Вправа «Вірю – не вірю». Перші іграшки з’явилися ще за часів Трипільсьскої культури. Найстарішою іграшкою вважається йо-йо. Найстаріший плюшевий ведмідь був випущений в 1894 році. Існує ведмідь — мандрівник. В пірамідах фараонів Стародавнього Єгипту були знайдені мініатюрні фігурки солдатиків. Ведмедик Тедді названий га честь американського президента.
Гра «Подоляночка» Діти беруться за руки і стають у коло. Вибирають «подоляночку». Всі інші співають, «подоляночка» зображує все те, про що співається: Десь тут була подоляночка, Десь тут була молодесенька. Тут вона стала, до землі припала, личка не вмивала, бо води не мала. Ой встань, встань, подоляночко, Обмий личко, як ту скляночку, Візьмися в боки, - За свої скоки, Підскочи до раю, Бери сестру скраю«Подоляночка» вибирає когось із кола, і той стає на її місце.
Гра “У квача”Гравці вибирають «квача». Всі стоять у колі, «квач» рахує до п’яти і діти розбігаються з криком: Квач, квач, лови мишей, а не нас!Квачу, квачу, їсти хочу!А я квача не боюся, за гаряче ухоплюся! Якщо домовились грати в «дерев’яного» чи «залізного» або ще там якогось, то, втікаючи, в останню мить хапаються за дерево, залізо, чи щось інше, й того «квач» облишить, поженеться за другим, якщо торкне – той «квач».
Гра “Гуси”Діти вибирають матір і вовка. Всі інші – гуси. Мати жене гусей у поле, а сама сидить на певній відстані за лінією, яка називається «городом». Між нею та гусенятами відбувається такий діалог: Гуси, гуси, додому!Задля чого?Вовк за горою. Що він робить?Гуси скубе. Які?Сірі, білі, волохаті. Тікайте, гуси, просто до моєї хати!В цей час гуси біжать в «город», а вовк перебігає їм дорогу й намагається когось зловити. Піймане за лінією гусеня вовк не бере до себе, а забирає пійманих на шляху до «города». Гра триває доти, поки вовк переловить всіх гусей.
Гра “Кіт та миші”Діти стають у коло і беруться за руки. З-поміж себе вибирають одного за «котика», а другого за «мишку». «Мишка» стоїть у колі, «кіт» – поза колом. «Кіт» бігає поза колом, намагаючись проникнути у коло і піймати «мишку». Учасники в колі то підіймають, то опускають руки, не пускають «кота» у коло, тим самим даючи змогу «мишці» втекти від нього. Коли «кіт» піймає «мишку», то «мишка» вибуває з гри, тобто стає на чиєсь місце у колі, а той учасник стає «котом». Перший «кіт» стає «мишкою». Гра починається знову.
Гра «Горобчики - стрибунчики» Вибирають з – поміж гравців «кішку»; всі інші будуть «горобчиками». На майданчику накресліть коло, посередині якого хай стане «кішка». А всі інші «горобчики» стають за межами кола. «Горобчики» стрибають у коло і вистрибують із нього. «Кішка» намагається спіймати того, хто затримується в колі. Кого вона спіймає, той стає «кішкою»
Гра «Голуб» Один з гравців, за бажанням, або вибором за лічилкою, стає «шулікою», другий – «хазяїном», третій «вороною», решта – «голубами». «Шуліка»й «ворона» відходять у бік. «Голуби» роблять «гнізда» із сухих гілок чи соломи і сідають у них. «Хазяїн» кидає в голубів палицею , кричить «Киш!», і вони розбігаються. Потім «голуби» сідають трохи далі і «клюють» (стукають пальцями по землі, що нагадує клювання). У цей час несподівано прилітає «шуліка», хапає когось із «голубів». Потім прилітає «ворона» з криком «карр!». «Шуліка» женеться за нею, а «голуб»відлітає. Кого «шуліка» упіймає, той стає «шулікою»
Існує так само ведмідь — мандрівник. У зв’язку з помилкою, якої припустилася федеральна поштова служба, ведмедик проїхав у посилці 329000 кілометрів. Два рази він побував у Мексиці, об’їхав всю Америку, п’ять разів повертався до Австралії. Тільки по закінченню 3 років він все-таки досяг адресата.
Цікаво поява всіма улюбленого ведмедика Тедді або «Teddy Bear». У 1902 році президент США Теодор Рузвельт переслідував ведмедя. Йому запропонували пристрелити ведмедика, який був загнаний в кут, покусаний собаками і з вогнепальними пораненнями. Рузвельт пошкодував ведмедя і наказав умертвити ведмедика без мук. На цю історію були накладені комікси, які згодом стали символом для випуску відомої м’якої іграшки.
Вправа «СЕНКАН»Створіть СЕНКАН до поняття:1-й варіант – «іграшка» 2-й варіант – «гра»Перший рядок – тема (іменник). Другий – опис теми (два прикметники). Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.