Урок. "Практична робота 3. Дослідження фізичних та хімічних явищ на прикладі побутових хімікатів і харчових продуктів"

Про матеріал
Поданий матеріал дозволяє провести досліди вдома під час дистанційного навчання. Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами на прикладі побутових хімікатів і харчових продуктів та обладнанням і посудом в домашніх умовах.
Перегляд файлу

Хімія 7 клас

Дистанційне навчання

Тема: Практична робота №3: “Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладі побутових хімікатів і харчових продуктів”.

Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами на прикладі побутових хімікатів і харчових продуктів та обладнанням і посудом в домашніх умовах.

Обладнання: нагрівальний прилад, чайник, шматок скла або дзеркало, чашка, ложка.

Матеріали: вода, сухий листовий або пакетований чай,  кухонна сіль, цукор, питна сода, Кока – кола, олія, миючий засіб для посуду.

Хід роботи

Актуалізація опорних знань.

Вправа “Знайди помилку”

Повернувшись додому з уроку хімії, Василько подумав: “Як же багато навколо нас хімічних явищ! Наприклад:

  1.               іде тепло від батареї опалення;
  2.               запалилася неонова реклама;
  3.               горять іменинні свічки; 
  4.               мама «гасить» соду оцтом, готуючи тісто;
  5.               олійна фарба висихає на повітрі;
  6.               скисає молоко, не випите кішкою;
  7.               після додавання цукру чай стає солодким;
  8.               з відкритої пляшки “Фанти” виділяються бульбашки газу;
  9.               на цвяхах з´являється іржа.

Допоможіть Василькові розібратися, які процеси хімічні, а які фізичні. Поставте біля кожного твердження літери «х» - якщо це явище хімічне і «ф» - якщо фізичне.

Інструктаж з техніки безпеки.

Правила безпечного поводження з нагрівними приладами та при нагріванні рідини!

Виконання практичної роботи.

Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.

 

Хід роботи

Спостереження, висновок

I. Кип’ятіння води

1. Налийте в чайник воду об’ємом 200 - 300 мл, обережно нагрійте, кип’ятіть 1–2 хвилини.

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

2. Обережно піднесіть до
носика чайника скло або дзеркало.

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

II. Заварювання чаю

1.Обережно налийте окріп (гарячу воду) в чашку і додайте цукру за смаком.

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

 2.Додайте в чашку з окропом кілька листочків чаю, або пакетик чаю.

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

ІІІ. Розчинення кухонної солі та її кристалізація

1. Налийте в чашку воду об’ємом 100 мл, додайте ложкою кухонну сіль поступово, помішуючи, поки буде розчинятися.

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

2. З даного розчину наберіть ложку і помістіть у полум’я до випаровування рідини

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

IV. Взаємодія питної соди з Кока – колою.

Помістіть у стакан чайну ложку  питної соди. Додавайте ложкою Кока - колу.
 

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

V. Взаємодія миючого засобу з олією.

1.Налийте декілька крапель олії на долоню. Спробуйте її змити водою.

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

2. Додайте до олії декілька крапель миючого засобу для посуду і повторіть змивання.

Спостереження
Що бачите?:
Висновок
Чи змінилася речовина?:

Що змінилося?

Назвіть явище:

Зробіть загальний висновок:

За якими ознаками відрізняють фізичні та хімічні явища?

Закінчіть речення:

На практичній роботі я:

  •              дізнався…
  •              зрозумів…
  •              навчився…
  •              найбільший мій успіх – це…
  •              найбільші труднощі я відчув…
  •              не вмів, а тепер умію…

Домашнє завдання.

Повторити параграф  «Фізичні та хімічні явища».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Редька Тімур
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
3007
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку