Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
1 клас
Тема: Праця людей взимку.
Мета: Розширити та уточнити знання дітей про зимові турботи людей. Вчити дітей аналізувати сюжетні малюнки, складати зв’язні речення за ними. Формувати в учнів уявлення про необхідність допомоги тваринам взимку; сприяти розвитку зв’язного мовлення, спостережливості. Виховувати повагу до праці людей, бажання допомагати дорослим.
Обладнання: ребус, малюнок зими, цеглинки лего, міські зимові пейзажі, «Фішбоун», підручник І.В. Грущинської, З.М. Хитрої, І. І. Дробязко «Я досліджую світ» 1 клас, частина 2, сюжетні та предметні малюнки, мнемотаблиця, індивідуальні картки.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Ранкова зустріч.
Холодно в місті, в саду, на городі,
Зимонька йде по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас.
Дітки, сідайте, почати вже час.
• Взимку день довгий , а ніч – коротка.( Ні)
Розглядання і обговорення міських зимових пейзажів з метою з’ясування, які головні зміни відбулися у місті з приходом зими, і чи ускладнилося життя людей і тварин.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Графічний редактор «Фішбоун».
Записати тему уроку в полі «Проблема»: Чи є в людей турботи взимку? (голова риби).
ІV. Вивчення теми уроку.
А) Пригадування рядка з віршика-привітання: «Тепло і затишно в класі у нас».
З’ясування, як же люди піклуються про затишок у приміщеннях.
(Приміщення – утеплення вікон, закривання дверей, турбота про опалення).
Б) - З’ясування, які клопоти приносять людям сніг і лід.
(Сніг і лід – розчищення снігу, посипання доріжок, збивання бурульок, обтрушування молодих дерев).
В) «У гостях у лісових мешканців».
(Тварини – будівництво годівничок і підгодовування звірів і пташок.)
З |
|
|
|
|
|
|
|
Я – спритна пташка і швидка! Маю коричневе забарвлення, але животик – світліший. Стрибаю по дворах, крихти збираю. Завжди біля людей зимую. (Горобець) |
У цієї пташки великий,довгастий тулуб, великі сильні ноги.Ходить вона великими кроками. Дзьоб міцний, великий. Голова, горло і крила – чорні, а решта тіла – сірого кольору. (Ворона) |
А я найбільша скрекотуха. Пір’ячко моє чорно-білого забарвлення, хвостик довгий, наче стріла. Коли ми танцюємо, то так гарно розкриваємо свій довгий хвостик віялом. (Сорока)
|
Я завжди біля людей, і взимку, і влітку, бо дуже люблю поїсти. Забарвлення можу мати різне: сірувате, біленьке,
|
|
Я невелика пташка червоного кольору з чіпкими лапками і дзьобом, що нагадує хрестик.(Шишкар)
|
Фізкультхвилинка «Танці-зігріванці».
Годівничка для птахів.
1. Опишіть це. Відзначте колір, форму та розміри. (Коричнева, невелика.)
2. Порівняйте це. На що схоже? (Схожа на маленький будиночок.)
3. Встановіть асоціації. Про що це змушує вас думати? (Змушує думати про птахів узимку.)
4. Проаналізуйте це. Яким чином це зроблено? (Зроблено з деревини, за допомогою молотка, цвяхів.)
5. Знайдіть застосування цьому. Яким чином це може бути застосовано? (Для годування птахів.)
6. Висловіть своє ставлення. (Їдальня для птахів.)
Вчитель показує малюнки, а діти обирають зображення тих, продуктів, які можна класти у годівнички.
Гра "Вірю - не вірю".
- Зараз пограємо у гру. Ви будете думати, а ваші оченята відпочивати.
Оберіть дві цеглинки, візьміть у руки й прикрийте ними свої оченята. Якщо я буду говорити правду, то ви очей не відкриваєте і говорите: "Вірю!", якщо ви мені не повірите, то відкривайте очі і говоріть: "Не вірю!"
Можна додати правильну відповідь.
- Їжаки бродять взимку по лісі. (Не вірю, бо вони сплять.)
- Зачинені двері зберігають тепло у приміщенні. (Вірю.)
- У горобця на голові малинова й червона шапочка. (Не вірю, це у снігура.)
- Пташок можна підгодовувати морквою і гарбузом. (Вірю.).
- Лісовим мешканцям годівнички не потрібні. (Не вірю.)
- До годівниць у лісі підходять лосі, кабани, козулі. (Вірю.)
- Синичкам можна давати солоне сало. (Не вірю, тільки несолоне.)
- У людей взимку багато турбот. (Вірю.)
- Діти ніяк не можуть допомагати дорослим взимку. (Не вірю, бо діти можуть зачиняти двері, розчищати лопаткою сніг, посипати пісочок на доріжки, підгодовувати пташок.)
Домалювати і розмалювати малюнок.
V. Підбиття підсумків. Рефлексія.