Урок "Праця людей взимку"

Про матеріал
Урок з ЯДС для першого класу складений до підручника І.В. Грущинської, З.М. Хитрої, І. І. Дробязко «Я досліджую світ» 1 клас, частина 2. Має на меті розширити та уточнити знання дітей про зимові турботи людей;вчити дітей аналізувати сюжетні малюнки, складати зв’язні речення за ними; формувати в учнів уявлення про необхідність допомоги тваринам взимку; сприяти розвитку зв’язного мовлення, спостережливості; виховувати повагу до праці людей, бажання допомагати дорослим. Урок містить багато цікавих завдань та сучасних прийомів.
Перегляд файлу

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

1 клас

Тема: Праця людей взимку.

Мета: Розширити та уточнити знання дітей про зимові турботи людей. Вчити дітей аналізувати сюжетні малюнки, складати зв’язні речення за ними. Формувати в учнів уявлення про необхідність допомоги тваринам взимку; сприяти розвитку зв’язного мовлення, спостережливості. Виховувати повагу до праці людей, бажання допомагати дорослим.

Обладнання: ребус, малюнок зими, цеглинки лего, міські зимові пейзажі, «Фішбоун», підручник І.В. Грущинської, З.М. Хитрої, І. І. Дробязко «Я досліджую світ» 1 клас, частина 2, сюжетні та предметні малюнки, мнемотаблиця, індивідуальні картки.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Ранкова зустріч.

  1. Привітання.

Холодно в місті, в саду, на городі,

Зимонька йде по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас.

Дітки, сідайте, почати вже час.

  1. Розгадування ребуса.

 

 

  1. Гра «Так чи ні?» ( показуємо цеглинками лего: так – зелена, ні - червона). За допомогою гри повторюємо, які зміни відбулися в природі взимку.
    • Сонце взимку стоїть низько на небосхилі. (Так)
    • Річки й ставки вкрились льодом. (Так)
    • Падають рясні, затяжні дощі. (Ні) (Сніг)
    • Небо часто вкривають темні хмари. (Так)
    • Всі дерева стоять голі. (Ні) (Хвойні дерева зелені.)
    • Повітря надворі тепле. (Ні) (Холодне)

• Взимку день довгий , а ніч – коротка.( Ні)

  1. Стратегія «Припущення на основі запропонованих картинок».

Розглядання і обговорення міських зимових пейзажів з метою з’ясування, які головні зміни відбулися у місті з приходом зими, і чи ускладнилося життя людей і тварин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Графічний редактор «Фішбоун».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записати тему уроку в полі «Проблема»: Чи є в людей турботи взимку? (голова риби).

ІV. Вивчення теми уроку.

  1. Аналіз інформації та визначення причин і аргументів.

А) Пригадування рядка з віршика-привітання: «Тепло і затишно в класі у нас».

З’ясування, як же люди піклуються про затишок у приміщеннях.

(Приміщення – утеплення вікон, закривання дверей, турбота про опалення).

  • Що з цього можуть робити діти?

Б) - З’ясування, які клопоти приносять людям сніг і лід.

(Сніг і лід – розчищення снігу, посипання доріжок, збивання бурульок, обтрушування молодих дерев).

  • Чи можливо всього цього не робити, адже сніг і лід – це так гарно і весело? Чому?
  • Розглядання малюнків у підручнику (с. 27).
  • Обговорення сюжетного малюнку. Уявлення себе кимось із персонажів і розповідь про своє ставлення до зими від його імені.

В) «У гостях у лісових мешканців».

(Тварини – будівництво годівничок і підгодовування звірів і пташок.)

  • Перегляд уривка з мультфільму «Маша і Ведмідь» «Пісенька про сліди». З’ясування того, чиї сліди можна побачити в лісі, а чиї – ні. Розповідь про те, як людина допомагає лісовим звірам.

C:\Users\Илья\Desktop\unnamed (1).jpgC:\Users\Илья\Desktop\858bfeef0a233339c5d37efa27a03cfd.jpgC:\Users\Илья\Desktop\1482347456_038059_52.jpgC:\Users\Илья\Desktop\nanwk1k3yzrd-640.jpgC:\Users\Илья\Desktop\20130130_rybhoz-0067.jpg

  • Складання речення за мнемотаблицею.

З

 

 

 

 

 

  • Гра «Відгадай пташку».


Я найгарніша пташка в зимовому лісі, мене здалеку видно! Голівка чорна, грудка – червона! Ще й свистіти я вмію! (Снігур)


Я теж надзвичайно гарна пташка: маю штанята червоні й червону шапочку на  голівці. Дзьобик мій гострий-гострий, а крильця строкаті. (Дятел)

Я – спритна пташка і швидка! Маю коричневе забарвлення, але животик – світліший. Стрибаю по дворах, крихти збираю. Завжди біля людей зимую. (Горобець)

У цієї пташки великий,довгастий

тулуб, великі сильні ноги.Ходить

вона великими кроками. Дзьоб міцний, великий. Голова, горло і крила – чорні, а решта тіла – сірого кольору. (Ворона)

А я найбільша скрекотуха. Пір’ячко моє чорно-білого забарвлення, хвостик довгий, наче стріла. Коли ми танцюємо, то так гарно розкриваємо свій довгий хвостик віялом. (Сорока)


Я завжди біля людей, і взимку, і влітку, бо дуже люблю поїсти. Забарвлення можу мати різне: сірувате, біленьке,


руденьке. (Голуб)


Я невеличка, але дуже енергійна і рухлива пташка. Маю яскраву зовнішність. Черевце моє жовто- зелене і розділене чорною смужкою, щічки – білі, а крильця синьо-сірі (Синичка)

Я невелика пташка червоного кольору з чіпкими лапками і дзьобом, що нагадує хрестик.(Шишкар)


Фізкультхвилинка «Танці-зігріванці».

  • Стратегія «Кубування».

Годівничка для птахів.

1. Опишіть це. Відзначте колір, форму та розміри. (Коричнева, невелика.)

2. Порівняйте це. На що схоже? (Схожа на маленький будиночок.)

3. Встановіть асоціації. Про що це змушує вас думати? (Змушує думати про птахів узимку.)

4. Проаналізуйте це. Яким чином це зроблено? (Зроблено з деревини, за допомогою молотка, цвяхів.)

5. Знайдіть застосування цьому. Яким чином це може бути застосовано? (Для годування птахів.)

6. Висловіть своє ставлення. (Їдальня для птахів.)

  • Логічна вправа «Покажи пташці дорогу до годівниці».

C:\Users\Илья\Desktop\f2da3953d96cdc4387370c041221585e.jpg

  • Аналітична вправа «Що покладемо у годівничку?».

Вчитель показує малюнки, а діти обирають зображення тих, продуктів, які можна класти у годівнички.

C:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\unnamed.pngC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\f6e965258c_500.jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\depositphotos_11489080-stock-photo-fresh-carrots.jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\a685af8b806cec380883842d6c5b7242.jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\516a787-grains-and-oilseeds.jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия.jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\depositphotos_1533884-stock-photo-tenderloin-of-lard.jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\unnamed (1).jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\crumbs-and-bread-slice-close-up-bakery-food-concept_106368-158.jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\unnamed (2).jpgC:\Users\Илья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\m5.jpeg

  1. Корекційна пауза.

Гра "Вірю - не вірю".

- Зараз пограємо у гру. Ви будете думати, а ваші оченята відпочивати.

Оберіть дві цеглинки, візьміть у руки й прикрийте ними свої оченята. Якщо я буду говорити правду, то ви очей не відкриваєте і говорите: "Вірю!", якщо ви мені не повірите, то відкривайте очі і говоріть: "Не вірю!"

Можна додати правильну відповідь.

- Їжаки бродять взимку по лісі. (Не вірю, бо вони сплять.)

- Зачинені двері зберігають тепло у приміщенні. (Вірю.)

- У горобця на голові малинова й червона шапочка. (Не вірю, це у снігура.)

- Пташок можна підгодовувати морквою і гарбузом. (Вірю.).

- Лісовим мешканцям годівнички не потрібні. (Не вірю.)

- До годівниць у лісі підходять лосі, кабани, козулі. (Вірю.)

- Синичкам можна давати солоне сало. (Не вірю, тільки несолоне.)

- У людей взимку багато турбот. (Вірю.)

- Діти ніяк не можуть допомагати дорослим взимку. (Не вірю, бо діти можуть зачиняти двері, розчищати лопаткою сніг, посипати пісочок на доріжки, підгодовувати пташок.)

  1. Самостійна робота «Нагодуй пташок».

Домалювати і розмалювати малюнок.

  1. Інформаційна хвилинка «Незвичні годівнички».

V. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  1. Виведення висновку: «Праця дорослих і дітей взимку дуже важлива».
  2. Бесіда.
  • Чи потрібні вам отримані від уроку знання?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Що було цікаво?
  • З допомогою цеглинки лего покажіть свій настрій від уроку (жовтий – радісний, зелений – нейтральний, синій – сумний).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
1379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку