Урок "Наука та освіта. Школа та університети на українських теренах"

Про матеріал
Мета: проаналізувати розвиток освіти і науки на українських землях; визначити та охарактеризувати основні етапи й результати цього розвитку; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички працювати в парах та малих групах; формувати повагу до історії українського народу та його культурних традицій; формувати відповідальне ставлення до навчання. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати та події, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати освіту як спосіб включення людини в суспільство відповідно до її здібностей і зусиль, а науку й мистецтво – як способи пізнання й відображення людиною світу й життя;  аналізувати розвиток освіти і науки на українських землях;  називати та характеризувати основні етапи й результати цього розвитку.
Перегляд файлу

Конспект урокуbig_090534932608139

з історії України

для 5-го класу

на тему «Наука та освіта.

Школа та університети на

українських теренах»

учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Наука та освіта. Школа та університети на українських теренах

Мета: проаналізувати розвиток освіти і науки на українських землях; визначити та охарактеризувати основні етапи й результати цього розвитку; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички працювати в парах та малих групах; формувати повагу до історії українського народу та його культурних традицій; формувати відповідальне ставлення до навчання.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати та події, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • характеризувати освіту як спосіб включення людини в суспільство відповідно до її здібностей і зусиль, а науку й мистецтво – як способи пізнання й відображення людиною світу й життя;
  • аналізувати розвиток освіти і науки на українських землях;
  • називати та характеризувати основні етапи й результати цього розвитку.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор, ілюстрації до теми уроку, іграшки.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Кросворд.
  • Розгадайте кросворд. Прокоментуйте одне зі слів-відгадок.

  • Чи скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання онлайн.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\3. Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах\кросворд 2.png

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Передбачення за ілюстраціями.
  • Розгляньте зображення.

Мультики для школьников - Советские мультфильмы про школу смотреть онлайн Лунтик | Первый раз в первый класс | Все серии про школу | Мультики для  детей - YouTube Мультфільми про науку | 4Mamas

 

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\3. Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах\masha-i-medved-1-sentyabrya.jpg ❗❓Наука для детей - Органические вещества. Углерод и палладий |Смешарики  Пинкод - Кремень - YouTube

  • Про що, на вашу думку, піде мова на уроці?
  • Сьогодні ми з вами проаналізуємо розвиток освіти і науки на українських землях, визначимо та розглянемо основні етапи й результати цього розвитку.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  • Розшифруйте слова.
  1. ЄАЧПТГДЦЕТЕ (університет)
  2. ВЦДТЬФЧДЕМ (писемність)
  3. ХАНААЛ (знання)
  4. НЮНСТЬЧЛ (академія)

  • Поясніть слова-відгадки.
  • Яку роль в освіті відіграє кожне з даних понять?
  1. Робота в парах.
  • Скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\3. Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах\прислівя.png

  • Зберіть прислів’я.

  • Вчення — світ, а невчення — тьма.
  • За одного вченого дають десять невчених.
  • Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.
  • Письменний бачить поночі більше, як неписьменний вдень.
  • Хто знання має, той мур зламає. 
  • Прокоментуйте кожне з них.
  • Яка їх основна думка?
  • Сформулюйте власний висновок.
  • Тож, яке значення має освіта в житті людини?
  1. Аналіз ілюстрацій.
  • Розгляньте ілюстрації.
  • Яку інформацію про навчання у школі можна отримати?
  • Складіть кілька речень, що відповідатимуть на питання: Хто? Що? Як? Де? Скільки?
  • Порівняйте із навчанням у сучасній школі.
  • Вкажіть спільні та відмінні риси.

Система освіти. Історія і сучасність - ПСИХОЛОГІСКак выпускник Киево-Могилянской академии стал идеологом создания Российской  империиhttps://sites.google.com/site/osvitaukraieni123/_/rsrc/1468751328162/novosti-sajta/cdc886560096085fe0a7b86af6c70977.jpg

 

https://sites.google.com/site/osvitaukraieni123/_/rsrc/1468751328292/novosti-sajta/91158465.jpg?height=248&width=400

  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 130 – 133.
  • Заповніть схему.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\3. Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах\Рисунок2.png

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\3. Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах\Рисунок1.png

  1. Вправа «Пазли». Робота в парах.
  • Скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.
  • Які, на вашу думку, професії на них зображені?

https://vse.ee/qr/xhi.png?t=1615311612 https://vse.ee/qr/xhi.png?t=1615311677 https://vse.ee/qr/xhi.png?t=1615311677 https://vse.ee/qr/xhi.png?t=1615311899

 

https://vse.ee/qr/xhi.png?t=1615311989 https://vse.ee/qr/xhi.png?t=1615312068 https://vse.ee/qr/xhi.png?t=1615312263

  • Поміркуйте, які професії ще можуть бути актуальні у майбутньому?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Хмаринка слів».
  • Розгляньте та проаналізуйте хмаринку слів.
  • Обведіть ті, що стосуються теми уроку. Коротко прокоментуйте їх.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\3. Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах\36cca8bf-4ecd-4eb9-b234-f7119fdb14c4.jpg

  1. Гра «Фантазери».
  • Уявіть собі, що деякі події, пов’язані з розвитком освіти та науки не відбулися. Як би тоді могла скластися історія українського народу?
  • Володимир Великий у 988 р. не охрестив Русь-Україну.
  • Василь Каразін не заснував університет у Харкові у 1805 році.
  • Петро Конашевич-Сагайдачний не навчався в Острозькій академії.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Охарактеризуйте наш урок трьома словами.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати матеріал підручника на с. 130 – 133.
  2. Користуючись додатковими джерелами, знайти інформацію про винаходи, що зображені на сторінках параграфа.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
2903
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку