Хімія 7 клас
Дистанційне навчання
Тема: Практична робота №3: “Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладі побутових хімікатів і харчових продуктів”.
Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами на прикладі побутових хімікатів і харчових продуктів та обладнанням і посудом в домашніх умовах.
Обладнання: нагрівальний прилад, чайник, шматок скла або дзеркало, чашка, ложка.
Матеріали: вода, сухий листовий або пакетований чай, кухонна сіль, цукор, питна сода, Кока – кола, олія, миючий засіб для посуду.
Хід роботи
Актуалізація опорних знань.
Вправа “Знайди помилку”
Повернувшись додому з уроку хімії, Василько подумав: “Як же багато навколо нас хімічних явищ! Наприклад:
Допоможіть Василькові розібратися, які процеси хімічні, а які фізичні. Поставте біля кожного твердження літери «х» - якщо це явище хімічне і «ф» - якщо фізичне.
Інструктаж з техніки безпеки.
Правила безпечного поводження з нагрівними приладами та при нагріванні рідини!
Виконання практичної роботи.
Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.
Хід роботи |
Спостереження, висновок |
I. Кип’ятіння води 1. Налийте в чайник воду об’ємом 200 - 300 мл, обережно нагрійте, кип’ятіть 1–2 хвилини. |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
2. Обережно піднесіть до |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
II. Заварювання чаю 1.Обережно налийте окріп (гарячу воду) в чашку і додайте цукру за смаком. |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
2.Додайте в чашку з окропом кілька листочків чаю, або пакетик чаю. |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
ІІІ. Розчинення кухонної солі та її кристалізація 1. Налийте в чашку воду об’ємом 100 мл, додайте ложкою кухонну сіль поступово, помішуючи, поки буде розчинятися. |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
2. З даного розчину наберіть ложку і помістіть у полум’я до випаровування рідини |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
IV. Взаємодія питної соди з Кока – колою.
Помістіть у стакан чайну ложку питної соди. Додавайте ложкою Кока - колу. |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
V. Взаємодія миючого засобу з олією. 1.Налийте декілька крапель олії на долоню. Спробуйте її змити водою. |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
2. Додайте до олії декілька крапель миючого засобу для посуду і повторіть змивання. |
Спостереження Що змінилося? Назвіть явище: |
Зробіть загальний висновок:
За якими ознаками відрізняють фізичні та хімічні явища?
Закінчіть речення:
На практичній роботі я:
Домашнє завдання.
Повторити параграф «Фізичні та хімічні явища».