі громадські будинки й спо­руди обладнують первинними засобами пожежогасіння. До них належать: відра, лопати, внутрішні пожежні крани, діжки з водою, вогнегасники, гаки, ящики з піском.

Первинні засоби пожежогасіння слугують для гасіння пожеж в початковій стадії їх розвитку до прибуття пожежних підрозділів .

Школи забезпечені наступними засобами пожежогасіння:

- пожежними кранами;

- пожежними щитами;

- вогнегасниками.

 

Пожежні щити

Щит пожежний — щит на стіні для розміщення первинних пожежогасіння засобів. Крім того, на них вивішують інструкцію з пожежної безпеки, телефони пожежної охорони, прізвища відповідальних за пожежну безпеки.

Пожежні крани

Пожежні крани (ПК) - це крани, що служать для підключення до водної мережі пожежних напірних рукавів та іншого спеціального обладнання, призначеного для гасіння займань.

Внутрішні пожежні крани розміщують зазвичай у шафах на схо­дових майданчиках і в коридорах. На дверцятах шафи пожежного крана є індекс ПК, його порядковий номер і номер телефону пожежної частини. Пожежний кран складається з рукава завдовжки 15-20 метрів разом зі стволом.

Порядок використання пожежного крана

 

Вогнегасники

Найбільш зручними засобами для гасіння пожеж є вогнегасники.

Вогнегасник — це технічний пристрій, який призначений для гасіння пожежі (на початковій стадії її виникнення)

Вогнегасники розміщуються на видному й легкодоступному місці. Такі місця позначені плані евакуації. На корпусі кожного вогнегасника є інструкція щодо його використання.

Вогнегасники бувають кількох типів. Основними є:

  •                   вуглекислотний (ВВК) —для гасіння електричних приладів
  •                   порошковий (ВП) — для всіх видів пожеж.
  •                   водопінний (ВП)— для твердих предметів, а також горючих і легкозаймистих речовин

 

Робота з підручником

У підручнику на сторінці 59 розгляньте малюнок 26 та ознайомтеся з зовнішнім виглядом кожного виду вогнегасника.

 

  Класи пожеж

  Під час маркування на корпусі кожного вогнегасника позначають класи пожеж (у вигляді символів), для гасіння яких рекомендовано або не рекомендовано цей вогнегасник

 


Призначення вогнегасників

Вид пожежі

Тип вогнегасника

Водопінний

(ВВП)

вогнегасник із зарядом водопінної вогнегасної речовини.

Порошковий

(ВВП)

вогнегасник із зарядом вогнегасного порошку

Вуглекислотний

(ВВК)

вогнегасник із зарядом діоксиду вуглецю

 

Водяний

(ВВ)

вогнегасник із зарядом водної вогнегасної речовини

Водопінний аерозольний (ВВПА)

водопінний вогнегасник одноразового використання, з якого вогнегасна речовина подається в розпиленому вигляді

Порошковий спеціально закачаний

Тверді предмети (дерево, бумага)

+

+

-

+

+

-

Горючі рідкі речовини

+

+

+

+

+

-

Газоподібні речовини

-

+

+

-

+

-

Електричне обладнання

-

+

+

+

+

-

Метали

-

-

-

-

-

+


Пожежа в громадському приміщенні

У школах, бібліотеках, музеях, магазинах та інших будівлях на вид­них місцях висить план евакуації людей на випадок пожежі. У ньому зазначено шляхи евакуації в разі небезпечної ситуації. Щоб безпечно вийти з приміщення, треба завчасно знати, як діяти.

Перебуваючи в       гро­мадському приміщенні, зверни увагу на розміщення евакуаційних вихо­дів.

 Запам’ятай шлях до виходу. Щоб допомогти людям якнайшвидше вийти, у приміщеннях установлюють спеціальні знаки пожежної безпе­ки й позначки. Ними позначено шлях до евакуаційних виходів.

Як засоби пожежної безпеки у громадських приміщеннях перед- бачено встановлення зелених ламп (ламп аварійної системи). Вказівні знаки, виготовлені з люмінесцентних матеріалів, можуть указувати дорогу приблизно 30 хв після того, як погасне аварійне освітлення. Цей час дозволить вийти до безпечного місця в незнайомій або малознайомій будівлі й допомогти іншим відвідувачам.

 

Робота з підручником

У підручнику на сторінці 60 розгляньте малюнок 27 та запам’ятайте «Знаки пожежної безпеки»

Робота з підручником

Розгляньте у підручнику на сторінці 61 малюнок 28.

Знайдіть на ньому:

1. знаки пожежної безпеки;

2. лампи аварійного освітлення;

3. люмінесцентні стрілки, що вказують напрямок руху під час евакуації.

 

Евакуація з приміщення школи

Перше і головне завдання у випадку пожежі – вивести людей із небезпечної зони. Найменша затримка може коштувати комусь життя.

 

 

Робота з підручником

У підручнику на сторінці 62 у таблиці 2 ознайомся із орієнтовним планом евакуації учнів

VІІ. ФОРМУВАНЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

Робота з малюнком

Розгляньте уважно фотоілюстрації. Чи додержуються учні правил поведінки під час евакуації? Обґрунтуй власну думку.

 

 

 

 

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Тема: Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні

Завдання 1

1. Роздивіться план евакуації з при­міщення вашої школи.

2. Знайдіть на плані, де позначений кабінет, у якому ви пере­буваєте, інші приміщення, де розташовані виходи зі школи.

3. Знайдіть шлях, яким буде здійснено ева­куацію з вашого класу.

 

Завдання 2

Намалюйте в зошиті план-схему евакуації з вашого класу, укажіть шляхи евакуації.

 

Завдання 3

1. Потренуйтеся «виходити із зони вогню» з класу, школи, керуючись планом евакуації.

2. Визнач скільки часу необхідно на вихід з приміщення.

3. Зробіть висновок, чи правильно ви діяли.

 

 

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Висновок. У школі та в інших громадських місцях слід додержуватися правил пожежної безпеки. Вчасно повідомляти вчителя про задимлення чи інші ознаки пожежі. До приїзду рятувальників уміти використовувати первин­ні засоби гасіння пожежі. Слід знати, як діяти в разі оголошення еваку­ації. Знаки пожежної безпеки допомагають швидко знайти евакуаційні виходи.

 

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов’язкове:

  1. Вивчити параграф 9 с.

Додаткове (на вибір, за бажанням):

1. Скласти поради для друзів «Правила пожежної безпеки у школі».

2. Написати твір-роздум «Як би я діяв під час пожежі у громадському приміщенні».

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку